Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Velika je razlika u kvalitetu vara i trajnosti ovo je daleko bolje i trajnije za pravljenje dugog sinskog traka
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504964#p504964:rb289j79 je napisao(la):
Biciklistkinja » Tue Jan 02, 2018 11:11 am[/url]":rb289j79]Koja je razlika u kvalitetu između varenja šina i ovog procesa sa topljenjem metala na ovaj način?

Pa to je klasičan proces koji se koristi na željeznici još od davnih dana - zavarivanje termitom (aluminotermijskom reakcijom).

Kvalitetniji varovi postižu se pomoću elektrootpornog zavarivanja (flash butt welding), ali oprema za takvo varenje je puno sofisticiranija i teža. U Hrvatskoj se u pravilu koristi samo kod većih rekonstrukcija, tamo gdje se mnogo varova odjednom radi.
 
Izvor: Beobuild.rs

BG-NS: Milijardu dolara za novu prugu

Rekonstrukcija pruge od Beograda do mađarske granice otpočela je prošle godine, čime je pokrenut trenutno najveći infrastrukturni projekat u zemlji. Izgradnja pruge za brzine do 200km/h između Beograda i Subotice pionirski je poduhvat ne samo za našu zemlju, već za širi region. Radovi su do sada zvanično otvoreni na delu trase između Beograda i Novog Sada, a deonica pruge koja povezuje dva najveća grada u Srbiji podeljena je na dva podsegmenta – Beograd-Stara Pazova i Stara Pazova-Novi Sad. Prvo gradilište na ovom velikom projektu otvoreno je u Čortanovcima na Fruškoj gori, delu trase Stara Pazova-Novi Sad, koja pored novih koloseka podrazumeva vrlo obimne i zahtevne radove na ispravljanju radijusa pruge i njenom prilagođavanju za velike brzine. Nekadašnji niz “S” krivina na severnim obroncima Fruške gore preprojektovan je u kompleks vijadukta i tunela, jedinstven po svojim karakteristikama i veličini.

Celu vest kao i veliku foto reportazu mozete pogledati u vesti na prvoj strani sajta ili na linku http://beobuild.rs/bg-ns-milijardu-dola ... p2755.html
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kCWFftQ-7ZQ[/youtube]
171225-pruga-stara-pazova-novi-sad-cortanovci-05.jpg

171225-pruga-stara-pazova-novi-sad-cortanovci-19.jpg

Celu vest kao i veliku foto reportazu mozete pogledati u vesti na prvoj strani sajta ili na linku http://beobuild.rs/bg-ns-milijardu-dola ... p2755.html
 
+1 :) dobra reportaza

Al bas ne razumem sve a narocito

zasto betonski zel. vijadukt kad samo malko u stranu na vislje uz obronke , ima stabillna i cvrsta podliga ...

Ne rarazumem ni tunel....
Zasto postojeci se ne prosiruje nego grade novi

Mozda tako i nije ni prakticno a ni jeftinije,
pa ako ima tumacnje za nas neuke bi bas bilo lepo :)
 
Boco baci pogled na tekst objasnjena je potreba za novim tunelima i vijaduktom.
 
Stara pruga previse krivuda, otud i potrebe za tunelom i vijaduktom kako bi se postigla brzina od 200.
 
Ma jesam prvo ,,bacio pogled,, tek tada nisam shvatio u potpunosti potrebu za vijaduktom i novim tunelom:

...pruga će na stubovima praktično preleteti čitav aluvion reke, obezbeđujući neophodnu nivelaciju i radijus za velike brzine vozova. Kada se završi, biće ovo najveći vijadukt u zemlji, bilo na prugama ili putevima....

a mozda to znači ovo:

Vijadukt
jedini smisao novog vijadukta umesto pomeranja na višlju kotu
jeste da se izbegne ukrštanje sa raznim putevima i stazicama
kako ne bi zbog te brzine
iko ili išta nastradalo , jer obezbedjivanje takvih i tolkog broja prelaza jeste skupo a nije ni trajno
a cifre za nadoknade takvih obostranih šteta su i visoke

tunel
jednini smiso novog tunela umesto proširenja starog
jeste što se trasa novog vijadukta tako ,,negadja,, sa starim pa mora da kopa novi

Ako jesam u pravu o smislu citiranog dela o ,,preletanju,, čitavog aluviona reke,
kao takav sročen jeste zbunjujuci za nas laike
:sesir:
 
@boca-ica

izvini, ali da li misliš da si stručniji od stručnjaka koji su projektovali prugu? Deluje kao da misliš.

Da li ti je poznato da sadašnja pruga ima minimalni radijus krivina od r=250 m koja omogućava maksimalnu brzinu od 70 km/h? Da li ti je poznato da za projektovanu brzinu od 200 km/h je potreban minimalni radijus krivina od r=2200 m. Da li ti je jasno da trasa koja ima veće minimalne radijuse krivina u odnosu na trasu koja ima manje minimalne radijuse krivina automatski je i kraća u dužini, jer ne krivuda? Da li ti je poznato da nova pruga ima manje dozvoljene uspone i padove od postojeće kako bi mogli teži teretni vozovi bez potiskivalice da se prevlače? Da li ti je jasno da manja dužina pruge ostavlja manje prostora za uspon i pad? Da li ti je sad jasno da svi ovi ograničavajući faktori utiču na način na koji će se pruga sprovesti?

Dakle, nova trasa, tunel i vijadukt su neophodni kako bi se ostvarila karakteristika pruge za 200 km/h i sa manjim usponima i padovima zarad veće dozvoljene težine teretnih vozova. Fruška Gora je oduvek bila usko grlo za teretne vozove!
 
da li misliš da si stručniji od stručnjaka
a napisah ,, ...kao takav sročen jeste zbunjujuci za nas laike... ,,

l a i k e.... , čemu onda ovakvo pitanje ? :lol:
kad si vec pišeš....
onda znaj da samo se pitam o tom nužnom danku ,
kakav je to prosperitet za sva mesta kroz koja projuri kompozicija 200 na sat ?
i što bi u 21 veku ja kao putnik, placao železnici brzo truckanje , kad i za manje para a udobnije Low costom stignem i brže...
Znači cargo je bitan, jer nemerljivo jeftinji trasport robe jeste železnicom - jeste mnoogo povoljniji . :D

To parče pruge znači postaje model uzor za sve ostale buduce naše ,,pruge,, koje ce da formiraju mrežu... odlično :kk:

... novac za to jedno parče trase, nije problem .... jer to parče ne čini, ni stoti deo, šta sve treba da obnovimo od železnice...
samo od kompletne modernizacije železnice... :roll:
...onda baš nece ni biti mnogo uradjeno ... jer nikada toliko mnogo para samo za nju dignutu na vijadukte, nece ni biti :(
ili , hoce, al za još 100 naših godina, mada dotle mozda izmisle i teleporter ... :lol:

Isto kao kad nam je Austrougarski dvor za radi potvrde krvnog prenosa kneževske titule sa oca na sina
uvalilo da za njihove potrebe uzmemo kredit kako bi smo za njih napravili prugu preko nas....
a u vreme kada su brodovi i volovi bila glavni cargo prevoznici ,
te prosečan Srbin tada jednom mesečno iz selendre odlazio u obližnju Palanku,
te neke železničke vajde i nije imao,
sve dok 50-100 god. kasnije pruga nije prošla ,,pored njegove kuce,, tj napravljena pružna mreža a placao sve vreme danak
Po izgradnji tadašnje pruge kroz Srbiju je tutnjio Orjent ekspres
a da skoro ni jedan kreditno zadzužen Srbin nije ni priviro u njega a uredno vracao kredit umesto da napreduje nj. kuca. :lol:

Koj to mi hitno brzi veliki železnički kargo imamo .... ah da .... junetinom i ovčetinom treba da nahranimo Kineze :lol:

Volim železnicu jer u 19 pa i u 20 veku je donosila prosperitet gde god se pojavila , :kk:
samo veliko pitanje je da li ce tako i biti
i u ovom 21 veku...
Pitam se kakav je to prosperitet za sva mesta kroz koja projuri kompozicija 200 na sat ?
Kolika je naša a koliko opet tudja fajda ?

Nisam zagovornik teorije zavere niti mislim da se radi nešto posebno na štetu gradjana , NE, sve je to dobra namera :kk: :)
shvatm trud ka boljitku , samo nije svaki trud svrsishodan niti prati vreme napretka
a
kao laiku, dozvoljeno mi je da razmišljam i o tome , a stručnjaci i jesu stručnjaci da i na tupava pitanja laika
a od kojih se i vraca kredit,
ako nisu sujetni i odgovaraju
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505584#p505584:2pdthw9z je napisao(la):
boca-ica » Čet Jan 04, 2018 5:24 pm[/url]":2pdthw9z]
da li misliš da si stručniji od stručnjaka
a napisah ,, ...kao takav sročen jeste zbunjujuci za nas laike... ,,

Čemu onda post u kome na potpuno netačan način objašnjavaš zašto se gradi vijadukt i tunel? Ova zemlja puna laika koji nešto objašnjavaju, a tek onih koji odlučuju...

kakav je to prosperitet za sva mesta kroz koja projuri kompozicija 200 na sat ?

Neće svi vozovi ići 200 km/h (ako uopšte budu išli). Novom trasom samo Čortanovci gube stanicu, što i nije neki veliki gubitak...Na delu od NS do SU, čak će neke stanice koje su ukinute vremenom biti ponovo vraćene posle modernizacije. Bio je tekstualni deo projekta, treba samo pročitati...
 
kao laik izneo sam moje laičko vidjenje jedinog (bezbednosnog) smisla izdizanja pruge na vidjadukt radi dobijaja brzine
avaj znači nece baš ,,preletati,,sa izdizanjem na vijadukt ....
Neće svi vozovi ići 200 km/h (ako uopšte budu išli).
OK - razumeo sam a nadam se i drugima je malko jasnije
u svakom slučaju
Hvala na jasnom odgovru i pokazanom trudu :kk:
+1 :)
jer si odgovorio i mnogo više,... nego što sam se u opšte nadao
pozdrav
:sesir:
 
28. i 29. decembra IŽS je objavio dva interesantna tendera:

1) Израда Студије о дефинисању услова за саобраћај возова са дизел вучом и саобраћај возова за превоз опасних материјала кроз тунел Врачар и остале објекте на подручју Београдског железничког чвора

2) Јавна набавка мале вредности : Контролни статички прорачун главне челичне конструкције двоколосечног моста преко Саве у km 1+744 пруге Београд Центар - Нови Београд (Хајдинов мост) у циљу добијања оптималне технологије извођења радова на замени горњег строја


Prenosim i intervju generalnog direktora IŽS:

Мирољуб Јевтић, генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“: Ове године у текуће одржавање уложићемо око 1,9 милијарди динара
Објављено 5. јануара 2018. 11:54

-„Инфраструктура железнице Србије“ у 2018. години уложиће 1,9 милијарди динара у текуће одржавање постојеће железничке инфраструктуре. На тај начин не само да ћемо створити услове за безбеднији и редовнији железнички саобраћај на српским пругама, већ ћемо и у пуној мери валоризовати велика инвестициона улагања у пројекте модернизације чија је реализација у току. Циљ нам је да се у овој години дужина лаганих вожњи на целокупној мрежи пруга сведе на испод 50 километара, – изјавио је др Мирољуб Јевтић, генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“, поводом најзначајнијих планова ове компаније у новој години.

Активности на текућем одржавању железничке инфраструктуре у Србији интензивно су започеле већ од првог дана у новој години, уз максимално ангажовање тешке механизације, како би амбициозни планови били у потпуности реализовани. „Инфраструктура железнице Србије“ организовала је посао тако да се свакодневно машински регулише просечно десетак километара колосека.

На тај начин, ова железничка компанија наставила је максималну мобилизацију свих техничких и кадровских ресурса на текућем одржавању пруга, које је интензивно започето у последњем кварталу прошле године и резултирало на крају 2017. године смањењем дужине лаганих вожњи са 296 на 179 километара, односно чак за 117 километара, или 40,5 одсто.

Поред тога, у току је ремонт 113 километара пруге Панчево – Орловат – Нови Сад, како би „Инфраструктура железнице Србије“ створила услове за поновно успостављање редовног путничког железничког саобраћаја између Новог Сада и Зрењанина од 1. септембра 2018. године новим руским дизел-моторним гарнитурама набављеним кредитом Руске федерације. Истовремено, ремонтом пруге Панчево – Орловат – Нови Сад „Инфраструктура железнице Србије“ ствара услове и да теретне железничке композиције од 30. јуна 2018. године више не пролазе обилазницом око Калемегдана кроз центар главног града, јер се од тада саобраћај више неће одвијати деоницом Београд – Београд Спољна – Београд Дунав.

У току је и тендерски поступак јавне набавке за ремонт две деонице на прузи Рума – Шабац – Доња Брасина – државна граница, и то: Петловача – Лешница (12 километара) и Лозница – Горња Ковиљача ( 11,3 километара). Такође, тендерски поступак започет је и за ремонт три и по километра пруге Предејане – Џеп, на магистралној прузи Београд – Ниш – Прешево.

Иначе, „Инфраструктура железнице Србије“ у последњем кварталу 2017. године грађевински је уредила шеснаест путних прелаза, од чега по три у Нишу и београдском насељу Рипањ, по два у Крагујевцу и Краљеву, а по један у Оџацима, Врбасу, Жабљу, Пожаревцу, Зрењанину и Сурчину. По Јевтићевим речима, уређење путних прелаза је на врху приоритета „Инфраструктуре железнице Србије“.

http://infrazs.rs/2018/01/miroljub-...odrzavanje-ulozicemo-oko-19-milijardi-dinara/
 
Končar je u Hrvatskoj razvio elektro-motorni voz i dizel-motorni voz koji mogu da rade u sinhronu (ima i drugih takvih primera u svetu). Dakle, saobraćaju spojeni, može se upravljati samo iz jedne kabine sa oba voza. Kada voz saobraća elektrificiranom deonicom, snaga elektro-motornog voza je dovoljna za vuču oba. Tu mi je baš na pamet pala jedna stvar, koja bi bila idealna za liniju Batajnica - Zemun - Prokop - Pančevo - Vršac/Zrenjanin.

EMV saobraća na deonici Batajnica - Pančevo Vojlovica, a DMV Zemun - Vršac/Zrenjanin sa spajanjem/odvajanjem u Zemunu i Pančevo Glavnoj za Zrenjanin, odnosno Pančevo Varoši za Vršac. Batajnica - Pančevo na svaki sat, a Zemun - Vršac i Zemun - Zrenjanin na svakih 2 sata naizmenično.

Time bi se dobile sledeće stvari:

1) prolazak vozova kroz vračarski tunel sa elektro vučom - nema izduvnih gasova;
2) veći kapacitet pruge, korišćenje samo jednog slota umesto dva;
3) manji trošak Srbija Voza - bez potrebe za potrošnju goriva od Zemuna do Pančeva i plaćanje infrastrukturi samo jednog slota umesto dva;
4) veći kapacitet garniture na delu Zemun - Pančevo gde je i najveća frekvencija putnika.

Za otkačinjanje i prikačinjanje modernih garnitura je potrebno 3 minuta i još 3 minuta razmak između vozova pre zakačinjanja i posle otkačinjanja, što i nije neki gubitak u vremenu o odnosu na sve šta se dobije. Možda bi s tim u vezi za liniju Batajnica - Pančevo Vojlovica mogli biti nabavljeni elektro-motorni vozovi gde bi uslov u tenderu bio da se omogući sinhrono upravljanje kompatibilno sa već postojećim DMV 711.
 
Kad još malo razmislim, čak ne mora ni postojati mogućnost upravljanja iz DMV. DMV može u Pančevu i Zemunu uvek dolaziti od nazad na EMV i uvek se upravljati iz EMV. Dakle, EMV i DMV moraju imati isti tip automatskog kvačila, DMV mogućnost napajanja kablom iz EMV (vrata, klima i sve što je na struju) i mogućnost povezivanja sistema kočenja (ovo čak ni ne mora, ukoliko EMV ima dovoljno veliku kočionu masu). Mislim da bi to sve uz određene modifikacije bilo moguće odraditi sa postojećim voznim parkom.
 
Коначно да среде деоницу код Петловаче, доста су ту искакали вагони из колосека. Лепа идеја за упаривање ДМВ и ЕМВ, штета што није могуће упарити 711 и Флирт. Често сам виђао закачене 711 у композиције са путничким вагонима и локомотивом 441 и замишљао како би на тај начин могли да добијемо нпр. на возовима који иду из БГ за Шид (међународни пошто су изгледа само на њима остале композиције локомотива са вагонима) да се прикаче два ДМВ 711 и последњи се први откачи у Руми и продужи за Шабац (и Лозницу и Зворник кад се унормали пруга) а други ДМВ који је остао откачи у Шиду па продужи за Бијељину. Слично за друге правце где се одвајају нелектрификоване пруге од електрификоване (нпр. са Барског воза да се одвоје две ДМВ ка Краљеву са засебном електро локомотивом, па од Краљева да се раздвоје ДМВ једна ка Крагујевцу и Лапову даље где би гарнитура чекала нпр. Солунац да се за њега закачи до.БГа, а друга гарнитура од Краљева настави ка Косовској Митровици, или са Солунца од Београда да се прво одвоји ДМВ за Крагујевац и Краљево у Лапову /а да чека у Краљеву гарнитуру из КМ па да се заједно превуку до Пожеге где би чекали Барац за БГ/, исто у сталаћу гарнитура да се одвоји за Крушевац и Краљево, као и да се одвоје и гарнитуре од композиције код Ниша и то по једна за Зајечар, Димитровград и Мердаре, слично и у Војводини.
 
Ovo oko izmena pravila za dizel i opasne materije kroz vracarski tunel je uzasna vest iskreno...

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506427#p506427:12tbnxc9 je napisao(la):
hiavata » 07 Jan 2018, 18:13[/url]":12tbnxc9]Ovo oko izmena pravila za dizel i opasne materije kroz vracarski tunel je uzasna vest iskreno...

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Iznuđeno rešenje. Verovatno postoji pritisak vlasti da se povežu Prokop i Banat, da bi se izbacila iz saobraćaja stanica Beograd Dunav, a elektrifikacija je na dugom štapu.
 
Pa znam, sve naopaku. Zbog politickog projekta BNV se ukida pruga oko Kalemegdana a resenje nemaju. Sad ce da naprave tu studiju koja ce da ortkrije da zapraco ne postoji problem da opasne materije prolaze kroz Vracarski tunel.

I koji ce onda kapaciteti ostati za BG-voz...



Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 
Ne znate vi šta je sve prolazilo kroz taj tunel...a ništa se nije desilo!
 
Tako isto možemo da kažemo ''znate li vi koliko puta ste leteli u avionu kome je otpao šraf sa nosača motora pa mu ništa nije bilo?'' Pa da, avion može ponekad tako da leti. Al to što može, ne znači da tako i treba.

Isto važi i za to sa tunelom i opasnim materijama. Jeste, 100 puta će proći i neće se ništa desiti. Al 101. put će se poklopiti niz okolnosti i nastaće takvo njesra da će sve dosadašnje havarije u Bariču izgledati kao mala beba u odnosu na to.

Propisi, procedure i mere bezbednosti postoje s razlogom. Pametnije nacije to shvate na vreme, na lakši način. Bandoglave shvate kasnije na teži. Toliko o tome.

Nek naprave tu prugu oko Leštana i taj most do Pančeva i nek prestanu više da jedu govna s time. Bogte odugovlači se s time i pravi nauka ko da treba da prave Kejp Kenedi, a ne faking 20 km pruge i jedan most. Ako mogu da se bacaju pare na političke igrarije, zamajavanja, kampanje i izbore, može da se odvoji i tih par miliona da se ti toksini voze mimo grada, a ne ispod centra, podzemnih voda, laguma i naseljenog područja.
 
Ako se ovako nastavi pa se desi hemijska havarija na 100 metara pod zemljom, koštaće nas još više.


Neka krenu. Neka počnu, pa neka rade u fazama. Samo neka počnu već jednom. A ne tu da slušam (mislim na medije i političare, ne na forum) kako nam to ne treba, kako ima vremena, kako će sve biti ok... Ajde bre, pa ko da treba da prave kosmodrom a ne 20 km pruge.
 
Vrh