Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Pošto će tokom iduće godine biti završena rekonstrukcija pruge Jajinci-Mala Krsna,a pruga Požarevac-Majdanpek je već remontovana,ima li neke šanse da osim vozova Beograd-Požarevac bude uveden makar jedan polazak direktnog voza na liniji Beograd-Zaječar? Znam da je do pre desetak godina saobraćala ta linija,čak mislim da je u vreme bivše SFRJ postojala i linija Beograd-Prahovo Pristanište,preko Požarevca,Bora,Zaječara i Negotina. Kada bi se vratila ta linija,istočna Srbija bi čvršće bila povezana sa prestonicom,jer su autobusi do tamo retki,a i skupi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805629#p805629:11tq333d je napisao(la):
WLABmz » Pon Dec 21, 2020 2:38 pm[/url]":11tq333d]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805612#p805612:11tq333d je napisao(la):
Vojami » Pon Dec 21, 2020 2:39 pm[/url]":11tq333d]
Pa upravo je Sultanov vise puta rekao da ocekuje da sve bude gotovo do kraja 2021. a ja upravo njemu najvise pa i jedino verujem .

Sultanov je vrlo precizno za one koji slušaju rekao da će do kraja 2021. biti završeno sve što se RŽD International obavezao ugovorom. Postoje dva ugovora sa RŽD-om. Prvi je tunel i vijadukt Čortanovci, a drugi donji i gornji stroj pruge (podloga, tucanik, šine, pragovi, skretnice) Stara Pazova - Novi Sad. Ugovor za signalizaciju i elektrifikaciju pruge Stara Pazova - Novi Sad još nije potpisan i on treba da se finansira iz dodatnog kredita Ruske federacije.

Vojami":11tq333d je napisao(la):
Nas novi ministar (niti ga hvalim niti kudim) je sa kineskom ambasadorkom nedavno imao sastanak na kime je tema bila upravo nabavka tih vozova, ponavljam za pocetak i ne moraju da budu novi tek izasli iz fabrike, mogu i vec korisceni, nekoliko gaenitura za liniju Bg-NS, za nase prilike i to bi bio veliki uspeh

Još jednom ti skrećem pažnju da kupovina voza nije odlazak u auto salon ili auto pijacu. Da bi se kupio već korišćen voz, mora da ga neko ko ga koristi prodaje. A radni vek vozova je 20-30 godina minimum i kad se prodaju, uglavnom mora da se odradi generalni remont od A do Š. Dakle, ili je star i za otpad ili ako je noviji imao je velikih problema u eksploataciji, pa vlasnik želi da ga se otarasi. Znači ili voz za otpad ili nepouzdan voz. Sumnjam da iko trenutno prodaje polovan voz za 200 km/h sa naponom od 25kV za kolosek od 1435mm i RIC profil.
Pa razgovor sa kineskom ambasadorkom o nabavci vozova nije neformalno caskanje vec nesto ozbiljno
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805640#p805640:2touciwb je napisao(la):
Putnik95 » 21 Dec 2020, 15:15[/url]":2touciwb]Pošto će tokom iduće godine biti završena rekonstrukcija pruge Jajinci-Mala Krsna,a pruga Požarevac-Majdanpek je već remontovana,ima li neke šanse da osim vozova Beograd-Požarevac bude uveden makar jedan polazak direktnog voza na liniji Beograd-Zaječar? Znam da je do pre desetak godina saobraćala ta linija,čak mislim da je u vreme bivše SFRJ postojala i linija Beograd-Prahovo Pristanište,preko Požarevca,Bora,Zaječara i Negotina. Kada bi se vratila ta linija,istočna Srbija bi čvršće bila povezana sa prestonicom,jer su autobusi do tamo retki,a i skupi.
Postoji pretpostavka da će Beograd-Zaječar-Niš biti rezervni pravac kada i ako se bude radila brza pruga na redovnom pravcu do Niša.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805647#p805647:2yc0153t je napisao(la):
DzonTravolta » Pon Dec 21, 2020 4:36 pm[/url]":2yc0153t]
Postoji pretpostavka da će Beograd-Zaječar-Niš biti rezervni pravac kada i ako se bude radila brza pruga na redovnom pravcu do Niša.

Čija pretpostavka? Zaboravi na to. Profil tunela, osovinsko opterećenje, nema šanse.
 
A to što izađe na prodaju pokupuju ovi novi loukost prevoznici. Neće naše ugrađivače da čekaju.

Edit: Nestade citat
Ovo je u vezi rabljenih vagona za 200km/h
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805658#p805658:3io67fwo je napisao(la):
WLABmz » 21 Dec 2020, 16:31[/url]":3io67fwo]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805647#p805647:3io67fwo je napisao(la):
DzonTravolta » Pon Dec 21, 2020 4:36 pm[/url]":3io67fwo]
Postoji pretpostavka da će Beograd-Zaječar-Niš biti rezervni pravac kada i ako se bude radila brza pruga na redovnom pravcu do Niša.

Čija pretpostavka? Zaboravi na to. Profil tunela, osovinsko opterećenje, nema šanse.
Ja ti kažem šta sam čuo da je plan, a ti ako si nezadovoljan, piši Železnicama pismo protesta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805713#p805713:1sh2epkw je napisao(la):
DzonTravolta » Pon Dec 21, 2020 8:57 pm[/url]":1sh2epkw]
Ja ti kažem šta sam čuo da je plan, a ti ako si nezadovoljan, piši Železnicama pismo protesta.

Od koga si čuo? Nemam ja šta da pišem pismo protesta. Jednostavno većina tereta sa Koridora X ne može proći kroz tunele Svrljiške klisure. Nije džabe rađeno proširenje tunela kroz Sićevačku klisuru pre 15 godina.
 
Profili tunela na Svljiskoj pruzi zadovoljavaju standarde ... Moze tom prugom svasta proci.
Na toj deonici se uvaliko menjaju i donji i gornji stroj....

Slobodni profil pruga i vozila u Evropi se nije menjao od 1930, kada je pruga predata.
Prekogabaritni prevoz se obavlja posebnim pravilnikom.
Prugom Prahovo-Nis su se prevozile i cisterne RUSKOG profila, tako da ne brini !

Pre 15 godina su tuneli u Sicevackoj klisuri dodatno doradjeni U VISINU zbog provlacenja gonjeg voda i dodatnog slobodnog profila
za nesmetan prolazak pantografa. Zasto elektrifikacija nije jos uradjena, Bog sveti zna..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805778#p805778:w3o5hfo3 je napisao(la):
Sam-2 » Uto Dec 22, 2020 12:31 am[/url]":w3o5hfo3]
Pre 15 godina su tuneli u Sicevackoj klisuri dodatno doradjeni U VISINU zbog provlacenja gonjeg voda i dodatnog slobodnog profila
za nesmetan prolazak pantografa. Zasto elektrifikacija nije jos uradjena, Bog sveti zna..

Koliko znam, tada su rađeni tuneli i mostovi, ne samo zbog gornjeg voda, nego da bi mogli da prođu i vagoni sa kontejnerima, koji pre toga nisu mogli da prolaze tuda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805647#p805647:21duncic je napisao(la):
DzonTravolta » Mon Dec 21, 2020 3:36 pm[/url]":21duncic]Postoji pretpostavka da će Beograd-Zaječar-Niš biti rezervni pravac kada i ako se bude radila brza pruga na redovnom pravcu do Niša.
Na papiru je i sada
https://infrazs.rs/IzjavaMreza/Izjava o mrezi 2020.pdf
strana 121 u tabeli pod brojem 9
Kod:
9 Београд-Ниш 243.5 Београд-Пожаревац-Зајечар-Ниш 372.9


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805778#p805778:21duncic je napisao(la):
Sam-2 » Mon Dec 21, 2020 11:31 pm[/url]":21duncic]Slobodni profil pruga i vozila u Evropi se nije menjao od 1930, kada je pruga predata.
Mislim da jeste.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805553#p805553:2f00fsww je napisao(la):
WLABmz » Pon Dec 21, 2020 11:43 am[/url]":2f00fsww]
Igor":2f00fsww je napisao(la):
Imaš li link ka tenderskoj dokumentaciji da bacimo pogled.

Ne može se naći detaljno jer je tender odložen za sledeću godinu. Ali je već u par izjava to rečeno. Ono što se guglanjem trenutno može naći je "najmanje 18 EMV za 99 miliona evra", što znači da od tog tendera ne možemo očekivati više od nečeg sličnog kao postojeći Štadler. Jednostavno, vozovi za 200 km/h su značajno skuplji od onih za 160 km/h.

Vojami":2f00fsww je napisao(la):
Aranzman tj ugivor sa Kinezima za prugu predvidja i nabavku novih vozova tako da ce kako se gradnja deonice Bg NS bude privodila kraju trebalo bi da isti pocnu da stizu

To je šarena laža. U ugovoru sa Kinezima je samo izgradnja pruge. Kako mogu da počnu da pristižu vozovi koji niti su plaćeni, niti su počeli da se grade...? :laugh: Ne ide to tako, kao što ti misliš...Šta misliš, zašto ne postoje nikakve informacije koji i koliko vozova se nabavlja? Pa zato što nabavka ni ne postoji. Čak i da sad krenu u proces nabavke, trebalo bi još 3 godine dok te garniture stignu i budu spremne za saobraćaj. Nije to automobil, da ga kupiš u salonu i odvezeš. Uostalom, ugovor za elektrifikaciju i signalizaciju deonice Stara Pazova - Novi Sad još uvek nije ni potpisan, tako da ako deonica Beograd - Novi Sad bude završena do kraja sledeće godine, moći će samo vozovi na dizel pogon sa maksimalno 100 km/h da idu na delu Stara Pazova - Novi Sad.

Predlazem forumasku opkladu, da ce do kraja 2021. god biti kompletno gotova cela trasa Bg-NS, odnosno da ce na toj relaciji biti nekoliko garnitura koje ce ici 200 kmc kao sto je planirano i najavljeno (treba imati uvidu i izbore koji idu posle one tamo godine nap.). Strana koja izgubi opkladu placa rucak ili veceru u restoranu koji odabere strana koja dobije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805853#p805853:1zudgzgy je napisao(la):
Vojami » Uto Dec 22, 2020 9:53 am[/url]":1zudgzgy]
Predlazem forumasku opkladu, da ce do kraja 2021. god biti kompletno gotova cela trasa Bg-NS, odnosno da ce na toj relaciji biti nekoliko garnitura koje ce ici 200 kmc kao sto je planirano i najavljeno (treba imati uvidu i izbore koji idu posle one tamo godine nap.). Strana koja izgubi opkladu placa rucak ili veceru u restoranu koji odabere strana koja dobije.

Dogovoreno! :sesir:
 
чекајте, како бре није потписан уговор за сигнализацију и електрификацију? зар то није заједно са радовима?
 
Jos samo malo o slobodnom profilu pruge za neometan zeleznicki saobracaj, t.j. prolazak vozila...

https://www.paragraf.rs/propisi/pra...zavanju_gornjeg_stroja_zeleznickih_pruga.html
Clanovi 13-15 se ticu minimuma na prugama EX-YU...

Prolazak vozila preko tih gabarita se ili posebno dozvoli uz posebne mere po pravilniku, ili se NE DOPUSTI prolazak.

slobodni  profil.jpg
 
можда је већ питано, али се не сећам, али зашто на мостовима имају оне средње шине?
 
To se ugradjuje radi bezbesnosti, da ako voz iskoči iz šina onda mu se točkovi zaglave izmedju tih unutrašnjih šina i šina po kojim vozi pa nema prevrtanja voza u provaliju.
Te unutrašnje šine služe kao vodjice.
 
Za razliku od Srbije, u Bugarskoj, gde je većina Koridora X dovedena u stanje za brzinu od 160 km/h, radovi na modernizaciji se odvijaju uz saobraćaj. Tu su i nove Smartron lokomotive kupljene za 2,5 miliona evra po komadu:

132443910_3714341168657890_8224649167759037677_o.jpg


132190916_3714323685326305_6399952301371286303_o.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805853#p805853:2mhi91ny je napisao(la):
Vojami » 22 Dec 2020 08:53 am[/url]":2mhi91ny]
Predlazem forumasku opkladu, da ce do kraja 2021. god biti kompletno gotova cela trasa Bg-NS, odnosno da ce na toj relaciji biti nekoliko garnitura koje ce ici 200 kmc kao sto je planirano i najavljeno (treba imati uvidu i izbore koji idu posle one tamo godine nap.). Strana koja izgubi opkladu placa rucak ili veceru u restoranu koji odabere strana koja dobije.

Тешко до краја 2021... :(

http://www.politika.rs/scc/clanak/469293/Vozom-do-200-kilometara-na-sat-ne-pre-2022-godine
 
22.12.2020
Privremena izmena saobraćaјa vozova na niškoј pruzi
„Srbiјa Voz“ a.d. obaveštava korisnike svoјih usluga da će zbog zatvora koloseka između stanica Bagrdan i Јagodina, doći do privreme izmene organizaciјe saobraćaјa vozova za prevoz putnika, u periodu od 04:00 časa 23.12.2020. godine, do 05:00 časova 25.12.2020.godine.

Za putnike koјi putuјu vozom koјi iz Beograd Centra polazi u 04:10 časova za Niš, kao i iz Niša za Topčider u 03:10 časova, biće organizovan autobuski prevoz na relaciјi Velika Plana – Јagodina – Velika Plana.

Za putnike koјi putuјu vozovima koјim koјi iz Beograd Centra polaze u 06:10, 07:25, 13:05 i 17:30 časova i iz Topčidera u 15:12 časova za Niš, kao i iz Niša za Beograd Centar u 06:40, 07:30, 12:25, 15:50 i 17:20 časova, biće organizovan autobuski prevoz na relaciјi Lapovo – Јagodina – Lapovo.

Takođe, za putnike voza koјi iz Niša polazi za Lapovo u 19:55 časova, kao i iz Lapova za Niš u 03:05 časova, biće organizovan autobuski prevoz na relaciјi Јagodina – Lapovo- Јagodina.

Šta rade, saniraju ono čudo od pre par nedelja ili nešto drugo?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=806117#p806117:37jvhbtl je napisao(la):
Pendolino » 22 Dec 2020 09:07 pm[/url]":37jvhbtl]
22.12.2020
Privremena izmena saobraćaјa vozova na niškoј pruzi
„Srbiјa Voz“ a.d. obaveštava korisnike svoјih usluga da će zbog zatvora koloseka između stanica Bagrdan i Јagodina, doći do privreme izmene organizaciјe saobraćaјa vozova za prevoz putnika, u periodu od 04:00 časa 23.12.2020. godine, do 05:00 časova 25.12.2020.godine.

Za putnike koјi putuјu vozom koјi iz Beograd Centra polazi u 04:10 časova za Niš, kao i iz Niša za Topčider u 03:10 časova, biće organizovan autobuski prevoz na relaciјi Velika Plana – Јagodina – Velika Plana.

Za putnike koјi putuјu vozovima koјim koјi iz Beograd Centra polaze u 06:10, 07:25, 13:05 i 17:30 časova i iz Topčidera u 15:12 časova za Niš, kao i iz Niša za Beograd Centar u 06:40, 07:30, 12:25, 15:50 i 17:20 časova, biće organizovan autobuski prevoz na relaciјi Lapovo – Јagodina – Lapovo.

Takođe, za putnike voza koјi iz Niša polazi za Lapovo u 19:55 časova, kao i iz Lapova za Niš u 03:05 časova, biće organizovan autobuski prevoz na relaciјi Јagodina – Lapovo- Јagodina.

Šta rade, saniraju ono čudo od pre par nedelja ili nešto drugo?
Uklanjaju cisterne.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805977#p805977:3ngxszed je napisao(la):
spatiotecte » 22 Дец 2020, 15:50[/url]":3ngxszed]To se ugradjuje radi bezbesnosti, da ako voz iskoči iz šina onda mu se točkovi zaglave izmedju tih unutrašnjih šina i šina po kojim vozi pa nema prevrtanja voza u provaliju.
Te unutrašnje šine služe kao vodjice.

:kk: хвала
 
Zamisli da su tako razmišljali francuzi i nemci ne bi nikad imali TGV i ICE.
Ne gleda se to tako.
A koliko će minuta skratiti putovanje Subotica Niš kad bude izgradjena brza pruga na toj deonici?

A koliko minuta manje kad se jednog dana podigne brzina na 220, pa na 250?

A kad igradiš prugu za 160 i nakon sto godina si i dalje ograničen na 160.

Zato je ovo bio pravilan potez jer brze pruge se grade za narednih 100 godina a ne da bi se dobilo 3 minuta vožnje manje.
 
Vrh