Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=384933#p384933:3mxp3d9c je napisao(la):
tragac » Ned Maj 08, 2016 11:40 pm[/url]":3mxp3d9c]Drveni pragovi bi trebali da su sasvim dovoljni za većinu naših pruga, mnogo veći problem je nemar u održavanju, za to nam ni titanijumski pragovi ne bi pomogli.

320892_voz--wwwbelgradedcom_f.jpg
Reče čovek suštinu :kk:
 
Jeste, šid, vinkovcu i novska su nastali u zadnjih 25 godina....

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Obicno ekspresni voz /vlak ne staje kod svake bandere jel ono bio matos nekad 4 .15 h 4.30h bg zg
Vise sam isao dioklecijanom bg split bg sa reziskom p4 bjese imam je jos negdje
 
Cilj HŽ Infre je 2:08 od Zagreba do Vinkovaca u dogledno vrijeme.
 
Kakvo je stanje u Hr stobse tice Zeleznice, jesu li bolji od nas, barem malo?
 
HŽ je uvijek bio svojevrsni predvodnik, čak i za doba Juge. On je prvi uspostavio brzinu od 160 km/h na svojoj mreži još od početka 80-ih, koju je održao do danas. Končareva "Brena" je bila i ostala ponos hrvatske industrije, a tradiciju nastavljaju novi niskopodni Končarevi vlakovi, u velikom udjelu proizvod domaće pameti i domaćih ruku. Da se razumijemo, nisu savršeni, ali smatram da je bolje proizvoditi domaće nego uvoziti. Do sad su se u eksploataciji pokazali sasvim adekvatni.

Što se infrastrukture tiče, ostvaruju se veliki pomaci na bolje. I što je posebice pohvalno, nekoliko velikih projekata osiguralo je 85% bespovratnih EU sredstava, s još mnogo takvih projekata u pripremi.

Istina da obnova i unaprijeđenje ide sporije jer je dokumentacija za EU projekte komplicirana, ali dugoročno se itekako isplati.

U teretnom prijevozu nastupila je liberalizacija još od stupanja u EU (sredina 2013.), ali tek sad alternativni prijevoznici uzimaju zamah. Tako su sve češći prizor na mreži HŽ-a teretni vlakovi privatnih/stranih operatera, poput RCA, Train Hungary ili PPD/Adria. Što uključuje i mnogo novih lokomotiva na HR prugama, poput Rumunjki, Taurusa, Traxxa ili Vectrona.
 
Cao svima,

Evo i mog skormnog doprinosa temi.Danas oko 5h sam radove snimio iz vazduha:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=WXHo8MCNKIs[/youtube]

Uzasna se guzva pravi na Pancevackom mostu :(

Pozdrav,
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=385105#p385105:27jb0jb6 je napisao(la):
Gedeon » Mon May 09, 2016 10:40 pm[/url]":27jb0jb6]HŽ je uvijek bio svojevrsni predvodnik, čak i za doba Juge. On je prvi uspostavio brzinu od 160 km/h na svojoj mreži još od početka 80-ih, koju je održao do danas. Končareva "Brena" je bila i ostala ponos hrvatske industrije, a tradiciju nastavljaju novi niskopodni Končarevi vlakovi, u velikom udjelu proizvod domaće pameti i domaćih ruku. Da se razumijemo, nisu savršeni, ali smatram da je bolje proizvoditi domaće nego uvoziti. Do sad su se u eksploataciji pokazali sasvim adekvatni.

Što se infrastrukture tiče, ostvaruju se veliki pomaci na bolje. I što je posebice pohvalno, nekoliko velikih projekata osiguralo je 85% bespovratnih EU sredstava, s još mnogo takvih projekata u pripremi.

Istina da obnova i unaprijeđenje ide sporije jer je dokumentacija za EU projekte komplicirana, ali dugoročno se itekako isplati.

U teretnom prijevozu nastupila je liberalizacija još od stupanja u EU (sredina 2013.), ali tek sad alternativni prijevoznici uzimaju zamah. Tako su sve češći prizor na mreži HŽ-a teretni vlakovi privatnih/stranih operatera, poput RCA, Train Hungary ili PPD/Adria. Što uključuje i mnogo novih lokomotiva na HR prugama, poput Rumunjki, Taurusa, Traxxa ili Vectrona.

Sto se tice svih vucnih vozila svake elektro lokomotive iz dobija Jugoslavije mogu da idu do 160 km/h. Za Rumunke serije 461 bi mogle ici 200 km/h sa zamenom reduktora.
 
А овако се то ради у озбиљним земљама...
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vz_j_BEkVCQ[/youtube]
 
Hvala svima :)

@cybercom odlican snimak, da zaista guzve su pogotovo ujutru, ali nadam se da vredi, opet videcemo hoce li putnici bar u nekoj meri vratiti se na voz, ne znam koliko je realno da to bude nekih 25 min putovanje od Pancevo Vojlovice - Pancevackog mosta po mojoj nekoj proceni.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=385120#p385120:1efoe6nk je napisao(la):
Kolega2357 » 09 May 2016 11:27 pm[/url]":1efoe6nk]

Sto se tice svih vucnih vozila svake elektro lokomotive iz dobija Jugoslavije mogu da idu do 160 km/h. Za Rumunke serije 461 bi mogle ici 200 km/h sa zamenom reduktora.
Tebe je neko ili dobro slagao ili ti nesto nisi dobro razumeo. Jedine lokomotive za vreme JŽ koje su mogle da razvijaju brzinu od 160km/h su 442(1142 danas na HŽ) i nase 441 podserije 600(cetiri lokomotive). 441-700 imaju reduktore za 140 a sve ostale za 120km/h.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=385122#p385122:2pmshghu je napisao(la):
dex87 » Uto Maj 10, 2016 12:37 am[/url]":2pmshghu]Hvala svima :)

@cybercom odlican snimak, da zaista guzve su pogotovo ujutru, ali nadam se da vredi, opet videcemo hoce li putnici bar u nekoj meri vratiti se na voz, ne znam koliko je realno da to bude nekih 25 min putovanje od Pancevo Vojlovice - Pancevackog mosta po mojoj nekoj proceni.

Hvala @dex87,

Ukoliko budem imao vremena snimacu i druge projekte/radove, potrudicu se da snimam gradilista izbliza kako bi se videlo kako odmicu radovi.
Inace ovde u krnjaci se stvara stravicna guzva i totalno mi je nenormalno da ovo traje 3 i po meseca.

Ako imate preporuku sta snimiti ,slobodno javite.

Pozdrav!
 
Од сутра хемијски воз запрашује дуж пруга
БЕОГРАД -

Предузеће Инфраструктура железнице Србије ће од 11. маја хемијским возом спроводити акцију сузбијања вегетације, која ће се периодично спроводити на српским пругама и планирано је да траје 22 дана.

http://www.rtv.rs/sr_ci/drustvo/od-sutr ... 17035.html
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=385153#p385153:20rivvwc je napisao(la):
mvbg1 » Tue May 10, 2016 9:16 am[/url]":20rivvwc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=385120#p385120:20rivvwc je napisao(la):
Kolega2357 » 09 May 2016 11:27 pm[/url]":20rivvwc]

Sto se tice svih vucnih vozila svake elektro lokomotive iz dobija Jugoslavije mogu da idu do 160 km/h. Za Rumunke serije 461 bi mogle ici 200 km/h sa zamenom reduktora.
Tebe je neko ili dobro slagao ili ti nesto nisi dobro razumeo. Jedine lokomotive za vreme JŽ koje su mogle da razvijaju brzinu od 160km/h su 442(1142 danas na HŽ) i nase 441 podserije 600(cetiri lokomotive). 441-700 imaju reduktore za 140 a sve ostale za 120km/h.

Razumem sta hoces da kazes ali mi nisi jasan znaci po tvojoj logici ne mogu da se zamene reduktori na vecini lokomotiva za brzine do 160 km/h.
 
U Srbiji se po defaultu sve radi naopako, prvo se radi pruga pa se onda narucuju nove garniture, a kod nas nekako naopako, prvo garniture pa juri obnovu pruga...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=385267#p385267:322t9paz je napisao(la):
dex87 » Tue May 10, 2016 7:06 pm[/url]":322t9paz]U Srbiji se po defaultu sve radi naopako, prvo se radi pruga pa se onda narucuju nove garniture, a kod nas nekako naopako, prvo garniture pa juri obnovu pruga...

Ne vredi narucivati nista novo ovde jer su svi tenderi namesteni. Imas nekoliko firmi recimo od koje jedna vec unapred dobija tender a sve ostale su fiktivne i sto je najgore sve firme koje su ucestvovale na tenderu pokupe ogromne kolicine novca.
 
Pruga Šid – Bijeljina u vlasništvu ŽRS



Vlada Srbije dala je saglasnost da se na preduzeće “Željeznice RS” (ŽRS) uknjiži 18,467 kilometara dionice pruge na relaciji Šid – Bijeljina. Ova odluka donesena je na Skupštini Akcionarskog društva za upravljanje javnom željezničkom infrastrukturom “Infrastruktura železnice Srbije” 11. aprila. Na zajedničkoj sjednici vlada Srbije i Srpske, koja je održana 26. juna prošle godine u Beogradu, jedan od zaključaka je bio da Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije i Ministarstvo saobraćaja i veza RS sprovedu aktivnosti da se pruga Šid – Bijeljina, koja prolazi kroz Srpsku u dužini od 18,467 kilometara, a koja je uknjižena na “Željeznice Srbije”, prenese u svojinu ŽRS. Na osnovu ovog zaključka Vlada Srbije je 15. aprila donijela rješenje o davanju saglasnosti na odluku o izuzimanju dionice pruge državna granica – Bijeljina iz mreže “Infrastruktura železnice Srbije” radi prenosa u svojinu ŽRS. – Čim zvanično dobijemo ovo rješenje, pokrenućemo postupak uknjiženja imovine, a to će nam dati mogućnost ulaganja u ovu prugu i time jačeg povezivanja sa Srbijom – kazali su u Ministarstvu saobraćaja i veza RS.

Više detalja na: http://www.cafe.ba/vijesti/216468_Pruga ... u-ZRS.html
 
Камо среће да уведу неки воз на тој прузи. Мада спорне су брзине од Руме до Шида, као и према Бијељини.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=385265#p385265:2a5y4hvf je napisao(la):
Kolega2357 » 10 May 2016 06:01 pm[/url]":2a5y4hvf]

Razumem sta hoces da kazes ali mi nisi jasan znaci po tvojoj logici ne mogu da se zamene reduktori na vecini lokomotiva za brzine do 160 km/h.
Gde sam ja spomenuo da ne mogu da se zamene reduktori? Samo sam odgovorio na tvoju netačnu konstataciju da su sve lokomotive u bivšoj JŽ mogle da idu 160km/h. I to je to.
A sto se tiče zamene reduktora ni tu nije baš situacija prosta. Pored reduktora treba tu zameniti još dosta toga. Pa se onda postavlja pitanje isplativosti celog posla. Trenutno je isplativije da Srbija Voz kupi desetak novih elektro lokomotiva za brzine do 200 km/h (TRAXX,VECTRON,ŠKODA 190E)nego da dodatno slupa stotine hiljada evra po lokomotivi za dizanje maksimalne brzine koju realno nećemo još dugo videti ovde.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=385105#p385105:t9f2enxk je napisao(la):
Gedeon » 09 May 2016 09:40 pm[/url]":t9f2enxk]HŽ je uvijek bio svojevrsni predvodnik, čak i za doba Juge. On je prvi uspostavio brzinu od 160 km/h na svojoj mreži još od početka 80-ih, koju je održao do danas. Končareva "Brena" je bila i ostala ponos hrvatske industrije, a tradiciju nastavljaju novi niskopodni Končarevi vlakovi, u velikom udjelu proizvod domaće pameti i domaćih ruku. Da se razumijemo, nisu savršeni, ali smatram da je bolje proizvoditi domaće nego uvoziti. Do sad su se u eksploataciji pokazali sasvim adekvatni.

Što se infrastrukture tiče, ostvaruju se veliki pomaci na bolje. I što je posebice pohvalno, nekoliko velikih projekata osiguralo je 85% bespovratnih EU sredstava, s još mnogo takvih projekata u pripremi.

Istina da obnova i unaprijeđenje ide sporije jer je dokumentacija za EU projekte komplicirana, ali dugoročno se itekako isplati.

U teretnom prijevozu nastupila je liberalizacija još od stupanja u EU (sredina 2013.), ali tek sad alternativni prijevoznici uzimaju zamah. Tako su sve češći prizor na mreži HŽ-a teretni vlakovi privatnih/stranih operatera, poput RCA, Train Hungary ili PPD/Adria. Što uključuje i mnogo novih lokomotiva na HR prugama, poput Rumunjki, Taurusa, Traxxa ili Vectrona.


EU fondovi, bespovratna sredstva, naravno.
Omaž domaćim ljubiteljima jahača medveda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=385105#p385105:2fz19ban je napisao(la):
Gedeon » 09 May 2016 09:40 pm[/url]":2fz19ban]HŽ je uvijek bio svojevrsni predvodnik, čak i za doba Juge. On je prvi uspostavio brzinu od 160 km/h na svojoj mreži još od početka 80-ih, koju je održao do danas. Končareva "Brena" je bila i ostala ponos hrvatske industrije, a tradiciju nastavljaju novi niskopodni Končarevi vlakovi, u velikom udjelu proizvod domaće pameti i domaćih ruku. Da se razumijemo, nisu savršeni, ali smatram da je bolje proizvoditi domaće nego uvoziti. Do sad su se u eksploataciji pokazali sasvim adekvatni.

Što se infrastrukture tiče, ostvaruju se veliki pomaci na bolje. I što je posebice pohvalno, nekoliko velikih projekata osiguralo je 85% bespovratnih EU sredstava, s još mnogo takvih projekata u pripremi.

Istina da obnova i unaprijeđenje ide sporije jer je dokumentacija za EU projekte komplicirana, ali dugoročno se itekako isplati.

U teretnom prijevozu nastupila je liberalizacija još od stupanja u EU (sredina 2013.), ali tek sad alternativni prijevoznici uzimaju zamah. Tako su sve češći prizor na mreži HŽ-a teretni vlakovi privatnih/stranih operatera, poput RCA, Train Hungary ili PPD/Adria. Što uključuje i mnogo novih lokomotiva na HR prugama, poput Rumunjki, Taurusa, Traxxa ili Vectrona.
Hrvatsku danas bi teško mogli postaviti kao pozitivan primer, ne samo železnice,nego i transportne politike uopšte. Do "reformi" po diktatu MMF, bilo je dosta više vozova, naročito međunarodnih. Krajem 2012. se većina međunarodnih linija svela na jedan voz dnevno. Između Beograda i Zagreba od 4 ravnomerno raspoređena polaska, ostao je samo onaj par koji i iz Beograda i Zagreba polazi u 11, jedini par vozova koji moji prijatelji ni iz Zagreba ni iz Beograda nikada nismo koristili ranije. Na jedvite jade je vraćen noćni Beograd - Ljubljana, najpraktičniji prevoz između Srbije i Slovenije. U unutrašnjem saobraćaju, 2-3 vozova ne saobraća subotom nedeljom i praznikom, na nekim prugama ni jedan voz tih dana (na primer, pogranični za Erdut-Bogojevo). U Srbiji, ako ništa, vikendom je dobar saoraćaj vozova, a mnogi vozovi su puniji vikendom nego radnim danom.

Između dva najveća grada, Zagreb i Split, priča je spala na 2,5 para vozova dnevno van turističke sezone. A u Ličku prugu je spucano jako puno para. Ono što je paradoks, šta god da su radili sa prugom, drumski prevoz je uvek bio brži. Ubrza se prevoz prugom za sat vremena, ali se isto toliko ubrza na drumu, i opet smo na starom. To je i jedan od razloga zašto je Udruženje ljubitelja železnice tražilo bržu vezu Barske pruge preko Obrenovca, da se sustigne prevoz na autoputu. U Srbiji je po tom pitanju situacija dosta bolja, jer je i dalje manje zaduživanja radi uvoznog luksuza zvanog automobil na autoputu.

Nekom igrom oklnosti, da li političkih ili kakvih već strategija, Beograd ima mnogo razvijeniji i funkcionalniji železnički čvor, po koncepciji i izgrađenoj najskupljoj komponenti, donjem stroju. Zagrebački čvor je zbog vrlo razvijenog saobraćaja prigradskih i regionalnih vozova na ivici zagušenje, i nedostaje mu dosta novih koloseka i kompletiranje obilazne pruge. Beograd ima skoro sve, ali je sve zapušteno, i na kraju se u suprotnosti sa bilo kojom razumnom politikom, planira čak i smanjenje kapaciteta.

Hrvatska je sa druge strane još pozitivan primer vezano za očuvanje svoje tehničke operative po svaku cenu, pa makar nigde van Hrvatske nemali poslova. Ta vrsta ekonomskog patriotizma ne postoji u Srbiji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=385427#p385427:2mqfpilr je napisao(la):
mvbg1 » Wed May 11, 2016 11:36 am[/url]":2mqfpilr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=385265#p385265:2mqfpilr je napisao(la):
Kolega2357 » 10 May 2016 06:01 pm[/url]":2mqfpilr]

Razumem sta hoces da kazes ali mi nisi jasan znaci po tvojoj logici ne mogu da se zamene reduktori na vecini lokomotiva za brzine do 160 km/h.
Gde sam ja spomenuo da ne mogu da se zamene reduktori? Samo sam odgovorio na tvoju netačnu konstataciju da su sve lokomotive u bivšoj JŽ mogle da idu 160km/h. I to je to.
A sto se tiče zamene reduktora ni tu nije baš situacija prosta. Pored reduktora treba tu zameniti još dosta toga. Pa se onda postavlja pitanje isplativosti celog posla. Trenutno je isplativije da Srbija Voz kupi desetak novih elektro lokomotiva za brzine do 200 km/h (TRAXX,VECTRON,ŠKODA 190E)nego da dodatno slupa stotine hiljada evra po lokomotivi za dizanje maksimalne brzine koju realno nećemo još dugo videti ovde.

Pa nisi nigde spomenuo ali ja sam rekao da je moguce zameniti reduktore ali treba zameniti i kocnice na lokomotivama jer za 160 km/h trebaju bolje kocnice i elektricna kocnica.
 
Лопови би украли и вагоне
З. РАДОВИЋ | 11. мај 2016. 15:15 | Коментара: 5

Лопови "односе" са пруга све што стигну, а не презају да опустоше и градилишта. У протеклих девет месеци штета нарасла на око 350.000 евра

http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... i-i-vagone
 
Vrh