Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

још 2014. сам овде био предложио 6 железничких региона, где би се организовао локални и регионални саобраћај:

  • Железнице Источне Србије
    Железнице Југо-источне Србије
    Железнице Централне Србије
    Железнице Западне Србије
    Војвођанске железнице
    Београдске железнице (са Панчевом)

плус Интер-сити Србија линије, с краја на крај државе (у загради је број гарнитура по линији):

  • Суботица-Београд-Ниш (2хЕМВ)
    Београд-Пријепоље (2хЕМВ)
    Београд-Крагујевац-Краљево (2хДМВ)
    Крагујевац-Краљево-Пријепоље (2хДМВ)
    Крагујевац-Ниш (2хДМВ)
    Суботица-Београд-Пожега-Краљево (2хЕМВ)
    Београд-Ниш-Димитровград(-Прешево) (4хЕМВ, куплован од/до Ниша)
    Пријепоље-Краљево-Ниш (2хДМВ)


или ова варијанта Интер-сити (класе) и Интер-сити експрес (МВ гарнитуре) из 2015. године


Интер-сити експрес Србија:

ICES.jpg

Интер-сити Србија:

ICS.jpg

и структура возова са потребним бројем вагона:

vagoni.jpg
 
Iz nekog razloga ne mogu da otvorim sve mape samo ovu prvu. Inače mija zamisao je da SV ima 4 brenda (kao usluga ili proizvod): SV Lokalni, SV Regio, SV InterCiti i SV Međunarodni
SV Lokalni se bavi gradsko prigradskim prevozom u svim gradovima koji su za to zainteresovani.
SV Regio je celokupni RE i REx saobraćaj u Srbiji (FLIRT, DMV 711, DMV 710)
SV InterCiti su IR, IC i ICS vozovi (Vagoni, Lokomotive i EMG za IC saobraćaj)
SV Međunarodni naravno se bavi međunarodnim saobraćajem (vagoni, lokomotive i EMG za dugolinijski saobraćaj na nekim linijama)
 
Moже и тако, мада мислим да је железница у Војводини довољно разграната да ту постоје три засебне железнице. Западна Србија, у суштини има две пруге, Рума-Зворник, за коју је логичније да буде заједно са Сремском, и (Београд)Лајковац-Бар. A Eлектрификована пруга до Паланке и Пожаревца просто чини једну целину са Београдским чвором.

Ево да видите на мапи, лево распоред пруга по окрузима, а десно мој предлог за железнице.



Мапа није баш најбоље испала пошто мапа округа и мапа пруга нису идентичне величине.

Црвене линије су електрификоване пруге, црне су неелектрификоване пруге.

Јача жута - Београдска железница (са Подунавским округом)
Слабија жута - Банатска железница или ако би смо именовали по рекама, Потиска шелезница;
Јача плава - Бачка железница или Дунавска железница;
Ружичаста - Сремско-Мачванска железница или Савско-Подринска;
Јача наранџаста - Колубарско-Златиборска железница;
Слабије наранџаста - Шумадијско-Поморавска железница, а може и Поморавско-Расинска;
Слабије плава - Јужна пруга или Јужноморавска железница;
Зелена - Тимочка железница.

Наравно, ова подела би била за локалне возове, а постојали би и возови на државном нивоу, као и између различитих међуокружних железница.
 
ево поново мапа, без спојлера

вагони:
file.php


Интер-сити Србија:
file.php


Интер-сити ескпрес Србија:
file.php
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881108#p881108:1fxp8m6o je napisao(la):
Дошљак » 17 Сеп 2021, 16:48[/url]":1fxp8m6o]Moже и тако, мада мислим да је железница у Војводини довољно разграната да ту постоје три засебне железнице. Западна Србија, у суштини има две пруге, Рума-Зворник, за коју је логичније да буде заједно са Сремском, и (Београд)Лајковац-Бар. A Eлектрификована пруга до Паланке и Пожаревца просто чини једну целину са Београдским чвором.

ево комплетан текст који прати ону моју идеју регионализације железнице
 
Солидан и детаљан предлог. Предпостављам да је пруга до Зворника изостављена пошто није била у функцији путничког саобраћаја када је план писан. Свиђа ми се повезаност Крагујевца највише.

Опет мислим да Војводина има довољно пруга за три засебна железничка предузећа, а да би за развој и економски напредак Подунавског и Браничевског округа императив да БГ воз саобраћа до Смедерева, Пожаревца и Плане, а исто се и намеће самом железничком мрежом.
 
Засебна железничка предузећа? Мислим да је реформа железнице показала шта се деси кад се железница подели. Јединствено предузеће је боље због јефтиније набавке нових возних средстава, резервних делова, одржавања, премештања возних средстава у случају кварова итд. На крају крајева, не треба нам 10 нових директора, заменика, помоћника, саветника и друге пратеће армије послушника. Боље је постојећим секцијама за превоз путника дати више права приликом конструкције реда вожње, куповине гарнитура, локомотива и кола и разматрања других важних питања. Треба децентрализовати и одржавање како не би возови морали стално за Београд.

Иначе, у Новом Саду је до 20. марта због реконструкције надвожњака који се налази на самом улазу у станицу затворена улица која пролази испод пруге. Надам се да та реконструкција (која припада кинеској деоници Нови Сад - Суботица) неће одложити почетак поновног рада возова Београд - Нови Сад.

@JohnnyLee
Ја бих додао Шабац и Лозницу у Интер Сити Србија, а у Интер Сити Експрес Србија уместо Инђије ставио Стару Пазову због преседања са Суботице и Новог Сада ка Шиду и Шапцу.
 
Набавке свакако јесу исплативије за већа предузећа, али мислим да Србија воз као централизовано предузеће нема баш слуха за реалне потребе путника на локалу.
 
Izvor: B92.net

Otkrivamo detalje: Pred Srbijom još jedan kapitalni projekat, čeka se potez EU
46339175161430a7d5601c832281405_w640.jpg


"Na prvoj deonici od Beograda do Niša aktuelna je deonica Stalać-Đunis dužine 17,7 kilometara, koja se planira kao prva za realizaciju", pojašnjavaju za B92.net iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. Dodaju da ukupna dužina prve deonice od Beograda do Niša iznosi 240 kilometara. Druga deonica potom će biti na potezu Niš-Brestovac-Preševo-makedonska granica. Obe ove deonice čine železnički Koridor 10.

POSAO PODELJEN NA DVA DELA, ČEKA SE POTEZ EU

Projekat Stalać-Đunis podeljen je na dva lota.

"Lot 1 predstavlja izgradnju tunela dužine 3,2 kilometra u vrednosti od 40 miliona evra. Lot 2 podrazumeva sve radova osim radova na tunelu - izgradnju pruge i ostalih objekata. Vrednost radova je oko 180 miliona evra", navode u Ministarstvu.

"Dobili smo podršku, Srbija će sada biti potpuno drugačija"

Finansiranje se, ističu, planira iz kredita Evropske investicione banke (EIB) i bespovratnih sredstava Investicionog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).

"Aplikacija za bespovratna sredstva je poslata i u toku je njena ocena od strane Evropske komisije", poručuju naši sagovornici.

KADA KREĆU RADOVI?

Za pomenuti Lot 1 na deonici Stalać-Đunis u pripremi je tenderska dokumentacija.

"Nju sprovodi Infrastruktura železnice Srbije i trebalo bi da se tender objavi krajem septembra meseca. Rok za podnošenje ponuda biće 60 dana, nakon čega se tender zatvara i vršiće se izbor Izvođača radova", najavljuju u Ministarstvu.

U skladu sa planiranim aktivnostima, navode, izabrani izvođač radova bi mogao početi radove u martu 2022.

U pitanju je, po svemu sudeći, veliki projekat za našu zemlju. I on, kao i svaki projekat, ima svoje faze realizacije koje su zakonski uređene.

"Sada je u toku izrada Studije izvodljivosti, izrada Idejnih projekata, Projekta za građevinsku dozvolu i Projekta za izvođenje. Ono što treba naglasiti jeste da je cela deonica podeljena na više deonica: na primer, Beograd Centar-Velika Plana, Velika Plana-Praćin, Paraćin-Međurovo, kao i neke druge manje deonice koje čine celinu Koridora 10. Za početak gradnje se može smatrati 2022, dok se završetak planira za 2026. godinu", kažu.

OD 100 DO 200 KILOMETARA NA SAT

Tako će se vozom, osim kroz Vojvodinu, brzinom do 200 kilometara na sat, moći putovati i jugom Srbije.

"Brzina po deonica je različita, u smislu da nije na celoj dužini od 240 kilometara brzina 200 kilometara na sat, već je, na primer, izlaz iz Beograda planiran za brzinu od 100 kilometara na sat, posle Resnika će se ići od 160 do 200 kilometara na sat, dok se kod ulaska u Niš brzina ponovo smanjuje na 100 kilometara na sat", objašnjavaju u Ministarstvu za naš portal.

Uz to, radovi treba da obezbede da pruga bude dvokolosečna na celoj dužini od Beograda do Niša sa elementima trase koji će omogućiti organizaciju saobraćaja i putničkih i teretnih vozova.

"Takođe, projekat obuhvata i rekonstrukciju stanica i stajališta, kao i ugradnju savremenih sistema signalizacija i upravljanja saobraćajem. Planirana je i denivelacija svih putnih prelaza na pruzi. Projekat obuhvata i obnovu deonica na teritoriji Beogradskog i Niškog železničkog čvora", dodaju u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
 
Tunel ce verovatno biti na potezu Stevanac--Cerovo (Trubarevo), tako se eliminise prolazak geoloski nestabilnim koritom Juzne Morave,
u takozvanom "Braljinskom" dzepu...Tu je bilo nekoliko odrona sa posledicom-plivanja vozova u J.Moravi sa ljudskim zrtvama.

Nakon Trubareva, ka Djunisu,pruga napusta Stalacku klisuru i ulazi u relativnu ravnicu stabilnije podloge.
Postoji u CIP-u plan slicnog izmestanja trase odavno, no nikako da se obezbede finansije za taj skupi projekat.

Ako uspeju i ovo da odrade, menjam misljenje o njima .. :o
Screenshot_17.jpg
 
Koja vremena putovanja možemo očekivati do Niša nakon rekonstrukcije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881443#p881443:rcny1i1p je napisao(la):
Igor » Sub Sep 18, 2021 8:20 pm[/url]":rcny1i1p]Koja vremena putovanja možemo očekivati do Niša nakon rekonstrukcije.

Misliš samo na Stalać - Đunis ili cela pruga?

Mislim da je prerano govoriti o bilo čemu, pošto ni za Stalać - Đunis nisu obezbeđena sredstva (tek se aplicira), a za ostalo se nije ni krenulo ni u projektnu realizaciju. Ta 2026. godina je isto što je 2015. bila 2018. za Beograd - Budimpešta. :wink:
 
Danas, pri ovakvim okolnostima i brzinama , usteda bi bila i do POLA SATA samo na potezu Stalac-Djunis.
 
Da da mislio sam nakon rekonstrukcije kompletne deonice od Beograda do Niša.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881447#p881447:1292ql9f je napisao(la):
Igor » 18 Sep 2021 07:42 pm[/url]":1292ql9f]Da da mislio sam nakon rekonstrukcije kompletne deonice od Beograda do Niša.

Ako me moje super moći ne varaju, možemo očekivati vreme putovanja od 1sat i 38 minuta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881115#p881115:2uz3idnd je napisao(la):
Дошљак » 17 Сеп 2021, 17:20[/url]":2uz3idnd]Солидан и детаљан предлог. Предпостављам да је пруга до Зворника изостављена пошто није била у функцији путничког саобраћаја када је план писан. Свиђа ми се повезаност Крагујевца највише.

није била пруга тада у функцији, па није било возних времена, па нисам могао да израчунам време путовања и број потребних гарнитура

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881115#p881115:2uz3idnd je napisao(la):
Дошљак » 17 Сеп 2021, 17:20[/url]":2uz3idnd]Опет мислим да Војводина има довољно пруга за три засебна железничка предузећа, а да би за развој и економски напредак Подунавског и Браничевског округа императив да БГ воз саобраћа до Смедерева, Пожаревца и Плане, а исто се и намеће самом железничком мрежом.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881343#p881343:2uz3idnd je napisao(la):
Nikola NS » 18 Сеп 2021, 13:59[/url]":2uz3idnd]Засебна железничка предузећа? Мислим да је реформа железнице показала шта се деси кад се железница подели. Јединствено предузеће је боље због јефтиније набавке нових возних средстава, резервних делова, одржавања, премештања возних средстава у случају кварова итд. На крају крајева, не треба нам 10 нових директора, заменика, помоћника, саветника и друге пратеће армије послушника. Боље је постојећим секцијама за превоз путника дати више права приликом конструкције реда вожње, куповине гарнитура, локомотива и кола и разматрања других важних питања. Треба децентрализовати и одржавање како не би возови морали стално за Београд.

нису засебна предузећа. све је и даље једно предузеће подељено на секторе тј. регије. и ти сектори би имали само шефа сектора и службу за ред вожње и продају карата. ништа више од тога, јер је све остало у Србија возу

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881343#p881343:2uz3idnd je napisao(la):
Nikola NS » 18 Сеп 2021, 13:59[/url]":2uz3idnd]Ја бих додао Шабац и Лозницу у Интер Сити Србија, а у Интер Сити Експрес Србија уместо Инђије ставио Стару Пазову због преседања са Суботице и Новог Сада ка Шиду и Шапцу.

као што сам рекао горе, пруга до Лознице и Зворника онда није била у функцији па нисам стављао. а Шабац би био покривен локалним возом Рума-Шабац. Интер-сити експрес Србија је замишљен да буде брз, зато прескачем Пазове. јесте да је замишљен да стаје у Лапову и Сталаћу, али то је због везе ка Крагујевцу и Крушевцу. а веза Шида и Суботице/Новог Сада постоји са Интер-сити Србија


иначе, доста ствари овде је зрело за преправке, али стварно немам ни времена (ово највише) ни неке претеране воље (то бих и нашао) да то радим
 
и једна илустрација како сам замислио био ИЦС и ИЦЕС возове

ИЦС:


ИЦЕС:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881445#p881445:3qjr8hxg je napisao(la):
Sam-2 » Sub Sep 18, 2021 8:36 pm[/url]":3qjr8hxg]Danas, pri ovakvim okolnostima i brzinama , usteda bi bila i do POLA SATA samo na potezu Stalac-Djunis.

Ajde mi objasni kako je to moguće kad se Stalać - Đunis danas putuje 24 minuta sa stajanjem na tri stanice između? :lool:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881456#p881456:2ws40kv1 je napisao(la):
WLABmz » Sub Sep 18, 2021 8:15 pm[/url]":2ws40kv1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881445#p881445:2ws40kv1 je napisao(la):
Sam-2 » Sub Sep 18, 2021 8:36 pm[/url]":2ws40kv1]Danas, pri ovakvim okolnostima i brzinama , usteda bi bila i do POLA SATA samo na potezu Stalac-Djunis.

Ajde mi objasni kako je to moguće kad se Stalać - Đunis danas putuje 24 minuta sa stajanjem na tri stanice između? :lool:
:D :D :D
Sad i ja vidim sta napisah ... Mislio jedno ,napisao drugo..
Mislio sam na na ustedu vremena na novoj trasi Stalac-Djunis u okviru ukupnog putnog vremena BGD-Nis...

Odoh da se stidim.. :oops:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881401#p881401:364g55iv je napisao(la):
Igor » Sat Sep 18, 2021 3:02 pm[/url]":364g55iv]Izvor: B92.net
Otkrivamo detalje: Pred Srbijom još jedan kapitalni projekat, čeka se potez EU
46339175161430a7d5601c832281405_w640.jpg
Vrlo simbolično, izabrali su sliku stare šine koja samo što nije pukla od zamora materijala.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881401#p881401:364g55iv je napisao(la):
Igor » Sat Sep 18, 2021 3:02 pm[/url]":364g55iv]"Na prvoj deonici od Beograda do Niša aktuelna je deonica Stalać-Đunis dužine 17,7 kilometara, koja se planira kao prva za realizaciju",
...
"Sada je u toku izrada Studije izvodljivosti, izrada Idejnih projekata, Projekta za građevinsku dozvolu i Projekta za izvođenje. Ono što treba naglasiti jeste da je cela deonica podeljena na više deonica: na primer, Beograd Centar-Velika Plana, Velika Plana-Praćin, Paraćin-Međurovo,
Deonica od Stalaća je vrlo loša, možda čak i gora od one kod Ralje.
Za uspeh celog projekta je najbitnije kako urade do V. Plane. Ako ostanu pri ideji o dve pruge za "120km/h" a realno za jedva 100km/h sa nesređenim PP, onda je cela priča džaba.
Druga deonica je Velika Plana - Gilje jer je Gilje - Paraćin već završeno i plaćeno za 160km/h pre par godina, (samo se iz nekih razloga vozi 120km/h)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881401#p881401:364g55iv je napisao(la):
Igor » Sat Sep 18, 2021 3:02 pm[/url]":364g55iv]Za početak gradnje se može smatrati 2022, dok se završetak planira za 2026. godinu", kažu.
Štamparska greška, treba da piše lažu. Jednostavno nema šanse da urade za tri godine sve što najavljuju. Ili lažu za rok, ili lažu za obim poslova.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881443#p881443:364g55iv je napisao(la):
Igor » Sat Sep 18, 2021 7:20 pm[/url]":364g55iv]Koja vremena putovanja možemo očekivati do Niša nakon rekonstrukcije.
Opet zastranjuju u priču oko 200km/h. Jedina pruga u Srbiji koja ima potencijal da nekada bude rentabilna na tim, da kažem srednjim brzinama oko 200km/h je ona za Budimpeštu.
Za prugu od Šida do Niša je 160km/h za putničke i ono što je mnogo bitnije 120km/h za teretne neki plafon preko koga nema potrebe da se ide.

Mislim da je najkraće moguće vreme vožnje negde oko sat i po, ali proračunaću tačno.
Evo nekih parametara.
BG centar - Resnik je teorijski 100km/h, realno manje zbog glupe rasputnice G, krivina u Kneževcu,...
Deo oko Ralje mora da se radi nov. A ovo što su skoro radili bolje da nisu.
Već oko Mladenovca, može da se priča o rekonsrtukciji, sa ispravljanjem krivina o kojima smo pričali brzina do Trupala kod Niša može biti 160km/h
 
Pendolino":1e0lem3v je napisao(la):
Deonica od Stalaća je vrlo loša, možda čak i gora od one kod Ralje.

Bolja je. Brzina je 50 km/h Stalać - Braljina i 85 km/h Braljina - Đunis. Sadašnja udaljenost Stalać - Đunis je 21,1 km i voz bez stajanja između pređe tu deonicu za 21 minut. Tu je veći problem što je jednokolosečna deonica. Inače, nova pruga Stalać - Đunis ne predviđa niti jednu stanicu ili stajalište između. Nekim selima između na sadašnjoj pruzi je voz jedino prevozno sredstvo do ostatka sveta, koje gube izgradnjom nove pruge.

Pendolino":1e0lem3v je napisao(la):
BG centar - Resnik je teorijski 100km/h, realno manje zbog glupe rasputnice G, krivina u Kneževcu,...

Maksimalna moguća brzina je 70 do 80 km/h, u zavisnosti od deonice. Rasputnica G - Resnik ne može brže nego sad sa ovom trasom.

Pendolino":1e0lem3v je napisao(la):
Deo oko Ralje mora da se radi nov. A ovo što su skoro radili bolje da nisu.

Šta su skoro radili oko Ralje? Nisu ništa radili tamo-
 
Zar je stvarno problem ukinuti stanicu koju koristi 4 putnika mesečno (karikiram, ne znam koliko je korišćena stanica, ali ne verujem da ima puno putnika) i obezbediti do tih sela autobuski prevoz do najbliže železničke stanice?
 
Zar je stvarno problem postaviti par perona i nastrešnica i napraviti 2 stajališta umesto kupovati autobuse koji će dodatno zagađivati životnu sredinu i komplikovati život meštana? A da ne pričam o tome da taj autobus verovatno niko neće uvesti i meštani će napustiti sela i ovom prugom će se na taj
način pospešiti trend iseljavanja sa sela. Hajde razmisli malo...
 
Da li neko od forumaša zna da li će u budućnosti vozovi zaobilaziti ŽS Ćuprija i koristiti koridor?
 
Vrh