Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Izmene od reda vožnje 2022/2033 (preliminarno):

1) 2x para Beograd Centar - Zrenjanin, 1x par Ovča-Zrenjanin, vreme putovanja oko 2 i po sata

2) 2x para Temišvar-Vršac uz namešteno presedanje oko 9h ujutro u 19h uveče

3) 2x para Temišvar-Kikinda

4) 1x RE Beograd-Priboj-Beograd (novi)

5) 7x pari Beograd-Šid, 1x Beograd-Zvornik, 1x Beograd-Zagreb je uklopljeno u novi red vožnje novosadske pruge, samo da ih puste.

6) Sav teret ide na Sentu, bez teretnih vozova na Orlovat-Novi Sad, Novi Sad-Sombor-Subotica. Subotica-Horgoš otvorena za teretne od 00 do 10h, od 10h do 00h zatvor pruge
 
Са једним паром до Зворника тешко да ће та линија икада заживети у пуном потенцијалу пошто није практична за долазак и повратак у Бг у истом дану уз обављање било каквих обавеза.
 
@bassomnia


Нису у питању никакви радови већ техничке услуге. Вероватно Инфраструктура нема довољно стручног кадра за спровођење пројекта па се ангажују спољни сарадници. Није ни чудо, Инфраструктура (па ни друга предузећа у државном власништву која су инвеститори инфраструктурних објеката) не могу да плате инжењере колико могу да их плате стране фирме које изводе радове.
Rok 36 meseci, razumem da je u pitanju terenski a ne kancelarijski posao i da će ići oaralelno sa gradnjom.
 
Na Barskoj nedostaje IC za/iz Prijepolja. Sve iza Užica po sadašnjim brzinama je presporo za RE a Barac je u sezoni pun već na početnim stanicama tako da se ulazak na sredini često ne isplati. IC ponovo vratili kada su stigli Flirtovi ali je ubrzo ukinut
 
Izmene od reda vožnje 2022/2033 (preliminarno):

1) 2x para Beograd Centar - Zrenjanin, 1x par Ovča-Zrenjanin, vreme putovanja oko 2 i po sata

2) 2x para Temišvar-Vršac uz namešteno presedanje oko 9h ujutro u 19h uveče

3) 2x para Temišvar-Kikinda

4) 1x RE Beograd-Priboj-Beograd (novi)

5) 7x pari Beograd-Šid, 1x Beograd-Zvornik, 1x Beograd-Zagreb je uklopljeno u novi red vožnje novosadske pruge, samo da ih puste.

6) Sav teret ide na Sentu, bez teretnih vozova na Orlovat-Novi Sad, Novi Sad-Sombor-Subotica. Subotica-Horgoš otvorena za teretne od 00 do 10h, od 10h do 00h zatvor pruge

1) Linija za Zrenjanin mi nema smisla, dokle god se ta pruga ne uradi.
2) Hvala da ne kažem čemu!
3) Zanimljivo!
4) Hmm... Ovo će verovatno potrajati dok se "državni oci" ne reše da sređuju Valjevo-Vrbnica.
5) BG-Šid - ok. BG-Zvornik - moglo je više polazaka, ali razumem da nemaju dovoljno garnitura. Beograd-Zagreb - iskreno, ne vidim smisao dok se ne sredi pruga, ali ok.
6) Ne bih komentarisao.
 
Како имају мало гарнитура за Бг-Зворник, мислио сам да су две 711 у Руми?
 
Analiza katastrofalno nameštenih presedanja sa vozova iz pravca NS na BG voz ka Vuku. Ta loša presedanja su većinom "u taktu", dok se vidi van toga da se presedanja itekako mogu namestiti kako valja.

Presedanje NS - BGV.jpg
 
Beograd-Zagreb - iskreno, ne vidim smisao dok se ne sredi pruga, ali ok.
Ta veza je itekako značajna, pa makar se vukao voz 30 km/h. To je jedini način da stranci iz smera zapada i severa trenutno dođu u Srbiju vozom, ujedno je i nama jedina direktna veza za presedanje ka dalje odnono "kapija Evrope" u železničkom smislu, sada kada su vozovi za Budimpeštu ukinuti. Taj voz svejedno i sada saobraća do Vinkovaca, i tu je pruga ok, tako da je tamo smislen. Kod nas svejedno vozovi idu do Šida. Samo treba deonica Šid - Vinkovci da se premosti. A da ne pričamo o tome da ovo povezuje gradove usput koji nisu ni na koji drugi način povezani javnim prevozom.
Lično sam koristio ovaj voz vrlo često, i izostanak njega mi je svako putovanje produžio sa 3-4 sata na 10+ sati jer sada moram da presedam nekoliko puta po raznim autobusima, idem nedirektnim trasama i izbio stotine evra više iz džepa. Bukvalno sam i ja i svi u mojoj okolini toliko besni što je ukinut, da je bolje sada da se suzdržim jer je ipak ovo forum. Ukratko, taj voz ima veliki značaj za lokalno stanovništvo, treba ga održati pod bilo kojim uslovima.
 
Po meni je 4 resenje najlepse, elegantno bi se uklopilo sa ostalim garniturama.
 
Проблем је што је главна идеја у развоју путничког саобраћаја била да свуда возе гарнитуре у унутрашњем саобраћају па се није размишљало ни о вагонима ни о локомотивама.
 
Problem je i što nikad nisu imali dizelku koja može da pokrene klimu u Z1 vagovu (našem, madjarskom, bilo čijem). Ni 666 to nije mogla, klime u Titovim salon vagonima su svojevremeno poganjala energetska kola.
Жива истина, једне године сам из Москве путова за Боеград, па од силне дужине пута се упознаш са стјуартима који су пратили вагон. Пошто је линија била Москва-Софија, причали су ми да је најгоре било лети у Србији у Грделичкој клисури. Спора вожња, неелектрификована пруга, вуче дизелка која нема додатни генератор, најмодернији руски вагони којима се прозори не отварају је се цео систем грејања, вентилације и кондиционирања базира аутоматици и без напајања ништа не ради, тако да неколико сати од Ниша до Димитровграда (да ли је 4 сата или 6 сати или је то био неки случај па су толико дуго путовали, не сећам се) су просто паклени када сви провриште у вагону
 
Koja je prosečna brzina BG-Šid?
Do Stare Pazove ide brzom prugom, od Stare Pazove do Rume 120 km/h, Ruma - Sremska Mitrovica 50 km/h i Sremska Mitrovica - Šid 30 km/h vožnja brzim vozom traje 2h i 5-10 min .
Šid - Stara Pazova komplet 100 km/h ( od Šida do Martinaca otuđeni dijelovi kontaktne mreže i trenutno ide 30 km/h što uzrokuje kašnjenja) i vožnja traje malo manje od 1h i 30 min.
 
Био некад. Сад наравно ништа не иде.

Прво је ишао преко Украјине и Румуније, што је далеко краће, међутим после 2014 кренуо је преко Белорусије, Пољске, Чешке, Словачке, Мађарске, Србије даље у Бугарску.
То је било неких 400 км дуже, али је време путовања било исто, са тим што је на Келетију правио паузу 3сата . А све зато што је пруга до границе са Србијом дозвољавала 160км/ч а у Мађарској мало спорије 120.
 
Poslednja izmena:
Do Stare Pazove ide brzom prugom, od Stare Pazove do Rume 120 km/h, Ruma - Sremska Mitrovica 50 km/h i Sremska Mitrovica - Šid 30 km/h vožnja brzim vozom traje 2h i 5-10 min .
Šid - Stara Pazova komplet 100 km/h ( od Šida do Martinaca otuđeni dijelovi kontaktne mreže i trenutno ide 30 km/h što uzrokuje kašnjenja) i vožnja traje malo manje od 1h i 30 min.
To su podnošljive brzine, potpuno sam smeo s uma da je to dvokolosečna pruga.
Da, isplativa je linija, ako posle u Hrvatskoj nema veće gnjavaže.
 
Vrh