Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=676911#p676911:3iyt6ri7 je napisao(la):
JohnnyLee » Pon Nov 04, 2019 2:35 pm[/url]":3iyt6ri7]то је грешкао што је станица у Шапцу на месту на ком се налази. требало је од старта направити станицу на главном транзитном правцу, тако да ниједан воз који иде ка Лозници не мора да губи време на окретању у Шапцу

Pritom, voz koji ide za Beograd mora još jednom da se okrene u Rumi. U jednom redu vožnje od pre 15-20 godina postojao je voz Beograd - Banja Luka preko Zvornika, ali na kraju nikad nije ni išao. Red vožnje mu je bio tragikomičan. Okretanje u Rumu, Šapcu, Tuzli i Doboju, pritom sa lokomotivskom vučom, što je dodatna komplikacija. Verovatno zbog toga su i odustali...
 
Ima li nekih nagoveštaja za voz iz Beograda za Kraljevo? Trebalo bi uskoro da se završi rekonstrukcija pruge Lapovo-Kragujevac-Kraljevo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=676932#p676932:2hopvps6 je napisao(la):
DzonTravolta » Pon Nov 04, 2019 3:37 pm[/url]":2hopvps6]Ima li nekih nagoveštaja za voz iz Beograda za Kraljevo? Trebalo bi uskoro da se završi rekonstrukcija pruge Lapovo-Kragujevac-Kraljevo.

Lapovo - Kragujevac je završeno. Kragujevac - Kraljevo će se raditi tek od proleća.
 
To je dobro. Kao klinac sam išao na selo u gružanskom kraju vozom (sa zamenom električne lokomotive za dizelku u Lapovu). Kad nisam išao do kraja u Kraljevo, sišao bih na stanici u Vitanovcu.
Kraj se od tada jeste kudikamo populaciono ispraznio, ali kako i ne bi, kada je saobraćajno dobrim delom odsečen?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=676928#p676928:2a1p2ivt je napisao(la):
WLABmz » 04 Нов 2019, 14:23[/url]":2a1p2ivt]Pritom, voz koji ide za Beograd mora još jednom da se okrene u Rumi. U jednom redu vožnje od pre 15-20 godina postojao je voz Beograd - Banja Luka preko Zvornika, ali na kraju nikad nije ni išao. Red vožnje mu je bio tragikomičan. Okretanje u Rumu, Šapcu, Tuzli i Doboju, pritom sa lokomotivskom vučom, što je dodatna komplikacija. Verovatno zbog toga su i odustali...

колико му треба да се окрене? 10-15 минута? и ето, пола сата се изгуби низашта. треба код бувљака у Шапцу направити неки перон, макар као привремено решење, да Шабац не губи везу. а онда ту и иселити станицу једном. ако већ у Руми мора да се губи време, не мора у Шапцу
 
A koliko treba ovom 711 da promeni pravac ako bi imao dva majstora (po jednog u svakoj upravljačnici)?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=676956#p676956:2b6xh5hj je napisao(la):
JohnnyLee » Pon Nov 04, 2019 4:13 pm[/url]":2b6xh5hj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=676928#p676928:2b6xh5hj je napisao(la):
WLABmz » 04 Нов 2019, 14:23[/url]":2b6xh5hj]Pritom, voz koji ide za Beograd mora još jednom da se okrene u Rumi. U jednom redu vožnje od pre 15-20 godina postojao je voz Beograd - Banja Luka preko Zvornika, ali na kraju nikad nije ni išao. Red vožnje mu je bio tragikomičan. Okretanje u Rumu, Šapcu, Tuzli i Doboju, pritom sa lokomotivskom vučom, što je dodatna komplikacija. Verovatno zbog toga su i odustali...

колико му треба да се окрене? 10-15 минута? и ето, пола сата се изгуби низашта. треба код бувљака у Шапцу направити неки перон, макар као привремено решење, да Шабац не губи везу. а онда ту и иселити станицу једном. ако већ у Руми мора да се губи време, не мора у Шапцу
Znala sam za to okretanje u Šapcu ali nisam znala da mora i u Rumi. Mada, možda se taj gubitak u vremenu mogao nadoknaditi tako što od Rume do Beograda voz ne bi stajao baš u svakom mestu, a možda čak i nigde do stanice Novi Beograd jer su sva mesta na toj ruti pokrivena vozovima Šid-Beograd, a trebalo bi da vozu Zvornik-Beograd-Zvornik prioritet budu baš putnici na potezu od Zvornika do Rume koji nemaju ama baš nikakvu vezu sa Beogradom. No dobro, tako je kako je.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=676911#p676911:26sulp25 je napisao(la):
JohnnyLee » Пон Нов 04, 2019 1:35 pm[/url]":26sulp25]то је грешкао што је станица у Шапцу на месту на ком се налази. требало је од старта направити станицу на главном транзитном правцу, тако да ниједан воз који иде ка Лозници не мора да губи време на окретању у Шапцу

Када је станица у Шапцу направљена пре више од 110 година, није било моста преко Саве ни у плану, преко Саве је била Аустроугарска, а од Шапца до Бање Ковиљаче је изграђена пруга узаног колосека којом је управљала Подринска окружна железница (ПОЖ), у потпуности ван система Српских државних железница. Тек 1934. године је воз прешао преко Саве и спојио Срем и Мачву, али је пруга нормалног колосека ишла само до станице Шабац. Од ње је и даље ишла и раније изграђена узана пруга, сада Железница Дринске бановине (ЖДБ), које су опет биле ван система ЈДЖ. У Шапцу се преседало са узаног на широки колосек, а ЈДЖ је користила зграду железничке станице у власништву ЖДБ за продају карата. После рата су железнице бановина укинуте, и тек 1950. године је пруга Шабац-Бања Ковиљача променила ширину колосека. У то време је направљен и триангл у наставку са старог моста у Шапцу којим је омогућено да возови из правца Руме иду право за Лознице без уласка у станицу Шабац. Позиција станице је утемељена изградњом бивше хемијске индустрије Зорка и њеним каснијим развојем. Једно без другог би се тешко развили. Иначе пруга Рума-Зворник је у време СФРЈ била једна од профитабилнијих због извоза сировина из источне Босне у СССР, чини ми се да је каолинит био у питању, можда грешим. Велика је штета што тада није урађена електрификација.

Што се тиче проблема окретања, ја сам то замишљао да се реши на следећи начин. Воз из Београда са композицијом вученом електро локомотивом иде до Руме са закаченом ДМВ 711 на крају композиције. По доласку у Руму се откачи ДМВ 711 и наставља даље у контра смеру ка Шапцу где би игром прилике са садашњом позицијом станице морао да мења смер.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=676976#p676976:12hj4xe3 je napisao(la):
Дошљак » 04 Nov 2019 05:45 pm[/url]":12hj4xe3]

Што се тиче проблема окретања, ја сам то замишљао да се реши на следећи начин. Воз из Београда са композицијом вученом електро локомотивом иде до Руме са закаченом ДМВ 711 на крају композиције. По доласку у Руму се откачи ДМВ 711 и наставља даље у контра смеру ка Шапцу где би игром прилике са садашњом позицијом станице морао да мења смер.
Nepotrebno komplikovanje. Vreme promene upravljačnice i odrađivanje probe kočnica na DMV 711 se može odraditi za cca 10-15 minuta. Skoro potpuno isto kao i vreme potrebno za otkačinjanje DMV-a sa kompozicije u čijem je sastavu došao do Rume. Naravno o5 bi morala da se radi proba kočnica.
Možda bi se uštedelo par minuta i to je to.
 
Онда или да истолеришу ти 20-30 минута који би се губили на промену смера, или да направе нову станицу-стајалиште у Шапцу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=676983#p676983:3urm68cw je napisao(la):
mvbg1 » Pon Nov 04, 2019 7:03 pm[/url]":3urm68cw]
Nepotrebno komplikovanje. Vreme promene upravljačnice i odrađivanje probe kočnica na DMV 711 se može odraditi za cca 10-15 minuta.

I provera kočnica kod promene smera na DMV, EMV i push-pull garniturama je nepotrebno gubljenje vremena. U Nemačkoj u Minhenu i Štutgartu vozovi za 6 minuta promene smer vožnje. Imajući u vidu da ima vozova i do 300 metara dužine to je bukvalno malo više nego što mašinovođi treba da prepešači na drugi kraj voza.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=676995#p676995:243js0qc je napisao(la):
WLABmz » 04 Nov 2019 06:51 pm[/url]":243js0qc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=676983#p676983:243js0qc je napisao(la):
mvbg1 » Pon Nov 04, 2019 7:03 pm[/url]":243js0qc]
Nepotrebno komplikovanje. Vreme promene upravljačnice i odrađivanje probe kočnica na DMV 711 se može odraditi za cca 10-15 minuta.

I provera kočnica kod promene smera na DMV, EMV i push-pull garniturama je nepotrebno gubljenje vremena. U Nemačkoj u Minhenu i Štutgartu vozovi za 6 minuta promene smer vožnje. Imajući u vidu da ima vozova i do 300 metara dužine to je bukvalno malo više nego što mašinovođi treba da prepešači na drugi kraj voza.
Proba kočnica kod bilo koje vrste vozova, ovde i u inostranstvu je OBAVEZNA. Sad kakva je procedura prilikom njenog izvršenja je stvar pravilnika i uputstava svake države ponaosob.
I kod nas recimo probu kočnica na 413 može odraditi sam mašinovođa bez prisustva pregledača kola, pošto u upravljačnici postoji displej koji pokazuje svaki kočioni blok ponaosob i pritiske na njemu. Tako da je pregledač kola apsolutno nepotreban u takvoj situaciji.
Međutim, svi znamo koliko je železnica kao sistem veoma inertna i kako promena pravilnika sporo ide, tako da u skorije vreme nećemo dočekati to o čemu ti ovde pričaš.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=676965#p676965:1ejxd7fe je napisao(la):
JudasPriestess » 04 Нов 2019, 17:02[/url]":1ejxd7fe]Znala sam za to okretanje u Šapcu ali nisam znala da mora i u Rumi. Mada, možda se taj gubitak u vremenu mogao nadoknaditi tako što od Rume do Beograda voz ne bi stajao baš u svakom mestu, a možda čak i nigde do stanice Novi Beograd jer su sva mesta na toj ruti pokrivena vozovima Šid-Beograd, a trebalo bi da vozu Zvornik-Beograd-Zvornik prioritet budu baš putnici na potezu od Zvornika do Rume koji nemaju ama baš nikakvu vezu sa Beogradom. No dobro, tako je kako je.

прво стајање од Шида до Београда је у Голубинцима. а и укупно заустављање у станицама није веће од 5 минута, тако да се не штеди ништа, а губе се путници

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=676976#p676976:1ejxd7fe je napisao(la):
Дошљак » 04 Нов 2019, 17:45[/url]":1ejxd7fe]Када је станица у Шапцу направљена пре више од 110 година, није било моста преко Саве ни у плану, преко Саве је била Аустроугарска, а од Шапца до Бање Ковиљаче је изграђена пруга узаног колосека којом је управљала Подринска окружна железница (ПОЖ), у потпуности ван система Српских државних железница. Тек 1934. године је воз прешао преко Саве и спојио Срем и Мачву, али је пруга нормалног колосека ишла само до станице Шабац. Од ње је и даље ишла и раније изграђена узана пруга, сада Железница Дринске бановине (ЖДБ), које су опет биле ван система ЈДЖ. У Шапцу се преседало са узаног на широки колосек, а ЈДЖ је користила зграду железничке станице у власништву ЖДБ за продају карата. После рата су железнице бановина укинуте, и тек 1950. године је пруга Шабац-Бања Ковиљача променила ширину колосека. У то време је направљен и триангл у наставку са старог моста у Шапцу којим је омогућено да возови из правца Руме иду право за Лознице без уласка у станицу Шабац. Позиција станице је утемељена изградњом бивше хемијске индустрије Зорка и њеним каснијим развојем. Једно без другог би се тешко развили. Иначе пруга Рума-Зворник је у време СФРЈ била једна од профитабилнијих због извоза сировина из источне Босне у СССР, чини ми се да је каолинит био у питању, можда грешим. Велика је штета што тада није урађена електрификација.

хвала за инфо. можда није могло у старту, али су могле комуњаре да то ураде када је промењена ширина колосека и направљена триангла. али, наравно, овде се никада не размишља логички. нарочито не у железницама....
 
Могли су али нису имали потребе. Ипак је индустрија била примат ту, а у продужетку саме станице су ранжирно-претоварни колосеци који се даље настављају на индустријске колосеке Зорке. Мало је све то условљено и развојем самог Шапца, тај део уз пругу од моста је и данас тешка периферија лоше нивелисана и неуређена већим делом.
 
Da li iko ima neku ideju od koga i koji bi model mogli da budu tih 18 vozova za koje se uzima kredit? Da će ići 200 na sat to je sigurno,moraju se opravdati milioni spucani u brzu prugu,da nas vođa povede u svetlu budućnost sa
200 kmh bez kočenja.
 
Ja мислим да швабе са Сименсом нису џабе дошле у Крагујевац.
 
није ово та прича. овај Милановић инжењеринг је раније радио за Сименс, па је после направио неки дил са њима, продао им фирму или тако нешто
 
Štadler bi bio idealan zbog unifikacije mada se ne bih bunio ni za recimo PESU,odlični vozovi a sigurno su jeftiniji nego zapadni konkurenti.
 
"Iron Silk Road: Train connecting China to Europe passes Turkey"

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=aOvd8NlnUZo[/youtube]


Koliko ce kod nas putovati, sa sve onim delom preko Orlovata..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=677728#p677728:2n3v84l9 je napisao(la):
Bonvivan » Sre Nov 06, 2019 10:43 pm[/url]":2n3v84l9]Da li iko ima neku ideju od koga i koji bi model mogli da budu tih 18 vozova za koje se uzima kredit? Da će ići 200 na sat to je sigurno,moraju se opravdati milioni spucani u brzu prugu,da nas vođa povede u svetlu budućnost sa
200 kmh bez kočenja.

Neće ići 200 km/h, već 160 km/h. Za 100 miliona evra teško da će iko u Evropi da ti proda 18 EMV za 200 km/h.
 
U narednih 10 godina u Srbiji neće biti ni jedan kilometar pruge za 200km/h tako da zaista nema smisla kupovati takve vozove.

...nego da li neko zna kakva je brzinska karakteristika KM na novoj NS pruzi, da li je i ona 160 ili je ipak 200?
 
Vrh