Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

REPORTERI „DNEVNIKA” NA GRADILIŠTU BRZE PRUGE OD NOVOG SADA DO SUBOTICE​

Stručnjaci testiraju puteve vožnje; 273 KILOMETRA NOVIH KOLOSEKA​


Na trasi novosagrađene brze pruge od Novog Sada do Subotice u proteklih mesec i po dana obavljaju se statička ispitivanja.
Izvođači radova - konzorcijum Kineskih železnica, u saradnji sa nadzornim organima i stručnim službama Infrastrukture železnice Srbije, testiraju pojedine segmente na brzoj pruzi između Novog Sada i Subotice. Statičkim testiranjima obuhvaćene su novoizgrađena pruga, kontaktna mreža, signalizacija i celokupna nova železnička infrastruktura, uključujući geodetska i merenja opterećenja. Cilj svih tih testiranja je da se potvrdi da je nova pruga spremna za najznačajnije - dinamičko ispitivanje, koje pak treba da pruži dokaz da je ona spremna i za saobraćaj vozova.

Dinamička testiranja bi trebalo da počnu krajem septembra, prema navodima ministra građevinarstva i saobraćaja Gorana Vesića, a obavljaće ih kompanija Nemačkih železnica “Deutsche Bahn Systemtechnik”, koja je testirala i brzu prugu između Beograda i Novog Sada. Tokom avgusta na gradilištu pruge je radilo nešto manje od dve hiljade radnika i stručnjaka iz Kine i naša, a istovremeno je bilo angažovano i skoro 400 mašina Kineskih železnica i domaćih kompanija koje rade na ovom projektu.

Od Novog Sada do Subotice za 42 minuta
Kada bude uspostavljen redovan železnički saobraćaj između Beograda i Subotice za vozove brzine do 200 kilometara na sat, između ova dva grada putovaće se oko osamdeset minuta. Vozom će se od Beograda do Bačke Topole putovati 64 minuta, a do Vrbasa 53 minuta. Prema simulaciji, vreme putovanja međunarodnih putničkih vozova od Novog Sada do Subotice iznosi 42 minuta. Dok će putnički vozovi saobraćati brzinom od 200 kilometara na sat, maksimalna brzina teretnih vozova biće do 120 km/sat.

Dok teku statička i pripreme za dinamička ispitivanja, radnici privode kraju zaostale poslove i ispravljaju uočene nedostatke spremajući stanične i infrastrukturne železničke kapacitete za puštanje pruge u saobraćaj 25. novembra, kako je najavljeno iz državnog vrha. Tako je i u Subotici, koja je jedino mesto na toj 108 kilometara dugoj poslednjoj deonici pruge za vozove koji razvijaju brzinu do 200 kilometara na sat, od Beograda do granice sa Mađarskom, u kom se paraleleno sa gradnjom brze pruge odvijao železnički saobraćaj.

U toku su statička testiranja kojima su obuhvaćene novoizgrađena pruga, kontaktna mreža, signalizacija i celokupna nova železnička infrastruktura, uključujući geodetska merenja i merenja opterećenja
U tom gradu je još uvek otvoren samo četvrti peron , drugi se doteruju, bruse, rade se sitne popravke na liftovima... Stanična zgrada je u najvećoj meri završena,čak je i jedan deo useljen. Radovi su počeli sa zatvaranjem pruge Novi Sad - Subotica 7. aprila 2022. godine. Tada je saobraćaj premešten na pomoćni pravac preko Bogojeva i Sombora,i svega 11 sati koliko je trajalo povezivanje pruge bio je u prekidu, ali se sve vreme odvijao.uspešno, što je rezultat dobro uspostavljenih kolosečnih veza.

Subotička železnička stanica jedna je od devet na trasi brze pruge Novi Sad-Subotica koja je kompletno renovirana. U Subotici je 1869. godine, sa dolaskom prvog voza iz Segedina izgrađena mala postaja, a naknadno i železnička stanica sa uspostavljanjem linije Budimpešta – Zemun. Iako je objekat malo istražen i tokom decenija je doživeo brojne promene, pa ga nije bilo ni moguće vraćati u prethodno stanje, prilikom rekonstrukcije stanične zgrade projektanti i izvođači vodili su računa da se sačuva kulturna i. istorijska vrednost objekta.

Vraćena je nadstrešnica sa autentičnim stubovima po kojima je ta stanica bila karakteristična, s tim što su uneti novi detalji u vidu staklenog krovnog pokrivača na određenoj njenoj površini. Mislilo se i na zelenilo tako da i na novom staničnom trgu,a i na delu prema peronima je stanica oplemenjena biljem.

Radovi na brzoj pruzi Novi Sad - Subotica, obuhvatili su polaganje oko 273 kilometara novih koloseka, uključujući dvokolosečnu prugu i stanične koloseke. Ugrađene su i 302 skretnice, a za izgradnju brze pruge bilo potrebno uraditi oko osam i po miliona kubika zemljanih radova.

Na trasi brze pruge Novi Sad - Subotica izgrađeno je, pored ostalog, šest mostova ukupne dužine 2.330 metara, pet galerija, 15 podvožnjaka, 27 nadvožnjaka dugih skoro četiri kilometra. Pored toga, po prvi put u Srbiji izgrađena su i tri ekodukta, svaki dužine od po 46 metara, koji će omogućavati životinjama bezbedan prelazak preko pruge, na deonicama Lovćenac – Bačka Topola, Bačka Topola – Žednik i Subotica – državna granica. Sagrađena su i 33 propusta duga oko 800 metara.

Dinamička testiranja bi trebalo da počnu krajem septembra, prema navodima ministra građevinarstva i saobraćaja Gorana Vesića, a obavljaće ih kompanija Nemačkih železnica “Deutsche Bahn Systemtechnik”, koja je testirala i brzu prugu između Beograda i Novog Sada

Poslednju deonicu brze pruge gradi kineski konzorcijum China Railway International” i „China Communications Construction Company”. Vrednost ugovora i do sada dva potpisana aneksa je oko 1,17 milijardi dolara. Ugovoreni rok za završetak radova bio je avgust 2025. godine. Kako je 25. novembar ove godine naveden kao dan za uspostavljanje saobraćaja na trasi brze pruge od Novog Sada do Subotice, to znači da će ona biti završena godinu dana pre roka.

 
Bio sam pre par nedelja u Prokuplju. Strašno. I ako je napredak samo koridor 10 onda u k.... sve. Opet samo najveći dobijaju, ostali smo u banani.
 
U Prokuplju je režim dobio preko 72% na parlamentarnim izborima. Žao mi je onih oko 20% normalnih (zapravo oko 15% kad skaliramo zbog izlaznosti), ali ostatak je sam izabrao svoju sudbinu.
 
Pa i to što kažeš.

Послато са 23043RP34G помоћу Тапатока
 
Да ли мисле о дивљим животињама? Како ће они преко жице? Постављање Бацање пара. Нека лепо на пруга за 100- 160 км/ч аутоматизују путне прелазе, на местима где се пољски пут укршта са пругом да одржавају пружни појас тако да прегледност буде задовољавајућа. На пругама за 160 км/ч+ денивелација и ствар је решена.
 
Ne bih se slozio. Mislim da je potrebno, ali je najveci problem sto ce mnogi automatski dobiti zicane ograde oko kuca i vikendica. Stavise, u neku ruku je i potrebno ograniciti kretanje nekih vrsta zivotinja, poput divljih svinja, koje prenose africku kugu svinja, ili sakala, koji su invazivna vrsta i sire se.
 
Ne kapiram, je l' se Infra bacila u šumarsku industriju? Drveće (topole i bagremi uglavnom) raste iz trupa pruge na metar od šina između NSa i BGa.

To je neverovatno. Dve najgore zemlje po tom pitanju u Evropi su Rumunija i Srbija. Pružni pojas se uopšte ne čisti što je obaveza po propisima. Na nekim mestima su signali slabo vidljivi ili sa određene daljine potpuno nevidljivi zbog rastinja, što je i dodatno pretnja za sigurnost pošto osim Sokola u Srbiji/Jugoslaviji se ne koristi kabinska signalizacija koja se koristi u susednim zemljama već pola veka. Mnoge pruge su postale tuneli kroz džunglu, a lokomotive izgrebane sa strane. Očekivao sam da će bar na super-duper pruzi BG-SU čistiti pružni pojas, ali jok...
 
U Novi Sad jutros rano stigao voz kojim će se raditi testne vožnje ka Subotici.
IMG-e6ee42012d43a79bc4b99e937376e612-V.jpg
 
To je neverovatno. Dve najgore zemlje po tom pitanju u Evropi su Rumunija i Srbija. Pružni pojas se uopšte ne čisti što je obaveza po propisima. Na nekim mestima su signali slabo vidljivi ili sa određene daljine potpuno nevidljivi zbog rastinja, što je i dodatno pretnja za sigurnost pošto osim Sokola u Srbiji/Jugoslaviji se ne koristi kabinska signalizacija koja se koristi u susednim zemljama već pola veka. Mnoge pruge su postale tuneli kroz džunglu, a lokomotive izgrebane sa strane. Očekivao sam da će bar na super-duper pruzi BG-SU čistiti pružni pojas, ali jok...
Код нас на сателитским снимцима свуда око пруге имаш зелени појас.
 
И даље се вуче из смера Новог Сада ка Београду на улазу у станицу Стара Пазова. Осим тога, интерсити је стао на споредни колосек у Инђији. Не знам да ли је то у претходних месец и по дана редовна ситуација јер у том смеру углавном путујем ујутру и увече, када нема интерсити возова, и свакако имају бављење у Инђији.
 
И даље се вуче из смера Новог Сада ка Београду на улазу у станицу Стара Пазова. Осим тога, интерсити је стао на споредни колосек у Инђији. Не знам да ли је то у претходних месец и по дана редовна ситуација јер у том смеру углавном путујем ујутру и увече, када нема интерсити возова, и свакако имају бављење у Инђији.
Stajao je u Inđiji poslednji put kada sam išao. A u suprotnom smeru kako ide? Koliko je ukupno kašnjenje bilo?
 
Vrh