Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Horgos
FB_IMG_1625990141514.jpg
FB_IMG_1625990146890.jpg
FB_IMG_1625990154590.jpg
FB_IMG_1625990161262.jpg
izvor.pruge i vozovi Vojvodine
 
Fenomenalno je da će ta pruga biti elektrifikovana. Bravo za Mađare, oni su gurali taj projekat.
 
Nadam se samo da će kad se to uradi krenuti putnički vozovi Subotica - Segedin i da pruga neće doživetu sudbinu pruge Beograd - Pančevo i biti samo zaobilazna trasa za teretne vozove za vreme radova Šorokšar - Kelebija.
 
Pruga je u stanju arheološke iskopine,bar po slikama,ko da rade dodatna iskopavanja u Lepenskom viru:):):)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863645#p863645:1lp2bf6d je napisao(la):
WLABmz » Ned Jul 11, 2021 1:14 pm[/url]":1lp2bf6d]Nadam se samo da će kad se to uradi krenuti putnički vozovi Subotica - Segedin i da pruga neće doživetu sudbinu pruge Beograd - Pančevo i biti samo zaobilazna trasa za teretne vozove za vreme radova Šorokšar - Kelebija.

Planirana je linija tram-voz a (deo Segedinskog prevoza) do Subotice, dakle biće vozova u lokalnom prevozu, a verujem da će prolaziti i regionalni i međunarodni do segedina
 
Pišu Mađari da će ići segedinska linija 1, inače sa retkim polascima, koja vozi od tržnjaka Szeged Plaza do Palyaudvara (ž. st. - zašto li je u Subotici Vasutallomas, a ne Palyaudvar?), gde će se onda 'kačiti', na žel. prugu. Nadajmo se da će i Subotica sprovesti tramvaj kroz grad.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863924#p863924:10wpsm9u je napisao(la):
Пантограф » Pon Jul 12, 2021 6:44 pm[/url]":10wpsm9u](ž. st. - zašto li je u Subotici Vasutallomas, a ne Palyaudvar?)

Vasutallomas - železnička stanica
Palyaudvar - kolodvor na hrvatskom (ne postoji reč na srpskom)

U Srbiji bi se možda jedino bivša Beograd Glavna mogla nazvati kolodvorom.

Пантограф":10wpsm9u je napisao(la):
Nadajmo se da će i Subotica sprovesti tramvaj kroz grad.

Nada umire poslednja. :mrgreen:

Пантограф":10wpsm9u je napisao(la):
Pišu Mađari da će ići segedinska linija 1, inače sa retkim polascima, koja vozi od tržnjaka Szeged Plaza do Palyaudvara

Tram-train trenutno saobraća na liniji Segedin - Hodmezevašarhelj, gde pruga nije elektrificirana i tram-train po železničkoj pruzi ide na dizel pogon i njegova maksimalna konstrukciona brzina je 80 km/h. Pošto će pruga Segedin - Subotica biti elektrificirana pruga za brzinu od 120 km/h, saobraćanje tram-traina na relaciji Segedin - Subotica bi bilo krajnje neracionalno korišćenje resurasa.
 
Осим тога поставља се питање законско: ко је особа која управља трамвозом? Машиновођа или возач трамваја? Мађари сигурно имају то питање решено, а ми не.
 
Pa, zašto ne bi išao? Može da ide dvosistemski tramvaj-voz, Vmax 100 km/h.

E, a kolodvori sad postoje i autobusni...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863645#p863645:12xexvp3 je napisao(la):
WLABmz » Ned Jul 11, 2021 1:14 pm[/url]":12xexvp3]Nadam se samo da će kad se to uradi krenuti putnički vozovi Subotica - Segedin i da pruga neće doživetu sudbinu pruge Beograd - Pančevo i biti samo zaobilazna trasa za teretne vozove za vreme radova Šorokšar - Kelebija.
Problem je što je to šengensku granica i kontrole su detaljne, pa samim tim i čekanje na granici.
 
Za tramvaj se pregled moze integrisati, u tom slucaju bilo bi standarno zadrzavanje 20 minuta. Nema tu mnogo sta da se pregleda. Problem bi jedino mogli biti drzavljani zemalja koje nemaju bezvizni rezim sa Sengenom. Nego ako izuzmemo migrante oni su jako retki. A ni migrant bas nece u tramvaj...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863931#p863931:2k7v88ox je napisao(la):
Пантограф » Pon Jul 12, 2021 7:25 pm[/url]":2k7v88ox]Pa, zašto ne bi išao? Može da ide dvosistemski tramvaj-voz, Vmax 100 km/h.

Upravo, samo treba to kupiti, a to košta. Zašto bi se to radilo kad postoje postojeći vozovi koji mogu ići.

Прле":2k7v88ox je napisao(la):
Осим тога поставља се питање законско: ко је особа која управља трамвозом? Машиновођа или возач трамваја? Мађари сигурно имају то питање решено, а ми не.

Prvo da reše sledeće pitanje - ranije su naši šinobusi išli sve do Segedina, dok nisu Mađari zabranili da idu dalje od pogranične stanice Roeszke. Od tog trenutka se presedalo - neki polasci u Roszkeu, neki u Horgošu. I tako je ostalo sve do ukidanja zbog migranata.

Po sadašnjim propisima mora da se menja i lokomotiva (ako je sa loko vučom) ili voz (ako je EMV/DMV) i mašinovođa u graničnoj stanici. Baš zato pričam, nadam se da neće doživeti sudbinu pruge BG-PA, da ne bude da završe prugu, a onda krenu ovakve birokratske zavrzlame. Kad BG i PA godinama ne mogu da reše, mogu misliti koja će peripetija da bude između SRB i HU.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864061#p864061:3lydzt7k je napisao(la):
WLABmz » 13 Jul 2021 09:46 am[/url]":3lydzt7k]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863931#p863931:3lydzt7k je napisao(la):
Пантограф » Pon Jul 12, 2021 7:25 pm[/url]":3lydzt7k]Pa, zašto ne bi išao? Može da ide dvosistemski tramvaj-voz, Vmax 100 km/h.

Upravo, samo treba to kupiti, a to košta. Zašto bi se to radilo kad postoje postojeći vozovi koji mogu ići.
Зато што и сами кажу да им је то експеримент за регион Будимпеште, за увођење трамваја-воза. А рекло би се да им је ово и нека врста националног програма, повезивања са Мађарима у Војводини, тј. два погранична града што чвршће.
 
А ми смо ту ко? Либерали који се радују таквој иницијативи?
 
Боље да се угледамо на Мађаре па да оживимо путничке возове за Бијељину, Зворник, Бања Луку, Косовску Митровицу.
 
Чак је та пруга за Бијељину у надлежности ЖС, ал џаба.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864078#p864078:2viqg02w je napisao(la):
Прле » 13 Jul 2021 10:55 am[/url]":2viqg02w]А ми смо ту ко? Либерали који се радују таквој иницијативи?
Мађари и ми смо ваљда конзервативни савезници?
 
Najjači izraz - oživeti putničke vozove... :lol: Pruga Šid - Bijeljina postoji samo na papiru. Obiđite trasu...
 
Да има памети, Србија и БИХ би заједно урадили пројекат за пругу Шид-Бијељина-Брчко(нових 35-40 км)-Тузла-Добој са све електрификацијом и да то финансира ЕУ.
Онда би били могући директни возови из Београда до Бијељине, Брчког, Тузле, Добоја, Тузле, Сарајева, Бања Луке, па чак и Бихаћа и Мостара. То би допринело међусобном развоју како Србије и РС тако и целе БиХ и побољшању односа међу народом.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864154#p864154:1cg6um74 je napisao(la):
Дошљак » Uto Jul 13, 2021 2:13 pm[/url]":1cg6um74]Да има памети, Србија и БИХ би заједно урадили пројекат за пругу Шид-Бијељина-Брчко(нових 35-40 км)-Тузла-Добој са све електрификацијом и да то финансира ЕУ.
Онда би били могући директни возови из Београда до Бијељине, Брчког, Тузле, Добоја, Тузле, Сарајева, Бања Луке, па чак и Бихаћа и Мостара. То би допринело међусобном развоју како Србије и РС тако и целе БиХ и побољшању односа међу народом.

Da ima pameti - još jedan fantastičan izraz pored "oživljavanja". Kada bi otvorio mapu, video bi da tvoja predložena trasa Šid - Bijeljina - Brčko - Tuzla - Doboj nema ama baš nikakve logike (da ne kažem pameti) pošto ide kao latinično slovo Z u cik-cak. Logičnija trasa bi bila Sremska Mitrovica - Sremska Rača - Bijeljina - Brčko - Šamac, pritom bi prolazila u potpunosti kroz RS. Već postoji pruga Ruma - Brasina - Bosanska Poljana (Tuzla) - Doboj. Od Rume do Brasine je u solidnom stanju zbog nedavnog delimičnog remonta, a takođe od Brasine do Bosanske Poljane je pruga u solidnom stanju, jer je to poslednja pruga izgrađena u vreme SFRJ (pred kraj 80-ih). Od Bosanske Poljane do Doboja je najlošija deonica.

Pored svega toga, postoji i trasa kojom su uvek išli vozovi za BiH preko Hrvatske, gde je pruga elektrificirana i brzine su kroz Hrvatsku 100-160 km/h, u zavisnosti od deonice. I pored dodatne granične kontrole, ovo je i biće najbrža varijanta. Vozio sam se vozom Sarajevo - Beograd dok je išao tuda i moram reći da je Hrvatska policija vršila vrlo efikasnu kontrolu tokom kretanja voza - ulaz BiH-HR se vršio tokom kretanja voza Slavonski Šamac-Vinkovci, a izlaz HR-SRB tokom kretanja voza Vinkovci-Tovarnik, tako da dodatnog zadržavanja u Hrvatskoj nije bilo - samo izlaz iz BiH i ulaz u SRB.
 
A da, za pocetak, proradi pruga za NS, da konačno krenu vozovi za Pančevo, da se konačno pruga do šida vrati u vozno stanje.
Onda da se radi do Subotice, pa Velika plana Niš, a o delovima do Plane da ne pričam.
Onda, Vršac, Sombor. Uzice,..
Pa kad se sve to završi, mogu ti novi pravci.
 
Železnice su toliko propale da ne znaš šta ćeš pre...Izgleda da više ni pare nisu problem već radna snaga. Taman da 10 milijardi evra padne sa neba, ne bi moglo sve da se sredi ni za 20 godina jer je toliko sve propalo, a nema ko da radi...
 
Укинеш парове и задругу, затвориш кладионице.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864164#p864164:5hfmspuw je napisao(la):
WLABmz » Уто Јул 13, 2021 1:47 pm[/url]":5hfmspuw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864154#p864154:5hfmspuw je napisao(la):
Дошљак » Uto Jul 13, 2021 2:13 pm[/url]":5hfmspuw]Да има памети, Србија и БИХ би заједно урадили пројекат за пругу Шид-Бијељина-Брчко(нових 35-40 км)-Тузла-Добој са све електрификацијом и да то финансира ЕУ.
Онда би били могући директни возови из Београда до Бијељине, Брчког, Тузле, Добоја, Тузле, Сарајева, Бања Луке, па чак и Бихаћа и Мостара. То би допринело међусобном развоју како Србије и РС тако и целе БиХ и побољшању односа међу народом.

Da ima pameti - još jedan fantastičan izraz pored "oživljavanja". Kada bi otvorio mapu, video bi da tvoja predložena trasa Šid - Bijeljina - Brčko - Tuzla - Doboj nema ama baš nikakve logike (da ne kažem pameti) pošto ide kao latinično slovo Z u cik-cak. Logičnija trasa bi bila Sremska Mitrovica - Sremska Rača - Bijeljina - Brčko - Šamac, pritom bi prolazila u potpunosti kroz RS. Već postoji pruga Ruma - Brasina - Bosanska Poljana (Tuzla) - Doboj. Od Rume do Brasine je u solidnom stanju zbog nedavnog delimičnog remonta, a takođe od Brasine do Bosanske Poljane je pruga u solidnom stanju, jer je to poslednja pruga izgrađena u vreme SFRJ (pred kraj 80-ih). Od Bosanske Poljane do Doboja je najlošija deonica.

Pored svega toga, postoji i trasa kojom su uvek išli vozovi za BiH preko Hrvatske, gde je pruga elektrificirana i brzine su kroz Hrvatsku 100-160 km/h, u zavisnosti od deonice. I pored dodatne granične kontrole, ovo je i biće najbrža varijanta. Vozio sam se vozom Sarajevo - Beograd dok je išao tuda i moram reći da je Hrvatska policija vršila vrlo efikasnu kontrolu tokom kretanja voza - ulaz BiH-HR se vršio tokom kretanja voza Slavonski Šamac-Vinkovci, a izlaz HR-SRB tokom kretanja voza Vinkovci-Tovarnik, tako da dodatnog zadržavanja u Hrvatskoj nije bilo - samo izlaz iz BiH i ulaz u SRB.
Добро нисам мислио да то буде траса воза, већ да се измузе ЕУ за заједнички пројекат Србије, РС и ФБиХ. :mrgreen: Можда сам погрешио за Шид, нисам сигуран где је и какво је одвајање пруге за Рачу.
Ја бих Хрватску потпуно избегао због Шенгена.
А укључио бих ФБиХ због Талго гарнитура, па да се лепо пусте возови Бихаћ-Бања Лука-Добој-(како год буде лакше и исплативије повезивање)-Бијељина-Рача-Митровица-Београд-Нови Сад и Мостар-Сарајево-Добој-Бијељина-Београд-Нови Сад.
 
Tuzla-Zvornik je pruga za direktno povezivanje, i na to treba ići. Tu sigurno postoji i politički otpor, osim inercije i nezainteresovanosti, jer je gradnja te pruge smatrana i za akt zbližavanja Srbije i BiH (nastavak procesa započetog sedamdesetih, dolaskom Meše Selimovića u Beograd, Seada Sušića u Zvezdu itd.). Valjalo bi njenu obnovu nekako staviti u paket sa Erdoganovim autoputem.
 
Vrh