Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=400753#p400753:3los0c66 je napisao(la):
Дошљак » 12 Avg 2016, 10:42[/url]":3los0c66]Ево дишо мој покушај, мада нисам неки махер у фото шопу.
file.php

Sto se tice bojanja i kolor seme ja sam na brzinu nesto uradio, sa bojama koje koristi airserbia i slicno semi cg, koja je po meni bas elegantna
Pogledajte prilog 1

i original slika, i ova sema bojanja mi je ok, s tim sto je mozda suvise nekako neutralna, bez i jednog elementa koji karakterise nacionalnog zel. kompaniju.
 
Није лоше. Можеш ли да покушаш ове две нијансе сиве у нивоу прозора да промениш у црвену и плаву?
 
Milanace ajde ostvi bjeli krov plavo oko prozora i crveno dolje sa bjelim vratima mada dzaba kad oni u zs sjede na usima
 
У ЖС су оперисани од осећаја за естетику и маркетинг уопште, што се да видети из назива нових предузећа.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=401620#p401620:2r3g4t0u je napisao(la):
Дошљак » 21 Avg 2016, 18:27[/url]":2r3g4t0u]Није лоше. Можеш ли да покушаш ове две нијансе сиве у нивоу прозора да промениш у црвену и плаву?
Moze, evo stize i ta varijanta

Pogledajte prilog 2


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=401628#p401628:2r3g4t0u je napisao(la):
direktor » 21 Avg 2016, 19:51[/url]":2r3g4t0u]Milanace ajde ostvi bjeli krov plavo oko prozora i crveno dolje sa bjelim vratima mada dzaba kad oni u zs sjede na usima
A evo i za disu :)



I jos jedna za moju dusu :D

Pogledajte prilog 1
 
Hvala plavo kao kod stadlera i dolje od prozora sve crveno koliko moze da kosta farbanje jednog vagona
 
У дишиној варијанти фали само звездица на белом испод прозора :D Али је зато пун погодак црвено у доњем делу, подсећа на парњаче са црвеним детаљима. :)
 
Vest je regionalnog karaktera ali postoji li mogucnost da ovi vagoni saobracaju na nekoj liniji do Srbije.
Izvor: Klix.ba

Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine organizovale su u utorak promotivnu vožnju Talgo vagonima na relaciji Sarajevo – Zenica.

Kako su za Klix.ba objasnili predstavnici Željeznica FBiH, svi testovi vagona su završeni, a prikupljene su i potrebne licence i dozvole za saobraćanje vagonima unutar i izvan teritorije Bosne i Hercegovine.

Promotivna vožnja obavljena je uz prisustvo tehničkog osoblja Željeznica FBiH, kao i rukovodstva preduzeća. Prema nepotvrđenim informacijama, voz sa Talgo vagonima trebao bi početi saobraćati 15. septembra.

Podsjećamo, za nabavku devet Talgo garnitura sa 81 vagonom potpisan je kreditni ugovor s vladom Španije vrijedan 67,6 miliona eura. Kupovina je obavljena kada je na čelu Vlade FBiH bio Nedžad Branković i u vrijeme mandata bivšeg predsjednika Uprave ŽFBiH Narcisa Džumhura.

Vagoni kupljeni još 2006. godine isporučeni su 2010. godine, a u tom periodu su najavljene i prve vožnje na relacijama prema Beču, Budimpešti i Beogradu. Također, obećanja za konačan početak korištenja vagona uslijedila su 2011. i 2012. godine, a 2015. godine razmatrano je iznajmljivanje turskim željeznicama.

Razlozi za dugogodišnje kupljenje prašine na 81 vagonu kretali su se od navodne nekompatibilnosti sa bh. prugama pa do skupog održavanja. Za neviđeni propust u menadžmentu preduzeća u vlasništvu Vlade FBiH još uvijek niko nije odgovarao.
160823048.1_xl.jpg

160823048.8_xxl.jpg

160823048.7_xxl.jpg
 
spolja 2010, unutra 1970. jako mi se svidja, cestitke! :)

jedino mi nije jasno: "9 vozova, 81 vagon", vuce ih lokomotiva 441... sta mi je promaklo?
 
Купљене су композиције без локомотива. Само велика штета што их уопште за све ове године нису користили. Камо среће да уведу неку линију ка Београду, само пре ће то урадити преко Хрватске него преко Зворника.
 
Pa imas 9 kompozicija koji su sastavljene od vagono koji cine cjelinu nema skracivanja svaka ima po 9 vagona
 
A ne razumem kako to 9 vagona može da čini celinu gde nema skraćivanja, ako nije u pitanju garnitura sa pogonom na sve osovine (sudeći po slici vuče ih obična lokomotiva?) Pa jel moguće da neko pravi fiksne garniture vagona za klasičnu vuču, gde je tu logika?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=401947#p401947:15fhh6xe je napisao(la):
Дошљак » 24 Aug 2016 05:19 pm[/url]":15fhh6xe]Купљене су композиције без локомотива. Само велика штета што их уопште за све ове године нису користили. Камо среће да уведу неку линију ка Београду, само пре ће то урадити преко Хрватске него преко Зворника.

Kad bi probali preko Zvornika do Beograda posle četiri dana bi stigli u Šabac.
 
Станиславв,
Код "Талго вагона два суседна вагона су везана заједничким ослонцем било у виду каласичног обртног двоосовинског постоља било у виду једноосовинског ослонца. Практично сваки вагон има ослонац само на једној страни а друга страна се наслања на следећи вагон. Само последљи вагони има и други ослонац и он једини може самостално да стоји. Ослонац је на згобу као код већине зглобних трамваја.

Pogledajte prilog 1
Класични вагони имају ослонац са обе стране и могу да стоје самостално па самим тим да се мења број вагона.
Pogledajte prilog 2
Теоретски и код талго вагона може да се мења број вагона али се они обично праве у гарнитурама.
 
Čika Brano, hvala puno za slikovito objašnjenje, koncept zajedničkih osovina između vagona mislim da je svima jasan, koristi se uostalom čak i u teretnom saobraćaju. Meni je samo neverovatno kako je BiH, koja je veličine uže Srbije i još podeljena na dva entitetska ŽTP-a, samo uspela da naruči fiksne garniture od devet vezanih vagona, pa još i bez pogonskih osovina?
Da li je deveti vagon bez upravljačnice? Ako jeste, tek onda je cela stvar sumanuta i nepraktična!

A propo tragačeve analogije sa RVR, velika razlika je ta da je RVR konstruisan u "polugarniturama", što će reći da je vagon sa upravljačnicom povezan sa "običnim" vagonom u sredini, pa se na njih kači još jedna "polugarnitura" sa upravljačnicom na drugoj strani. Što će reći, RVR kompozicija od četiri jedinice može da uđe u stanicu pa da izađe unatrag kuda je i došla, a kod Talga je minimalna dužina kompozicije 10 sa lokomotivom i još ne može bez manevarke da se okrene nazad...

Što reče čika Brana, mogu i kod Talga da se u radionici izbacuju vagoni, pa da kompozicija bude manja tamo gde je nerentabilno da ide 9 vagona, ali problem je što su svi izbačeni vagoni bačeni vagoni, jer ima tačno 18 vagona sa dvoosovinskim obrtnim postoljem na krajevima 9 garnitura, tako da od svih vagona izvađenih iz sredine garniture ne može da se pravi nova garnitura, odnosno dobri su samo za skidanje delova...

Tako da i naše železnice, kakve god da su, ispadaju pojam organizovanosti u odnosu na BiH. Imamo i RVR-ove i Štedlere i DMV-ove po principu parova polugarnitura, koji opet mogu da se kupluju i u duple garniture... Dakle, sve dvosmerni vozovi sa 4 ili 8 jedinica u kompoziciji (pri čemu u praksi idu uglavnom samo po 4) a kod ovih sa Talgom minimum je 10 za jednosmernu kompoziciju...
 
И притом код нас се и РВР, и Штедлери и Рускиње користе у свакодневном саобраћају, а ови ЖФБХ Талго питање је да ли су икада провозани, на којој линији и колико је то уопште исплативо и ефикасно. Ко зна каква корупција лежи иза тог случаја. Joш притом у целој БиХ фактички имају само пар пруга.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=402045#p402045:8qbnaith je napisao(la):
tragac » Чет Авг 25, 2016 12:26 pm[/url]":8qbnaith]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=401947#p401947:8qbnaith je napisao(la):
Дошљак » 24 Aug 2016 05:19 pm[/url]":8qbnaith]Купљене су композиције без локомотива. Само велика штета што их уопште за све ове године нису користили. Камо среће да уведу неку линију ка Београду, само пре ће то урадити преко Хрватске него преко Зворника.

Kad bi probali preko Zvornika do Beograda posle četiri dana bi stigli u Šabac.

Имаш право, ем што је пруга од Шапца до Лознице и Зворника у очајном стању па је и шинобус укинут већ више од десет година, ем што се по БиХ од Сарајева до Зворника кружи около-наоколо.
 
Čak i nije samo pitanje malog broja pruga (neko se očigledno zanosio idejama o međunarodnim vozovima iz BiH za zemlje centralne Evrope) već je pre svega pitanje toga na koliko postojećih linija u BiH uopšte može da staje takav Talgo voz u sve stanice koje postoje u redu vožnje, kao i pitanje koliki gubitak nastaje sa svakim polaskom Talga sa 9 vagona na svakoj liniji gde sada ide 4 ili manje vagona (a pritom u obe varijante kompoziciju vuče ista stara lokomotiva).
 
Stim sto talgo mogu da idu 30% brze u odnosu na klasicne vagone
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=402095#p402095:3ddep04b je napisao(la):
direktor » 25 Aug 2016 04:30 pm[/url]":3ddep04b]Stim sto talgo mogu da idu 30% brze u odnosu na klasicne vagone

Što ih čini idealnim za liniju Ćuprija - Gilje - Ćuprija, via Gilje...
 
A zna li se sta se konkretno dobilo ovom novom deonicom? Sta je sa starom deonicom?
 
stare više nema, sklonjene su šine i kontaktni vodovi, ostao tucanik do Ćuprije
 
Vrh