Mislim da ni policija ne može da pomogne, jer (koliko ja znam) zakonom nije zabranjeno da se šeta prugom.
“Član 72.
U pružnom pojasu zabranjeno je vršenje radnji kojima se ugrožava železnički saobraćaj, a naročito:
.....
9) prelaženje preko pruge i staničnih koloseka i neovlašćeno hodanje prugom;
Iako je to zabranjeno, u Srbiji se to jako slabo kontroliše, imamo mnogo rizičnih "prečica" ne na regionalnim ili magistralnim pravcima već i na Koridoru.
I dalje se sećam neke emisije u vezi "problema" nove pruge za velike brzine ka Novom Sadu, gde je jedna televizija opravdavala stanovnike (mislim da se radilo o stanovnicima Inđije) što koriste prečicu preko pruge gde je Vmax 200 km/h, sa takvim narativom nije ni čudo što se ovakve stvari dešavaju.
Kod nas su ovakve scene postale normalne, dok biste u nekoj drugoj državi platili golemu kaznu.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ojačavanje gornjeg stroja između Grljana i Zaječara solidno napreduje, kolosek je postavljen na 40% deonice, podbijanje i rešetanje je stiglo na nekih 10% deonice.
Rok da se saobraćaj pusti 19. Juna neće skoro pa zasigurno biti ispoštovan, ali o tome sam pisao da je bio previše ambicionizan plan.
Idu novi pragovi i tucanik, šine su većinom iz krivina sa boljih deonica, ali u solidnom stanju, fino izgleda sve na prvu loptu.
Sledeće nedelje ću radove obići sa nadležnima iz ZGOP-a zato neću izbacivati ništa u vezi radova do tada.
Pre nekoliko dana ljudi iz "Trace Grupe" su obilazili malo Sićevaćku klisuru i uzimali mere razgledali mostove i tunele, radovi u klisuri će se prema planovima izvoditi sledeće godine.
Koliko sam dobro razumeo od ove godine krenuće se sa Dimitrovgrad-Pirot-Palanka (tokom leta), ali postoji par izazova.
"Trace" se pokazao kako se pokazao na radovima između Međurova i Brestovca, nadam se da će ovde ostaviti bolji utisak, ne mogu da kažem da fušare, ali nemaju nikakvo iskustvo sa železnicom, nemaju dovoljno radnika itd... (nadam se da će naučiti kako se rade projekti za mostove
).
Takođe postoji i izazov da se obezbedi materijal, sve je podređeno pruzi za Suboticu, mnogi tekući projekti i sada dosta ispaštavaju zbog toga.
Nadam se da ću tokom Jula moći da obiđem i te famozne radove između Brestovca i Međurova, nikako nemamo neke fotografije odatle..
Stay tuned..