Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Inače, danas nas je uhvatio popodnevni špic i prešli smo veći deo grada po dva puta u periodu od 15-17h bez problema. Sve ulice su bile prepune, ali potpuno prohodne osim jedne koja vodi od Doma zdravlja kod Delta sitija ka parku Čair koja bila zakrčena. Ima puno gradskog prevoza i nisam video ni jedan jedini prepun bus. Tako da, saobraćaj u Nišu je totalno Ok za veličinu grada i sadašnji stepen razvoja.
Bio sam suvozač tako da sam dosta slikao, ako vas zanima mogu da dokumentujem.
 
Juče, tj. u ponedeljak sam poslednji put koristio voz u Srbiji. Va-Bgd, kasnio je u polasku 21-22 minuta, i u prelasku te distance još 25, ukupno 45-50 minuta kašnjenja.
Još neki čiča pita konduktera šta je ovo, što je ovako sporo, i kondukter u fazonu "pa šta 'oćeš, ja da ga guram?"

Praktično, spali smo na vreme od pre rekonstrukcije, samo je karta dva ipo puta skuplja, a voz novi. Ja više neću koristiti voz. Zaista me ne interesuju razlozi, stvarno mi nije neophodno da se svaki put tresem kad ću stići, i da l ću stići. I inače idem kolima, eto hteo sam vozom jer sam išao sam, i na manje od 24h, pa kao ajde.
 
Juče, tj. u ponedeljak sam poslednji put koristio voz u Srbiji. Va-Bgd, kasnio je u polasku 21-22 minuta, i u prelasku te distance još 25, ukupno 45-50 minuta kašnjenja.
Još neki čiča pita konduktera šta je ovo, što je ovako sporo, i kondukter u fazonu "pa šta 'oćeš, ja da ga guram?"

Praktično, spali smo na vreme od pre rekonstrukcije, samo je karta dva ipo puta skuplja, a voz novi. Ja više neću koristiti voz. Zaista me ne interesuju razlozi, stvarno mi nije neophodno da se svaki put tresem kad ću stići, i da l ću stići. I inače idem kolima, eto hteo sam vozom jer sam išao sam, i na manje od 24h, pa kao ajde.
Sve jecti legitimno, razlig tog kašnjenja je lagana vožnja koja je uvedena zbig krađe delova kontaktne mreže koja još nije popravljena.
 
Inače, danas nas je uhvatio popodnevni špic i prešli smo veći deo grada po dva puta u periodu od 15-17h bez problema. Sve ulice su bile prepune, ali potpuno prohodne osim jedne koja vodi od Doma zdravlja kod Delta sitija ka parku Čair koja bila zakrčena. Ima puno gradskog prevoza i nisam video ni jedan jedini prepun bus. Tako da, saobraćaj u Nišu je totalno Ok za veličinu grada i sadašnji stepen razvoja.
Bio sam suvozač tako da sam dosta slikao, ako vas zanima mogu da dokumentujem.
А, сачекај ако малко скочи стандард, шта ће да буде.
Ни на Газели није био чеп 2001.
Али, железница се не развија зато што негде постоји гужва, или да не би била гужва... То је честа заблуда када се говори нпр. о београдском метроу.
 
Sve jecti legitimno, razlig tog kašnjenja je lagana vožnja koja je uvedena zbig krađe delova kontaktne mreže koja još nije popravljena.

Šta običnog putnika zanima razlog? Ako pruga nije mesecima u stanju da održava red vožnje, pravi se privremeni red vožnje, dok se uzrok toga ne otkloni, da putnik zna kada će doći na odredište i na osnovu toga izabere sredstvo prevoza. Tako je svugde, osim u Srbiji. Pod svugde mislim na sve železnice od Lisabona do Hanoja! Imamo najgore organizovane železnice na prostoru cele Evroazije.
 
Посматрајмо железницу као било коју услужну делатност, нпр. фризерски салон. Да ли би сте чекали у салону кад нестане струја или би сте отишли у следећи?
 
Samo što ovde taj frizerski salon nije ni obavestio o poteškoćama koje imaju 🤣

Ovakve stvari uništavaju železnički saobraćaj u Srbiji, neobjavljivanje informacija do poslednjeg trenutka, ako i tad i infrina tromost kad je reč o rešavanju nekih privremenoh stvari koje se vuku mesecima. Okej, ako ne možeš da održavaš celu mrežu, što bar ne održavaš one koje putnici najviše koristi (BG-VA, BG-VŠ, BG-NS, moravski koridor i neke pruge po vojvodini) nije to toliko teško, a tu se vozi 90 posto putnika u Srbiji
 
Sve što se u železnici radi u potpunosti je kao u bilo kojoj drugoj sferi.

Kupljeni novi vozovi, generalno super stvar, ali nisu kupljeni jer trebaju, nego jer predsednikov prijatelj šreder posrednik. Rađena infrastruktura, da ne pričam o tenderima. Pa u dabldekeru se najviše vozio predsednik dok je sedeo u stanici u ugašenom vozu da daje intervjue, sigurno je sedeo da bi proverio udobnost sedišta sutra kad krene radovan da se vozi. Sto posto

I ono što se uradi uradi se na pola, preskupo, lošeg kvaliteta. Pruga ns-bgd tolike milijarde date, ne može da staje na svim stanicama, jer nije još gotovo. Da je ovo deonica cele otvorene pruge do budimpešte pa i da razumem žurili da otvore, nego je delić, a cela će biti spojena nikad. Pa bgd-va pruga, rekonstrukcija kad je rađena, koliko vremena nije stajao voz u rakovici jer je niskopodni a stanica podignuta? Da ne pričam o prokopu koji je večno poluzavršen.

Pa koliko puta toma mona i zorana su pričali kako će svi imati ultra brz wifi u vozovima, a u realnosti na pola trase nema ni mreže, a ne neta, a ne wifi. Druže svaki kafić ima wifi, moćna železnica se porodi da ga uspostavi i nikako.

A tek nismo došli do suštine, da bude takt optimizovan kada ljudima najviše treba, da stajališta budu tako postavljena da se ljudi razmile i da su za 10 minuta tamo gde su hteli, da povezanost sa drugim javnim prevozima bude odlična, da imaš predvidivost putovanja da možeš nešto da planiraš. Kao u kafić da odeš i da ne možeš da dobiješ ni čiste šolje, a o kvalitetu kafe ni ne pomišljaš.

Kao neki glupi osnovac kojem roditelji smanjuju očekivanja sa petica na trojke, pa na kraju daj bar da nema kečeve i ukor što je šestarom jurio decu po učionici. Volim ja vozove, ali ovo mi je malo previše toksična ljubav da bih je održavao po svaku cenu.
 
Naša Železnica, da želi stvarno nešto da poboljša, dovela bi dvojicu Japanaca, platila ljude na jedno godinu dana i dala im odrešene ruke- da se upoznaju sa ovim raspadom, prouče stanje i daju lepo predloge šta i kako da se uradi u ovim uslovima. Da vide ljudi sa kolikim finansijama raspolažemo u doglednoj budućnosti, šta za te pare može da se uradi, a da ima smisla i da se ne baca u vetar, a naravno- i šta nema nikakvog smisla raditi.

Pa da vidimo šta bi Japanci rekli za naše planirane i već izgrađene brze pruge, šta za ukidanja po Vojvodini, a šta za već remontovane deonice na kojima se vozi sporije nego pre rekonstrukcija..
 
Sve što se u železnici radi u potpunosti je kao u bilo kojoj drugoj sferi.

Kupljeni novi vozovi, generalno super stvar, ali nisu kupljeni jer trebaju, nego jer predsednikov prijatelj šreder posrednik. Rađena infrastruktura, da ne pričam o tenderima. Pa u dabldekeru se najviše vozio predsednik dok je sedeo u stanici u ugašenom vozu da daje intervjue, sigurno je sedeo da bi proverio udobnost sedišta sutra kad krene radovan da se vozi. Sto posto

I ono što se uradi uradi se na pola, preskupo, lošeg kvaliteta. Pruga ns-bgd tolike milijarde date, ne može da staje na svim stanicama, jer nije još gotovo. Da je ovo deonica cele otvorene pruge do budimpešte pa i da razumem žurili da otvore, nego je delić, a cela će biti spojena nikad. Pa bgd-va pruga, rekonstrukcija kad je rađena, koliko vremena nije stajao voz u rakovici jer je niskopodni a stanica podignuta? Da ne pričam o prokopu koji je večno poluzavršen.

Pa koliko puta toma mona i zorana su pričali kako će svi imati ultra brz wifi u vozovima, a u realnosti na pola trase nema ni mreže, a ne neta, a ne wifi. Druže svaki kafić ima wifi, moćna železnica se porodi da ga uspostavi i nikako.

A tek nismo došli do suštine, da bude takt optimizovan kada ljudima najviše treba, da stajališta budu tako postavljena da se ljudi razmile i da su za 10 minuta tamo gde su hteli, da povezanost sa drugim javnim prevozima bude odlična, da imaš predvidivost putovanja da možeš nešto da planiraš. Kao u kafić da odeš i da ne možeš da dobiješ ni čiste šolje, a o kvalitetu kafe ni ne pomišljaš.

Kao neki glupi osnovac kojem roditelji smanjuju očekivanja sa petica na trojke, pa na kraju daj bar da nema kečeve i ukor što je šestarom jurio decu po učionici. Volim ja vozove, ali ovo mi je malo previše toksična ljubav da bih je održavao po svaku cenu.
@WLABmz sve ti je oprošteno. 😉
 
Не, без зезања, ако желите добро својој фирми и себи, ајде једном организујте штрајк због стања железнице у Србији.

Дакле - не због ниских плата, него због овога о чему се овде пише.

То би, у моралном смислу, доста значило за железнице, јер систем чине људи који ту раде. А понешто би се вероватно и поправило.
 
Ne, baš treba Japance dovesti, ljude s drugog kraja sveta koji nemaju nikakvo predznanje, niti poznanstva ovde. Da niko ne može da kaže da su Đilasovi, Vučićevi, potkupljeni, sa Megatrenda, ovakvi ili onakvi.
Pa neka onda detaljno ispitaju stanje ovde i kažu- u narednih 10 godina uradite ovo, pa se vidimo opet za 10 godina.

Da kažu ovde imate toliko putnika, ovde imate industriju, ovo vam je bitna veza za strane luke, ovo vam je neophodno za dizanje pasivnih krajeva itd, pa uradite po prioritetima pod 1,2,3,4 i 5.

I tačka, drugačije se ovde ne može.
 
Не, без зезања, ако желите добро својој фирми и себи, ајде једном организујте штрајк због стања железнице у Србији.

Дакле - не због ниских плата, него због овога о чему се овде пише.

То би, у моралном смислу, доста значило за железнице, јер систем чине људи који ту раде. А понешто би се вероватно и поправило.
Štrajk? U kakvoj zabludi živiš pantografe,nisi svestan.
 
Не живим ја у заблуди, знам да тога бити неће. И зато овде то тако изгледа, јбг.
 
Не живим ја у заблуди, знам да тога бити неће. И зато овде то тако изгледа, јбг.
Pa što onda spominješ štrajk kao mogući način da se bilo šta promeni na železnici?
Na železnici imaš 22000 sindikata koji su svi produžena poluga vlasti(bilo koje) i koje zabole za radnike ona stvar.
Preduzeće podeljeno na tri firme(ono četvrto ne smatram za firmu) s'tim i gotovo nemoguće organizovati išta zajedničko.
Takođe,ovo o čemu se konkretno piše u postovima iznad a to su kašnjenja,nije krivica SV-a pa čak ni neposrednim izvršiocima u infrastrukturi već onih koji su na rukovodećim mestima u toj istoj infri i onih u policijskoj upravi.
Tako da taj tvoj pokušaj da indirektno okriviš nas "boraniju" za stanje na železnici tim tvojim pozivom na štrajk ti nije uopšte fer i opravdan.
 
Е, бар немате више Хотел Београд за синдикалце...

Наравно да је то могуће средство да се нешто промени - дошли бисте у фокус пажње, политичари би се потрудили да нешто с тим учине, окривљивали би црни жуте да су они одговорни али нема везе - ако би довели Чеха за директора као у Ер Србији, итд. То тако иде. Ако неће брег Мухамеду...

Овако, све супер: јуримо 30 свеже ремонтованом пругом, не сипамо уље у рускиње, секундарци брсте контактну мрежу као козе, путници се растерују... И, која је тачка прелома, кад даље не може? Озбиљно, то је ваша фирма, а неко је уништава из темеља.
 
Sećam se da su radovi na ovom mostu negde spominjani kao razlog zašto još uvek ne idu putnički vozovi od Zrenjanina do Beograda, koji su išli skoro neprekidno zadnjih 100 godina do 2018. Pošto su ti radovi završeni, pretpostavljam da bi sada pola miliona stanovnika srednjeg i severnog Banata moglo dobiti putnički voz u 21. veku. Ili možda traže previše?

Železnički most na Begeju se nalazi između stanica Zrenjanin Polje i Zrenjanin Fabrika, odakle su nekada išli vozovi za Beograd i Vršac. Pošto je pruga Zrenjanin-Vršac trajno ukinuta, vozovi tim mostom mogu ići samo prema Pančevu i Beogradu. Valjda nebi gradili novi most, ako ne planiraju da ponovo uvedu putnički saobraćaj? Zrenjanin, grad od 80.000 stanovnika, ima samo 3 voza dnevno do Kikinde i jedan do Subotice, sa Beogradom i Novim Sadom uopšte nema železničku vezu.
 
Sećam se da su radovi na ovom mostu negde spominjani kao razlog zašto još uvek ne idu putnički vozovi od Zrenjanina do Beograda, koji su išli skoro neprekidno zadnjih 100 godina do 2018. Pošto su ti radovi završeni, pretpostavljam da bi sada pola miliona stanovnika srednjeg i severnog Banata moglo dobiti putnički voz u 21. veku. Ili možda traže previše?

Železnički most na Begeju se nalazi između stanica Zrenjanin Polje i Zrenjanin Fabrika, odakle su nekada išli vozovi za Beograd i Vršac. Pošto je pruga Zrenjanin-Vršac trajno ukinuta, vozovi tim mostom mogu ići samo prema Pančevu i Beogradu. Valjda nebi gradili novi most, ako ne planiraju da ponovo uvedu putnički saobraćaj? Zrenjanin, grad od 80.000 stanovnika, ima samo 3 voza dnevno do Kikinde i jedan do Subotice, sa Beogradom i Novim Sadom uopšte nema železničku vezu.
U red vožnje nisu uneti bilo kakvi putnički vozovi Zrenjanin-Pančevo-Beograd, što se mosta tiče, nije predstavljao problem za putnički saobraćaj jer su teretni preko njega sasvim normalno saobraćali.
Ono što je moguće uraditi jeste da se u sledeći red vožnje uvrste putnički vozovi Beograd-Zrenjanin-Kikinda produžetkom polazaka koji idu trenutno Kikinda-Zrenjanin. Nisam siguran da li trenutno postoji slobodan DMV da se doda i zbog toga će takav red vožnje biti poprilično oskudan. Drugi problem jeste kapacitet, da li postoji kapacitet od svih teretnih vozova koji tu prolaze? Na ovo poslednje nisam siguran, morao bi neko upućeniji da kaže
 
Sećam se da su radovi na ovom mostu negde spominjani kao razlog zašto još uvek ne idu putnički vozovi od Zrenjanina do Beograda, koji su išli skoro neprekidno zadnjih 100 godina do 2018. Pošto su ti radovi završeni, pretpostavljam da bi sada pola miliona stanovnika srednjeg i severnog Banata moglo dobiti putnički voz u 21. veku. Ili možda traže previše?

Železnički most na Begeju se nalazi između stanica Zrenjanin Polje i Zrenjanin Fabrika, odakle su nekada išli vozovi za Beograd i Vršac. Pošto je pruga Zrenjanin-Vršac trajno ukinuta, vozovi tim mostom mogu ići samo prema Pančevu i Beogradu. Valjda nebi gradili novi most, ako ne planiraju da ponovo uvedu putnički saobraćaj? Zrenjanin, grad od 80.000 stanovnika, ima samo 3 voza dnevno do Kikinde i jedan do Subotice, sa Beogradom i Novim Sadom uopšte nema železničku vezu.

Ne znam da li vi sedite na ušima. Ne, železnički most u Zrenjaninu nije razlog ukidanja putničkih vozova između Beograd i Zrenjanina. Razlog je teretni saobraćaj Beograd - Novi Sad koji ide obilazno preko Pančeva i Orlovata, te zbog male propusne moći pruge nije moguće organizovati putnički saobraćaj. Železnički most u Zrenjaninu je bio u jako lošem stanju, te je bio prepreka da se teretni saobraćaj preusmeri na tu prugu, zbog čega nije mogla da se pruga Novi Sad - Subotica zatvori. Kako je sad ovaj most završen upravo zato se od sutra obustavlja saobraćaj između Novog Sada i Subotice i teretni saobraćaj će ići preko Zrenjanina i Sente za Suboticu, što se vidi u sledećoj vesti


P.S. čak i kad se teretni saobraćaj izmesti sa pruge Pančevo - Orlovat - Zrenjanin, opet neće biti putničkih vozova, jer nema dovoljno ispravnih garnitura DMV 711.
 
Ako zna neko da objasni, posto se ne razumem, kako je moguce da usled krađe tegova uvedu laganu vožnju u dužini od 40 km?
 
Vrh