Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

"Srbija Kargo" je imao VD u Maloj Krsni (unutar stanice pri manevri) radi se o Severini 444-008.
Nezvanično sanduk je napukao, pa će verovatno "na livadu"
"Bondovku" (007) su uputili u "MIN", ali iskreno mislim da nema ništa od toga..
U mesec dana izgubiti 2 lokomotive serije 444 nije mala stvar, a pogotovo ne za "kružnu vuču" koja ih je većinom koristila, sada će morati da koriste lokomotive serije 664 za relacije ka Smederevu, Plani/Kraljevu..
Kakvo je vreme tamo došlo ne bi me čudilo da uskoro od Plane do Beograda krenu da vuku "Regani", iovako na Istoku ima manje obima posla nego pre..🙂

Inače, sada su otkrili novi recept za 661, jednu uvek imaju raskupusanu u halu pa kada dođe druga sa jačim defektom onda prebacuju delove na ovu prvu.
Tako su u Kraljevu prebacili delove sa 249 na 162, a u Nišu sa neke 661 na 232 i tako dok ide ide..
Rade se neki motori za njih, al dok se urade ispašće im barem 2 "teške" lokomotive i neće ništa postići sa time..

Celo stanje me podseća na neka Autotransporta preduzeća iz prošlosti u periodu neposredno pre stečaja, tužno..🫣
 
"Srbija Kargo" je imao VD u Maloj Krsni (unutar stanice pri manevri) radi se o Severini 444-008.
Dešava se, alik baš šteta. Verovatno ništa nije osigurano.

Celo stanje me podseća na neka Autotransporta preduzeća iz prošlosti u periodu neposredno pre stečaja, tužno..
Upravo tako, na žalost nas malobrojnih koji smo onako potajno pomislili da će ipak železnica da krene malo napred posle ovoliko ubačenih para.
 
Za sve vas koje interesuje kako se obeležavaju vozna sredstva, sve detalje imate u Pravilniku o označavanju železničkih vozila i vozova Sl gl. RS 130/2020, koji je ranije deljen u temi kada se neko raspitivao o obeležavanju vozova.

Naše lokomotive klase 441 imaju oznaku 91 72 1 441 broj lokomotive - kontrolni broj,
lokomotive koje su u zakupu iz Hrvatske 91 78 1 141 broj lokomotive - kontrolni broj.

Pravilnik je dozvolio da na lokomotivama ostanu stare šestocifrene oznake, verovatno kako bi uštedeli na farbanju.

Како је онда локомотива 664 у НРЕ имала тровифрену ознаку по ЈЖ а у Комбинованом 2062 по ХЖ систему?
Zato što Hrvati drugačije dodeljuju brojeve od nas. Njima 2 stoji za dizel lokomotivu, 0 za dizel-električni pogon, 6 za broj osovina i 2 za seriju.
Kod nas bi verovatno zadržala oznaku stare klase i bila 91 72 2 664 broj lokomotive - kontrolni broj.

Evo slike iste lokomotive 91 78 2062 202-9 u zakupu KP i NRE:
1686527406130.png

1686527353995.png
 
Срби, браћо! Откад ми говоримо "моја грешка"?! То није у духу српског језика.

Корен те сложенице долази од рикоматоличког "mea culpa" која се одатле проширила на друге западне језике кроз чије деловање очегледно се врши утицај на наш језик.

Погрешио сам
Зезно сам се
нисам добро написао и тако даље!
 
Ако хоћеш да нагаласиш чија је грешка, онда у конструкцији "моја грешка" - нема грешке. Краће је, економичније и ефектније од "ја сам погрешио".

Mea culpa би пре било моја кривња.

А утицаји долазе преко границе, шта да радимо - за тему "Модернизација железнице" су нпр. најзаслужнији Британци, пошто је од њих железница.
 
Много гледам стране филмове, често и без превода, биће да сам усвојио оно америчко my bad. :/
 
 
Ако хоћеш да нагаласиш чија је грешка, онда у конструкцији "моја грешка" - нема грешке. Краће је, економичније и ефектније од "ја сам погрешио".

Mea culpa би пре било моја кривња.

А утицаји долазе преко границе, шта да радимо - за тему "Модернизација железнице" су нпр. најзаслужнији Британци, пошто је од њих железница.
Osavremenjivanje i oseknjavanje zeleznice.
 
Vidiš tu je jako čudno što su napred ostavili šestocifrenu oznaku a sa strane piše puna oznaka vozila.
Takođe je interesantno što stoji oznaka pokojnog NCL-a. Slika za uspomenu!
Сад гледам детаљније, бочно је цифра по ХЖ нумерацији.
 
Ако хоћеш да нагаласиш чија је грешка, онда у конструкцији "моја грешка" - нема грешке. Краће је, економичније и ефектније од "ја сам погрешио".

Mea culpa би пре било моја кривња.

А утицаји долазе преко границе, шта да радимо - за тему "Модернизација железнице" су нпр. најзаслужнији Британци, пошто је од њих железница.

Панто не верујем да не можеш да добациш суштину, само се правиш Тоша.
 
To nam Bugari bacali flaše uzvodno da nas unište, sva sreća pa smo ekološki na visokom nivou i sve ćemo ovo poslati na reciklažu, a ne prebaciti na drugu stranu mosta i napraviti čep na sledećem.
 
Срби, браћо! Откад ми говоримо "моја грешка"?! То није у духу српског језика.

Корен те сложенице долази од рикоматоличког "mea culpa" која се одатле проширила на друге западне језике кроз чије деловање очегледно се врши утицај на наш језик.

Погрешио сам
Зезно сам се
нисам добро написао и тако даље!
Molim sve zainteresovane, ljubitelje našeg jezika i lepe reči, da se ne obaziru na ove ideološki ostrašćene, a pravopisno, sintaksički i leksikološki nebulozne tlapnje i besmislice.

S obzirom da je tema Železnica, ne bih se upuštao u off, a svako neka za sebe razmisli da li treba da posluša savet koji umesto moja greška preporučuje ZEZNO SAM SE.

Ne znam da li bismo rešili sve probleme na Železnici ako umesto poganim indijskim brojevima, registracije budu ispisane crkvenoslovenskim oznakama za brojeve, ali onim fontom za groblja i pečenjare, da deluje jako ozbiljno i učeno.
 
Stanje na mostu kod Jagodine
ezgif-5-5947fedab8.gif

ezgif-5-88fb620f69.gif


Taj most pravi probleme na dve tri godine, a 1999. je bio i u vodi. Nadam se da će tokom najavljene rekonstrukcije pruge zameniti sve ove stare mostove jednim novim savremenim. Nisam 100% siguran, ali mislim da je jedan most (pravac BG-Niš) iz 1920. a kontra strana iz 1942.
 
Poslednja izmena:
Molim sve zainteresovane, ljubitelje našeg jezika i lepe reči, da se ne obaziru na ove ideološki ostrašćene, a pravopisno, sintaksički i leksikološki nebulozne tlapnje i besmislice.

S obzirom da je tema Železnica, ne bih se upuštao u off, a svako neka za sebe razmisli da li treba da posluša savet koji umesto moja greška preporučuje ZEZNO SAM SE.

Kaze se "s obzirom na to da" , a ne "s obzirom da, s obzirom na " itd... :whistle:
 

Infrastruktura železnice Srbije dodelila je posao obezbeđenja u visini od 160 miliona dinara firmi V.I.P. Security koja je, prema uvidu u dokumentaciju MUP-a, falsifikovala izjave u postupku javne nabavke. Tužilaštvo za organizovani kriminal vodi istragu o ovoj firmi i ljudima povezanim s njom.​


 
Poslednja izmena:
Vrh