borris_":37kxxa9k je napisao(la):
Nasmijao si me sa ovim postom. PIS (passanger Information System) je komplikovan sistem jer se ne sastoji samo od ekrana (koji naravno ne kostaju samo toliko) i od jednog servera koji kao salje informacije tim ekranima. Sve to je potrebno povezati sa ostalim sistemima (narocito sa sistemom AVLS - automatic vehicle location system). I to sve kosta.
Prije jedno godinu dana sam na jednom drugom forumu pricao o sistemu busplus i o cijeni ocitivaca karata. Jedan je tvrdio da cijena jednog ocitivaca ne moze nikako biti veca od 100€ i prema tome je govorio da je to jedna velika pljacka. Kada sam mu dao cijene obicnih ocitivaca koji se koriste u evropi (i u parizu- do 15X vise od 100€ po ocitivacu) i dalje je tvrdio da je to jedna velika pljacka.
Jedan od problema u Srbiji je i taj sto ce za svaku cijenu reci da je previsoka i da je u pitanju obicna pljacka i sto se ne vrijednuje rad inzenjera i tehnicara.
Naravno da ja znam za AVLS sistem i ostale automatizovane sisteme. Ja samo napisao ovaj post s namerom da ukažem na činjenicu da se može nešto uraditi i sada, odmah, ako se želi. Činjenica je da se upotrebom komponenti koje su u masovnoj proizvodnji može višestruko pojednostaviti održavanje sistema, ali i njegova cena u samom startu je višestruko manja. To nam pokazuje i primer Siemensovog sistema za informisanje putnika na stanicama Beovoza koji ne radi, ali i Ei sistema na Glavnoj Ž.st.. Treba razmišljati o skalabinom rešenju, u početku sistem ne mora raditi automatizovano, ali svakako može se napraviti pametnije rešnje koje će omogićiti procenu vremena na osnovu fiksnih ali i unetih parametara (kašnjenje u polasku, smanjenje brzine saobraćanja na nekoj deonici), jer je bar kod železničkog saobraćaja mnogo lakše.
Što se monitora tiče o tome možemo voditi diskusije, naravno da bolje koristiti odgovarajuće za tu svrhu. U Beču recimo često koriste Dell U2412M, mislim da se prodaju i za kućnu upotrebu i rade često 24č.
Slikaću baš na jednoj stanici (ako nije već stigao novi) gde je monitor reda vožnje stradao, te su radinici da ne bi ostavili putnike bez informacija ubacili neki njihov od nekog PC-a iz kancelarije. Naravno, ovo ne bi bilo moguće kada bi sistem imao neke vlasničke interfejse velikih firimi koje se bave PIS sistemima, sve s namerom da se kasnije deo od njih mora kupiti i sl.
Od kako sam ovde u Austriji, svaki projekat koji rade je jako praktičan i što je moguće ekonomičniji, počevši od metro sistema, koji je takođe prvobitno zamišljen kao proširivi sistem i koji je od tramvaja pod zemljom evaluirao u teški metro.
Vidi se postavljena treća šina novog U2.
Preko sistema naplate gde još uvek koriste sada već zastareli sistem i validatore koji štampaju datum i vreme na karti. Ali oni imaju samo jedan poništavač u solo autobusu na sredini vozila i to se retko koristi, jer to koriste turisti ili oni koji se ne voze često prevozom. Ali imaju sistem da mogu kupiti mesečnu, semestralnu ili bilo koju drugu mobilnim telefonom ili na kućnom računaru i otštamati je, što je po meni mnogo praktičnije nego imati mnoštvo validatora sa tač ekranom koji se usput ne koristi.
Ovde recimo putnicima ne smataju matori SGP tramvaji ili još gore matore prikolice sa drvenim podom premazanim uljem iz II Svetskog rata, ali je zato prioritet ostala infrastruktura, ponajviše šine, stajališta, itd.
Drveni pod
Ili pak stari EMV koji voze na gradskim i prigradskim linijama, mnogi stariji od naših RVR (neki iz 1978)