Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Када је већ поменута, "Брена" ЈЖ 442..


http://www.railserbia.net/forum/viewtop ... f=1&t=1109

JŽ 442
HŽ 1142 serija je višenamjenskih električnih lokomotiva Hrvatskih željeznica, razvijena krajem 1970-ih godina i predstavljena 1981.

Iako je za Jugoslavenske željeznice ostvarena licencna proizvodnja stožerne električne lokomotive - švedske Rb (JŽ-441 ) - Željeznice su, s afirmacijom domaće tehnologije kroz 1970-te godine, naručile izradu nove, nimalo zastarjele, opremljenu tiristorima umjesto dioda, te potpuno domaće svenamjenske električne lokomotive.

Lokomotive (prototip i samo 15 predserijskih) je proizveo Končar iz Zagreba, s navedenim mnogim kooperantima iz Federacije među kojima su najvažniji srpski Minel i Goša. To je prva električna lokomotiva razvijena i proizvedena u bivšoj Jugoslaviji. Lokomotive mogu u ravnici razviti brzinu do 160 km/h, ali u punoj afirmaciji i lokomotive je lako prelaze. Neki brzinski testovi su pokazali 181 km/h i više. Lokomotive su namijenjene za vuču putničkih vlakova brzinom do 160 km/h te za vuču teretnih vlakova pretežito na nizinskim prugama, ali i na brdskim prugama uz odgovarajući postupak manje preinake.

Tehnički podaci

HŽ 1142 je električna lokomotiva s tiristorskim ispravljačem , trajne snage 4400 kW na naponu napajanja 25 kV 50 Hz. To su četveroosovinske lokomotive s pojedinačnim osovinskim pogonom B'oB'o. Za pogon služe četiri komutatorska istosmjerna motora s neovisnom uzbudom, koji se napajaju preko reguliranih tiristorskih ispravljača. Pogon je podijeljen na dvije jednake dvomotorne jedinice. Svaka jedinica ima po dva vučna elektomotora.

Električni sustav : 250 A, 25000/2 V AC, 50 Hz
Osovinski raspored: B'oB'o
Trajna snaga za vuču: 4400 kW
Najveća brzina : 160 km/h
Duljina preko odbojnika: 15860 mm
Širina lokomotivskog sanduka: 3100 mm
Najveća visina od GTR (sa spuštenim pantografom): 4630 mm
Ukupna masa lokomotive: 82 t
Najveće osovinsko opterećenje: 20,5 t
https://sh.wikipedia.org/wiki/H%C5%BD_serija_1142
 
питање за Гидеона (и друге ако знају), али зашто су ХЖ једине мењале ознаке локомотива? све остале железнице настале из ЈЖ су задржале старе
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=385609#p385609:hyoll6rg je napisao(la):
JohnnyLee » 12 May 2016 06:28 am[/url]":hyoll6rg]питање за Гидеона (и друге ако знају), али зашто су ХЖ једине мењале ознаке локомотива? све остале железнице настале из ЈЖ су задржале старе
Заправо, Хрватска и Аустрија су једине државе у Европи које су увеле препоручене стандардне УИЦ ознаке (УИЦ, међународна железничка унија). Не знам да ли је у последњих 5 година то учинила још нека управа, а оно што је скупоћа тога је промена техничке документације. То је прилично велики посао.
 
20160512_112134.jpg


20160512_112119.jpg
 
16 :D Ништа лепше него кад се чује звук 661 у даљини :)
 
И ја живим у граду одакле сам у кући на 50 метара од пруге којом свакодневно прође неколико композиција са кенедијевком на челу :D Aли некако ми је најлепше кад јој чујем мотор у даљини како се приближава и кад засвира сирена :)
 
Bruka je kad vidim da na tako jaku lokomotivu nakace dva, tri putnicka vagona ;-) totalna neiskoriscenost mrcine.
U Pancevu od kako je Azotara, mogu reci stala a i petrohemija, vise i ne primecujem da ta prolazi, mozda ali retko kad, a znalo je to da prodje sa ko zna koliko vagona, ljudi na prelazu kolima cekali trubili dok se kompozicija bukvalno vukla kao puzz.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=386063#p386063:5lanbclo je napisao(la):
tragac » 14 May 2016 03:17 pm[/url]":5lanbclo]Popodnevni Valjevac prolazi kroz Rakovicu, malopre.
file.php

Deluje na slici kao da su vrata na dobroj visini u odnosu na peron ali kapiram da kad bi ih otvorio razvalio bi ih sve.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=386087#p386087:15c5vu5y je napisao(la):
spatiotecte » 14 May 2016 05:43 pm[/url]":15c5vu5y]
Deluje na slici kao da su vrata na dobroj visini u odnosu na peron ali kapiram da kad bi ih otvorio razvalio bi ih sve.
[/quote]
Spatio,nije problem u razmaku između ivice perona i voza već u visinskoj razlici izmedju poda voza i peronske površine. Otvarali smo par puta vrata u Rakovici tokom probnih vožnji i bez problema je prošlo.
 
Ma dajte molim vas pa kao da je teško neđšto da se spusti peron 30cm? Pa kakva su sve građevinska čudesa građena u srbiji a komplikovano je spustiti peron. Pa u zapadnoj evropi pi poslali direktora železnice u psihijatrijsku ustanovu jer je nesposoban.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=385107#p385107:3f301uqk je napisao(la):
cybercom » 09 Мај 2016 10:43 pm[/url]":3f301uqk]Cao svima,

Evo i mog skormnog doprinosa temi.Danas oko 5h sam radove snimio iz vazduha:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=WXHo8MCNKIs[/youtube]

Uzasna se guzva pravi na Pancevackom mostu :(

Pozdrav,


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=385171#p385171:3f301uqk je napisao(la):
cybercom » 10 Мај 2016 11:15 am[/url]":3f301uqk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=385122#p385122:3f301uqk je napisao(la):
dex87 » Uto Maj 10, 2016 12:37 am[/url]":3f301uqk]Hvala svima :)

@cybercom odlican snimak, da zaista guzve su pogotovo ujutru, ali nadam se da vredi, opet videcemo hoce li putnici bar u nekoj meri vratiti se na voz, ne znam koliko je realno da to bude nekih 25 min putovanje od Pancevo Vojlovice - Pancevackog mosta po mojoj nekoj proceni.

Hvala @dex87,

Ukoliko budem imao vremena snimacu i druge projekte/radove, potrudicu se da snimam gradilista izbliza kako bi se videlo kako odmicu radovi.
Inace ovde u krnjaci se stvara stravicna guzva i totalno mi je nenormalno da ovo traje 3 i po meseca.

Ako imate preporuku sta snimiti ,slobodno javite.

Pozdrav!
@Сајберком, добро дошао на форум.
Пошто видим да желиш да снимаш из ваздуха са дрончићем, да ли имаш дозволу од војске за снимање, пошто је иста потребна ?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=386136#p386136:1stk9boj je napisao(la):
Biciklistkinja » 14 May 2016 11:05 pm[/url]":1stk9boj]Ma dajte molim vas pa kao da je teško neđšto da se spusti peron 30cm? Pa kakva su sve građevinska čudesa građena u srbiji a komplikovano je spustiti peron. Pa u zapadnoj evropi p**** poslali direktora železnice u psihijatrijsku ustanovu jer je nesposoban.

Uopste nije toliko jednostavno spustiti peron koliko ti se cini. Prvo tu treba polupati na stotine metara kadratnih perona sto zahteva ozbiljnu mehanizaciju i ozbiljno remetenje koriscenja stanice, uvodjenje laganih voznji ili cak zatvaranje koloseka.
Zatim morale bi odvodne atmosferske kanalizacije da se prepravljaju novi ivicnjaci adekvatne visine da se nabave pa sve to ponovo asfaltirati ili behatonizovati.
Na kraju tonije posao od 10000 evra vec mnogo vise.
 
Vrh