Мислим да примећујете да се министри и политичари последњих дана у медијима фрљају с брзине, па сам решио да израчунам реалне средње брзине у случајевима када воз стаје сваких 30, 80 и 200 километара при максималним брзинама 120, 140 и 160 километара на сат. За веће брзине, потребни су ми фабрички подаци за те брже возове, а овде сам анализирао 441, односно верзију 444 Северину, које имају сличне вучне карактеристике и могућност да се редуктори брзине прилагоде за 160км/с.
Брзина 120км/с, на сваких 30км стајање, средња брзина 97км/с. (до Будимпеште 4 сата 6 минута)
Брзина 140км/с, на сваких 30км стајање, средња брзина 109км/с. (до Будимпеште 3 сата 40 минута)
Брзина 160км/с, на сваких 30км стајање, средња брзина 119км/с. (до Будимпеште 3 сата 22 минута)
Брзина 120км/с, на сваких 80км стајање, средња брзина 110км/с. (до Будимпеште 3 сата 38 минута)
Брзина 140км/с, на сваких 80км стајање, средња брзина 126км/с. (до Будимпеште 3 сата 10 минута)
Брзина 160км/с, на сваких 80км стајање, средња брзина 141км/с. (до Будимпеште 2 сата 48 минута)
Брзина 120км/с, на сваких 200км стајање, средња брзина 115км/с. (до Будимпеште 3 сата 27 минута)
Брзина 140км/с, на сваких 200км стајање, средња брзина 134км/с. (до Будимпеште 2 сата 58 минута)
Брзина 160км/с, на сваких 200км стајање, средња брзина 152км/с. (до Будимпеште 2 сата 38 минута)
Међутим, у рачуницу нису укалкусина успорења због кретања кроз стари Будимпештански чвор, и нове чворове Новосадски, и Београдски. Та успорења утичу да при брзини 160км/с, уместо 34 путујемо 38 минута Београд-Нови Сад, средњом брзином 127км/с, а уштеда у односу на 120км/с износи 8 уместо 10 минута. Односно, основне поменуте брзине и времена путовања су теоријски, а уз сваку се нађе неки ђаво да успори. Са 140км/с, реално време путовања је 41 минут, а са 120 је 45 минута. Наравно, све ово је без заустављања игде између, ни Инђија, ни Нови Београд. Aко би воз Београд-Нови Сад достизао 160км/с, а стао само још на Новом Београду, и у Инђији, време путовања би било 45 минута.
За 200км/с, колико ЦИП захтева, Београд-Нови Сад се путује 35 уместо 38 минута без заустављања. Дакле, за све што у Србији не стаје нигде осим у Прокопу, обилазећи чак и Нови Сад, даје поражавајући резултат за много већа улагања. Ред повећане цене улагања за ту брзину је око 3 милиона евра по километру, при чему немамо вучниг возила за преко 160км/с, и само 26 вагона који могу достићи 200км/с. Тих преко 100 милиона евра више је паметније уложити у друге регионе.