Za obnovu 15 km pruge - 960 dana
Beograd -- Deonica železničke pruge Beograd – Pančevo, čija je rekonstrukcija počela danas, duga je 15 kilometara i njena obnova trajaće 960 dana.
Vrednost posla je 91 miliona dolara, od čega će 78 miliona dolara biti plaćeno iz ruskog kredita, a oko 13 miliona dolara, odnosno 15 odsto, obezbedila je Srbija.
Vozovi će posle rekonstrukcije na toj deonici saobraćati brzinom od 120 kilometara na sat.
Projekat obuhvata rekonsturkciju postojećeg koloseka i izgradnju i elektrifikaciju novog, odnosno drugog koloseka, ali i uređenje železničke infrastrukture u stanicama i na pruzi izmedju Pančevačkog mosta i stanice Pančevo Glavna, a to su Krnjača, Ovča, Pančevački most, Krnjača most i Sebeš.
Predviđeno je da radovi traju 960 dana pa će već za red vožnje 2015-2016. saobraćaj biti projektovan dvokolosečnom prugom između Beograda i Pančeva.
Ta pruga je deo beogradskog železničkog čvora a njegovom realizacijom stvoriće se uslovi za brži železnički prevoz.
Sporazum o ruskom kreditu potpisan je januara 2013. godine u Moskvi i njime će biti finansirano 85 odsto vrednosti radova. Dobijen je sa rokom otplate na 10 godina, grejs periodom od četiri godine i godišnjom kamatom od 4,1 odsto.
Projekat za šest deonica na Koridoru 10 obuhvata pruge: Golubinci - Ruma (17,9 km), Sopot-Kosmajski Kovačevac (18,4 km) i Mala Krsna-Velika Plana (29 km), kao i južno od Niša: Vinarce-DJordjevo (15 km), Vranjska Banja-Ristovac (17,7 km) i Bujanovac - Bukarevac (13,8 km).
Na železničkom Koriodoru 10 brzine vozova biće povećane na 160 kilometara na čas.
U radovima će učestvovati veliki broj domaćih preduzeća i gradjevinska industrija Srbije, a na železničkom Koriodoru 10 brzine vozova biće povećane na 160 kilometara na čas.