Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Да ли нумерисање ЖС-а или ХЖ-а има икаквог утицаја на то како ће Деспотија као приватни превозник да нумерише своје локомотиве? Како је то одређено у правном смислу? До сада су наслеђивали нумерацију од ЖС-а јер су куповали од њих половне локомотиве, али да ли имају они било какву обавезу да поштују ту конвенцију?
Не знам јел то одређује министарство или превозник, па ако може неко да појасни.
Svako vozilo treba da ima UIC broj.
I ovaj broj je upisan u evropski registar. Broj može biti bilo koji broj. Takođe 9999. ŽS brojevi nemaju ulogu za vozilo iz inostranstva. Kao i registarski brojevi automobila iz Nemačke, važe i u Srbiji.






Како је онда локомотива 664 у НРЕ имала тровифрену ознаку по ЈЖ а у Комбинованом 2062 по ХЖ систему?
Lokomotiva noai brojeve iz zemlje u kojoj je registrovan. Hrvatska je promenila jugoslovensku numeraciju na četiri cifre. SKG Vektroni imaju nemački LZB broj 193 i UIC broj 6193. Inspektora zanima samo UIC broj koji se nalazi na bočnoj strani vozila. Ovo je ujedinjenje da cela Evropa ima četvorocifreni UIC za popunjavanje svih 12 brojeva u registru. Nacionalna numeracija Srbije (441) ne važi u Mađarskoj. Za njih važi samo UIC (x441) srpskog vozila.
 
Јако леп чланак у данашњим Новостима о возољубитељима

ПРУГЕ И ВОЗОВИ У СРЦУ И ОБЈЕКТИВУ: Јединствен хоби љубитеља железнице у Србији (ФОТО)
Бранко ПУЗОВИЋ, 13. 06. 2023. у 17:00
У СРБИЈИ петнаестак заљубљеника у железницу путују возовима, о свом трошку, широм наше земље, Балкана и Европе, фотографским апаратом и видео-записима помно бележе најлепше пределе куда пролазе пруге, односно возови.
https://www.novosti.rs/c/reportaze/...instven-hobi-ljubitelja-zeleznice-srbiji-foto
 
Trenutno stanje radova na pruzi NS-SU


Jedan od boljih snimaka koje sam video. Ljudi su snimili sve objekte, a Kinezi ih sve napali i to udarnicki. Osim sto je vizualno i tehnicki impresivno, jos vise je impresivno po kolicini radova. Prelepo, bez teksta sam. Videcemo na jesen dokle se stiglo ali ako ovako nastave ne vidim zasto bi bio problem zavrsiti do kraja sledece godine. Ne mogu ni da zamislim kako ce ova mesta pored pruge izgledati 10 godina od pustanja voza.
 
Jedan od boljih snimaka koje sam video. Ljudi su snimili sve objekte, a Kinezi ih sve napali i to udarnicki. Osim sto je vizualno i tehnicki impresivno, jos vise je impresivno po kolicini radova. Prelepo, bez teksta sam. Videcemo na jesen dokle se stiglo ali ako ovako nastave ne vidim zasto bi bio problem zavrsiti do kraja sledece godine. Ne mogu ni da zamislim kako ce ova mesta pored pruge izgledati 10 godina od pustanja voza.
U smislu dobro ili loše?
 
Naravno u dobrom smislu. Neka od ovih mesta su baš zabačena i u sred ničega, a sada će biti na glavnom železničkom koridoru. Pogotovo manja mesta između Vrbasa i Subotice, a verujem da će značiti i Mađarima iz Topole da lakše stignu do Budimpešte. Naravno ta mesta su i ranije bila na pruzi ali ovo će biti skroz druga priča u broju korisnika. Kad se analizira isplativnost neke avio linije onda se gleda koje će sve kategorije putnika biti na toj destinaciji pa su u igri dijaspora, turisti, biznis korisnici, kargo... Ovde se ne zna čega će biti više.

Od objekata kod kojih je ostalo najviše da se završi vidim veliki most preko kanala u Vrbasu gde počinju stubove i podvožnjak u Subotici koji još nisu srušili a treba da se pravi duplo širi. Ali verujem da će biti na vreme ako nastave ovako. Baš je ohrabrujuće videti ponegde i stubove i šine postavljene kao npr u Naumovićevu...
 
Posle dužeg vremena kola Restoran "protegle noge"..

Foto: Valsorim Ćivejogalb 🙂

FB_IMG_1686835004562.jpg

FB_IMG_1686835052813.jpg


Sutra 16. Juna sezonski voz "Tara" se pokreće na relaciji Zemun-Bar.🚄
 
Nije mi jasno zašto se ne obavi ista ili barem slična procedura za ketering kao na IC vozovima za Novi Sad..

Ne mora da bude klasičan restoran sa toplim obrocima, ali makar kao neka radnja/bar za neke osnovne potrebštine..
Dosta ljudi koje poznajem se žalilo što na Barskom vozu nema neke ozbiljnije usluge, praktično SV vam nudi samo sedeće/ležeće mesto i ništa više, jako mršavo za jedan noćni voz..
Imam osećaj da uopšte nisu previše zaintetesovani za neke stvari koje bi mogle vrlo lako da se uvedu..🤨
 
Као што имамо директора аеродрома Поникле нпр.
 
Као што имамо директора аеродрома Поникле нпр.
Na Ponikvama se ponekad i nešto desi.
Ovi iz državnih gubitaških železničkih preduzeća bi se pravili mrtvi kada bi ih neko pitao gde su im vozovi i šta rade po tom pitanju.
 
Vrh