Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Da budem iskren, ne verujem da je cilj da se na redovnoj bazi teraju opasne materije kroz Vračarski tunel. Mislim da je pre on viđen kao neki "ne d'o bog da zatreba" alternativni pravac, a da je tender primarno raspisan zbog putničkih dizelki (seća li se neko onih obećanja vršačkih naprednjaka pre izbora da će voz uskoro stajati na Vukovom spomeniku, Karađorđevom parku i u Prokopu? Mislim da to možda ima veze s tim).
Što reče WLAbmz, jeste da u Železnicama ima koliko hoćeš javašluka, ali oni i dalje bolje znaju šta rade od 90% nas ovde.
 
Meni je porazno što smo mi (i javnost i mi ovde na forumu) došli do toga da se tešimo kako je u redu ako povremeno prođe voz sa toksinima kroz taj tunel. I kako je u redu da se na železničku obilaznicu oko glavnog grada čeka toliko godina jer ipak je, bože moj, 20 km pruge poduhvat neviđenih razmera. To je ono što mene iritira u celoj toj priči. Znali su da se učepe arapima i brže bolje razdrndaju to oko Kalemegdana al nisu znali da makar započnu tu obilaznicu o kojoj se isto priča već decenijama.

A što se tiče havarija, imam u užem krugu ljudi jednog saob. inženjera koji je radio baš železničke nesreće pa ću da ga pitam šta on misli o ideji da ispod centra grada prolaze kompozicije s toksinima. O tome uopšte nema ni šta da se raspravlja, to je trebalo da bude još odavno rešeno. Nego su nam se svima kriterijumi toliko srozali da su nam čak i takve stvari postale normalne.
 
Постоји ли могућност да се ДМВ 711 упари са ЕМВ 412? Отприлике би онда могли да једноставно закаче у Овчи дизел гарнитуру за БГ воз и да онда Горбачов одвуче Рускињу до Прокопа (Батајнице) и натраг до Овче, таман се штеди гориво на дизелкама а оне се истовремено искоришћавају за превоз путника.
 
Ja se ne sećam da se ikada desilo iskakanje kompozicije u vračarskom tunelu. Propisati samo smanjenu brzinu kompozicija sa opasnim materijama i nema nikakve brige. Pri smanjenoj brzini, čak i u slučaju iskakanja, šanse da se nešto izlije su gotovo ravne nuli. A pri smanjenoj brzini još manja je mogućnost da kompozicija iskoči.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506480#p506480:23jx5aq2 je napisao(la):
Дошљак » Ned Jan 07, 2018 9:05 pm[/url]":23jx5aq2]Постоји ли могућност да се ДМВ 711 упари са ЕМВ 412? Отприлике би онда могли да једноставно закаче у Овчи дизел гарнитуру за БГ воз и да онда Горбачов одвуче Рускињу до Прокопа (Батајнице) и натраг до Овче, таман се штеди гориво на дизелкама а оне се истовремено искоришћавају за превоз путника.

Trebalo bi ugraditi automatska kvačila kao na Stadleru.
 
Znači opet štap i kanap rešenja i molitva pred svaki prolazak zato što nesposobnjakovići na upravljačkim pozicijama odlično znaju da nešto sruše, al kad treba da se napravi 20 km pruge, to im je nesavladivi poduhvat?
 
Bendere, ovde jeste izazov napraviti 20 km pruge, tim pre što mora da se gradi novi most. Evo, rade prugu kroz Rakovicu, pa je opet pitanje da li će neke stanice makar i okrečiti.
Ovo je zemlja privremenih rešenja, a ako su bezbednosni uslovi takvi kako Wlabmz kaže, ostaje samo da sačekamo da se neko opseti da se baci na tih 20 km pruge.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506483#p506483:3gehjwdg je napisao(la):
WLABmz » Нед Јан 07, 2018 8:13 pm[/url]":3gehjwdg]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506480#p506480:3gehjwdg je napisao(la):
Дошљак » Ned Jan 07, 2018 9:05 pm[/url]":3gehjwdg]Постоји ли могућност да се ДМВ 711 упари са ЕМВ 412? Отприлике би онда могли да једноставно закаче у Овчи дизел гарнитуру за БГ воз и да онда Горбачов одвуче Рускињу до Прокопа (Батајнице) и натраг до Овче, таман се штеди гориво на дизелкама а оне се истовремено искоришћавају за превоз путника.

Trebalo bi ugraditi automatska kvačila kao na Stadleru.

Мени је речено овде на форуму да Флирт и 711 не могу да се куплују :(
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506494#p506494:1qmpxwwi je napisao(la):
Дошљак » 07 Jan 2018 08:36 pm[/url]":1qmpxwwi]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506483#p506483:1qmpxwwi je napisao(la):
WLABmz » Нед Јан 07, 2018 8:13 pm[/url]":1qmpxwwi]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506480#p506480:1qmpxwwi je napisao(la):
Дошљак » Ned Jan 07, 2018 9:05 pm[/url]":1qmpxwwi]Постоји ли могућност да се ДМВ 711 упари са ЕМВ 412? Отприлике би онда могли да једноставно закаче у Овчи дизел гарнитуру за БГ воз и да онда Горбачов одвуче Рускињу до Прокопа (Батајнице) и натраг до Овче, таман се штеди гориво на дизелкама а оне се истовремено искоришћавају за превоз путника.

Trebalo bi ugraditi automatska kvačila kao na Stadleru.

Мени је речено овде на форуму да Флирт и 711 не могу да се куплују :(
I ne mogu.
Za ovu kombinaciju koju spominjete je najbolje kupiti dual-mod garniture,koje pored elektro pogona kao opciju imaju i dizel pogon bez ikakvog smanjenja performansi .
Stadler ima ovakve vozove u svojoj ponudi i bio bi pun pogodak kada bi se ušlo u proces nabavke njih.
Da ne govorim o dobroj strani unifikacije jer vec imamo obučene majstore u depou,potrebne kapacitete za održavanje i već obučene masinovodje za njihovo upravljanje.
Do Pančeva na elektro pogon,dalje ka Vršcu ili Zrenjaninu pantograf dole startovanje dizel motora i teraj. Nema potrebe za bespotrebnim otvkacivanjem i zakvacivanjem jer se prebacivanje iz moda u mod može izvesti i u toku vožnje.
 
То би било најбоље. Штета што тешко ко размишља о томе. Онда би могле да се оформе и неке кружне линије типа Београд-Пожаревац-Бор-Зајечар-Ниш-Београд, Београд-Панчево-Орловат-Нови Сад-Београд (штета што нема веза између Бечеја и Новог Бечеја, таман да се обухвате и Зрењанин и Врбас, мада може и већи круг, да од Орловата иде на Зрењанин, Чоку и Суботицу, па на НС и БГ), онда различите варијације на пругама у троуглу између Београда, Пожеге и Сталаћа, па Нови Сад-Богојево-Сомобр-Суботица-Нови Сад, и за крај једна већа маштарија, Ниш-Приштина-Краљево-Сталаћ-Ниш.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506513#p506513:rskwes0s je napisao(la):
mvbg1 » Ned Jan 07, 2018 10:36 pm[/url]":rskwes0s]
Za ovu kombinaciju koju spominjete je najbolje kupiti dual-mod garniture,koje pored elektro pogona kao opciju imaju i dizel pogon bez ikakvog smanjenja performansi .

I dalje mislim da je bolja varijanta EMV i DMV u sinhronu. Hibridne garniture su vrlo skupe, a već sam objasnio kako bi Srbija Voz uštedeo novac u eksploataciji na taj način.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506643#p506643:26raxe97 je napisao(la):
WLABmz » 08 Jan 2018 11:34 am[/url]":26raxe97]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506513#p506513:26raxe97 je napisao(la):
mvbg1 » Ned Jan 07, 2018 10:36 pm[/url]":26raxe97]
Za ovu kombinaciju koju spominjete je najbolje kupiti dual-mod garniture,koje pored elektro pogona kao opciju imaju i dizel pogon bez ikakvog smanjenja performansi .

I dalje mislim da je bolja varijanta EMV i DMV u sinhronu. Hibridne garniture su vrlo skupe, a već sam objasnio kako bi Srbija Voz uštedeo novac u eksploataciji na taj način.
Previše komplikovano i zahteva kao što neko napisa ranije modifikacije koje su izuzetno skupe a nisu pouzdane.
Inače,ne znam mnogo primera da se ovakav vid organizacije radi u Evropi i svetu. Možda i postoji ali u jako malom procentu i možda u nekoj eksperimentalnoj fazi.
Što se tiče Končarevih DMV i EMV. Jedini put kada su ih koristili u tandemu je bilo prilikom testiranja.
Ne kažem da i ovo ne bi bilo dobro,samo sam više za proverena i i u eksploataciji dokazana rešenja.
 
Ако је идеја да се укине Дунав станица, онда стварно СВ треба озбиљно да размисли о хибридним гарнитурама пре него да ДМВ гура у Врачарски тунел и на Прокоп. Када би се набавиле те хибридне гарнитуре онда би дизел гарнитуре које су полазиле са Дунав станице могле да буду распоређене на неке локалне превце по Војводини који су скроз неелектрификовани.
 
To za hibridne garniture zvuči kao odlična ideja.
A što se tiče Dunav stanice, po planu nije pitanje "da li", već "kada" će biti ukinuta.
No, ako ima protivnika te ideje, SADA je vreme da pišu peticiju, a ne kada dotična već bude ukinuta (khm!).
Ja sam, recimo, protiv toga da se ukine, već sam za to da se iskoristi njen potencijal za gradsku železnicu.
 
ја сам против њеног укидања. може да се искористи као хаб теамваја који би ишао постојећим коридором око Калемегдана до ње и градске/регионалне железнице која би ту могла да се завршава
 
Ili to. Svakako bi imala primenljivost. I bolje da se postojeća infrastruktura odmah uklopi u neki budući projekat, nego da mora da se ruši kao sa BnV.
 
Дунав станица и пруга на Дорћолу и око Луке Београд имају велики потенцијал у реурбанизацији целог тог дела града од Марине до Панчевца и дуж Дунавске и Поенкареове. Туда могу да се провуку и нове трамвајске пруге (уз проширену Дунавску претворену у Дунавски булевар) а и метро линија или регионални метро/приградска железница. Цео тај део града је занимљив, могли би у радионици да направимо тему посвећену Вилиним водама, ако иста већ не постоји.
 
може и да се направи нови саобраћајни хаб на месту новог аутобуског терминуса у Дунавској, да се ту укрштају и трамвај око Калиша и банатска пруга, уместо код Дунав станице, а она да остане само као стајалиште приградске железнице
 
Iz "Novosti", planovi za održavanja i rekonstrukciju u "dogledno vreme":
10.jpg
 
Malo ćoraviji čitatelj/ ka Novosti će pomisliti da se pravi pruga oko Srbije :)
 
20 godina kasnije, ista meta - isto odstojanje.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=dtDKNJDr8oU[/youtube]
 
Mркини снови. А сурова реалност је да нам требају директни возови од Београда до већине места у Србији са железницом и то неким са нормалним временом путовања.
 
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1345735

"Prema pisanju Večernjih novosti, putnici koji idu za Bar od 1. jula ukrcavaće se na voz u "Topčideru" umesto u Glavnoj železničkoj stanici, jer auto-vozovi ne mogu da se napune na novoj stanici "Beograd centar"."

A ja se pitam što postaviše "rampu" za auto vagone na Topčider...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506983#p506983:3mqg107k je napisao(la):
hiavata » 09 Jan 2018, 12:05[/url]":3mqg107k]20 godina kasnije, ista meta - isto odstojanje.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=dtDKNJDr8oU[/youtube]
Mislim da nema šanse da je ovo bilo 1998. Ako se ne varam, to je s početka 90ih.
 
Vrh