Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Izvor: Beobuild.rs

Raste div u Čortanovcima

Radovi na izgradnji brze pruge između Beograda i Novog Sada započeli su pre nešto više od dve godine, čime je pokrenut najveći pojedinačni infrastrukturni projekat u zemlji. Kao deo međunarodnog projekta modernizacije pruge Beograd-Budimpešta, deonica između Beograda i Novog Sada biće prva brza pruga u ovom delu Evrope, a njeno otvaranje očekuje se 2021. godine. Radovi su otvoreni na najvećem i najskupljem objektu na trasi u Čortanovcima, gde će krivudava pruga na obroncima Fruške Gore izgradnjom kompleksa tunela i vijadukta biti preprojektovana za velike brzine. Kompleks se sastoji od tunela sa dve tunelske cevi ukupne dužine 2.240 metara (1150 m i 1090 m), kao i dve konstrukcije vijadukta ukupne dužine 5.931 metara (2936 m i 2995 m). Tunel i vijadukt u Čortanovcima deo su poddeonice Stara Pazova-Novi Sad, a radove izvodi ruska kompanija RZD International. Ukupna vrednost rekonstrukcije pruge na potezu Stara Pazova-Novi Sad iznosi USD 585 miliona, od čega je samo vrednost kompleksa u Čortanovcima USD 338 miliona.

Celu vest kao i veliku foto reportazu mozete pogledati u vesti na prvoj strani sajta ili na linku http://beobuild.rs/raste-div-u-%C4%8Cor ... p2900.html
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JFapaV0Pw8I[/youtube]
191030-pruga-beograd-novi-sad-cortanovci-04.jpg

191030-pruga-beograd-novi-sad-cortanovci-06.jpg

191030-pruga-beograd-novi-sad-cortanovci-07.jpg

191030-pruga-beograd-novi-sad-cortanovci-14.jpg

191030-pruga-beograd-novi-sad-cortanovci-30.jpg

191030-pruga-beograd-novi-sad-cortanovci-33.jpg

Celu vest kao i veliku foto reportazu mozete pogledati u vesti na prvoj strani sajta ili na linku http://beobuild.rs/raste-div-u-%C4%8Cor ... p2900.html
 
Postoje dve netačne informacije u ovom tekstu:

1) U pitanju nije brza pruga (tačnije pruga za velike brzine). Kao pruge za velike brzine se definišu pruge na kojima vozovi saobraćaju brzinom većom od 200 km/h. Ova pruga se gradi sa tehničkim parametrima za 200 km/h, a elektrotehnička i SS oprema koja se ugrađuje je za 160 km/h.

2) Navedeno je da su brze pruge (tačnije pruge za velike brzine) generalno pruge sa minimalnim usponima. To apsolutno nije tačno. U velikom procentu pruga za velike brzine, naročito kod onih građenih za brzine od oko 300 km/h pruge imaju čak i veće uspone nego pruge za mešoviti saobraćaj jer je predviđeno da se njima kreću samo elektromotorni vozovi za velike brzine čija je masa manja od klasičnih putničkih, a kamo li teretnih vozova, te oni mogu savladati veće uspone. Samim tim postoji prednost kod određivanje trase u odnosu na pruge sa mešovitim saobraćajem sa velikim radijusima, kao što je pruga koja se gradi kod nas.
 
Nisi u pravu WLab, ovo jeste brza pruga koja po svojim geometrijskim parametrima omogućava brzine veće od 200 km na sat ali zbog standarda Srbije i troškova održavanja i eksploatacije je ugradjena ekektrotehnicka i SS oprema za 200 a mogli su da ugrade i za 250+ da su hteli samo sto bi cena karte bila basnoslovno skupa pa skoro niko ne bi koristio usluge zeleznice. Takodje fali alternativni pravac za teretni prevoz ali jasno je da pruga od 2 milijarde evra 200 kilometra duzine NIJE i NE MOZE BITI obična pruga.

SS i ekektrouredjaji ne cine ni 10% cene brze pruge, najskuplji su zemljani radovi i inženjerski objekti poput mostova i tunela a to je najbitnije i kod nas je to odradjeno kao pruge za TGV u francuskoj ili ICE u nemačkoj , dakle za 250+ a to je i potvrdio i sam generalni direktor ruskih železnica da će moći bez problema da se podigne brzina na našoj pruzi kako bude rastao standard Srbije.
 
U pravu je čovek. Ovo je sve šminka.
A šta treba očekivati za 10 godina. Pa verovatno, kao plod lošeg održavanja po neku laganu vožnju, kao i na svim ostalim pravcima rekonstruisanim poslednjih godina. Gde je planirano 160km/h ide 120, gde je planirano 120 ide 100, gde 100 ide 80.
 
Pogledaj malo bolje Igorovu reportažu, ovo je potpuno nova pruga koja se gradi maltene od nule. Nije ovo neki remont koji radi ZGOP gde se menja samo gornji stroj kao sto smo imali prilike da vidimo do sad.
 
Свака част @Igor, фотке су б р у т а л н е!

Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
 
@spatiotecte

Ti si neumoran. Kao pokvarena ploča. U projektnoj dokumentaciji piše koji se parametri za koju brzinu rade, pa izvoli čitaj. Pruge za velike brzine (ne brze pruge) su vrlo definisane parametrima, kojima naša nova pruga ne odgovara. Pametnom (i pismenom) dosta...

@Igor

Tebi svaka čast za reportažu. Nadam da ćeš za dve godine u ovo vreme moći da napraviš istu reportožu sa gotovom prugom do Novog Sada. Mada kako teku radovi na "Kineskom" delu do Stare Pazove, teško.
 
Mislim da je ovde potrebno jedno racionalno sagledavanje efekata ove investicije. Samo za potez od Stare Pazove do Novog Sada se ulaże 500 miliona evra.A danas čitam da nas je čitav istočni krak auto puta koridora X, od Niša do Dimitrovgrada koštao oko 500 miliona evra.
Da li smo mi stvarno toliko bogati da gradimo brze pruge. Mislim da treba biti realan pa za početak bar podići brzine na glavnim pravcima na 120 km/h pa tek onda krenuti sa gradnjom brzih pruga na pravcima koji beleže najveći broj putnik. Recimo, mislim da je za Srbiju bitnije da između Niša i Beograda voz ide brzinom od 120 km/h, nego da imamo brzine između Subotice i Novog Sada od 200 km/h. A ulaganje u modernizaciju pruge između NI i BG za te brzine bi bilo sigurno upola manje nego planirano ulaganje u brzu prugu između NS i SU.

Sent from my FRD-L09 using Tapatalk
 
Kada bi se cela pruga Resnik - Niš remontovala ovo bi bile brzine koje bi se maksimalno mogle izvući iz trase sadašnje pruge:

Resnik - Ralja 80 km/h
Ralja - Sopot 90 km/h
Sopot - Vlaško Polje 125 km/h
Vlaško Polje - Kusadak 100 km/h
Kusadak - Glibovac 135 km/h
Glibovac - Palanka 100 km/h
Palanka - Mala Plana 140 km/h
Mala Plana - Velika Plana 100 km/h
Velika Plana - Lapovo 120 km/h
Lapovo - Jagodina 100 km/h
Jagodina - Stalać 140 km/h
Stalać - Braljina 80 km/h
Braljina - Đunis 85 km/h
Đunis - Adrovac 100 km/h
Adrovac - Aleksinac 110 km/h
Aleksinac - Crveni Krst 140 km/h
Crveni Krst - Niš 85 km/h

Varijanta preko Male Krsne:

Jajince - Vrčin 80 km/h
Vrčin - Lipe 75 km/h
Lipe - Mali Požarevac 85 km/h
Mali Požarevac - Vodanj 120 km/h
Vodanj - Kolari 140 km/h
Kolari - Mala Krsna 75 km/h
*Mala Krsna - Osipaonica 120 km/h
Osipaonica - Lozovik-Saraorci 140 km/h
Lozovik-Saraorci - Veliko Orašje 125 km/h
Veliko Orašje - Velika Plana 100 km/h*

*Deonica Mala Krsna - Velika Plana je remontovana pre par godina i brzina je "samo" 100 km/h.*


Ono što je već u višedecinijskim planovima je izgradnja dve nove deonice dvokolosečne pruge od Resnika do Velike Plane i od Stalaća do Đunisa. Od Resnika do Velike Plane bi uz korekcije trasa pratila sadašnju trasu preko Ralje od Resnika do Klenja zatim se kroz tunel odvajala ka istoku i negde između Male Ivanče i Malog Požarevca spajala na trasu preko Male Krsne koju bi pratila do Velike Plane.
 
@Игоре, укњижен плусићћћ.
Фотографије су изузетне, а снимак из дрончић је :kk:
Драго ми је да радови добро напредују.
 
Hvala na pohvalama ;)

Do sada je na otvorenoj trasi pruge postavljeno oko 14 kilometara nove pruge (od 36-50 km), a dvokolosečna pruga projektovana je sa tehničkim parametrima za sledeće brzine: 200 km/h na delu Stara Pazova-Karlovački Vinogradi, 160 km/h na delu Karlovački Vinogradi – Petrovaradin i 100 km/h na delu Petrovaradin-Novi Sad.
 
Svaka čast za slike u Igorovom postu, video je posebno dobar da se dobije uvid u to koliko je izgradnja uznapredovala.
Ono što me na videu potpuno zbunilo je izgled izlaza iz tunela prema Sremskim Karlovcima, gde se, bar koliko se meni čini, ispod nivoa poslednjeg segmenta koji bi trebao da spoji vijadukt i portale tunela vidi sa obe strane potpornim zidovima potpuno izbetonirana trasa sadašnje pruge, kao da je planirano da ona ostane kao prolaz ispod novog mosta. Nije mi jasno čemu ovo ako se stara pruga potpuno uklanja, ili tu ima nekih drugačijih planova?
 
Dva radnika poginula u Cortanovcima.
Kako navode iz nepoznatih razloga im se prevrnula korpa u kojoj su bili.......
Izvor: b92
 
Izvinjavam se ako je već bilo pitano ali:
Šta je sa delovima BG-SP i NS-SU? Da li su tu počeli radovi (ili su možda negde i završeni) jer mi deluje kao da ćemo prema našem običaju završiti deo pa za par decenija ostatak...
 
Radi se i u TPS Zemun. Energoprojekt radi na pripremi terena za nasipanje podloge na koju će se postaviti pragovi i šine.
Dobro je što vodovodna i kanalizaciona infrastruktura, kao i kablovska okna povezana cevima za kablove, već postoje tako da
ne bi trebalo da prođe mnogo vremena do postavke prvih koloseka.
Crvenom linijom sam označio postojeće stanje tako da može da se vidi deo onoga šta će se dograditi a crvena tačka mesto sa
kojeg je fotografisano.

Pogledajte prilog 1



Pogledajte prilog 5

Pogledajte prilog 4

Pogledajte prilog 3

Pogledajte prilog 2
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=675423#p675423:1wr320d6 je napisao(la):
Igor » Čet Okt 31, 2019 5:04 am[/url]":1wr320d6]

Do sada je na otvorenoj trasi pruge postavljeno oko 14 kilometara nove pruge (od 36-50 km), a dvokolosečna pruga projektovana je sa tehničkim parametrima za sledeće brzine: 200 km/h na delu Stara Pazova-Karlovački Vinogradi, 160 km/h na delu Karlovački Vinogradi – Petrovaradin i 100 km/h na delu Petrovaradin-Novi Sad.

Tehnički parametri trase pruge na delu Stara Pazova - Karlovački Vinogradi su za 200 km/h, ali se ugrađuje elektrotehnička oprema za 160 km/h. Piše u projektu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=675504#p675504:m541qlzn je napisao(la):
markomarkovic » 31 Окт 2019, 10:45[/url]":m541qlzn]Izvinjavam se ako je već bilo pitano ali:
Šta je sa delovima BG-SP i NS-SU? Da li su tu počeli radovi (ili su možda negde i završeni) jer mi deluje kao da ćemo prema našem običaju završiti deo pa za par decenija ostatak...

БГ-СП се ради део до Земуна, или Батајнице, јбм ли га. а НС-СУ креће у марту
 
Uzet kredit od EBRD od 100 mil eur. Kupuju 18 EMV za regionalni saobracaj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=675533#p675533:2r7ihkl0 je napisao(la):
JohnnyLee » Thu Oct 31, 2019 11:33 am[/url]":2r7ihkl0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=675504#p675504:2r7ihkl0 je napisao(la):
markomarkovic » 31 Окт 2019, 10:45[/url]":2r7ihkl0]Izvinjavam se ako je već bilo pitano ali:
Šta je sa delovima BG-SP i NS-SU? Da li su tu počeli radovi (ili su možda negde i završeni) jer mi deluje kao da ćemo prema našem običaju završiti deo pa za par decenija ostatak...

БГ-СП се ради део до Земуна, или Батајнице, јбм ли га. а НС-СУ креће у марту

Ok, i onda ostaje još pitanje šta je sa Zemun/Batajnica - SP?
I ovaj deo što kažeš da se radi do Zemuna/Batajnice, to se radi od Prokopa ali gde su ti radovi zar ne bi trebalo da ih nekako vidimo već negde u Bgu?
 
на станици НБГ, пруга. имаш на претходним странама слике. иду килаво до бола
 
Da li je neko imao prilike da baci oko na novi RV? Onaj link, koji je cirkulisao pre par nedelja je imao virus.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=675582#p675582:3f0bd391 je napisao(la):
Darko78 » Čet Okt 31, 2019 2:54 pm[/url]":3f0bd391]Uzet kredit od EBRD od 100 mil eur. Kupuju 18 EMV za regionalni saobracaj.

Pohvalno.

Sta ce sa ovim da rade?

 
Inace sam na nekom portalu procitao da su dva radnika poginula danas kod Cortanovca. Nek im je laka zemlja!
 
Vrh