Колико је криминалан нови ред вожње, ја немам речи. На многим локалним пругама су смањили број полазака, а на БГ-НС, у време када је највећи шпиц и треба да убаце додатне поласке, они имају проређене поласке. Да не причам о редукцији саобраћај викендом.
Притом, потпуно неефикасно коришћење возних средстава. Даћу пример Руме. 2007. године је један шинобус имао 9 повратних вожњи Рума - Шабац. Време путовања Рума - Шабац је око 40 минута. Данас један 711 има 3 повратне вожње Рума - Шабац, док други 711 има дневни обрт Рума - Зворник - Београд - Зворник - Рума.
Дакле, имамо ситуацију да од два 711 у Руми који су потребни за обезбеђивање реда вожње један дневно вози (40 минута х 6) 4 сата, а 20 сати стоји, а други стоји у Београду 4 сата беспослен, што је још и добро у односу на онај први. Они не само што катастрофално одржавају те 711, него их и не користе. Најскупљи је онај воз који је плаћен, а не користи се.
To sam i ja primetio, neiskorišćenost garnitura na tom potezu je neverovatna.
Evo mog predloga da se uvrsti u sledeći red vožnje.
1) Ukidanje linije do Beograda, umesto toga, produžiti sve polaske iz Rume do Novog Sada. Razlog: Voz je mnogo više konkurentniji vremenski ka Novom Sadu nego ka Beogradu.
Novi Sad-Ruma: 51 minut
Novi Sad-Šabac: 104 minuta
Novi Sad-Loznica: 187 minuta
Novi Sad-Zvornik: 221 minuta
*U vreme vožnje je uračunato 15 minuta obrta u Rumi i Šapcu
2) Potpuno redizanirati red vožnje kako bi se povećala iskorišćenost garnitura i uvođenje takta
3) Možda i najključnija tačka ovde je omogućavanje presedanja u Rumi na vozove Beograd-Šid
Evo primer:
xx:05 dolaze vozovi iz Šapca i Novog Sada (15 minuta obrta)
xx:10 dolaze vozovi iz Beograda i Šida
xx:12 odlaze vozovi za Beograd i Šid
xx:20 odlaze vozovi za Šabac i Novi Sad
*za ovakvu organizaciju je potrebno 4 koloseka na 2 perona, kao što je priloženo u slici
Time bi se dobio efekat direktnih polazaka Šid-Novi Sad i Šabac-Beograd, i čak Šid-Šabac bez korišćenja ograničenih resursa. Garniture bi bile popunjenije zbog toga na oba pravca.
**skica je nacrtana u par minuta i nije uzela za obzir teretni saobraćaj (koji bi morao da bude sa desne strane gde i sad postoji) kao i realno stanje skretnica.