Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Nema potrebe za tolikom dramaturgijom jer planirani rok za ukidanje tih laganih vožnji je 25.01.2023. Dešava se svuda gde idu teretni vozovi.
Ono što jeste dramatično jesu krađe. To je postalo toliko bezobrazno, bezobzirno i iznad svega frustrirajuće da je to prosto neverovatno.
Ugrožava se pored redovitosti i bezbednost saobraćaja vozova a evo primera:
Na Badnje veče šestorica klipana provale zaštitnu ogradu pored pruge u Zemunu, sa strane Vojnog puta, pretrče do zgrade gde je postavnica (kula),
dvojica uđu u kablovsko okno i iseku kabal. Kad su videli da nije u pitanju bakar nego optika ostave sve i zbrišu istim putem. Kamere sve to snimile
ali džaba kad su imali kapuljače i maske na licu. A u stanici tada nastaje problem jer je sve na crveno, signali ne rade, skretnice se okreću pomoću
trikova i naravno brzina smanjena na 20km/h. Smetnja i dalje traje a i dogodilo se jedno posredno iskliznuće prazne garniture na iskliznici.
Krađa delova kontaktne mreže im je poslastica pa su tako TPS Zemun poharali već dva puta - jednom na staroj mreži i kasnije na novom delu.
Deo pruge između Nove i Stare Pazove i tamo do Golubinaca po desnom šidskom koloseku ko zna koliko puta do sada.
Ista je priča prema Pančevu, između Krnjače i Ovčae kao i tamo prema Valjevu.
Ne znam na koji način ali znam da ovo mora da se prekine
PS
Dok sam ovo kuckao bilo je u međuvremenu postova, izvinjavam se.
Prva rečenica odnosi se na geometriju koloseka.
 
Poslednja izmena:
A fizičko obezbeđenje je l' postoji? U Zemunu se parkiraju vozovi, čvorište je, depo... Laički se izražavam, ne zamerite.. i noću barem treba par ekipa da patrolira...

Trebalo bi kod svake krađe da se uradi uviđaj i da se pogledaju okolne kamere gde može...

Zatim, taj metal gde nose? Koliko ima tih stovarišta za otkup sekundarnih sirovina, kakav metal sme tu da se nađe i ko to proverava?

Ti delovi su dokaz i završiće negde pre nego sto se iskoriste, istope, šta već rade sa tim...

Svako ko u lancu prikupi nešto (što je jasno licima koji se time bave) da je posledica krađe treba da odgovara, zatvara mu se taj posao otkupa/otpad/stovarište i završio je s poslom...

U nekim delovima bi pruga mogla da se zaštiti ogradom koje bi imalo zvučno i svetlosno upozorenje pored kamera, kad se neko približi... To bi imalo dobar odvraćujući efekat...

Dakle obezbeđenje, nove tehnologije + praćenje i kontrola gde završavaju te sekundarne sirovine...
 
У истој групи исто пљујеш, сад си прешао и овде. Вагончић је понекад умео да хејтује и мрачи али су његови постови били поучни са много корисних информација. Сад се одједном појављују нови ликови и тема се претворила на преношење глупости са Н1.

Ko pljuje?
Slušaj, ovaj forum nije napravljen da izbijaš svoje frustracije, zaobidji, a imas i ignore opciju...
Da li si obratio pažnju na rad u mojim drugim temama, pa očigledno nisi, samo si izneo neki svoj zaključak, jer ti smeta moje mišljenje..
Na forum sam ušao više zbog fotografija nego zbog neke diskusije, kada saznam neku informaciju prensem je ovde, ponekad se uključim u neke razgovore i to je to..
Ja ne volim N1, ali realno, da njih nema mnoge stvari bi ostale ispod tepiha i to je zasigurno tačno, a ja sam sve informacije prenosio sa železnice, znači ne sa N1!...
Da li znaš šta je bilo u Septembru u Kobišnici, da li znaš šta se dešavalo tokom cele 2022. sa vagonima u Istočnoj Srbiji?
Da li znaš da je u Trnavcu ispao sa šina putnički voz sa putnicima, mogao je da se izvrne i da se dogodi tragedija nesrazmernih razmera..
Da li znaš da se svakim danom povećava rizik nesreće na deonici izmedju Mokranja i Kobišnice, jer je donji stroj propao, a pruga je postala nebezbedna i za DMV...
I ne samo tu, koliko je bilo ispadanja na Jugu Srbije za svo ovo vreme, kako izgleda taj remont do Brestovca, izvođač ne poznaje naše zakone, a sada je dobio posao i za pravac ka Dimitrovgradu..
Da li znaš da je Jug izgubio svaku moguću železničku liniju osim onu ka Lapovu i Bg-u..
Da li znaš da putnički voz nikad više neće stići do Merdara, a pitanje da li će i do Prokuplja...
Da li znaš da se Barska pruga raspada, ugrožava se bezbednost saobraćaja i to izuzetno..
Da li znaš koliko je pokradeno u poslednjh 5 godina para za rekonstrukciju lokalnih pruga
Da li znaš o kakvim se tek rekonstrukcijama radi?
Da li znaš šta se desilo u Pirotu?
Da li znaš da je najuren većinom kadar u ZOP-u?
Da li znaš da je danas bilo aktivno 19 711 od mogućih 39?
Da li znaš da nemamo nijedan međunarodni voz?

Mogu ovako do sutra, jer realno ima više loših vesti nego dobrih, ali za svo ovo vreme nisam bacao nešto negative..
Ma koliko god da je revitalizacija pruge Beograd-Novi Sad dobra stvar koju ja podržavam itekako, sve ostalo se raspalo!

Vozim se železnicom još od kada sam imao nekoliko meseci, uz seriju 710 i pruge kroz istok sam odrastao, a navozao sam se vozom skoro pa na svim bitnijim Magistarlnim i Koridorskim prugama i mogu reći da se sve polako raspada, polako ali sigurno!

Ako ćeš već da pišeš nešto na moj račun, piši privatnom porukom!

Prijatno veče svima!
 
Naravno, ova jedna instanca je bila više nego dovoljna da N1 proglasi skandal evropskih razmera.
I hvala im na tome.
N1 jeste neprijatno depresivan za gledanje
Realnost je neprijatno depresivna za gledanje.
pruga je u garanciji 3 godine
Znači manje od veš mašine.
N1 je jednako odvratan koliko i Pink samo u drugoj krajnosti.
Ne mogu da verujem da neko neironično misli ovo.
 
Prijatno veče svima!

u Pančevu nije:

verovatno opet amonijak.

Mislim da sada apsolutno svi moraju da priznaju da je na železnici raspad, koji nije totalni samo zahvaljujući običnim železničarima, pogotovo mašinovođama i otpravnicima.
 
u Pančevu nije:

verovatno opet amonijak.

Mislim da sada apsolutno svi moraju da priznaju da je na železnici raspad, koji nije totalni samo zahvaljujući običnim železničarima, pogotovo mašinovođama i otpravnicima.
Koliko sam ja čuo kamionska prikolica je u pitanju.
 


Jeste autocisterna, čini se da je na železničkoj stanici.

Evo malo vesti sa Rts pošto čovek kaže da kačimo "gluposti sa N1".
Što pre shvatite da život nije diznilend i da je prepun sranja, lakše će vam biti u njemu.
 
Poslednja izmena:
@stex_pb: Mislim da ovde niko ne pravi pitanje oko toga da N1 ne poteže pitanja koja treba da zanimaju građane. Naravno da potežu.
S tim što mislim da je stav da se od svega pravi ekskluziva.
Iskreno, kad i ako se do kraja meseca popravi kolosek, voleo bih da vidim da izveste da je sve u redu, jer ovako će se ispostaviti da je "pruga ukinuta" za njihove gledaoce.
Jer, kada se nešto razvlači, po pravilu od toga prave reportažu oko kašnjenja (što je ok, naravno), a kada se dovrši, onda je to nebitno, ako ne može da se provuče kroz negativni kontekst.
 
@DzonTravolta Ne sporim kakva im je uredjivacka politika, ni meni se ne svidja taj negativni koncept.

I sam sam volonterski pisao za lokalni portal i gotovo 10 godina sam dobijao epitet izdajnika, drugosrbijanca i svega ostalog jer se ljudima ne sviđa istina. Žele samo da vide cveće, sunce, kučiće i mačiće ali ne i raspalu ulicu koja nije izdržala mesec dana rekonstrukcije. Zbog tog portala sam i privođen i pretili su mi iz vlasti, iz opoziciji i zamerio sam se sa pola grada. Zbog toga kažem da medij koji piše istinu ne može biti glupost.
 
Poslednja izmena:
Наравно да се све посматра и да се о свему извештава кроз призму политике. Јасно је као дан је су Пинк, Информер, Телеграф итд пропагандисти и сервиси режима, Н1, Нова, Данас несумњиво и до краја опозиционо настројени и зато сваки од тих медија и делује у складу са својом агендом.
Ко верује у "објективне и непристрасне медије" тај је веома наиван. Пример, када је исклизнуо воз код Пирота на Пинку су 10 минута наводили примере исклизнућа у свету како би просечан гледалац рекао "Па ок, шта сад, то се дешава свуда" и на тај начин су тај догађај релативизовали а катастрофално стање пруге и пропусти су стављени не у други него у четврти план. Са друге стране, сећам се чланка у Новој од пре неколико недеља о томе како је у "возу за НС апокалиптична гужва, како воз стаје на свакој станици и како не могу да се отворе прозори у возу" што просечног човека наводи да помисли "Ето, ништа не знају да ураде како ваља, све је пропало и ништа не ваља а на новом возу не раде прозори" често не размишљајући о томе да на Флирту свакако не постоји могућност да се прозор отвори јер то није ни предвиђено из разлога постојања климатизације и вентилације. Наравно да регио воз стаје у свакој станици, то је и смисао регио воза и наравно да је гужва јер је то ем тренутно најбољи и најповољнији вид превоза између БГ и НС ем нема довољно гарнитура за синхроне.
 
Poslednja izmena:
@Jelancha
Ne vredi se uzbuđivati zbog ljudi kojima je sve ružičasto pred očima. Pritom ne mislim na to da je redovni gledalac Pinka, nego dà je život savršen, da sve funkcioniše sjajno.

@ostali
Meni je nebitno šta će N1 ili neko drugi da kaže, ako u datom trenutku prikazuje ono što se zaista dešava na ulici u realnom vremenu, umesto nekih koji zajedno sa predsednikom "prebrojavaju" koliko je ljudi na tom dešavanju. Ovo je samo primer.​
 
Да разбијем мало политику са личним искуством путника јуче на прузи БГ - НС. Ово нема везе са инфраструктурним сметњама, да ли геометријске природе или због крађе делова КМ, то ће се решити. Овде причам о корисничком искуству.

Примедбе:
1. Нигде на реду вожње ни на интернету ни у апликацији, ни на станицама, се не могу видети подаци о кашњењу. Решење: На сајту ажурирати податак (јер колона кашњење постоји), у апликацији додати поље очекиван долазак/полазак као што постоји у свим нормалним железничким апликацијама, а на станицама ажурирати систем и екране.

2. Информација да уопште долази до кашњења је касније објављена тек у облику саопштења, које нико од обичних корисника не чита. Решење: Послати обавештење на телефону корисницима који имају инсталирану апликацију, послати обавештење преко мејла онима који су на вебу купили карту. Корисници би имали опцију да добијају обавештења ако се претплате на неку деоницу (нпр. шаљи ми обавештења само за Барску пругу или само за БГ-НС), или ако су нпр. већ купили карту за ту деоницу.

3. У Новом Сад на железничкој станици у холу не постоји ни један једини екран који би обавестио о возовима који пристижу или крећу, који су отказани или који касне. Решење: Додати екране. Претпостављам да се за ово чека да се доврши станица до краја и да ће бити овога.

4. Разглас на станици се уопште не користи иако би било изузетно једноставно да неко узме микрофон и обавесте корисници шта се дешава, уместо да се стотине људи гура на шалтер са информацијама. Решење: Изговорити две реченице на разгласу и понављати то сваких десетак минута.

5. Нико од путника није знао које је уопште очекивано време воза и да ли ће доћи. Зато су чекали по зими на перонима очекивајући да сваког минута може доћи воз, а он није долазио. За то време су могли бити унутра. Они који организују саобраћај су итекако знали када ће стићи воз, али их није било брига да то поделе са путницима. Решење: Поделити ове информације са корисницима, да макар знају да имају још 10 или 20 или 30 минута до доласка воза. Све је боље од неизвесности, јер не знаш да ли ће стићи одмах или га неће уопште бити. Лично јуче сам се ломио да ли да идем на аутобус, да ли да чекам, не знаш просто где ћеш.


Секција "да се ја питам"
Ово сматрам да је одговарајући начин решавања оваквих проблема, по узору на друге железнице. Укратко: направити привремени ред вожње за тај дан и не малтретирати људе са неизвесношћу, јурцањем и "кретањем по пријему путника".

Процес би био овакав:
1. Долази ујутру информација о крађи на КМ и зна се да ће на одређеним секцијама макар до краја данашњег дана бити смањена брзина
2. Зовеш инжењере, уносе у рачунар нове податке за те секције, израђује се привремен коригован ред вожње са тим брзинама (Ако ја могу ово кући без софтвера да урадим за 15ак минута, они тамо могу и брже)
3. Врши се провера датог РВ-а у односу на доступна средства и размотри се убацивање додатних возила да би се такт могао одржати. Другим речима, повући додатни Флирт или Кисс из резерве ако је могуће. Ако није, одмах отказати неке поласке и кренути у рефундацију путницима.
4. Обавештавају се одговарајући делови службе о примени новог РВ за данашњи дан
5. Обавештавају се корисници на сајту, на реду вожње на вебу, кроз апликацију са "пуш нотификацијама", кроз разгласе на свим станицама, кроз све екране на свим станицама где се аутоматски приказују коригована времена вожње и врти се текстуално обавештење о разлозима. Издаје се и саопштење медијима, па нек се информације пренесу и на локалним радио станицама или где год је одговарајуће.

Резултат: Нема хаоса. Сви знају ново стање. Регио више данас не стиже нпр. у 14:12 и креће у 14:30, већ стиже нпр. у 14:27 и креће у 14:45. Соко више не стиже у 12:36 и креће у 13:00, већ стиже у 12:52 и креће у 13:15. И тако цео дан. Сви знају одмах које је ново стање и организују се на основу тога.

И опуштенији коментар за крај:
Регио има обрт од 180 минута, од којих проведе 114 минута у вожњи, има 18 минута луфта у НС и 48 у БГ. Да се луфт у БГ кориговао у корист времена у вожњи могао је да вози цео дан без минута закашњења! Само је било потребно кориговати одмах РВ на почетку дана. Овако је воз чамио у Прокопу не радећи ништа (након што га чистачице среде), а за то време на прузи хаос.
Соко има обрт од 120 минута, од којих проведе 72 минута у вожњи, и има по 24 минута луфта у НС и БГ. Једно решење би било да се одмах ујутру коригује такт Сокола са полазака на сваких сат, на поласке на сваких сат и по са истим бројем гарнитура. Друго решење би било додати још једну гарнитуру из резерве (да ли Флирт или Кис, није битно) и одржао би се исти такт.

Све је ово могло врло лако, само да неко размишља!
 
+ у апликацији додати информације о томе са ког колосека који воз полази +
преседачка веза, број преседања и време чекања на преседање. Ако неко, рецимо, хоће из Новог Сада за Ужице мора да гледа ред вожње НС - БГ па затим ред вожње Београд - Ужице, да памти и рачуна уместо да као полазну тачку укуца Нови Сад, завршну тачку Ужице и да у апликацији добије све информације. Није нуклеарна физика урадити то.
 
Причао ми је кондуктер, да је екипа која је покрала делове контакне мреже налетела на патролу полиције која је проверавала све возаче на алкохол и да су у покушају бекства ухваћени, ваљда су се уплашили да ће видети шта возе.

Dobro je da barem MUP radi svoj posao👍ako je verovati kondukteru...

Danas sve šljaka po satnici u minut... Najlepše od svega je kad se bg:voz uklopi sa regio za NS...

U Bataju stiže u 15.32 a onda ima 4 minuta što bi trebalo da je dovoljno za presedanje na novi voz, na novom koloseku...

Brzine očekivane za regio, al tu nije ni bilo problema...

Danas sve kao po loju, što pozdravljam👍
 
Ruku na srce, sa poremećenom bezbednosnom slikom, bolje i da ne saobraćaju. Rizikuju se ionako slabašna vozna sredstva.
 
U povratku NS > BG reExpress je razvijo 200km/h između Beške i Inđije i Inđije i Stare Pazove i Stare pazove i Nove Pazove... Bolje bi se primetila ta naložena kratkotrajna usporenja na delovima deonica između Beške i Karlovačkih vinograda i Stare Pazove i Inđije, na Inter City vozu...

Ovako se ne primećuje ništa i sve je u minut tačno...

a li se trese više nego što treba, ne mogu baš da procenim... Ranije nisam obraćao pažnju onda bih mogao bolje da uporedim... Trese se malo, čuje se onako da pomalo "cvili", "pijuče" i nije sasvim glatko, kao u avionu... možda je tako normalno možda nije. 🙂 Vozio sam se preko 20 puta sokolom ali nisam obraćao pažnju..
20230113_214808.jpg
 
U povratku NS > BG reExpress je razvijo 200km/h između Beške i Inđije i Inđije i Stare Pazove i Stare pazove i Nove Pazove... Bolje bi se primetila ta naložena kratkotrajna usporenja na delovima deonica između Beške i Karlovačkih vinograda i Stare Pazove i Inđije, na Inter City vozu...

Ovako se ne primećuje ništa i sve je u minut tačno...

a li se trese više nego što treba, ne mogu baš da procenim... Ranije nisam obraćao pažnju onda bih mogao bolje da uporedim... Trese se malo, čuje se onako da pomalo "cvili", "pijuče" i nije sasvim glatko, kao u avionu... možda je tako normalno možda nije. 🙂 Vozio sam se preko 20 puta sokolom ali nisam obraćao pažnju..
Pogledajte prilog 152387
Bolest. Da putnički voz ide 200km/h i da troši papučice (ili paknove šta već ima) samo da bi dokazali da je sve u redu.
 
U povratku NS > BG reExpress je razvijo 200km/h između Beške i Inđije i Inđije i Stare Pazove i Stare pazove i Nove Pazove... Bolje bi se primetila ta naložena kratkotrajna usporenja na delovima deonica između Beške i Karlovačkih vinograda i Stare Pazove i Inđije, na Inter City vozu...

Ovako se ne primećuje ništa i sve je u minut tačno...

a li se trese više nego što treba, ne mogu baš da procenim... Ranije nisam obraćao pažnju onda bih mogao bolje da uporedim... Trese se malo, čuje se onako da pomalo "cvili", "pijuče" i nije sasvim glatko, kao u avionu... možda je tako normalno možda nije. 🙂 Vozio sam se preko 20 puta sokolom ali nisam obraćao pažnju..
Pogledajte prilog 152387
Ja stalno idem IC, od kako se otvorila pruga, i stalno u Beški kada se ide iz NS i iz BG uspori na 180km pa ubrza i uvek počinje da se trese od Stare Pazove pa do Karlovaca, pogotovo u tunelu i vijaduktu. Znači sada usporava na još par mesta?
 
Vrh