Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Pozdrav,

Zašto vozovi smanjuju brzinu između szanica Sr. Karlovci i Petrovaradin u zoni ulaznog predsignala stanice Petrovaradin /iz smera Karlovaca/? Voz krene iz Karlovca, dođe do 140, kod predsignala smanji na 110-120 i onda posle opet ubrza do 130-140 pa onda smanjuje na ulazu u stanicu. Da li je ta krivina kod ulaznog predsignala problematična zbog nečega?

Pozdrav,
Petar
 
Anonimna dojava: rok za prugu NS - Horgoš, produžen god dana. Navodno nadzor koči braću Kineze
 
Штрпци - Пријепоље 30 км/ч, све остало 50 км/ч, осим тунела Златибор кроз који је 70 км/ч. То су максималне брзине, питање колико још ту има ограничених брзина и лаганих вожњи.
 
Да ли се у станици Штрпци може ући и изаћи из воза? До сада сам мислио да ту воз само пролази без заустављања због границе, али пише на сајту да Регио има ту станицу и може се купити карта. Какво је уствари стање на терену?
 
Да ли то значи да се технички ту може прећи граница без прегледа докумената?
 
Vidim da nismo ispratili.🙂
Krenuli su radovi na ojačanju gornjeg stroja između Orlovata i Lukićeva kod Zrenjanina.
U planu je da se u budućnosti ovi radovi izvode postepeno sve do Kumana, videćemo..

Foto: Josip Buljovčić

FB_IMG_1687090874054.jpg

FB_IMG_1687090879581.jpg


------------------------------------------------------------

Meanwhile, na našem mučenom koridoru ispod Beograda se desio novi problem, pukla je šina na desnom koloseku kod stajališta Lapovo Varoš.

FB_IMG_1687096241161.jpg
 
Апликација Србија воза већ други викенд заредом прави проблеме. Кад већ 50% продаје иде преко апликације, мора да постоји резерва у случају проблема са апликацијом. Прошли викенд нису радили ни картомати, овај викенд раде, али нигде на сајту нема информације које би упутиле кориснике апликације шта да раде. Наравно, на станици Нови Београд ради исти број шалтера као и иначе, али стварају се редови испред шалтера, што се иначе не дешава. Кад већ не могу да продају карте на уобичајене начине, нека направе изузетак и продају карте у ИЦ возу док не поправе апликацију уместо што враћају путнике.

Мени су већ сумњиви ови проблеми са апликацијом у дане када се превезе највише путника.
 
Апликација која нема ћирилицу, има ошишану латиницу, не разазнаје европску нумерацију седишта и рикњава при мало јачем оптерећењу није сумњива, него је ђубре.
 
Сама апликација јесте на ћирилици (поред латинице и енглеског), али називи станица су унети у базу података на ошишаној латиници. Свакако да треба апликацију прилагодити нумерацији седишта (да може да се бира седиште као код куповине авионских карата или да апликација сама додели места која су једна поред других).

Мени је апликација радила сасвим коректно до прошлог викенда (има гомилу мањкавости, али је радила основна функција - могла је да се купи карта), а онда два викенда узастопно не може да се купи карта. Таман су се људи навикли на нешто практично, навикли су да не морају више да стоје у редовима, да не морају да долазе на железничку станицу пола сата раније, а сада опет имамо редовне и примитиван начин продаје карата.

Вечерас у Новом Саду сам сазнао да на картомату не може да се купи карта за регио експрес возове (!?), а може за интерсити и регио. Која је то логика? Притом, регио експрес возови су понуђени, може да се унесе број путника, разред, број повластице и тек пред плаћање излази обавештење да нема места у возу (дакле, уопште не пише тачан разлог немогућности куповине карте). Ради свега један шалтер, испред чека десетак људи, а преко пута, на другом шалтеру седи жена која не ради ништа осим што повремено даје информације. На моју опаску да су лоше организовани, каже да уопште нису лоше организовани и да се жалим мејлом. Ето, држава улупала милионе грађана Србије у пругу и возове, али џаба кад ту инвестицију користи предузеће попут Србија воза.
 
Imamo dobru prugu Lapovo - Kragujevac, staje na dobrim mestima u Kragujevcu, a nema nikakvih normalnih prigradskih vozova. Ako se već koristi jedna kompozicija, a želi se da ostane bar 2 para vozova između Kraljeva i Kragujevca, ovo bi bio red okvirni red vožnje.
381138213831381038403850
Smederevska Palanka5:4013:40Kraljevo10:0021:00
Velika Plana5:5013:5017:20Kragujevac 12:0015:2023:00
Lapovo6:1514:1517:45Lapovo12:3015:5023:30
Kragujevac6:4514:4518:15Velika Plana12:5516:15
Kraljevo8:4520:15Smederevska Palanka13:05
Tu nije napisan voz ujutru iz depoa Lapovo za Smederevsku Palanku, koji bi bio skoro prazan, i da 3821 i 3840 treba vezati sa Zavodom i Grošnicom. Ali da voz kupi smenu 7-15 iz Kragujevca tamo gde je pruga u dobrom stanju je minimum.

Za par polazaka dnevno ne bi propali zaštićeni autobuski prevoznici. Da li išta razmišlja taj partijski vrh, kada već imaju sistem u kojem se Nemanjina 6 ni građani ništa ne pitaju.
 
Evo varijanta 2, da se batali Kraljevo u potpunosti jer jednostavno nije konkurentno sa 2 polaska dnevno i tim brzinama. Ta jedna garnitura da ide na Kragujevac-Mladenovac (sem ovih depo polazaka).
Zašto Mladenovac?
1) Značajno mesto
2) Pruga Smederevska Palanka-Mladenovac je u dobrom stanju
3) Mladenovac je početna stanica za prigradske autobuse u Beogradu, sa jednostavim presedanjem se stiže skroz do Beograda.

RVKGML.png


Karakteristike:
1) Voz na svaka četiri sata, jednostavno za razumevanje
2) Radna vremena u Kragujevcu su na isti način pokrivena
3) Nešto više polazaka nego u prethodnom predlogu
4) Ovi polasci se mogu koristiti i za odlazak u Beograd recimo radnika (jutarnji ka BG u 4.00 iz Lapova sa vezom na BGvoz kao i povratak sa vozom u 17.15 iz Mladenovca) i studenata (večernji polasci u oba smera)

Očekuju nas značajne promene u ovom regionu, pruga Beograd-Niš menja stvari potpuno. Takođe stoji u planovima dupliranje koloseka i modernizacija Lapovo-Kraljevo. Ovo su neka privremena rešenja dok se ti infrastrukturni radovi ne odrade (zbog toga se i čeka sve vreme, neće niko ništa da dira dok se ne završi infrastruktura)

Lično bih u planove stavio i prugu Mladenovac-Aranđelovac-Kragujevac čime dobijamo još jedan prigradski pravac iz Beograda, ali se i taj deo Šumadije međusobno povezuje.
 
Išao taj voz godinu dana i bez uspeha.
MV I KDK i obično par ljudi u njemu.
Ponekad i bez putnika.
 
Išao taj voz godinu dana i bez uspeha.
MV I KDK i obično par ljudi u njemu.
Ponekad i bez putnika.
Kad je išao u katastrofalnim terminima i bilo je vrlo malo polazaka. Ovime bi bilo više polazaka, a išli bi i u smislenijim terminima. A i na kraju krajeva, koja god popunjenost bude, biće bolja od sadašnje.
 
Kad je išao u katastrofalnim terminima i bilo je vrlo malo polazaka. Ovime bi bilo više polazaka, a išli bi i u smislenijim terminima. A i na kraju krajeva, koja god popunjenost bude, biće bolja od sadašnje.
Boki nikakve presedačke linije neće zaživeti. Jedino direktne će imati uspeha. Mora se raditi na uspostavljanju direktnog voza Kragujevac-Lapovo-Beograd i vraćanju Kraljevo-Požega-Beograd.
 
Boki nikakve presedačke linije neće zaživeti. Jedino direktne će imati uspeha. Mora se raditi na uspostavljanju direktnog voza Kragujevac-Lapovo-Beograd i vraćanju Kraljevo-Požega-Beograd.
Trenutno neizvodljivo zbog dugog vremena putovanja i nedostatka garnitura, jednostavno ne bi bilo isplativo. Nakon rekonstrukcije, da naravno treba postojati linija Beograd-Kragujevac-Kraljevo-(Novi Pazar) ili Beograd-Kruševac-Kraljevo kako su oni planirali.

Treba da bude fokus na infri da sredi infrastrukturu, Srbija voz će onda uspostaviti saobraćaj onako kako treba i kako je uspostavio na Beograd-Novi Sad
 
Vrh