Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

S obzirom da se pokrenula tematika oko kupovine 8 novih lokomotiva, ove fotografije su mi bile itekako interesantne..
Neko je na Flickr-u radio šeme za sva preduzeća u Evropi i uključio naš Srbija Voz, uradio je dve verzije za nas, u pitanju su lokomotive Bombardier-a, model Traxx AC3...
Inače, evo i linka za njegov Account, stvarno je prelepo sve uklopio https://www.flickr.com/photos/196283946@N07/page1

Ovu prvu šemu trenutno nose sve lokomotive u voznom parku Srbija Voza:


Druga šema je u stvari skinuta sa KISS-a tkzv. "Sokola":


Iako sam za unifikaciju voznog parka, ne mogu da odolim drugoj šemi.:vops:
Možemo da gledamo tako da će ove lokomotive vući IC vozove, dakle da imaju različitu šemu od regionalnih. Pa bi opcija 2 bila dobra

Samo da prokomentarišem regio vozove na BG-NS, mislim da nemaju dovoljno garnitura za sat vremena takt, onih 70 min je noćna mora za organizaciju u Beogradskom čvoru. Ako dođu sledeće godine novi flirtovi verujem da će uraditi nešto
 
Што се пруге Београд - Ниш тиче:

3) По документу ЕИБ (https://www.eib.org/attachments/registers/159127057.pdf), од 5 варијанти узете су на разматрање 3, јер две нису узимале у обзир конфигурацију терена. Од те 3 варијанте, прва предвиђа брзину од 200 км/ч на 84% пруге, друга на 56% пруге, а трећа на 37% пруге. ЕИБ предлаже варијанту 2.

https://www.eib.org/attachments/registers/159127057.pdf

Прегледао сам на брзину наведени документ. Реч је о документу који је усвојен крајем маја 2022. године, са измењеним пројектним задатком за брзине до 200 км/ч, претходно су сви планови рађени за брзине до 160 км/ч.

Деонице Гиље - Параћин која је реконструисана по параметру трасе за 160 км/ч, као и деоница Сталаћ - Ђунис чија изградња треба да почне (потписан уговор о изградњи са извођачем), такође по параметрима за 160 км/ч није обухваћена планираном реконструкцијом и даљим разматрањем.

Основни утисак је да је изгледа коначно дефинисан ,,јужни излаз из чвора Београд" тј. траса од Београда до Велике Плане. Дефинитивно ће се радити двоколосечна пруга преко Младеновца, а траса ће максимално пратити садашњу, колико је то могуће. Односно, одустало се од раније идеје о скретању трасе ка станици Мала Крсна. Овим између Београда и Велике Плане добијамо две пруге, брзу двоколосечну за путничке возове (по правилу) и остаје једноколосечна Велика Плана - Мала Крсна - Београд примарно за теретне транзитне возове.

Из претходно наведеног документа који је поменут, стр 195, табела у прилогу.
Прве две варијанте су оне за које је наведено да су одбачене. Последње три варијанте у табели су наведене: 1., 2. и 3. варијанта које су разматране.

bgnistr195.jpg


Најзахтевније за изградњу ће бити пеглање трасе између Београда и Велике Плане, посебно изградња нових тунела. Верујем да ће изградња тунела захтевати највише времена и диктирати темпо изградње целе пруге.

Део из наведеног документа где се помиње изградња тунела, страна 101:

bgnistr101.jpg
 
Друга шема јесте лепша. Колико знам, не зна се које локомотиве ће да се купују али врло вероватно ће то бити Вектрони. Садашња шема на Вектронима за Србија Карго не одушевљава ни најмање. Зависи и како ће се фарбати вагони, мислим да би требало тежити томе да се постигне утисак целине локомотиве и вагона, нешто слично Рејлџету и Региоџету. Можда комбинација црвене и тегет плаве.
 
Овим између Београда и Велике Плане добијамо две пруге, брзу двоколосечну за путничке возове (по правилу) и остаје једноколосечна Велика Плана - Мала Крсна - Београд примарно за теретне транзитне возове.

Зашто би теретни возови ишли преко Мале Крсне када буде урађена нова двоколосечна пруга преко Младеновца? Пруга преко Мале Крсне, сем што би успорила транзит теретних возова, због лошијих параметара трасе би возови морали имати мању максималну дозвољену тежину. Нема никакве логике. Уосталом ако си читао студију, у њој се врло прецизно наводи време путовања теретних возова новом пругом.
 
Зашто би теретни возови ишли преко Мале Крсне када буде урађена нова двоколосечна пруга преко Младеновца? Пруга преко Мале Крсне, сем што би успорила транзит теретних возова, због лошијих параметара трасе би возови морали имати мању максималну дозвољену тежину. Нема никакве логике. Уосталом ако си читао студију, у њој се врло прецизно наводи време путовања теретних возова новом пругом.
Pruga preko Male krsne će vjerovatno više da se koristi za Smederevo, Požarevac, Bor, Zaječar. U tom slučaju bi ta pruga bila rasterećena i u Požarevcu bi mogle da se izmenjuju električne i dizel lokomotive, ako obnove prugu do Zaječara kako najavljuju, tj. taj dio koji nije rekonstruisan , tu bi mogao da se napravi i neki kakav takav putnički saobraćaj. Npr. 6-7 polazaka Beograd - Požarevac - Beograd i 2 brza Beograd - Zaječar, jedan noćni i jedan dnevni. Bez obzira na male radijuse i sporost vozova na toj pruzi, koliko znam prema Zaječaru nije planiran nikakav autoput tako da bi voz tu opet bio brži i jeftiniji od autobusa.
 
Možemo da gledamo tako da će ove lokomotive vući IC vozove, dakle da imaju različitu šemu od regionalnih. Pa bi opcija 2 bila dobra

Samo da prokomentarišem regio vozove na BG-NS, mislim da nemaju dovoljno garnitura za sat vremena takt, onih 70 min je noćna mora za organizaciju u Beogradskom čvoru. Ako dođu sledeće godine novi flirtovi verujem da će uraditi nešto
Slažem se, IC vozovi bi u stvari mogli da budu brendirani nešto nalik "Railjet-u" kao što je napisao CEBEP, eto mi imamo "Coko", mada bi mogao za svaki pravac/liniju da bude neka druga vrsta ptice..:gobb:
Ovo za regio vozove je bila gruba ideja, velika je greška što nisu dodata još dva koloseka za vozove iz sistema "BG:VOZ" i imam osećaj da ćemo plaćati ceh takvog nedostatka u budućnosti...

Друга шема јесте лепша. Колико знам, не зна се које локомотиве ће да се купују али врло вероватно ће то бити Вектрони. Садашња шема на Вектронима за Србија Карго не одушевљава ни најмање. Зависи и како ће се фарбати вагони, мислим да би требало тежити томе да се постигне утисак целине локомотиве и вагона, нешто слично Рејлџету и Региоџету. Можда комбинација црвене и тегет плаве.
Ni meni se ne svidja šema na Vectron-ima, mislim da ima previše bele i da se tako lakše vidi neodržavanje istih, ali ajde, o ukusima se ne vredi raspravljati...
 
Moramo se zapitati koja je svrha brendiranja vozova, a to je da budu prepoznatljivi. Za "Sokola" je čulo 70 posto Srbije (po jednoj studiji), ako bi uvodili ptice za svaki pravac morali bi sve ispočetka da gradimo brend. Onda imaš problem ako recimo dođe umesto Kraguja npr Soko, ljudi će se zbuniti maksimalno. Samo treba razviti brend Soko i proširiti ga. Napraviš prugu do Subotice, produžuš sokola, napraviš prugu do Niša, produžiš sokola. Time bi se stvorio cilj da Soko dođe u tvoje mesto. Nije bitno da li je KISS ili lok+vagoni. Ne vidim problem ni da se u budućnosti neki ekspres voz Beograd-Užice ili Beograd-Bar zove Soko, ako ponudi sjajnu uslugu, retka stajanja i soldine brzine.
Noćni vozovovi mogu da se zovu Sove 🙃.
Oni bi mogli imati drugi ime jer nude drugu uslugu
 
Definitivno nema ništa od ona planirana 3 para vozova Zrenjanin-Beograd Centar/Ovča, u pretrazi reda vožnje stanice Jabuka,Kačarevo,Crepaja,Debeljača,Kovačica,Uzdin,Tomaševac,Orlovat,Lukićevo i Zrenjanin Fabrika uopšte nisu ponuđene u padajućoj listi na sajtu SV.

Zašto su uopšte stavili te polaske u onaj grafikon RV 2022/2023 na sajtu IŽS ? Da li možda planiraju da ih uvedu kasnije? Na sajtu nema nikakvog nagoveštaja ni da će biti uveden bilo koji voz od Pančeva Vojlovice prema BG, osim milion puta ponovljenih obećanja lokalnih politikanata koje su dali u medijima.
 
Definitivno nema ništa od ona planirana 3 para vozova Zrenjanin-Beograd Centar/Ovča, u pretrazi reda vožnje stanice Jabuka,Kačarevo,Crepaja,Debeljača,Kovačica,Uzdin,Tomaševac,Orlovat,Lukićevo i Zrenjanin Fabrika uopšte nisu ponuđene u padajućoj listi na sajtu SV.

Zašto su uopšte stavili te polaske u onaj grafikon RV 2022/2023 na sajtu IŽS ? Da li možda planiraju da ih uvedu kasnije? Na sajtu nema nikakvog nagoveštaja ni da će biti uveden bilo koji voz od Pančeva Vojlovice prema BG, osim milion puta ponovljenih obećanja lokalnih politikanata koje su dali u medijima.
Red vožnje na sajtu možeš da okačiš mačku o rep, to ama baš ništa ne znači sem da znaš da ce u narednih nedelju dve imati takav red vožnje. Taj voz može da se uvede kad god, nema nikakvih ograničenja. Stoji u redu vožnje kako bi se obezbedila trasa i kako bi lako i jednostavno mogli da se puste vozovi kad se za to stvore uslovi u smislu raspoloživosti garnitura i osoblja.

Uostalom, ne vidim čemu razočarenje. Grafikoni su isključivo za internu upotrebu, nisu bile nikakve najave da će se taj voz zapravo pustiti. Mogu da ga puste na leto mogu kad žele
 
Ostaje i onaj apsurd gde počev od 11. decembra navodno postoji 5 vozova dnevno Šid-Beograd Centar, a u suprotnom pravcu samo 3.
 
Taj voz može da se uvede kad god, nema nikakvih ograničenja. Stoji u redu vožnje kako bi se obezbedila trasa i kako bi lako i jednostavno mogli da se puste vozovi kad se za to stvore uslovi u smislu raspoloživosti garnitura i osoblja.
Koliko sada imamo ispravnih DMV 710 i 711 na raspolaganju? Linije Niš-Dimitrovgrad, Niš-Merdare i Niš-Leskovac ni po ovom novom RV ne voze, a linije Niš-Zaječar i Zaječar-Majdanpek voze na kašičicu. Vrbas-Sombor ne vozi. Požarevac-Majdanpek ne vozi. Novi Sad-Zrenjanin ne vozi.

Od ukupno 39 kupljenih garnitura 711, koliko je trenutno u upotrebljivom stanju? Pruga Pančevo-Zrenjanin je uvek imala putnike najmanje za 3 voza dnevno, a do RV 2017/2018 ih je bilo 5. Skoro sva mesta između Kovačice i Zrenjanina su bez železničkog saobraćaja odsečena od sveta, a ona južno od njih su prinuđena da plaćaju reket mafijaško-političkom kartelu zvanom Pantransport. Direktna vozna karta Zrenjanin-Beograd je do pre par godina bila duplo jeftinija nego što danas košta putovanje autobusom npr. od Debeljače do Beograda, gde je neophodno presedanje u Pančevu, a oba busa drže Andrejevi lopovi iz Panpljačke koji ne žele da uvedu jeftiniju direktnu liniju do BG. 350 Dinara do Pančeva+300 dinara do Beograda, i sve to samo u jednom pravcu, lopine nezasite monopolske :mad::kum:
 
Koliko sada imamo ispravnih DMV 710 i 711 na raspolaganju?
4 garniture 710, odnosno 3 remontovane i 1 "stara", uskoro dolazi 4. remontovan, verujem da je 50-60% aktivno iz serije 711...
Iskreno, i mene je iznenadio broj vozova izmedju Niša i Zaječara, sa dva polaska se ništa ne pokriva, ako ovako ostane, inače 2016. je bilo 5 polazaka na toj relaciji, a do remonta 4..
Majdanpek-Zaječar, isto no comment, slažem se da je taj treći par bio slabo popunjen, ali je bio atraktivan mladima, jer su mogli da kombinuju školu sa žurkama ili već nekim drugim prilikama (ne zezam se, ozbiljno je tako), kao i običnim gradjanima, o vraćanju Po-Mpek za sada možemo da sanjamo iz razloga koje sam pre pominjao.
Razumem da su hteli negde da uštede, ali malo više su se zaneli u tom zadatku..
Neuvodjenje vozova Zrenjanin-Beoograd je ogroman minus, definitivno relacija koja je imala potencijala, za medjunarodni saobraćaj sam već komentarisao, mogli su makar pogranični vozovi da se uvedu, vozovi Dimitrovgrad-Sofija su izuzetak...
Novi Red Vožnje će Bulajiću definitivno biti "prvi penal", nadam se i jedan od poslednjih, deluje mi kao ambiciozna osoba, ali ovime me je poptpuno razočarao, očekivao sam da će sačuvati makar ovaj dosadašnji RV..
 
https://www.eib.org/attachments/registers/159127057.pdf

Прегледао сам на брзину наведени документ. Реч је о документу који је усвојен крајем маја 2022. године, са измењеним пројектним задатком за брзине до 200 км/ч, претходно су сви планови рађени за брзине до 160 км/ч.

Деонице Гиље - Параћин која је реконструисана по параметру трасе за 160 км/ч, као и деоница Сталаћ - Ђунис чија изградња треба да почне (потписан уговор о изградњи са извођачем), такође по параметрима за 160 км/ч није обухваћена планираном реконструкцијом и даљим разматрањем.

Основни утисак је да је изгледа коначно дефинисан ,,јужни излаз из чвора Београд" тј. траса од Београда до Велике Плане. Дефинитивно ће се радити двоколосечна пруга преко Младеновца, а траса ће максимално пратити садашњу, колико је то могуће. Односно, одустало се од раније идеје о скретању трасе ка станици Мала Крсна. Овим између Београда и Велике Плане добијамо две пруге, брзу двоколосечну за путничке возове (по правилу) и остаје једноколосечна Велика Плана - Мала Крсна - Београд примарно за теретне транзитне возове.

Из претходно наведеног документа који је поменут, стр 195, табела у прилогу.
Прве две варијанте су оне за које је наведено да су одбачене. Последње три варијанте у табели су наведене: 1., 2. и 3. варијанта које су разматране.

Pogledajte prilog 150311
To je ideja još iz osamdesetih, kada je bila planirana za 120km/h.

Gilje-Paraćin je ima samo jednu krivinu i bez problema je mogla da bude i 200km/h, ali ono što je surova činjenica - tamo je sada 120km/h na papiru, u praksi često i manje, a ne 160km/h koliko je projektovano i plaćeno.
 
Dešava se to da 4 godine kasnije voz između Beograda i Zagreba ne postoji, a i da postoji vjerovatno bi išao do golubinačkog atara.

Početkom 2022. je u nekoliko medija izašla informacija kako će od proleća (ovog, prošlog, 2022. godine), ponovo proraditi voz ka Zagrebu i Ljubljani.

"Voz od Beograda preko Zagreba do Ljubljane ponovo će posle višegodišnje pauze krenuti od proleća ove godine, izjavio je dekan Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Nebojša Bojović.
Reč je o trasi Beograd – Šid – Vinkovci – Zagreb – Dobava – Ljubljana, a vozovi bi saobraćali tri-četiri puta nedeljno, uz noćnu liniju koja odgovara privrednicima koji putuju u Sloveniju, naveo je Bojović."

Linkovi:


Pretražio sam Beobuild, i deluje mi da ovo nije preneto niti da je bilo ikakve diskusije o uspostavljanju ove linije od početka 2022.
Koliko vidim izvor ove vesti su Večernje Novosti, koje ne vidim kao previše relevantan izvor, ali sa druge strane, ne verujem da je vest baš potpuno izmišljena.

Ima li neko informaciju gde je ovo zaglavilo, i koliko šanse postoji da se ovo realizuje u neko dogledno vreme (pa makar i sa diskutabilnim brzinama na pruzi)?
 
Dekan nema nikakvog uticaja na bilo kakve planove, može realno da priča šta želi. OVo niko iz železnica (ni SV ni HŽPP ni SŽ) nije potvrdio. Verujem da nisu uspeli d se dogovore između sebe. Bulajić je pričao da postoji inicijativa iz Ljubljane da se uvede ovaj voz, to je bilo tokom InnoTransa. Nakon toga je rekao da ih očekuje sastanak između firmi u naredne 2 nedelje. To je odavno prošlo, ništa se nije desilo, ali opet kažem trasa kod IŽS postoji, taj voz je moguće uvesti bilo kad.
 
Не могу да нађем адекватнију тему.
Зна ли неко шта се дешава са изградњом пруге Београд-Будимпешта у Мађарској? Да ли су уопште почели да је граде? Радови су отворени у новембру прошле године, од тада ни једну једину вест нисам чуо.
 
Не могу да нађем адекватнију тему.
Зна ли неко шта се дешава са изградњом пруге Београд-Будимпешта у Мађарској? Да ли су уопште почели да је граде? Радови су отворени у новембру прошле године, од тада ни једну једину вест нисам чуо.
Pogledaj ovde :)
 
Не могу да нађем адекватнију тему.
Зна ли неко шта се дешава са изградњом пруге Београд-Будимпешта у Мађарској? Да ли су уопште почели да је граде? Радови су отворени у новембру прошле године, од тада ни једну једину вест нисам чуо.
Radi se. Itekako.
 
Iskreno mislim da voz Beograd - Zagreb nema smisla trenutno, prvenstvo zbog očajnog stanja pruge kroz Hrvatsku, a i iznimno loše dionice Sremska Mitrovica - Šid što dodatno usporava saobraćaj.
Od Beograda do Šida treba oko 2h i 30 min plus granica 30 minuta, pa Tovarnik dok dođe i uđe policija u hrvatskoj isto 15ak min, do Vinkovaca 20 min, čekanje u Vinkovcima 15-20 min, zatim od Vinkovaca do Zagreba po novom redu vožnje treba 4h i 29 min za brzi voz, a put traje i duže pošto obično kasni. To znači da bi od Beograd Centra do Zagreb GK put trajao minimalno 8,5 sati , moguće i 9.
 
Iskreno mislim da voz Beograd - Zagreb nema smisla trenutno, prvenstvo zbog očajnog stanja pruge kroz Hrvatsku, a i iznimno loše dionice Sremska Mitrovica - Šid što dodatno usporava saobraćaj.
Od Beograda do Šida treba oko 2h i 30 min plus granica 30 minuta, pa Tovarnik dok dođe i uđe policija u hrvatskoj isto 15ak min, do Vinkovaca 20 min, čekanje u Vinkovcima 15-20 min, zatim od Vinkovaca do Zagreba po novom redu vožnje treba 4h i 29 min za brzi voz, a put traje i duže pošto obično kasni. To znači da bi od Beograd Centra do Zagreb GK put trajao minimalno 8,5 sati , moguće i 9.
Не вреди уводити линију док се не реконструише тај потез. А и овако, две аутобуске линије дневно сасвим довољно покривају саобраћај између Београда и Загреба.
 
Iskreno mislim da voz Beograd - Zagreb nema smisla trenutno, prvenstvo zbog očajnog stanja pruge kroz Hrvatsku, a i iznimno loše dionice Sremska Mitrovica - Šid što dodatno usporava saobraćaj.
Od Beograda do Šida treba oko 2h i 30 min plus granica 30 minuta, pa Tovarnik dok dođe i uđe policija u hrvatskoj isto 15ak min, do Vinkovaca 20 min, čekanje u Vinkovcima 15-20 min, zatim od Vinkovaca do Zagreba po novom redu vožnje treba 4h i 29 min za brzi voz, a put traje i duže pošto obično kasni. To znači da bi od Beograd Centra do Zagreb GK put trajao minimalno 8,5 sati
Po redu vožnje putuje izmedju 7 i 8 sati, toliko putuje i FlixBus, medjutim vrlo često zna da zaglavi u saobraćaju ili na granici, pa se vreme putovanja itekako produži..
Ova ruta je bitna za mlade i Interrail putnike, ostavljamo jako loš utisak prema njima sa nedostatkom takvog voza..
 
Vrh