Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=723886#p723886:15eb3ghd je napisao(la):
wk_ » 03 Apr 2020 11:01 pm[/url]":15eb3ghd]Evropljani guraju previše para u brze pruge. Cena karata su poredive sa avionskim a to je i dalje nedovoljno pa su jedva profitabilni. Rusi idu, po meni, boljom logikom. Razumne brzine, ali mnogo jeftinije pruge. Uz redovno održavanje i dobar red vožnje to je sasvim upotrebljivo.

Da je pruga ok, BG - NS može da bude za 1h uz jedno zaustavljanje i to i dalje ne zahteva brzu prugu već normalnu prugu sa maks. brzinom od 100kmh. Ako napraviš prugu od 200kmh, voz će ići 45min a ne 30, jer opet mora da puta da ubrza i uspori, ne može da uleti u grad sa 200kmh i slično. Da li tih 15min dobitka znači da treba skucati milijardu evra više na skuplju prugu? Ionako će se najviše voziti roba, za robu je i 80kmh sasvim dovoljno.
To stoji za NS-BG, na relacija Budimpesta-Solun se adiraju sve moguce "gubitke" pa bi prua bila nekonkuretna. Nije logicno gledati samo jedan segment kada spaja egejsko more i podunavlje.
 
Ne zaboravite da je trasa pruge oko Čortanovaca od same izgradnje pruge bila dosta problematična zbog blizine Dunava i klizišta. To se moralo sanirati većim inženjerskim poduhvatom poput ovog što je napravljeno. Do 2005. godine i remonta Čortanovci - Petrovaradin tu se vozilo 20km/h.
Sa druge strane, da li se morala raditi pruga za 200km/h to je veliko pitanje.
Drava bi trebala da ima bolju strategiju za železnicu, da privuče više putnika. Zadnjih godina smo imali dva tipa voza na pruzi Beograd - Subotica: regio ekspres - vozio je Stadler i brzi voz za Budimpeštu/Beč. Ponudu treba upotpuniti većim brojem i različitim rangom vozova. Cena karte, kvalitet usluge, tačnost i brzina putovanja su presudni za privlačenje putnika.
Da li ste se pitali zašto je lakše imati autobuski saobraćaj kao dominantan vid saobraćaja u zemlji? Lakše je obrazovati nekog da stekne vozačku dozvolu D kategorije nego napraviti ceo sistem koji čine mašinovođe, otpravnici, elektro, mašinski, građevinski, saobraćajni inženjeri, pružni radnici......
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=723324#p723324:nack5s37 je napisao(la):
Igor » Čet Apr 02, 2020 4:08 pm[/url]":nack5s37]FB: Udruženje ljubitelja železnice
Foto: Ivan Stankovic

Železnička stanica Inđija
91609964-10216717267299410-8183395849871556608-n.jpg

91769770-10216717268299435-5724284931245342720-n.jpg

91865781-10216717270419488-6458544809228369920-n.jpg

91872128-10216717266979402-2982407324494200832-n.jpg

91915203-10216717271099505-3659723031418241024-n.jpg

91939365-10216717269379462-842510684682977280-n.jpg

91977733-10216717267699420-6134716202234150912-n.jpg

91978623-10216717268019428-5942992104841019392-n.jpg


Hoće li se na svim tim stanicama praviti kršteni peroni (kao BGD-Centar i NBGD), a ne blokovi koji čisto služe da putnik može lakše da pristupi vozu?
 
Država nema ama baš nikakav plan za železnicu, osim što su privukli Kineze i Ruse da grade prugu, što je bila velika politička greška.
Da imaju plan prvo bi popisali imovinu, onda bi otpustili direktora i sve sa čela železnice i tu postavili profesionalce. Potpuno bi izmenili i modernizovali uslugu, digitalizacija je veoma bitna, treba napraviti aplikacije za telefon gde bi se jasno videlo kada idu vozovi, koliko kasne itd.
Ali ne bi ni to bilo dovoljno, onda bi trebalo i izmeniti vizualni izgled, i izmisliti novu marketinšku strategiju, slično kao što je to uradio telekom. Bilbordi, reklame, mnogo marketinga i na RTS-u itd. Naravno sve sa funkcionalnim i rekonstruisanim stanicama, prugom i novim vozovima.
Tek bi se onda, možda, posle mnogo truda i rada, vratilo poverenje nekog dela javnosti u železnice.
Tu u našem slučaju ne postoji nikakav plan. Vodji se jednostavno ćefnulo da tu sad treba brza pruga od 200km do Budimpešte, dok su u južnim delovima zemlje železnice u završnoj fazi propadanja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=723925#p723925:3qrifcn2 je napisao(la):
TheOnlyLuka » Sub Apr 04, 2020 10:17 am[/url]":3qrifcn2]
Hoće li se na svim tim stanicama praviti kršteni peroni (kao BGD-Centar i NBGD), a ne blokovi koji čisto služe da putnik može lakše da pristupi vozu?

Da, hoće.
 
Generalno si u pravu, ali, ne znam zašto je uvođenje Rusa i Kineza u poslove sa našom železnicom greška?

S obzirom na naše ekstremno zaostajanje u svakom smislu, a najviše kadrovskom, mirne duše bih dao RŽD-u da upravlja srpskim železnicama u narednih 20 godina, uključujući strateške odluke. I imao bi maksimizaciju prihoda kroz kargo, i možemo da se kladimo da bi za neku godinu postojali kvalitetni vozovi sa konkurentnim vremenom putovanja i za Suboticu, ali i za Sombor, Kikindu, Zaječar, Vranje, Kuršumliju, Zvečan, Prijepolje, Zvornik.

I onda bismo ponovo imali i putničku železnicu, koju sa estradnom pričom o brzim prugama nećemo imati.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=721738#p721738:qxf1jp33 je napisao(la):
WLABmz » Ned Mar 29, 2020 11:25 am[/url]":qxf1jp33]
And7rey":qxf1jp33 je napisao(la):
Nažalost ovaj nivo civilizacije naša železnica neće dostići ni narednih 100 godina.

Neće dostići nikad. Nije stvar u železnici, nego baš kao što si rekao, u civilizovanosti.

drumstep":qxf1jp33 je napisao(la):
Mislim da to nisi u pravu al ajd..

Nema šta da misliš da li sam u pravu ili nisam. Postoji pravilnik u kome sve piše crno na belo...


daj pravilnik gde pise da ova sina nije za 300 na sat
 
Слажем се у потпуности, шта више цео менаџмент да буде руски и да само они доносе одлуке, а наша да буде само оператива.
 
Najpre ja sam uvek protiv toga da strane firme upravljaju našim javnim preduzećima. Nema uopšte razloga da se kolonizujemo na taj način, imamo mi dovoljno profesionalaca koji bi sve to znali da rade, ali ne želimo da ih platimo adekvatno, i da ih pustimo da rade svoj posao profesionalno, već uvek postoje neki politički interesi koji remete slobodan i profesionalan rad u javnim preduzećima.
Što se tiče uzimanja kredita od Rusije i Kine za železnicu, ja sam već govorio o tome samo na drugoj temi. Ovakvi dilovi sa Kinezima i Rusima nanose veliku štetu našim odnosima sa Evropom. Mogli smo taj kredit za brzu prugu da dobijemo i od EU, čemu toliko prijateljstvo sa Kinezima odjednom?

Vlada Srbije kao marioneta Vučića sprovodi njegovu spoljnu politiku koja je potpuno nejasna što se tiče naše političke i društvene orientacije ka zapadu ili istoku. Želimo da udjemo u EU, ali istovremeno sklapamo dilove sa istočnim autoritarnim režimima. Pošto Srbija iz geopolitičkih razloga nema drugu opciju osim članstva u EU, ovakvi potezi nam otežavaju taj pristup i dovode do toga da ćemo mi kao narod narednih XY godina i dalje lutati u vremenu i kosmosu bez jasne orientacije.
Tenzije izmedju zapada i istoka postaju sve veće, sklapanje dilova sa istokom će nas samim tim koštati sve više (u političkom smislu) i najgore u svemu jeste to što se ovo radi isljučivo zato što imamo diktatora koji se više identifikuje sa istočnim diktatorskim režimima nego sa zapadnim demokratijama koje od nas očekuju osnovne demokratske institucije koje su se u Srbiji zadnjih godina redom sve urušile.
 
Verovatno mu se zaturio negde pravilnik kao i projekat rekonstrukcije :)
 
Нису нам се баш прославили кредити узети од ЕУ. Са Кином је добра ствар што се одмах креће у реализацију пројеката пошто они дају кредите како би ангажовали своју грађевинску оперативу која је врло ефективна. Замислите да смо добили кредит од ЕУ за ову брзу пругу а да радове изводе ЗГОП, Ратко Митровић-МБА и Мостоградња као носиоци радова.
 
Tako je, ali je to do naše neodgovornosti i bahaćenja novcem.
 
Andrej,

Kredite od Rusa i Kineza počela je da uzima Tadićeva vlast. Vuk Jeremić npr. je prijatelj sa Lavrovom i više proruski nastrojen od SNS-a. Iako je američki student. Te stvari više nemaju veze.

Mislim da će tekuća kriza značajno uzdrmati način na koji zapad gleda na 'ostatak' sveta. I Amerika je upravo prihvatila pomoć od Rusije.

Što se železnice tiče, mi tu više nemamo dovoljno kvalitetnih profesionalaca, nažalost.
 
Ne verujem da će trenutna situacija imati dugoročni efekat na medjunarodne odnose izmedju zapada i istoka, ali nebitno.
Meni davanje svega i svačega stranicma na upravljanje deluje kao kolonizacija. Ne znam kako ćemo kao društvo izaći iz go*ana u kojima se nalazimo ako uvek pretpostavljamo da stranci sve bolje znaju, a naši stručnjaci beže u inostranstvo, a oni koji preostaju će čistiti wc na železničim stanicama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=723965#p723965:3b4a7jwj je napisao(la):
And7rey » 04 Apr 2020 01:51 pm[/url]":3b4a7jwj]
Što se tiče uzimanja kredita od Rusije i Kine za železnicu, ja sam već govorio o tome samo na drugoj temi. :shok: Ovakvi dilovi sa Kinezima i Rusima nanose veliku štetu našim odnosima sa Evropom. Mogli smo taj kredit za brzu prugu da dobijemo i od EU, čemu toliko prijateljstvo sa Kinezima odjednom? :shok: :shok:

:shok: Želimo da udjemo u EU, ali istovremeno sklapamo dilove sa istočnim autoritarnim režimima. :shok:
Tenzije izmedju zapada i istoka postaju sve veće, sklapanje dilova sa istokom će nas samim tim koštati sve više (u političkom smislu) i najgore u svemu jeste to što se ovo radi isljučivo zato što imamo diktatora koji se više identifikuje sa istočnim diktatorskim režimima nego sa zapadnim demokratijama :shok:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=067K_7WdJVE[/youtube]
 
Nije greška uvođenje Kineza i Rusa već je greška što su uvedeni da bi bili uvedeni a ne zato što je napravljena analiza šta želimo da napravimo, s kojim ciljem i za koje pare. Npr. Rusi su nudili kredit, naši prihvatili i tek onda smišljali šta će da rade s tim parama. Pa smo tako dobili prugu do Pančeva, gde se npr. mesecima pravio novi nadvožnjak iza Pančevačkog mosta da bi se brzina neznatno povećala. Ne da je ikada ijedan voz prošao velikom brzinom preko tog nadvožnjaka nego su i regularni polasci za Pančevo redukovani. U isto vreme ima gomila mesta na drugim prugama gde se vozi 20kmh koji su mogli da budu sređeni za taj novac. Oni nemaju nikakvu strategiju već troše velike pare nasumice i rezultati će biti nikakvi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=723999#p723999:3lqdc3bg je napisao(la):
Дошљак » Sat Apr 04, 2020 2:02 pm[/url]":3lqdc3bg]Нису нам се баш прославили кредити узети од ЕУ. Са Кином је добра ствар што се одмах креће у реализацију пројеката пошто они дају кредите како би ангажовали своју грађевинску оперативу која је врло ефективна. Замислите да смо добили кредит од ЕУ за ову брзу пругу а да радове изводе ЗГОП, Ратко Митровић-МБА и Мостоградња као носиоци радова.
Kada uzmemo kineski ili bilo čiji drugi kredit da bi nam njihove firme nešto napravile, onda nismo izgradili most nego smo uvezli most. Bolje i da smo čekali par godina duže ali da su gradile naše firme pa bi pare ostale u zemlji. A i ta čuvena kašnjenja naših firmi bi mogla da se dovedu u red uz malo volje. Gradili smo složenije projekte pre 40 godina, nije to nešto što samo oni znaju da rade.
 
Činjenica da svaki bezvezni kontra post velikog vračara na bukvalno sve što ja napišem a da je u vezi sa politikom dobije veliki broj lajkova govori o tome koliko se tu botova zapravo nakupilo na forumu, nažalost.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=nIjG23UqeEY[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=724166#p724166:34cl5e0o je napisao(la):
And7rey » Суб Апр 04, 2020 9:38 pm[/url]":34cl5e0o]Činjenica da svaki bezvezni kontra post velikog vračara na bukvalno sve što ja napišem a da je u vezi sa politikom dobije veliki broj lajkova govori o tome koliko se tu botova zapravo nakupilo na forumu, nažalost.
Без жеље да уплићем пуно идеолошке политике, али већина лоших ствари везаних за железницу се може приписати путу у ЕУ, а већина добрих сарадњи са Кином и Русији. И то говорим о конкретним стврима.
 
drumstep":2ul4m3bx je napisao(la):
daj pravilnik gde pise da ova sina nije za 300 na sat

Ko je rekao da ta šina nije za 300 na sat? Pa nije šina odlučujući faktor za brzinu na pruzi, već samo jedan od faktora... :laugh:

Mislio sam na pravilnik:

https://www.paragraf.rs/propisi/pra...zavanju_gornjeg_stroja_zeleznickih_pruga.html

U članu 4 stoji:

Kod obnavljanja i unapređenja magistralnih pruga, kao i izgradnje novih magistralnih pruga ugrađuju se šine 60E1 najmanjeg kvaliteta čelika R260.

Na regionalnim i lokalnim prugama mogu se ugrađivati i šine tipa 49E1 najmanjeg kvaliteta čelika R200.

A mi imamo situaciju da se prethodnih 5-6 godina na na mnogim magistralnim prugama ugrađivala šina 49E1, što je protivno pravilniku. I to već dolazi na naplatu, jer na mnogim obnovljenim deonicama već niču lagane vožnje. Tip šine više utiče na njenu trajnost pod opterećenjem nego na maksimalnu dozvoljenu brzinu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=724166#p724166:dy4dd8ar je napisao(la):
And7rey » 04 Apr 2020 10:38 pm[/url]":dy4dd8ar]Činjenica da svaki bezvezni kontra post velikog vračara na bukvalno sve što ja napišem a da je u vezi sa politikom dobije veliki broj lajkova govori o tome koliko se tu botova zapravo nakupilo na forumu, nažalost.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=SzOIbRelWnY[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=NW7SDjCwey0[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=724194#p724194:rgdd0b0e je napisao(la):
Дошљак » Ned Apr 05, 2020 2:19 am[/url]":rgdd0b0e]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=724166#p724166:rgdd0b0e je napisao(la):
And7rey » Суб Апр 04, 2020 9:38 pm[/url]":rgdd0b0e]Činjenica da svaki bezvezni kontra post velikog vračara na bukvalno sve što ja napišem a da je u vezi sa politikom dobije veliki broj lajkova govori o tome koliko se tu botova zapravo nakupilo na forumu, nažalost.
Без жеље да уплићем пуно идеолошке политике, али већина лоших ствари везаних за железницу се може приписати путу у ЕУ, а већина добрих сарадњи са Кином и Русији. И то говорим о конкретним стврима.

Sačekajmo da vidimo kako će biti urađena pruga Beograd - Subotica, pošto ono što su do sad ruske, a naročito kineske firme radile na železnicama u Srbiji i ne obećava baš. Dosta je toga izfušareno, naročito na deonici Rasputnica G - Resnik gde ima mnogo poludovršenih stvari i propusta, gde se IŽS sudi sa izvođačem radova, a Kinezi još nijedan rok nisu ispoštovali (Rasputnica G - Resnik se radilo duplo duže nego planirano, Beograd - Stara Pazova se radi gotovo više nego duplo sporije nego što je planirano). Rusi su, ako ništa, barem ispoštovali rokove do sad, mada i kod njih je bilo propusta.
 
Da ali zato to sto rade Rusi se svetlosnim godinama naprednije i kvalitetnije od onog sto radi ZGOP.
 
Vrh