Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Treba ju nam i pruga do segedina jos kad bi za istu izmuzli pare od evrope super
Sto se tice panceva , kontaktna mreza na 30 km ,prosirenje stanica za po jedan kolosjek ,sredjvanja zgrada , nova oprema za pracenje vozova mitd
 
Preuzeto sa portala Vesti 365
Vesti 365: SERGEJ PAVLOV: Uz Južni tok Srbija dobija i Železnički tok
Posted on 13.37 by vozoljubitelji srbije
Srpska privreda i izvoz uskoro će dobiti neophodan vetar u leđa i to zahvaljujući ruskoj kompaniji „RŽD Internešnl“. Ova ćerka kompanija Ruske državne železnice uskoro će modernizovati srpske železnice, što će znatno doprineti izvozu domaće robe na inostrana tržišta.
MILION ZAPOSLENIH

Kompanija RŽD Inerešnl je osnovana pre godinu, kao ćerka kompanija Ruske državne železnice, za poslove modernizacije i izgradnje železnica u inostranstvu.

Na taj način kompanija Ruske državne železnice ne radi samo u Rusiji već i na teritoriji mnogih drugih država.
- Samo u Rusiji smo izgradili pruge u dužini od 85.000 kilometara i imamo zaposleno više od milion radnika. „RŽD Internešnl“ je stoprocetno u vlasništvu Ruske državne železnice, tako da se u svojoj aktivnosti oslanjamo pre svega na radnike svoje matične kompanije.


Direktor „RŽD Internešnl“, Sergej Pavlov, za „Srbin info“ ističe da će na projektu u Srbiji raditi više od 100 ljudi, a za remont pruga će biti zaduženi ruski, srpski i evropski izvođači i podizvođači i naglašva da Rusija, kada je železnica u pitanju, ima veoma visoke standarde.

- Naša kompanija nije došla ovde da uradi poslove na brzinu, već da bude stalno prisutna sa željom da pomogne srpskim partnerima u nameri da podignu kvalitet i efikasnost srpskih železnica na što veći nivo – poručuje direktor „RŽD Internešnl“, gospodin Pavlov.

Srbija je na neki način i teritorijalno povezana sa Rusijom – vodenim putem preko Crnog mora i Dunava direktno se može stiči iz Rusije u Srbiju.

Do Kovina mogu stići i najveći brodovi. Da Srbija ima modernu železnicu od Kovina do Bara, postojala bi mogućnost da roba sa evroazijskog prostora brže i lakše stigne do Mediterana. Da li projekat modernizacije srpskih železnica ima za cilj da otvori ovaj put za lakšu cirkulaciju robe sa Evroazijskog prostora ka Mediteranu i obrnuto?

- Modernizacija srpskih pruga i to uključuje. Jedan od projekata, na kojem ćemo mi raditi ovde u Srbiji je upravo modernizacija pruge Beograd – Bar. Naravno i ostale deonice u Srbiji se nalaze na transevropskim koridorima. Zato, sve što radimo u Srbiji će se automatski odraziti na povezanost evropskih koridora.

Znači, Srbija pored Južnog toka, iz Rusije dobija i Železnički tok, koji će takođe pomoći da se podigne i modernizuje srpska privreda?

- Upravo tako. Nadamo se da ćemo zajedničkim naporima, sa našim dragim srpskim partnerima doprineti da se ostvari taj cilj.

Koji nove usluge Ruske državne železnice mogu da ponude Železnicama Srbije, po pitanju železničkog transporta ljudi i robe?

- Vezano za putnički železnički saobraćaj, već smo počeli isporuku 27 modernih dizel lokomotiva, a u planu su isporuke i novih lokomotiva. Kada je transport robe u pitanju, povećaće se brzina i sigurnost. Ne bi trebalo zanemariti ni doprinos moderne železnice razvoju turizma. Mislim da će sa novim lokomotivama recimo veoma lepo mesto Sremski Karlovci da postane dostupnije ne samo za sve žitelje Srbije, nego i za inostrane turiste.

Kako vidite ekonomske i političke odnose Srbije i Rusije. Čini se da Srbija nedovoljno koristi mogućnosti ogromnog ruskog tržišta, ali i političku snagu Rusije, kao dobronamernog prijatelja i saveznika, čija je snaga svake godine sve veća.

- Ja nisam političar, već inženjer. Mogu samo da kažem odnosi Srba i Rusa veoma bliski. Mi se razumemo i bez prevodioca, a postoji mnogo stvari koje nas vežu. Meni se kao Rusu sviđa što sam ovde, družim se sa mnogim ljudima i uveren sam da ću uživati u radu u Srbiji. I mnogi naši radnici se raduju što će doći da rade na projektu u vašoj zemlji.

Kakvi su vaši utisci o Beogradu i generalno o Srbiji?
- Beograd je veoma lep i originalan grad. Posebno mi se sviđaju ljudi na ulicama, veoma su srdačni. Uzimajući razliku u klimi između Rusije i Srbije, ovde je stalno sunčano i vedro plavo nebo, već je sada zelena trava, a kod nas u Rusiji proleće se tek nazire. Obradujem se svakom dolasku u Srbiju. I uvek mi, kada se vratim u Moskvu, Beograd malo nedostaje. Ovde je bila već i moja porodica. Ćerka već drugi put, bila je i do Kopainika. I njoj se, baš kao i sinu svideo Beograd.

„RŽD Internešnl“ je i socijalno odgovorna firma. U decembru ste pomogli decu sa posebnim potrebama u Staroj Pazovi. Da li ćete nastaviti sa sličnim projektima u Srbiji?

- Naravno. Naša kompanija okuplja zemlje, gradove i ljude. Podržali smo i konkurs za srpske učenike, koji su organizovali naši dragi prijatelji iz Železnica Srbija i dodelili nagrade u kategorijama “Voz budućnosti” i “Najrealističniji prikaz železnice”. Takođe smo poklonili štafelaje i likovni pribor učenicima Škole za osnovno i srednje obrazovanje “Anton Skala” u Staroj Pazovi koja se bavi kontinuiranom edukacijom i rehabilitacijom dece sa smetnjama u razvoju i osobama sa invaliditetom. Ovo je samo početak našeg humanitarnoog rada u Srbiji. Doneli smo odluku da ćemo takvu pomoć stalno pružati. Organizovaćemo ili podržavati humanitarne i socijalne projekte najmanje dvaputa godišnje. Uradićemo i specijalni program sa Ruskim domom, u oblasti kulture. Naša firma je veoma aktivna i u sportu. U Rusiji imamo fudbalski, košarkaški i odbojkaški klub pod nazivom Lokomotiva i voleli bismo da organuzujemo utakmice naše Lokomotive sa nekim velikim srpskim klubom.
Okacio sam i na sajt Udruzenja ljubitelja zeleznice
 
Da li je potrebna ta rekonstrukcija do Panceva ili su mogli nesto drugo za te pare? Isao sam 100 puta tim putem, jedino preko mosta ide presporo, ostatak deluje ok? Ovo pitam kao laik..

Послато са PAP4500TDUO уз помоћ Тапатока
 
Тек што је почета дуго очекивана реализација пројекта обнове српских жељезница, огласила се Маја Коцијанчић у име ЕУ, која је, у суштини, поручила да Србија, ваљда, треба да протјера Владимира Јакуњина, директора Руских државних жељезница, и главног човјека задуженог за те радове.
А то би, логички, значило да ништа не би могло да буде ни од предстојеће ревитализације жељезничке инфраструктуре.
Маја Коцијанчич је као званични представник ЕУ поручила да Београд треба да усагласи своју политику према Русији с политиком Брисела.
С обзиром на то да Брисел у стопу прати политику САД , које су Јакуњина већ ставиле на црну листу непожељних особа, то значи да Запад очекује да Београд уведе санкције човјеку који ће управљати радовима на модернизацији српских жељезница.
У Панчеву је, као што је познато, у присуству предсједника Србије Томислава Николића и премијера Ивице Дачића, као и министра саобраћаја Руске Федерације Соколова и генералног директора Руских државних жељезница Јакуњина, озваничен почетак темељне обнове српских пруга уз помоћ руског кредита , у износу од 800 милиона долара
http://www.rtrs.tv/vijesti/vijest.php?id=108997

nadam se da ce se nasi napraviti gluvi na glupe zahtjeve kacinovih potrcaka
 
Ako bi neko mogao tu Maju Kocijanic da ekstradira u Brisel ili u Hag malo da nas pusti na miru da revitalizujemo te nase pruge, bio bi mu jako zahvalan.
 
Ma gluposti, šta sad treba da već potpisan ugovor i uzet kredit stopiramo. Ćao

edit: sad kad sam bolje pročitao vidim da se samo odnosi na jednog čoveka, mada i to je glupost.
 
JXv4yQO.jpg
 
Više od 100 ruskih mašina stiže na srpske pruge
Petak, 04. 04. 2014.|14:20 | Izvor: Tanjug
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... pske-pruge

ruskivoz240713.jpg

Na pruge duž železničkog Koridora 10 u Srbiji, čija će modernizacija biti finansirana ruskim kreditom, stići će više od 100 najsavremenijih građevinskih mašina iz Rusije, a prvih 29 biće raspoređeno tokom maja, rečeno je u petak (4. aprila 2014. godine) Tanjugu u "Železnicama Srbije".

Predstavnici "Železnica Srbije" i kompanije Ruskih državnih železnica "RDŽ Intenational", koja je zadužena za realizaciju kredita od 800 mil USD, dogovorili su dinamiku pristizanja ruske mehanizacije za izgradnju železničkih koloseka u Srbiji tokom posete železničkim stanicama Ruma i Mladenovac, a u okviru priprema za početak radova na rekonstrukciji šest deonica Koridora 10 ukupne dužine oko 112 kilometara.

Tokom jula i avgusta ove godine na srpske pruge stići će još više od 70 takvih mašina.
 
Zanimljiv video kompletne unutrasnjosti voza tipa Flirt 3 privatne kompanije MERIDIAN.[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DWfkAm_PlLA[/youtube]
 
Jedno pitanje. (Znam da negde u postovima ima podatak o tome,ali me iskreno sad mrzi da trazim.) Kolika je visina perona na Vukovom spomeniku. Ovo me interesuje posto sam dosao do podatka da je visina poda u novim Flirtovima koji nam dolaze 600mm. Izgleda mi da ce bas biti tesko planinarenje za izlazak iz voza na Vuku. :kafa:
 
Srpske železnice traže od Kine kredit od 400 mil EUR
Ponedeljak, 14. 04. 2014.|16:52 | Izvor: Tanjug
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... 00-mil-EUR

"Železnice Srbije" su zainteresovane za dobijanje kineskog kredita vrednog oko 400 mil EUR za modernizaciju železničke infrastrukture u Srbiji, koji bi se otplaćivao izvozom srpske robe u Kinu, izjavio je u Beogradu generalni direktor srpskih železnica Dragoljub Simonović.

On je na sastanku sa delegacijom kineske kompanije "CMEC" (China Machinery Engineering Corporation) rekao da bi železnice čitav projekat mogao da bude dogovoren do septembarske posete predsednika Kine Srbiji, saopštile su "Železnice Srbije".

Srpske železnice bi tako modernizovale regionalne pruge, a domaćoj privredi i državi bi omogućile povećanje proizvodnje i izvoz naših proizvoda u Kinu.

- Vrednost kredita koji bi smo obezbedili na taj način mogla bi biti oko 400 mil EUR, a zavisila bi od količina robe koje možemo da ponudimo Kini - rekao je Simonović.

Tim sredstvima bi se obavila rekonstrukcija i elektrifikacija pruge Lapovo - Kraljevo, zatim modernizacija regionalnih pruga Mala Krsna - Požarevac - Zaječar - Prahovo pristanište i Mala Krsna - Smederevo, koje karakteriše sve veći obim prevoza i luke u Prahovu i Smederevu.

Takođe, izgradnja terminala na pruzi Koridora 10 od Novog Sada, preko Beograda do Niša i izgradnja pruge od glavnog grada do aerodroma Nikola Tesla, rekao je Simonović.

On je istakao da su "Železnice Srbije" prve i do sada jedine inicirale ovakav vid partnerstva i međunarodnog kreditiranja razvojnih projekata i da su slični razgovori već vođeni sa mađarskim partnerima za modernizaciju voznih sredstava.

- S obzirom da se iz postojećih kredita finansira modernizacija železničke infrastrukture na koridorima 10 i 11, iz kineskog kredita bi se mogle finansirati modernizacija i elektrifikacija regionalnih pruga u Srbiji, za čim imamo izuzetno velike potrebe. Za realizaciju ovakvih projekata, neophodna je saglasnost i saradnja srpskih ministarstava za finansije i privredu - rekao je on.

Predstavnici kineske kompanije CMEC, na čelu sa šefom njihovog predstavništva u Srbiji Li Ksuekviangom (Li Xueqiang), podržali su ideju da se kineski kredit, koji bi bio odobren za modernizaciju srpskih železnica, otplaćuje izvozom srpskih proizvoda u Kinu i predložili da se što pre na državnom nivou organizuju odgovarajući sastanci i potpisivanje neophodnih memoranduma ili okvirnih ugovora.

Kako su istakli, od 2011. vode se pregovori o saradnji sa srpskim železnicama o realizaciji ovog posla, ali je problem bio nedostatak sredstava, pa se mogućnošću otplate kredita izvozom srpskih proizvoda u Kinu stvaraju uslovi za ovaj projekat.

Ta kineska kompanija u većinskom je vlasništvu kineske vlade i ima finansijsku podršku kineske države, a do sada je u Srbiji investirala oko 1,1 milijardi dolara u Termoelektranu Kostolac.

Simonović se, na odvojenom sastanku, susreo sa delegacijom još jedne kineske kompanije CCECC (China Civil Engineering Construction Corporation).

Na sastanku je bilo reči o modernizaciji pruge Novi Sad - Subotica, za šta je potrebno obezbediti oko 870 miliona evra i dalje ka Budimpešti, a na inicijativu srpskih železnica bilo je reči i o rekonstrukciji pruge Ruma - Šid.

Prema Simonovićevim rečima, uslovi obezbeđivanja kreditnih sredstava i mogućnost da se iz njih finansira izrada projektne dokumentacije, ali i značajno angažovanje srpske privrede neophodni su preduslovi "Železnica Srbije" za uspostavljanje bilo kakve saradnje na ovom poslu.

Kineski partneri predložili su saradnju inženjerskih timova Kine sa srpskim i mađarskim stručnjacima, ali i zajedničke aktivnosti na obezbeđivanju potrebnih finansijskih sredstava za realizaciju ovih projekata.
 
mvbg1":2iudpvtc je napisao(la):
Jedno pitanje. (Znam da negde u postovima ima podatak o tome,ali me iskreno sad mrzi da trazim.) Kolika je visina perona na Vukovom spomeniku. Ovo me interesuje posto sam dosao do podatka da je visina poda u novim Flirtovima koji nam dolaze 600mm. Izgleda mi da ce bas biti tesko planinarenje za izlazak iz voza na Vuku. :kafa:

зар нису високи 550? висок је таман да се покрију точкови, е сад колико је то, не знам. можда као што директор рече 900 мм
 
Jedna mala ispravka sa moje strane. Visina od 600mm se odnosi na sama ulazista. Dok se na primer visina poda odeljka 1. razreda nalazi na 1200mm iznad GIS-a.
 
Nemci modernizuju "Železnicu Srbije"
Utorak, 15. 04. 2014.|11:19 | Izvor: Beta
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... icu-Srbije

Kompanija Nemačkih železnica za konsalting i inženjering, "DB International", pružaće tehnički konsalting za projekte modernizacije "Železnica Srbije" iz ruskog kredita, saopštila je danas "Železnica Srbije".

Stručnjaci nemačke kompanije "DB International" formirali su projektni tim i ove sedmice počeli da rade.

Modernizacija infrastrukture železnice u Srbiji se finansira iz ruskog državnog kredita od 800 mil USD.

Krajem marta su kompanija zadužena za realizaciju tog kredita - "RŽD International", čiji su osnivač Ruske državne železnice, i "DB International" čiji su osnivač Nemačke železnice, potpisale ugovor o tehničkom konsaltingu za modernizaciju železnice u Srbiji.

"Železnica Srbije" i "RŽD International" prošle godine su potpisale ugovor o ruskom izvoznom državnom kreditu vredan 800 mil USD, iz kojeg će se u narednih nekoliko godina finansirati pet projekata modernizacije železničke infrastrukture i voznih sredstava u Srbiji.

Za taj kredit i država Srbija obezbeđuje još 15% učešća, pa je ukupna vrednost projekata modernizacije 941 mil USD.

Krajem marta su počeli radovi na pruzi Beograd-Pančevo, vrednosti 91 mil USD, a prošlog meseca potpisan je i Aneks 2 osnovnog ugovora, u vrednosti od 89,9 mil USD, kojim je obuhvaćena rekonstrukcija i modernizacija 112 kilometara pruga na Koridoru 10.

Ugovorom su obuhvaćeni i rekonstrukcija i izgradnja drugog koloseka na deonici pruge Stara Pazova - Novi Sad, rekonstrukcija 200 kilometara pruge Beograd-Bar i isporuka dizel motornih vozova "Metrovagonmaš", za koje predstoji potpisivanje pojedinačnih aneksa ugovora.
 
Potpisan protokol o modernizaciji pruge Stara Pazova - Novi Sad
Utorak, 15. 04. 2014.|19:05 | Izvor: Tanjug
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... a-Novi-Sad

"Železnice Srbije" izgradiće na teritoriji opštine Sremski Karlovci dvokolosečnu prugu za brzine do 160 kilometara na sat i omogućiti brzu železničku vezu na kraku međunarodnog Koridora 10 od Stare Pazove do Novog Sada.

Protokol o saradnji na modernizaciji pruge Stara Pazova - Novi Sad potpisali su u utorak (15. aprila 2014. godine) generalni direktor "Železnica Srbije" Dragoljub Simonović i predsednik Opštine Sremski Karlovci Milenko Filipović.

Dokument definiše zajedničku saradnju na izradi projektne i urbanističke dokumentacije, eksproprijacije, kao i druge aktivnosti vezane za investicionu realizaciju projekta.

- Za kratko vreme uspeli smo da razrešimo sve nejasnoće na teritoriji opštine Sremski Karlovci u vezi sa modernizacijom pruge Stara Pazova - Novi Sad, koja se finansira iz ruskog kredita za srpske železnice - kazao je Simonović prilikom potpisivanja protokola.

Potpisanim protokolom predviđeno je da železnička stanica Sremski Karlovci ostaje na postojećoj lokaciji, uz rekonstrukciju koloseka, izgradnju nove stanične zgrade, novog pešačkog podhodnika ispod svih koloseka do novih putničkih perona i nove paralelne ulice između koloseka nove stanice i Dunava.

Trasa nove dvokolosečne pruge za brzine do 160 km/sat projektuje se u nivou odbrambenog nasipa prema Dunavu, pored centralnog urbanog dela naselja.

Biće ukinut postojeći putni prelaz u nivou sa ulicom od centra naselja Sremski Karlovci prema reci Dunav, a projektuje se i gradi: novi pešačko-biciklistički podhodnik, novi drumski nadvožnjak iznad nove dvokolosečne pruge, na kraju Sremskih Karlovaca, u pravcu Novog Sada, kao i paralelna ulica sa pešačko-biciklističkom stazom, od drumskog nadvožnjaka do postojeće ulice iz centralnog dela naselja.

Dogovoreno je i da se urbanistički planira i uređenje drumskih saobraćajnica na teritoriji Opštine Sremski Karlovci, koje neće investiciono teretiti modernizaciju pruge, kao i da se projektuje i izgradi veza železničke stanice Karlovački Vinogradi i industrijske zone Prosjanica, sa novom dvokolosečnom prugom.
 
Teretni voz iskocio iz sina i pao sa mosta u blizini Priboja... :( :-o

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Vrh