Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Пре "епске" вишегодишење реконструкције пруге Ниш - Зајечар која вероватно траје дуже од изградње саме пруге и која још није завршена било је 5 пари возова Ниш - Зајечар. Ако се некад врати толико возова биће добро и довољно.
Tačnije, bilo je 4 vozova, do 2016. smo imali 5 pari vozova, a do 2018. je postojala dobra veza izmedju Negotina i Niša kada je i ukinut četvrti par na tom delu pruge i od tada ne postoji nikakva veza tog dela sa Nišom, ukidanjem trećeg para izmedju Majdanpeka i Zaječara od ovog RV-a, i stanovnici Bora više nemaju dobru vezu ka Nišu...
Što se tiče rekonstrukcije i modernizacije pruge Niš-Brestovac, sav problem je u izvođaču, odnosno u "Trace grupi"..
Jako loše poznaju zakone, zato ni dan danas nemaju dozvolu za gradnju novog mosta na tom delu pruge, takodje izabrali su da rade kompletno prugu od Medjurova do Doljevca i tako su razvukli radove potpuno...
Ako se radovi ne završe do 2023, po ugovoru morali bi smo da vratimo EU novce i završimo sami prugu, što bi bilo katastrofalno, tako da verujem da će se rok za završetak radova proširiti ili će se to već nekako ispeglati..
EU nalaže da izvođač mora da bude iz njihovih zemalja, tako da nismo mogli da utičemo na izbor, takodje isti je izvođač i za deonicu Prosek-Dimitrovgrad, kad se oni muče na ovo parče, šta će biti tada?!
 
TPS Zemun

20221213_122507_copy_1849x1041.jpg

20221213_122504_copy_1849x1041.jpg

20221213_122515_copy_1849x1041.jpg

20221213_122517_copy_1849x1041.jpg

20221213_122554_copy_1849x1041.jpg
20221213_122607_copy_1849x1041.jpg
 
Probili su i drugi rok (15. decembar) za otvaranje ulice, a uz trenutne temperature ne deluje da će moći skoro da završe. Ako kasne na ovome što se vidi u Novom Sadu, pitam se koliko tek kasne na radovima koji nisu toliko vidljivi.
 
I to ne da će ga probiti za malo, nego sad najavljuju 15. april, što je još 4 meseca u odnosu na već pomaknuti rok (15.decembar), a daleko od orginalnog (17. oktobar).
Da li će grad biti dovoljno pametan da naplati neke penale, jer ovo zobiljno urniše saobraćaj u gradu.
 
Ispravka iako sam jutros negde pročitao 15. april, sada vidim da je svuda vest da će to biti 15. februara. Pa ajde da verujemo.
 
Da su mediji veliki dezinformatori u vezi železnice pokazuje i ovaj slučaj..
Naime, nakon radova na deonici Matejevac-Niš, skinuti su kablovi za pružni prelaz u blizini Matejevca, prelaz je prekriven crnim kesama i time stavljen van funkcije, a vozovi dobijaju nalog da ga obezbedjuju zaustavljanjem i davanjem signalnog zvuka "PAZI"
No, ni to nije bilo dovoljno mnogim "bahatim" vozačima, koji smatraju da je prelaz nebezbededan, iako ne staju pred istim, i u obavezi su da to urade kako im nalažu siganlni znaci koji su se jasno videli na snimku..
Veliki minus je i za Infrastrukturu železnica Srbija, pre svega zato što je svetleća signalizacija zajedno sa rampom van funkcije, zašto da putnici i roba trpe zaustavljanje?
Takodje, IŽS bi trebalo da se uključi i da prijavljuje medije za senzaciolističke naslove i tekstove, a ovde je očigledno to slučaj..
 
ИЖС не подноси пријаве против возача који им оштећују прелазе, а камоли да пријављују новинаре... Лакше им је да објављују снимке на Јутјуб уместо да покушају да заведу ред на прелазима тако што би се возачи санкционисали.
 
Slažem se, izuzetno su pasivni, a to ne vodi nikuda...
Mada ovde ima posla i za saobraćajnu policiju, s obzirom da se na video zapisu koji je objavljen u tekstu vidi kako vozač snima telefonom dok vozi cca 30 km/h, a usput nije nijednog trenutka razmislio da stane ispred prelaza, iako se takodje vide Andrejin Krst i znak STOP, dva prekršaja.
 

Возач камиона фирме која је била ангажована за извођење радова на овом пројекту паркирао је своје возило близу првог колосека и подигао сандук камиона, како би извршио истовар, наводи се у саоштењу.
На жалост, сандук камиона ушао је у струјно коло контактне мреже изнад пруге, што је изазвало струјни удар. Возач камиона преминуо је на лицу места.
Обавештени су представници Хитне помоћи, МУП-а и истражни судија.
Због несреће на делу пруге Нови Сад - Петроварадин и у железничкој станици Нови Сад искључен је напон у контактној мрежи, док се на месту несреће не заврши увиђај.
 
 
Takodje trebalo bi neka stajališta pomeriti, pre svega Mali Izvor, pruga prolazi na 100 m od kuća, ali voz staje malo dalje, tako da se te neke stvari mogu izmeniti...
Ono što sam zaboravio napomenem, jeste činjenica da voz staje na Panteleju, Crvenom Krstu i Nišu, nitit linijski taksiji niti autobusi, ne mogu da vas odvedu do svih tih mesta, sa Crvenog Krsta imate dobru vezu za aerodrom...
nama koji nemamo kola je ovo jedna od prepreka kada se stigne na stanicu Mali Izvor, ako nema ko da te sačeka pešačiš prvo do sela, a onda još toliko do kuće.. što je zamorno jer te uvek čeka posao kada dođeš

trenutno koristimo taksi, neretko i bus, ali nam se to uopšte ne dopada, vožnja vozom na tamo mi je uvek bila komfornija, pogotovu kada krenemo u društvu, ali onda sledi to pešačenje ili do puta ZA-NI pa po kolovozu ili preko nekih njihva.. mislim da je stanica tu pozicionirana jer je tačno između Malog Izvora i Borovca i tako opslužuje oba sela

stvar je u tome što mnogi koji su na tim pozicijama uopšte ne razmišljaju o tome i vode se onim da smo svi pomrli i nikome tako nešto ne bi bilo od značaja pa me je strah da neko izmeštanje uopšte neće ni doći u obzir da se pokuša..

takođe šteta što je veza sa aerodromom nepostojeća sa tih stajališta u Nišu, ali to je taj palanački rezon nekih ljudi koji se bave time

inače, zanima me koliko pružnih prelaza ima između Zaječara i Knjaževca ne računajući one na Kraljevici tj. u samom gradu? ovako iz glave bukvalno ne mogu da se setim, ali znam da je pruga odvojena kod nadvožnjaka u Zaječaru i kod Vratarnice
 
Računajući grubo, izmedju Zaječara i Knjaževca se nalazi oko 30 prelaza, ako računamo i one na Kraljevici, naravno ilegalnih prečica je mali milion..
U Zaječaru dva su obezbedjena rampama, dva su u Grljanu i jedan u Minićevu takodje sa rampama...
Mali Izvor je nekada bio ukrsnica na toj pruzi, medjutim odavno je izgubio tu funkciju, a i koloseci su počupani, tako da je on sada stajalište, što znači da je potrebno ako ne ništa barem prebaciti one peronske ploče bliže selu, jer kao službeno mesto on više nema nikakvu funkciju..
Sadašnje stajalište se i stvarno nalazi izmedju Borovca i Malog Izvora, pa je to i verovatno bio jedan od razloga takvog pozicioniranja, medjutim iz današnje perpsektive bilo bi logičnije da se stajalište prebaci bliže Izvoru...
Neka moja ideja za novo mesto stajališta, Crvenom bojom je obeležena sadašnja lokacija, a Svetlo-plavom potencijalna nova lokacija:

Снимак екрана (400).jpg


A za pešačenje i muke znam, celog detinjstva sam putovao na relaciji Negotin-Brusnik, pošto je selo Brusnik 4km od same stanice, trebalo je 45 min pešaka, a vozom do Negotina 45 min...
 
Naleteo na internetu
"
Due to the damage sustained by Ukraine's electricity system, 16 trains are late by more than an hour, 2 trains are delayed between 30 and 60 minutes and 10 trains with a delay of 5-30 minutes. Another 11 trains are sequentially on schedule, according to Ukrzaliznytsia.

For today's standards in many European countries, a 30% punctuality rate isn't even that bad..."

Šta ti je Sojvetska železnica bajo moj, čak i ovi ostaci ostataka:)
1671216454694.png
 
Na sajtu Srbija Voza su sada ubacili sve stanice između Pančeva Glavne i Zrenjanina u pretraživač RV, do pre nekoliko dana ih nije bilo. Nažalost, Pančevo Vojlovica i Pančevo Strelište još uvek nisu ponuđeni za pretragu. Možda zrenjaninska linija startuje od nove godine?
 
Poslednja izmena:
Na sajtu Srbija Voza su sada ubacili sve stanice između Pančeva Glavne i Zrenjanina u pretraživač RV, do pre nekoliko dana ih nije bilo. Nažalost, Pančevo Vojlovica i Pančevo Strelište još uvek nisu ponuđeni za pretragu. Možda zrenjaninska linija startuje od nove godine?
Nema nikakvih najava niti hintova da će se to pokrenuti tada
 
Šta ti je Sojvetska železnica bajo moj, čak i ovi ostaci ostataka:)

Украјинске железнице су нити које одржавају Украјину у животу у току ратног стања. Колико је оштећена санирано, мостова обновљено за кратко време, колико су милиона избеглица превезли, војне технике транспортовали. Још један одговор на питање зашто је важна железница. Злу не требало...
 
Raspisan je tender za remont 3 garniture serije 711. U pitanju su: 711/007-008, 711/015-016 i 711/019-020. Procenjena vrednost nabavke je oko 3.840.000 €.

Pored stavki koji su obuhvaćene redovnom opravkom, zahtevane su i sledeće izmene, rekonstrukcije i modernizacije:
"Prilikom izvršenja redovnih opravki DMV 711 potrebno je izvesti sledeće modernizacija (rekonstrukcija):

- Rekonstrukcija rashladnog sistema dizel motora;
- Unificiranje sa modernizaciom Sistema zaštite kontrole (upravljanja), dijagnostike i merenja „Sakura“ sa sistemom „Sakura“ koji je ugrađen na DMV 711 od broja 029/030 do 077/078 ili modernijom verzijom (zamena modula starog tipa u ormarima elektroopreme sa modulima novijeg tipa se mora obaviti, jer partneri Metrovagonmaša ne proizvode i ne održavaju više module starog tipa);
- Osigurati izlaz iz brzinomera na sirenu budnika od kratkog spoja i uvezati pištaljku (visoki ton sirene) u TELOK 1500 (trenutno se posluživanje tastera pištaljke ne beleži);
- Modernizacija vrata toaleta sa rekonstrukcijom vešanja, klizača i brave po uzoru na EMV 413/417;
- Zamena zaštitnih limova u toaletima sa limovima od nerđajućeg čelika;
- Modernizacija signalizacije i čeonih svetala sa LED tehnologijom. Usklađivanje čeonih signala sa Pravilnikom o vrstama signala. Signalnih oznaka i oznaka na pruzi član147 (Službeni Glasnik Republike Srbije broj 51 od 06.04.2020. godine,) – obezbeđivanje uslova sa slike 78 ovog Pravilnika., ugradnja dva fara – donja čeona svetla u led tehnologiji sa farovima za dugo i oboreno svetlo). Glavni cilj je da se postigne dovoljna jačina svetla (veća od trenutno instalisane) saglasno standardima;
- -Zamena konektora „Centronix“H-7, H-8 i H-9 9 (na bloku KS-PM i na kablovima DTGA.685625.001, DTGA.685624.002) odgovarajućim za dinamičke sisteme. Detaljna analiza sa predlogom za modernizacijom kompletnog sistema veza (konektora) za dinamičke sisteme; Sve konektore zameniti sa konektorima za dinamičke sisteme po uzoru na postojeće Harting konektore na DMV 711.
- Ugradnja zaštite hladnjaka rashladne tečnosti i interkulera;
- Ugradnja radio dispečerskog uređaja tipa MESA (26 ili noviji tip),
- Ugradnja autostop uređaja tipa INDUSI 60 na DMV koji nemaju ugrađen;
- Po uzoru na EMV 413/417 izvršiti rekonstrukciju brava upravljačnice i brava rolo ormana sa kodiranim master ključevima;
- Ugraditi širokopojasne čeone kamere sa mogućnošću noćnog snimanja i čuvanja 96 časova, fl HD 1920x1024."
 
Vrh