Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Jedina gora stvar od kvaliteta ovih kompozicija je nase odrzavanje. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=682928#p682928:izwirk8w je napisao(la):
hiavata » 25 Nov 2019 10:57 am[/url]":izwirk8w]Jedina gora stvar od kvaliteta ovih kompozicija je nase odrzavanje. :)
Upravo to. I bolje je reći neodržavanje. Ljudi po depoima širom Srbije rade uz pomoć štapa i kanapa da bi se iole održala redovitost polazaka, ali nisu oni čarobnjaci pa da od mrtve rage naprave Arapskog pastuva.
Rezervnih delova nema, pa se čerupa sa jednog voza da bi se drugi osposobio. A onda kako vreme ide i taj drugi osposobljeni voz bude imobilizovan zbog istog kvara, ali sad nema onog prvog voza sa koga bi se skinulo to nešto.
I tako kako vreme prolazi sve je više garnitura koje leže po depoima zbog nedostatka rezervnih delova, a uzročno posledično nema ni određenih polazaka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=682927#p682927:30jr8q8i je napisao(la):
Dalmatinac » 25 Нов 2019, 10:55[/url]":30jr8q8i]A kakvo je odrzavanje?

рече мвбг1 пре мене, никакво. али, узрок лошег одржавања је и недостатак резервних делова. што уопште неизненађује, знајући Русе
 
Хоћеш да кажеш да ми требујемо, а Руси немају да нам продају? - као су лучају ССЏ
 
генерално гледано, да. мислим, реално, погледајте Флиртове. мислим да саобраћају (скоро) сви и уредно се одржавају. са њима нема таквих проблема
 
Претпостављам колико је делова још закупљено или какав је уговор подписан. Волео бих МВБГ1 каже мало више о томе.
 
Možda ima veze i sa time gde se koji održava. Koliko znam flirt se samo održava u Zemunu a MVM u pripadajućim službama vuče?
 
Мислим да ће ово стање бити пре до нас него до руса. Погледајмо остала возна средства.
 
Ljudi, imaju li ruske železnice taj voz u svom sastavu? Ne. Model specijalno za Srbiju, maloserijski. Kakav SSJ, to je više TU-204. Niti to može da bude razvijeno do kraja, kvalitetno, niti će moći normalno da se održava. Bukvalno smo pokazali koliko smo smešni kupovinom te sklepotine za velike pare.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683051#p683051:9d7a10i3 je napisao(la):
Пантограф » 25 Nov 2019 06:12 pm[/url]":9d7a10i3]Ljudi, imaju li ruske železnice taj voz u svom sastavu? Ne. Model specijalno za Srbiju, maloserijski. Kakav SSJ, to je više TU-204. Niti to može da bude razvijeno do kraja, kvalitetno, niti će moći normalno da se održava. Bukvalno smo pokazali koliko smo smešni kupovinom te sklepotine za velike pare.
Ogroman deo opreme na DMV serije 711 je od proizvođača iz EU.
 
Pa šta? I to je sve spojeno zajedno u koliko ukupno... 39 vozova? Delovi sa svih strana. Obećava to, za održavanje, i sigurno je lako držati stok rezervnih delova. A da nisu odabrani jeftiniji delovi, da kompenzuju premalenu seriju? Motor je skup, i menjač, i kočnice, a kakvo je onda sve ostalo? Pa, kako je spojeno (integrisano) to sve, na tako maloj seriji? Koliko je rada bilo opravdano uložiti? Da se i tu nije išlo na uštrb kvaliteta?

Maloserijski proizvod može da bude ekskluzivan i najvišeg kvaliteta, tj. preskup, može da bude uzrok propasti proizvođača jer nema kupaca, ili nedovršeni poluproizvod. Četvrtog teško da ima. A šta je ovde u pitanju... mislim da mogu da pogodim.
 
Mislim da se sa ovim "slučajem 711" završava svaka pomisao o modernizaciji železnice u Srbiji.
Hvala na pažnji i laku noć.

ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA

Član 13.
Trgovac je dužan da pre zaključenja ugovora o prodaji robe ili pružanju usluga, potrošača na jasan i razumljiv način na srpskom jeziku i jeziku i pismu nacionalne manjine u skladu sa zakonom obavesti o:
7) prilikom ponude i prodaje tehničke robe o dostupnosti rezervnih delova, priključnih aparata i sličnih delova, tehničkog servisa, odnosno održavanja i opravke za vreme i posle prestanka perioda u kojem odgovara za nesaobraznost ugovoru, odnosno posle prestanka proizvodnje i uvoza robe;

Član 69.
Prodavac je dužan da pribavi materijal i rezervne delove koji su potrebni za izvršenje usluge, ako nije drugačije ugovoreno.
http://www.parlament.gov.rs/upload/archive/files/lat/pdf/zakoni/2014/1892-14Lat.pdf
 
I dalje stojim pri tome da je razlog velike imobilizacije ove serije vozova njihovo neodržavanje i nedostatak rezervnih delova.
Evo jednog primera.
Kada je stigao prvi kontigent od 12 vozova ove serije, posle određenog vremena njihove eksploatacije se javio problem konstantnog pregrevanja dizel motora tokom letnjeg perioda.
Inače ugrađena su dva MTU motora snage 350KW.
Pošto je problem sa pregrevanjem motora postao maltene hroničan, u jednom trenutku je u Srbiju došla delegacija stručnjaka i inženjera iz MTU-a, kako bi ustanovila u čemu je problem.
Prilikom pregleda motora na jednom vozu ostali su maltene zgroženi stanjem hladnjaka.
Šta je u stvari bio problem.
Samo "saće" hladnjaka je toliko bilo zaprljano i bukvalno zapečaćeno prljavštinom da hlađenje motora bukvalno i nije postojalo.
Na zahtev delegacije iz MTU-a hladnjaci su očišćeni i onda je zakazana probna vožnja sa zakačenom lokomotivom serije 444 pozadi koja je tokom testiranja konstantno kočila elektro-dinamičkom kočnicom kako bi voz bio non stop pod punim opterećenjem.
Tako formirana garnitura je vožena više sati pri spoljnoj temperaturi od 30+ stepeni i temperatura motora nije ni približno porasla do kritične, odnosno do vrednosti kada sve ode u "crveno" i motori se ugase.
Što dovodi do zaključka da je neodržavanje po listama koje proizvođači određenih sklopova propisuju dovodi do ovolike imobilizacije i kvara određenih delova.
Kada tome dodamo i skoro nikakvu nabavku rezervnih delova, epilog svega toga je evidentan.
 
Како је лепо кад неко из прве руке напише нешто конкретно, а не нагађа као 90% осталих. Хвала за инфо мвбг

Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
 
Ипак, благо чичи, то не објашњава како су 30 година старе "швеђанке" у првих десетак година у Србији биле поузданије од нових "рускињица". Има ли вама смисла ова логичка веза: српске железнице - ограничени и опустели људски ресурси - недостатак новца - куповина прототипа воза са неотклоњеним дечјим болестима?

Видите ли ви ту, можда, системску грешку - од сто и више милиона евра - или мислите да се све може објаснити појединачним примерима из мајсторске радионице? Јесу ли механичари главни кривци?
 
@Pantograf,ja sistemsku grešku vidim u zadnjih 30 godina. Tj. ne materinski odnos države prema železnici.
Ko ti je rekao da su DMV serije 710 bili pouzdani?
A i upoređivanje 710 i 711 je neozbiljno.
Nekada si Zastavu 750 mogao popraviti samo sa viljuškastim ključem 13 i šrafcigerom(karikiram) , a probaj to danas da uradiš sa nekim automobilom novije generacije.
 
Mi ne plaćamo te garniture samo kada putujemo, već i kao poreski obveznici. Ispada da je možda najbolje rešenje autsorsovati održavanje kako bi se stvorio obligacioni odnos između onog ko održava i onog ko eksploatiše vozna sredstva. Pa kad neka garnitura 'istrci' firma za održavanje plaća penale ako se ne preduzmu adekvatne mere odmah.
 
@mvbg1
Говоре ови са тимочких пруга да су швеђанке биле добре кад су стигле, годинама.

И, да, слажем се, постоји основна системска грешка - маћехински однос према железници - али, не бих рекао да се нпр. куповина Штадлера може уклопити у ту грешку. А 711, по мени, може.
 
Зато сам и молио да напише.

Ови шинобуси јесу прављени само за Србију али, реч је пре сега о каорсерији која је ужа од руских, као и колицима која су ужа од руских. Сви остали погонски елементи су увозни или прављени у Русији али у MTU фабрици (део Ролс Ројс) или Voith T211 re.4 мењач тј преносних снаге.
https://www.mtu-online.com/fileadmin/fm ... k_1_16.pdf
https://ural-engine.com/engine/mtu-6h-1800-r83p
https://promtekservis.ru/katalog/gidrav ... nie/Voith/

Кочнице, Knorr-Bremse и тако даље...

Овде има мало о томе колико је модел "нова" и "први пут прављена"
https://ru.wikipedia.org/wiki/Рельсовые ... сы_завода_«Метровагонмаш»
Мени је интересантно на тој истој страници како је наш шинобус мусав код точкова. Код Руса тога нема, а генерално имају више блата него ми. Колико се онда дуго нису прали састави?

Шта још може да се поквари а да воз не може да пусти у саобраћај?

Уопште не искључујем да су се Штедлери продавали у пакету са некаквим одржавањем која је била као опција, па је нечија рука, масна од печења додирнула на тач скрину такву опцију, а руси још нису дошли до тог нивоа тј да је нуде. Тако да ја бих у свему што нам се дешава прво и основно кривио себе и своје (не)стручњаке а тек онда причао о братским и небратским односима, који узгред буди речено немају никакве везе са послом.

Штедлери нису исцрпели свој ресурс за одржавање, кад пређу нама у руке, можемо да поредимо.
 
Ја се сећам нечег скандалозног, а то је да се по медијима певачица Маја Николић представљала као лобиста Метровагонмаша за куповину ових гарнитура. Али је опет неоспорно да је генерално одржавање свега, од клозета на станици до возних средстава на железници спуштено на криминално ниске гране зато што власт баш брига за железнице.
 
@Прле

Па нормално да треба кривити конкретне појединце који су одлучили да се набаве ови возови, уместо проверених и квалитетних, рађених у серији већој од 39 комада, са нижим подом и мањом потрошњом горива.

Заправо, прво су им (нам) увалили 12 првих примерака модела који нико на свету није хтео (нису их тада наменски правили за Србију, него за колосек 1.435 мм), а онда на фору - "већ их имате" - и ђутуре у кредиту за пруге, и преостале, да оправдају трошкове развоја модела. И тако испаде "воз намењен Србији".

Ето, и заборавих то са Мајом Николић.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683159#p683159:3mxgqd17 je napisao(la):
Пантограф » 26 Nov 2019 10:36 am[/url]":3mxgqd17]
Заправо, прво су им (нам) увалили 12 првих примерака модела који нико на свету није хтео (нису их тада наменски правили за Србију, него за колосек 1.435 мм), а онда на фору - "већ их имате" - и ђутуре у кредиту за пруге, и преостале, да оправдају трошкове развоја модела. И тако испаде "воз намењен Србији".

Ето, и заборавих то са Мајом Николић.
Nije tačno da da su prvih 12 komada napravili za "random" kupce, pa kad ih niko nije hteo uvali ih Srbima.
On je namenski projektovan za nas, tj. baza mu je bila model RA-2 koji je za Rusko tržište.
Gde samo skupljaš te info da mi je znati?
 
Hoćeš da kažeš da je prototip razvijan specijalno za nas? Onda to znači da su u startu znali da će nam prodati više od 12 komada. Ko je to dogovorio sa naše strane? Za koliko debelu kovertu?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683172#p683172:1xnmd4da je napisao(la):
Пантограф » 26 Nov 2019 11:19 am[/url]":1xnmd4da]Hoćeš da kažeš da je prototip razvijan specijalno za nas? Onda to znači da su u startu znali da će nam prodati više od 12 komada. Ko je to dogovorio sa naše strane? Za koliko debelu kovertu?
A ko je to bilo gde u svetu razvijao neki prototip a da je znao da će ga prodati u 1000 komada?
Po toj logici 70% voznih sredstava u svetu ne bi nikad bilo razvijeno.
I još nešto, naš 711 je zasnovan na idejnim rešenjima već postojećeg modela RA-2 samo je prilagođen za normalni kolosek i zahtevima kupca tj. nas.
Ja bi se usudio reći da je on polu-prototip. Ili serijski RA-2 za naše tržište.
 
у сваком случају су нам браћа увалила скупо го**о за паре за које смо могли да купимо проверени ДМВ европских произвођача
 
Vrh