Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Био некад. Сад наравно ништа не иде.

Прво је ишао преко Украјине и Румуније, што је далеко краће, међутим после 2014 кренуо је преко Белорусије, Пољске, Чешке, Словачке, Мађарске, Србије даље у Бугарску.
То је било неких 400 км дуже, али је време путовања било исто, са тим што је на Келетију правио паузу 3сата . А све зато што је пруга до границе са Србијом дозвољавала 160км/ч а у Мађарској мало спорије 120.
Išao sam jednom tim vozom kroz Srbiju ali bio sam u bugarskom vagonu. Bugarski medjunarodni vagon gori je od svakog koji je ikada išao na putničkom za Vrbnicu.....
 
Жива истина, једне године сам из Москве путова за Боеград, па од силне дужине пута се упознаш са стјуартима који су пратили вагон. Пошто је линија била Москва-Софија, причали су ми да је најгоре било лети у Србији у Грделичкој клисури. Спора вожња, неелектрификована пруга, вуче дизелка која нема додатни генератор, најмодернији руски вагони којима се прозори не отварају је се цео систем грејања, вентилације и кондиционирања базира аутоматици и без напајања ништа не ради, тако да неколико сати од Ниша до Димитровграда (да ли је 4 сата или 6 сати или је то био неки случај па су толико дуго путовали, не сећам се) су просто паклени када сви провриште у вагону
U Sićevačkoj klisuri.
 
Pa što bi onda bio problem da se ta vozna sredstva prodaju zainteresovanim operaterima za veće pare. Ne vidim paralelu sa privrednim kriminalom.
Sve ove lokomotive su prodate za kud i kamo više para nego kada bi bile prodate na kilo.
Ja lično nemam problem sa tim dok ne fale lokomotive za redovan saobraćaj. Samo primećujem zamor materijala.
 
U HR je uglavnom 120 ponegde 140 i 160
Putovao u aprilu iz ZG prema Vinkovcima. Do Ivanić grada smo se vukli skoro sat vremana. Tek od Novske je ubrzao na 120. Mislim da smo kasnili oko 40 minuta. Pošto sam tamo trebao da presednem za Osijek a taj voz polazi pre nego što mi dođemo (posto kasnimo, jelte) morao sam da tražim konduktera po vozu da zove operativu da oni zovu Vinkovce da nas čekaju.
 
Ova je pre neki dan vraćena sa remonta iz Smedereva gde se zadržala prilično dugo. Nakon probnih vožnji
biće puštena u saobraćaj, nadam se uskoro.
Na remontu se nalazi još jedino 019-020 koja je pre par meseci otišla za Zrenjanin i to je to. Pitanje je šta će
dalje biti sa ovim garniturama. Od krševa isečeno je sve osim jedne cele (80-97) koja se čuva za neku rezervu.
61 85.jpg61 85 a.jpg
 
… da presednem za Osijek a taj voz polazi pre nego što mi dođemo (posto kasnimo, jelte) morao sam da tražim konduktera po vozu da zove operativu da oni zovu Vinkovce da nas čekaju.
Мени је сама чињеница да ти је пало на памет да тражиш кондуктера да зове оперативу већ фасцинантна.
 
Vožnja brzim vozom od Zg do Vinkovaca traje po redu vožnje 4h i 10 min , ali kašnjenja su isto redovna i uobičajena. Bilo bi dobro da se uspostavi voz Bg - Zg, ali sa ovim stanjem infrastrukture i u Hr i u Srb taj put će dosta da traje. Malo se dobilo na vremenu zbog pruge Bg- NS pa se do Pazove stiže brzo, ali sa druge strane kroz Hr su dosta smanjene brzine, čak ni ovaj dio gdje se vozi 120 km/h nije konstantno ta brzina, većinom je to 100 km/h sa mnoštvom dionica 50-70 km/h. A dio od Novske do Dugog sela je posebna priča, brzina je većinom trenutno 40 km/h.
 
U HR je uglavnom 120 ponegde 140 i 160
140 km/h imaš trenutno na dve kratke deonice Tovarnik-Vinkovci i Nova Gradiška -Novska, 160km/h nema trenutno nigdje koliko ja znam.
Već sam jednom ovde pisao da se nadam da se sa prugom Bg-NS neće desiti da se za 15-ak godina brzina spusti na 120 km/h kao što se desilo sa deonicama u Hrvatskoj koje su još 2005. remontovane za 160 km/h, a sada je brzina na istima spuštena na 100 km/h.
 
Taj voz je pre ukidanja putovao oko 7h ka Zagrebu i oko 6h ka Beogradu, što nije strašno, budući da i bus putuje oko 6h.

Takođe, sada je veza između ta dva grada najgora u poslednjih 20 godina. U proseku saobraćaju 2 autobusa dnevno i preskupi avion, što tera ljude na kombi ili privatni automobil. Pored toga, gomila mesta uz prugu nema nikakav prevoz do Beograda. Vraćanje tog voza itekako ima smisla.

Što se kašnjenja tiče, ono jeste problem, kao i uvek kod nas, ali i bus zna ozbiljno da kasni zbog granice.
 
Мени је сама чињеница да ти је пало на памет да тражиш кондуктера да зове оперативу већ фасцинантна.
Nije mi ni palo na pamet. Kada sam shvatio da kasnimo (oko 17h) i da nema šanse da stignemo na vreme u Vinkovce da uhvatim presedanje za Osijek ja sam nazvao stanicu u Vinkovcima da proverim da li taj voz kreće na vreme. Kaže mi gospođa koja se javila, da kreće. A ja njoj, ja sam sada u ovome što stiže iz Zagreba i mi kasnimo, a treba da presednem za Osijek. Šta da radim sada? Ona mrtvo hladno, e onda nađite konduktera da nazove operativu i kaže da ima putnik za presedanje, pa neka oni nazovu nas da vas sačekamo.
Krenem da tražim konduktera a voz kilometarski(tako uvek izgleda kada je trka sa vremenom), čini mi se da je bilo 10 vagona sigurno. Iz vagona u vagon i dođoh do kraja a njega nema. Mislim u sebi super, promašio sam ga, gužva je ogromna. Ajd polako nazad i dobro zagledaj po svakom kupeu. Tri vagona kasnije u jednom kupeu sede sami kondukter (oko 40) i kondukterka (30 max). Imao sam osećaj kao da sam ih prekinuo u nečemu, al šta da im radim. nisam ja kriv što voz kasni. Objasnim im u čemu je problem i kaže on sad ću ja zvati. Ko zavraga idemo kroz šumetinu, on nema signala i ne može da ih dobije. Ovo je već 17:15 sigurno, a voz treba da krene u 17:22. Uglavnom kaže ne brini, stićeš da presedneš.
U Vinkovcima trka na drugu stranu sa dva kofera na voz za Osijek. Kada sam ušao voz je krenuo za 20 sec max. Mislim da su samo mene čekali.

Pošto sam u Osijeku imao još jedno presedanje a tu je bilo po redu vožnje samo 5 minuta lufta, a iz vinkovaca smo krenuli sa 10 minuta kašnjenja onda sam odmah iskusno kondukteru rekao da imam presedanje i da neću stići pa je on odmah zvao da nas i tamo sačekaju. Po razgovoru konduktera sam zaključio da je to izgleda normalna praksa.
 
Jučašnji barac, ka Beogradu samo 3 vagona i jedna lokomotiva.
 
140 km/h imaš trenutno na dve kratke deonice Tovarnik-Vinkovci i Nova Gradiška -Novska, 160km/h nema trenutno nigdje koliko ja znam.
Već sam jednom ovde pisao da se nadam da se sa prugom Bg-NS neće desiti da se za 15-ak godina brzina spusti na 120 km/h kao što se desilo sa deonicama u Hrvatskoj koje su još 2005. remontovane za 160 km/h, a sada je brzina na istima spuštena na 100 km/h.
Da i je na tim deonicama Vmax=160 ikad išta u komercijalnoj eksploataciji išlo 160? Ili samo u probnim vožnjama?
 
Спаваћа имају колико места за спавање? Кушет имају 6?
 
Da i je na tim deonicama Vmax=160 ikad išta u komercijalnoj eksploataciji išlo 160? Ili samo u probnim vožnjama?
Pre rata su Matoš i Sava express na nekim deonicama 160km/h, a neki međunarodni (Venecija, Istanbul i možda još neki) 140km/h.
I posle su im brzi išli, ali je i kod loše održavanje, ne baš kao kod nas.
 
Jučašnji barac, ka Beogradu samo 3 vagona i jedna lokomotiva.
Svaki dan je tako, prošle godine je bio i raspadnuti vagon restoran crnogorskih zeleznica i po jedan raspadnuti kupejac srpskih ili crnogorskih zeleznica. Ovo sada je sasvim dovoljno za potrebe ove linije
 
Zanimljivo koliko odstupaju dnevni i nocni po kapacitetu. Nocni sa autovozom ima dvocifren broj vagona.
 
Ноћни аутовоз је најрационалнији утрошак времена у путу.
 
Дневни су за тате који су фамилију послали ноћним, а он ето није могао да стигне па решио дневним :)
 
Iako nije u pitanju Srbija ali mi je neverovatno da se ne može kupiti online karta preko Željeznica Crne Gore. Ispada faktički da se za pravac Bar-Beograd ne može uopšte uzeti karta u Beogradu?
 
Iako nije u pitanju Srbija ali mi je neverovatno da se ne može kupiti online karta preko Željeznica Crne Gore. Ispada faktički da se za pravac Bar-Beograd ne može uopšte uzeti karta u Beogradu?
Kao povratna BG-BR-BG može sigurno. Sa sve spavaćim kolima npr. na blagajni u Inđiji. Nisam siguran da li može samo BR-BG.
 
Vrh