Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Да. Из ината нећу да кршим правила, нек испадну глупи што су се уложили у безбедност.
 
Треба и ту из Звечанске онемогућити приступ. Са друге стране, нама фале боље пешачке комуникације преко аутопута, постојеће пасареле су фрустрирајуће, неко би нпр. из Звечанске морао или да се пење на Аутокоманду, или да се спушта скоро до аутопута па да се пење степеницама на пасарелу којом би дошао иза ветеринарског факултета, па онда узбрдо опет до улаза у станицу.
Пројектанти игноришу нормално кретање пешака, праве накарадна степеништа за пасареле углавном изломљена и ван природних токова кретања.
 
Mislim da ni policija ne može da pomogne, jer (koliko ja znam) zakonom nije zabranjeno da se šeta prugom.

“Član 72.

U pružnom pojasu zabranjeno je vršenje radnji kojima se ugrožava železnički saobraćaj, a naročito:

.....


9) prelaženje preko pruge i staničnih koloseka i neovlašćeno hodanje prugom;

Iako je to zabranjeno, u Srbiji se to jako slabo kontroliše, imamo mnogo rizičnih "prečica" ne na regionalnim ili magistralnim pravcima već i na Koridoru.
I dalje se sećam neke emisije u vezi "problema" nove pruge za velike brzine ka Novom Sadu, gde je jedna televizija opravdavala stanovnike (mislim da se radilo o stanovnicima Inđije) što koriste prečicu preko pruge gde je Vmax 200 km/h, sa takvim narativom nije ni čudo što se ovakve stvari dešavaju.

Kod nas su ovakve scene postale normalne, dok biste u nekoj drugoj državi platili golemu kaznu. :)
661-247 (85).JPG


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ojačavanje gornjeg stroja između Grljana i Zaječara solidno napreduje, kolosek je postavljen na 40% deonice, podbijanje i rešetanje je stiglo na nekih 10% deonice.
Rok da se saobraćaj pusti 19. Juna neće skoro pa zasigurno biti ispoštovan, ali o tome sam pisao da je bio previše ambicionizan plan.
Idu novi pragovi i tucanik, šine su većinom iz krivina sa boljih deonica, ali u solidnom stanju, fino izgleda sve na prvu loptu.
Sledeće nedelje ću radove obići sa nadležnima iz ZGOP-a zato neću izbacivati ništa u vezi radova do tada.:cool:

Pre nekoliko dana ljudi iz "Trace Grupe" su obilazili malo Sićevaćku klisuru i uzimali mere razgledali mostove i tunele, radovi u klisuri će se prema planovima izvoditi sledeće godine.
Koliko sam dobro razumeo od ove godine krenuće se sa Dimitrovgrad-Pirot-Palanka (tokom leta), ali postoji par izazova.
"Trace" se pokazao kako se pokazao na radovima između Međurova i Brestovca, nadam se da će ovde ostaviti bolji utisak, ne mogu da kažem da fušare, ali nemaju nikakvo iskustvo sa železnicom, nemaju dovoljno radnika itd... (nadam se da će naučiti kako se rade projekti za mostove:ROFLMAO:).
Takođe postoji i izazov da se obezbedi materijal, sve je podređeno pruzi za Suboticu, mnogi tekući projekti i sada dosta ispaštavaju zbog toga.
Nadam se da ću tokom Jula moći da obiđem i te famozne radove između Brestovca i Međurova, nikako nemamo neke fotografije odatle..

Stay tuned..;)
 
Itekako se ta pojava mora sprečiti ogradom kamerama i kaznama
 
“Član 72.

U pružnom pojasu zabranjeno je vršenje radnji kojima se ugrožava železnički saobraćaj, a naročito:

.....


9) prelaženje preko pruge i staničnih koloseka i neovlašćeno hodanje prugom;
Ovo definitivno nije važeći Zakon o železnici, jer član 72 stav 1 ima samo 6 tačaka. Možda je u pitanju neki predlog izmene zakona?

Svakako nisu predviđene kaznene odredbe za fizička lica u slučaju da ne poštuju član 72, osim tačke 1 - Oštećenje železničke infrastrukture je krivično delo, sa lepim kaznama, mada smo videli da ni to ne sprečava lopove, koji brste kontaktnu mrežu i drugu infrastrukturu širom Srbije.
 
Ovo definitivno nije važeći Zakon o železnici, jer član 72 stav 1 ima samo 6 tačaka. Možda je u pitanju neki predlog izmene zakona?
U pravu si, nisam obratio pažnju uopšte na to, stvarno se radi o predlogu izmene zakona.:)
Datum objavljivanja ovog predloga je koliko vidim 8. Maj 2023. godine, što je relativno skoro.

Ovo su neke nove tačke tog člana koji glasi u predlogu, pored gore napisanog neovlašćenog hodanja prugom.

3) namirivanje vučnih vozila pogonskim gorivom na mestima koja nisu predviđena za te radnje;

6) pretovar, pretakanje, utovar, istovar, utakanje i/ili istakanje robe iz kola - kola cisterni na mestima koja nisu predviđena za te radnje, osim u slučajevima nužde kod sanacije posledica nesreća ili nezgoda;
10) dodirivanje i prilaz (delovima tela, alatom ili opremom) na rastojanju manjem od 2 m (u svim pravcima - opasna zona) delovima kontaktne mreže koji su pod naponom;
11) izvođenje radova u blizini železničke pruge koji bi mogli oštetiti železničku prugu ili umanjiti stabilnost terena, ili na bilo koji drugi način ugrožavati ili ometati železnički saobraćaj;
12) neovlašćeno podizanje branika, odnosno polubranika putnog prelaza, stavljanje ili vešanje bilo čega na branik, polubranik ili drugi signalno-sigurnosni uređaj putnog prelaza, ili na bilo koji drugi način ometanje normalnog funkcionisanja branika, polubranika ili drugog uređaja na putnom prelazu, kao i prelaženje preko putnog prelaza kada su branici, odnosno polubranici spušteni ili ako signalno-sigurnosni uređaji pokazuju zabranjen prelaz preko pruge;
14) oštećivanje, uništavanje ili uklanjanje znakova obaveštenja, upozorenja i zabrane.


Nekada je bilo samo 6 tačaka u ovom članu, u predlogu ih ima za duplo više, no moram reći da mi se dosta sviđa, pogotovo ovo za podizanje branika.

Evo linka za ceo predlog o izmeni zakona -------------------> https://www.paragraf.rs/dnevne-vesti/110523/110523-vest10.html


BTW Našao sam "Pravilnik o unutrašnjem redu u železničkom saobraćaju", ovde se u pojedinim članovima spominje nešto slično za hodanje prugom.

Član 13
Preko pruge se može prelaziti samo na određenim mestima - putnim, odnosno pešačkim prelazima.Stanični koloseci se mogu prelaziti samo preko uređenih mostova (nadvožnjaka, pasarela), podzemnih prolaza ili na drugimmestima koja su za to određena.Kretanje prugom i staničnim kolosecima i zadržavanje na tim mestima nije dozvoljeno, osim u slučajevima iz čl. 3. i 4. ovog pravilnika.


Link za ceo pravilnik ---------------------> https://www.paragraf.rs/propisi_download/pravilnik_o_unutrasnjem_redu_u_zeleznickom_saobracaju.pdf
 
Privatni prevoznik "Despotija" se ozbiljno pojačao.
Takođe, sada imaju voz iz Brvenika za Novi Sad, sreću se često Barskom prugom..

Dve lokomotive 742.

Foto: Sasa Savic

351316865_3480879558838857_1691738986250090898_n.jpg


A iz Hrvatske stiže jedina 1141, proba prošla, pa se očekuje dolazak u Srbiju uskoro.

Foto: Josip

349001837_704411838109568_6072257808427735344_n.jpg


 
1141, to je po JŽ klasifikovanju 441, ova konkretno je tiristorizirana i ima veoma zanimljivu prošlost.

Naime nastala je od "carbody-a" (sanduka) 441 koji je jako dugo stajao u Gredelju i bio namenjen za 441-008, međutim uz elan radnika Gredelja i manju podršku "NRE-a" uspešno je doslovno "napravljena" lokomotiva 2017. godine.
Jako dugo vremena je stajala u Gredelju, probitan plan je bio da služi za probe vagona, pa onda da se najmi privatnim operaterima u HR, bilo je nekoliko pokušaja sa "RCC-om", ali je propalo.
No, (ne)očekivano izgleda da će svoj radni vek ostvariti na prugama Srbije.:)

Evo unutra kako izgleda, malo drugačije u odnosu na klasične tiristizovane lokomotive, ali to je uzrokovano najviše svojom prošlošću:

35679647790_9df7ed907a_b.jpg
 
Српске пруге

Станица Кијево/Кнежевац
- испод Петловог брда



- према граду












.... .... .... .... ....
Стражевица

Претходних година је могло да се прође кроз капију, више не:

Отпаци, као на свим видиковцима где грађани долазе пешке и колима:



Према Видиковцу:


 
Poslednja izmena:
Mislim da je mrka kapa od bilo kakvih izmena zakona koje ne podrazumevaju kaznene odredbe. Jednostavno se ne može sve tretirati kao teško delo protiv opšte sigurnosti.
Mora biti novčanih kazni za sitne prekršaje, i gonjenje krivičnih dela po službenoj dužnosti.

Što se Despotije tiče, meni je genijalno što je taj prevoznik nastao zbog javašluka Srbija karga, koji nije hteo da tera vagone sa kamenom iz Despotovca.
 
Није ми јасно зашто код нас возе локомотиве са ХЖ нумерисањем, нек им лепо дају наше троцифрене ознаке.
 
Да ли нумерисање ЖС-а или ХЖ-а има икаквог утицаја на то како ће Деспотија као приватни превозник да нумерише своје локомотиве? Како је то одређено у правном смислу? До сада су наслеђивали нумерацију од ЖС-а јер су куповали од њих половне локомотиве, али да ли имају они било какву обавезу да поштују ту конвенцију?
Не знам јел то одређује министарство или превозник, па ако може неко да појасни.
 
Па оно могло би министарство саобраћаја да пропише неки правилник о нумерисању возних средстава и за приватнике. Мислим да је то сада препуштено њима на вољу a из неког разлога се доста користи ХЖ нумерације.
 
Па оно могло би министарство саобраћаја да пропише неки правилник о нумерисању возних средстава и за приватнике. Мислим да је то сада препуштено њима на вољу a из неког разлога се доста користи ХЖ нумерације.
Ništa nije prepušteno privatnicima na volju.
Sve lokomotive koje su u stranom vlasništvu a voze u najmu na našim prugama nose oznake i brojeve serija iz svojih zemalja.
 
A ove sto su u vlasništvu kombinovanog prevoza kakva je njihova numeracija i po kom pravilniku su dobili da kažem registraciju
 
Ništa nije prepušteno privatnicima na volju.
Sve lokomotive koje su u stranom vlasništvu a voze u najmu na našim prugama nose oznake i brojeve serija iz svojih zemalja.
Како је онда локомотива 664 у НРЕ имала тровифрену ознаку по ЈЖ а у Комбинованом 2062 по ХЖ систему?
 
а и када би питали Хрвате што су једини мењали систем нумерације, не би знали да кажу
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: NSB
Ок што су хрвати себи измислили нову нумерацију, њима је 1991. рестарт свега. Али зашто је једна локомотива која је дошла из Хрватске прво имала бројеве по ЈЖ систему у једној фирми, а онда у другој фирми добила ХЖ нумерацију, а обе фирме раде код нас?
 
Vrh