Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ovu temu i forum pratim duze vreme. Nije mi jasno ko jos clana WLABmz shvata ozbiljno. Samo nesto mraci i hejtuje i kad ga uhvate u lazi onda je u fazonu samo tetki lek da odnesem. Njegove tvrdnje uglavnom nisu potkrepljene nikakvim dokazima nego je sve u fazonu rekla kazala.
Nista licno ali tako je.
Pozdrav svima koji doprinose ovoj temi na pravi nacin.
 
]Mahmut Busatlija poreduje isplatlivost autoputa Bar-Beograd sa prugom. Kaze ekonomsko autoput nije isplatljiv, politicki nezna. Za zeleznicu kaze ona bi povratila sav ulozen novac. Lepo ga slusati. Od 23:57 o Barskoj pruzi
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-fZrEy8viaw[/youtube]
 
Jel reko koliko je barska pruga pored radnih akcija kostala sr srbiju i manjim djelom srcg i sfrj mislim da je cifra oko 1,5 miljardi maraka ili dolara nije mi sad knjiga o izgradnji pruge pod rukom plus obveznice narodni zajam koji nije vracen zbog pucanja drzave a trebale se isplacivati mislim do 1993 plus nisu svi bitni elementi koji su projektovani nikad uradjeni ...
 
Železnica postoji, na svom vrhuncu bila je rentabilna u smislu da je pokrivala operativne troškove (nategnuto), ali kapitalne troškove od 5,5 milijardi dolara od pre nekoliko godina (danas, znači, 6+ milijardi$) ne može da otplati nikada.

Ne može ni autoput.
 
Vidim da se po stanicama u Sremu ne radi ništa - džaba im rekonstrukcija ako sve stanice ostanu svinjac kao što su sada - to jednostavno mora da se promeni!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=721987#p721987:242wc4d7 je napisao(la):
direktor » 29 Mar 2020 10:20 pm[/url]":242wc4d7]Jel reko koliko je barska pruga pored radnih akcija kostala sr srbiju i manjim djelom srcg i sfrj mislim da je cifra oko 1,5 miljardi maraka ili dolara nije mi sad knjiga o izgradnji pruge pod rukom plus obveznice narodni zajam koji nije vracen zbog pucanja drzave a trebale se isplacivati mislim do 1993 plus nisu svi bitni elementi koji su projektovani nikad uradjeni ...
U ono zlatno doba je sojetska peta eskadrila (5-я Средиземноморская эскадра кораблей ВМФ) preko Bara dobijala remontni materijal. Nakon sto su Sovjeti 1973 izgubili pravo koriscenje Aleksandrije, potpisali su ugovore sa Jugoslavijom o koriscenju Tivta, Bijele i Bara i sa Sirijom o Tartusa (do dana danasnjeg). U Baru tada su takode redovno ulazili razaraci pete mediteranske eskadrile (danas ova ponovo broji do deset brodova a iskljucivo se odrzuavaju u Tartusu). Kasnije su i za Sadama izveli one rakete i barut za R262 - rakete Orkana. No Amerikanci su ovo u nastavku sprecavali (afera Boka Star 2002). Sve do 1991 promet na pruzi je rastao, a od tada nije bilo sta da se tamo transportuje, pogotovo nakon 2006. A braca nam usli u NATO, a vojna postrojena u Tivtu i Bijeli gasena. No odkada su Kinezi usli u igraliste imamo - Quo vadis, Serbia? - https://eng.globalaffairs.ru/articles/quo-vadis-serbia/
 
Ovde bih želeo da Vam postavim slike kako bi trebalo da izgleda stajalište "Altina".

Poprečni presek levog koloseka i perona
A5PEcWI.jpg


Poprečni presek desnog koloseka i perona
dNyHe4w.jpg


Podužni presek
Uxt9c5v.jpg


Presek podhodnika
MPKuqMu.jpg


Desni kolosek i plato
TGiOOpA.jpg


vl4Zqq7.jpg
 
U ovom postu želim da podileim sa vama rešenje stajališta "Zemun polje".

Poprečni presek
yjkFGXU.jpg



Podužni presek
nAmcdSX.jpg
 
Zasto se ne projektuju podhodnici sa silaznim rampama umjesto samo sa stepenistem?

Rampa bi omogucila lakse kretanje svega sto ima tockove. Od kofera, invalidskih kolica do kanti za prikupljanje smeca. Time bi se dobilo i lakse kretanje putnika i bolje odrzavanje podhodnika. Ovako, bice to pusti i prljavi pothodnici za mjesec dana od otvaranja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=722143#p722143:npeihq26 je napisao(la):
RioBL » 30 Mar 2020 11:48 am[/url]":npeihq26]Zasto se ne projektuju podhodnici sa silaznim rampama umjesto samo sa stepenistem?

Rampa bi omogucila lakse kretanje svega sto ima tockove. Od kofera, invalidskih kolica do kanti za prikupljanje smeca. Time bi se dobilo i lakse kretanje putnika i bolje odrzavanje podhodnika. Ovako, bice to pusti i prljavi pothodnici za mjesec dana od otvaranja.

Nažalost, projektant nije poštovao zakon o planiranju i izgradnji kada je projektovao nova stajališta i rekonstrukciju postojećih stanica i omogućio pristup ljudi sa smanjenom pokretljivošću (majke sa decom, invalidi, stari...) Ovo je svakako nedopustivo.

Želim da napomenem da su prvi inženjeri na našim železnicama bili francuzi, a zatim su naši ljudi išli na školovanje u Francusku za projektovanje železnica. Zašto ovo napominjem?
U Francuskoj vekovima postoji tzv. "zanatski kodeks" koji ukratko kaže da je zanatlija/majstor/inženjer dužan da svom investitoru ili osobi koja ga angažuje ukaže ukoliko smatra da je on u krivu i da ne sme da dozvoli da se isprojektuje ili izvede nešto što će u kasnijoj upotrebi ugroziti korisnike, umanjiti funkcionalnost i estetiku!
 
Koliko ja znam ne mora rampa ako ima lift, no pitanje je da li stanica ima lift pošto ga ja ne vidim u ovim crtežima...
Zapravo vidim da tu nema te visinske razlike da bi lift bio potreban, u tom slučaju mora rampa svakako.
 
Rampa bi morala pod "obavezno" na svakom mogućem stajalištu, i ako ništa drugo barem ostaviti otvore za liftove u neko srećnije vreme, ovo šta rade je stavljanje katanca u dugoročnom smislu. Pokretne platforme kao na Terazijama nisu dobra stvar, rampa je potrebna i onima sa koferima i prtljagom, osobama sa poteškoćama u kretanju itd, a dobra je i kada lift (tamo gde ga ima) zakaže. Prokop je dobar primer gde su osmislili i rampe, otvore za eskalatore, kasete za metro itd, ovo danas je amaterizam.

Kao što se vidi iz priloženog skoro svaki prelaz ima nekakav stepenik ili neku barijeru.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=722178#p722178:141mee0m je napisao(la):
spatiotecte » 30 Mar 2020 01:29 pm[/url]":141mee0m]NS Arhitekt ti si projektovao stajališta i nadstrešnice?
Ne, nisam radio ove projekte. Namerno ne želim da objavim ime odgovornog arhitekte koja je potpisala ove crteže.

2011.godine sam radio diplomski rad na temu "Rekonstrukcije železničke stanice na Novom Beogradu"
Crteže sam dobio od projektanata u CIP-u.
Inače sam arhitekta koji se zanima za železnicu i malo je reći da me duša boli kad vidim ovoliki dilentantizam!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=722186#p722186:3o3g3u8p je napisao(la):
gishko » 30 Mar 2020 01:53 pm[/url]":3o3g3u8p]Rampa bi morala pod "obavezno" na svakom mogućem stajalištu, i ako ništa drugo barem ostaviti otvore za liftove u neko srećnije vreme, ovo šta rade je stavljanje katanca u dugoročnom smislu. Pokretne platforme kao na Terazijama nisu dobra stvar, rampa je potrebna i onima sa koferima i prtljagom, osobama sa poteškoćama u kretanju itd, a dobra je i kada lift (tamo gde ga ima) zakaže. Prokop je dobar primer gde su osmislili i rampe, otvore za eskalatore, kasete za metro itd, ovo danas je amaterizam.

Kao što se vidi iz priloženog skoro svaki prelaz ima nekakav stepenik ili neku barijeru.

Upravo tako gishko! Na to ih obavezuje i zakon o planiranju i izgradnji!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=722193#p722193:19d1m3s4 je napisao(la):
NS arhitekt » 30 Mar 2020 02:07 pm[/url]":19d1m3s4]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=722178#p722178:19d1m3s4 je napisao(la):
spatiotecte » 30 Mar 2020 01:29 pm[/url]":19d1m3s4]NS Arhitekt ti si projektovao stajališta i nadstrešnice?
Ne, nisam radio ove projekte. Namerno ne želim da objavim ime odgovornog arhitekte koja je potpisala ove crteže.

2011.godine sam radio diplomski rad na temu "Rekonstrukcije železničke stanice na Novom Beogradu"
Crteže sam dobio od projektanata u CIP-u.
Inače sam arhitekta koji se zanima za železnicu i malo je reći da me duša boli kad vidim ovoliki dilentantizam!

Aha sad mi je lakše posto ova rešenja nisu bas najsrećnija. Znaci ako sam te dobro razumeo, sada znamo da je ovo projektovala neka žena i da ti projekti postoje još od 2011te.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=722193#p722193:2i9t2ngg je napisao(la):
NS arhitekt » 30 Mar 2020 02:07 pm[/url]":2i9t2ngg]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=722178#p722178:2i9t2ngg je napisao(la):
spatiotecte » 30 Mar 2020 01:29 pm[/url]":2i9t2ngg]NS Arhitekt ti si projektovao stajališta i nadstrešnice?
Ne, nisam radio ove projekte. Namerno ne želim da objavim ime odgovornog arhitekte koja je potpisala ove crteže.

2011.godine sam radio diplomski rad na temu "Rekonstrukcije železničke stanice na Novom Beogradu"
Crteže sam dobio od projektanata u CIP-u.
Inače sam arhitekta koji se zanima za železnicu i malo je reći da me duša boli kad vidim ovoliki dilentantizam!

Aha dobro je sto ti nisi osmislio sve ovo posto ova rešenja nisu bas najsrećnija. Znaci ako sam te dobro razumeo, sada znamo da je ovo projektovala neka žena i da ti projekti postoje još od 2011te.
 
spatiotecte

Na crtežima stoji da su iz aprila 2010. godine ali to ne znači da cela ideja od tada datira.
Imam razloga da verujem da su ideje sa početka 90-tih, kada je rađen Vukov Spomeni, Pančevački Most, Pančevo Vojlvica pošto neki se na crtežima nalazi razrada tih nadstrešnica. :notok:
 
Mislim da si u pravu Ns Arhitekt, Meni isto deluje da dosta toga ima kao osnovu projekat iz doba SFRJ koji je ažuriran za vreme Milosevica 90ih kad je pokrenut projekat Brzih Pruga Srbije pa je ponovo radjen novi projekat kasnije ali sve to ima jednu istu osnovu.
 
Nažalost,

na ovako bitnom projektu se vidi da se išlo linijom manjeg otpora i da se zapravo nikakav novi projekat nije radio.
Potražite na internretu koje su bile predračunske vrednosti radova od 90-tih do danas i videćete da su one značajno uvećane a da je na stolu oduvek bio samo jedan jedini projekat. To je najtužnije od svega što ćemo se prezadužiti i raditi po projektima od pre 30 godina. Podsetiću Vas da je od tada mnogo toga promenjeno, jedino naš pristup javnoj infrastrukturi ostaje isti.
 
O bože ove projekte stajališta treba pocjepati...zašto zašto :bash: :bash:
 
Pa dobro...modernizacija sta vam je

kao Mig 29 iz 80te kada modernizacijom dovedes na nivo iz 99te...tako i CIP sada


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vrh