Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ja sam veliki pobornik ovakvih voznih sredstva: jeftina su, kapaciteta kao autobus, mogu da se spajaju po potrebi...
Po meni bi kod nas bili idealni da se manja mesta povežu sa većim gradićem, čak i dva gradića međusobno koja imaju između veliku gustinu a stanovništo gravitira između.
Npr pravac Čačak - Kraljevo - Kruševac sa krakom ka Kragujevcu i celim potezom od Smederava do Niša. Naravno i cela Vojvodina.
Tu bi moglo desetak lokalnih linija do i od nekog grada koja bi špartala na svakih 0,5-1h.
Ima kratku relaciju (između 30 i 60 km), i jedno vozilo sa jednim mašinovođom može da odradi više tura tokom dana.
Komforniji i jeftiniji od lokalnog autobusa, trenutno negde brže a negde sporije (zavisi od stanja pruge), malo marketinga, smislen red vožnje, i eto brzog povrata novca uloženog u kupovinu vozila. I posle samo profit.
Verujem da bi i sa trenutnim stanjem pruge između Kraljeva i Kruševca bio bar na pozitivnoj nuli što se tiče isplativosti.
 
Vrhunac cinizma institucija je što se u Nišu sve ono što smo mi predlagali za Jagodinu promoviše kao izvanredno rešenje, a za nas Jagodince to ne važi, za nas je kavez i život u saobraćajnom kolapsu i nebezbednom okruženju.
Jagodinci i njihov trip da su veliki grad, pa se porede sa 7x većim Nišom.

Pošto se oni ponavljaju, nadležni ćute, da se i ja ponovim.
Zahtev za izmeštanje pruge je nemoguć, jer nema mesta, čak i kada bi bilo 150M evra za bacanje.
Pruga kroz grad ostaje gde je i bila, sa istim brzinama.
Razumni zahtevi su da u ulici Kapetana Koče bude podvožnjak umesto pp.
...i ja bi dodao ukidanje industeijske pruge za Fabriku kablova, koja zaista guši grad.
 
Normalno održavanje pruga u Srbiji ne postoji već decenijama i verovatno i neće postojati sve do potpunog ukidanja železničkog saobraćaja u Srbiji ili 3. Balkanskog ili 3. Svetskog rata.

Velika je sramota što se ta pruga uopšte ne održava decenijama i što je sada verovatno u najgorem stanju od izgradnje ne računajući period od 1918. kada su Austrougari namerno uništili prilikom povlačenja.
Poslednji put sam u lokomotivi prošao prugu Beograd - Niš 2012. do napredne okupacije i potpunog satiranja četvrte armije. U okviru ZOP Paračin, a koja je (ako negde nisam pogrešio) održavala od Velike Plane do Aleksinca, pruga je bila solidno održavana. Onih par laganih vožnji su bile ili nadoknadive, ili pravile minimalno kašnjenje. Kritičan je bio deo severno od Velike Plane. Tada se na pruzi staroj 47 godina održavala brzina uglavnom 100km/h. Vrlo zanimljiv fenomen da je i pred uništenje Četvrte armije, ona na nekim ZOP (za održavanje pruge) bilo relativno dobro, negde loše, a u Beogradu i okolini katastrofa. Ne znam od čega je to zavisilo.

Inače, 2016. su pruge TENT (veza kopova u Kolubari sa termoelektranama kod Obrenovca) i dalje vrlo solidno održavane. Ali tada su imali nekoliko vrhunskih inženjera pred penzijum, kojima su zabranjivali da zaposle pripravnike kojima bi preneli svoja znanja. Sada ne znam kako je.

Ne zaboravite da je pruga za BG:VOZ od Batajnice do Pančevačkog mosta solidno održavana, zato što je makar negde neka pozicija vlasti preuzela odgovornost za to.

I to je sve bilo moguće sa Srbima poteklim iz srpskih obrazovnih ustanova. Odnosno, kao onaj vic kada deda ode u apoteku, pa se apotekarka u miniću popne na merdevine, pa deda shvati da nije do njega, nego do one druge strane.
 
IMG-26adb1c978c647aed3c820ff44590898-V.jpg

Ono što nisu uradili sad rade stopa stuba stanice nbg
 
Pružni Prelaz Kijevo.
DSC_6584.JPG


Borba 1 na 1.
DSC_6593.JPG


U Pinosavi, TMD 915 - 101 Varioci Resnik se vraća sa intervencije u Kusadku na skretnici.
DSC_6700.JPG

DSC_6702.JPG


Dovučene šine u Klenje za zamenu, izgleda ništa od toga, tu su više od godinu dana.
Ceo Jug 1 preko Mladenovca je jeziv, signali većinom na crveno, brzina na 30 km/h, neke ukrsnice se izbegavaju za ukrštavanje i tako... 😵‍💫
20250521_173950(0).JPG
 
 
Barem je čovek sa železnice a jok ko ovi šumari i poljoprivrednici Jelene Tanasković.

Било их је ВД-ова са железнице сијасет већ, па опет иста прича. Док се постављају ВД-ови уместо конкурса по закону увек ће бити исто. Уосталом, постављање ВД-ова у трајању од деценију није по закону...
 
I da raspišu konkurs opet će izabrati koga oni hoće, jedina razlika je što VD-a mogu da šutnu kada hoće. A da je po zakonu, nije nikako.
 
I da raspišu konkurs opet će izabrati koga oni hoće, jedina razlika je što VD-a mogu da šutnu kada hoće. A da je po zakonu, nije nikako.

Zato sam i napisao konkursa po zakonu. Da je sve po zakonu, ne bi se birao onaj koga oni hoće, nego najbolji kandidat. Cela država je u VD stanju već deceniju...
 
 
Vrh