Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

@mvbg1 Sad gledam,ima taj zarasli kolosek do baze 'Sremputa' pa da mota levo na postojecu prugu,ali onda stanicna zgrada dodje sa druge strane. Sve nesto naopako,ne verujem ni da je za vreme es ef er jota imalo nekog smisla.
Taj industrijski kolosek se odvaja sa 15 koloseka u Rumi i nije nikako moguće njega iskoristiti za ovo o čemu pričamo.
@Jelancha je predložio ideju koja je daleko jeftinija od moje. Ali po njoj onda vozovi ne bi ulazili u Rumu, što se ne može reći da je najoptimalnije i najsrećnije rešenje.
Ovo kako sam ja predložio je dosta skuplje jer je potrebno izgraditi par kilometara potpuno novog koloseka ali se zadržava egzistiranje vozova za Šabac u Rumi.
Naravno za ovo je potrebno uraditi daleko ozbiljnije istraživanje i da li uopšte ima ekonomske isplativosti za ovaj obilazni kolosek preko bloka 2.
Šta znam meni je logično da se odradi ovako i da se zadrži sadašnja pruga iz Šapca koja ulazi preko bloka 1.
Taman da imamo moguće linije bez promene smera i za Beograd a u nekoj budućnosti i za Mitrovicu i Šid(što da ne) .
 
гради се нови пут/улица, и наши путари не могу да осмисле јебени кружни ток

пример 1 (Мајшански мост):

Hvataj.JPG


пример 2 (веза Авалског пута и Кружног пута, као и на самом Авалском путу):

Hvataj2.JPG
 
Ovo rešenje bi zahtevalo ponovno zoniranje cele zone levo od stanice.
Smatram da je ovaj problem čisto tehnološke prirode, tj. u RV je za promenu smera odvojeno 15min, a sam proces bi mogao da traje 5 min (primer IR35 u Zürich HB koji ceo voz okrene za 5 minuta, a to su poprilično dugi vozovi kakvi neće skoro voziti za Mačvu).
Možda bi rešenje bila trijangla ispred stanice za teret, a putnički bi imali tehnološki smanjeno potrebno vreme za okretanje. Smatram da je to jeftino i efikasno rešenje
Да, најбоље би била тријалнгла за теретњаке, а путнички рецимо да чека округли/пети минут у Руми (на пример ако је стигао у Руму из БГ-а у 11:33 чекао би 11:40). Трасе су остале из времена кад је Беч или Будимпешта био оријентација ка свему, проблем је по целој Војводини. Зато данас немаш пругу Нови Сад - Зрењанин на пример.
 
гради се нови пут/улица, и наши путари не могу да осмисле јебени кружни ток

пример 1 (Мајшански мост):

Pogledajte prilog 211047

пример 2 (веза Авалског пута и Кружног пута, као и на самом Авалском путу):

Pogledajte prilog 211048
Oni su u slučaju "Majšanskog mosta" tj. te raskrsnice uspeli čak da naprave gore nego što je bilo... I ako je inicijalnim planovima i rešenjima bio planiran kružni tok, očigledno ne znam su potpuno nesposobni da reše birokratske probleme, eksproprijacu zemljišta i slično. Što je najgore oni jedno 4-5 godina pričali kako je to rešena stvar, pa čak i ove godine, što znači da su proces eksproprijacije počeli tek nakon rušenja mosta i na kraju pojeli g***o, jer nisu uspeli da se dogovore sa vlasnikom kako sam čuo... (Mada ni to mi nema smisla da otkup određenog zemljišta za potrebe unapređivanje saobraćaja za makar pola grada nije predmet OBAVEZNE eksproprijacije...)
Taj kružni tok je bio ucrtan i u novi urbanistički plan, i u svakom izveštaju prethodnih godina o pruzi je bio tu, do pre mesec dana kada smo svi videli zabezeknuti da od kružnog toka ostadoše samo dugmići... :)

1725785272280.jpeg
 
Vožnja ka NS-u nije baš mirna.. hajde što stoji kod Pazove, ali dobrim delom puta nešto bruji, trese.. vozio sam se i kad je pušten saobraćaj, nije ni onda bilo idealno, pisao sam ovde, ali sada je baš primetno.. u povratku kao da je bolja situacija, kao i onda.. kao da je jedan kolosek bolje napravljen.
 
Боље да се изгради нова станица у Шапцу мало иза одвајања лозничке пруге, тако би стајао и у Руми.
Локација станице је перфектна, уосталом и далеко већи европски градови имају чеоне станице. Није као да су аутобуска и железничка довољно далеко, може то и даље.
П. С. Уосталом, могла би уз ситне инфраструктурне промене да буде терминус приградским аутобусима.
 
Poslednja izmena:
Локација станице је перфектна, уосталом и далеко већи европски градови имају чеоне станице. Није као да су аутобуска и железничка довољно далеко, може то и даље.
Ма немам ја ништа против шабачке станице, али ако је циљ да се убрза саобраћај појединих возова, о да би могли ту нову станицу да направе.
 
Po meni dugoročno u Rumi treba napraviti novi izlaz iz stanice na zapadnoj strani, i zbog putnika i tereta. Rasputnica ispred bi bila neoptimalna zbog opsluge stanice i koncepta denivelacije brze pruge, ali jeftina.
A u Šapcu 5 minuta za obrt može da se preživi. Ta pruga je već sada na granici da prestigne autobuski saobraćaj, zavisi kako gde. Nakon modernizacije, biće značajno brža i tih 5 minuta neće praviti toliku razliku.
 
Нова станица на ободу би само смањила број путника железнице.
Добар предлог Анона да круг железничке станице постане терминус приградских аутобуса пошто сад постоји неки проблем између Дуге и власника АС Шабац која је опет више за избегавање.
 
Po meni dugoročno u Rumi treba napraviti novi izlaz iz stanice na zapadnoj strani, i zbog putnika i tereta. Rasputnica ispred bi bila neoptimalna zbog opsluge stanice i koncepta denivelacije brze pruge, ali jeftina.
A u Šapcu 5 minuta za obrt može da se preživi. Ta pruga je već sada na granici da prestigne autobuski saobraćaj, zavisi kako gde. Nakon modernizacije, biće značajno brža i tih 5 minuta neće praviti toliku razliku.

Baš ovo, nije neki veliki trošak napraviti zapadni izlaz iz stanice u Rumi, dok bi bio ogroman trošak praviti istočni ulaz u Šapcu (novi most) ili šteta (u slučaju premeštanja stanice, niko je ne bi koristio).
 
Pozdrav,

Evo malo severno banatske egzotike....
Stanica Senta...relativno često prolazim ovuda ali nisam snimao prugu još od poodavne 2008me godine, od jedne februarske vozoljubiteljske akcije sa Slobom iz Ciriha, pokojnim Nemanjom iz Sombora i još jednim momkom...juče se ukazala zgoda pa da vidimo malo na šta to sve liči...

dakle, zarasli koloseci iz smera silosa ka stanici...

sz1.jpg


kontra smer, vidi se i silos...

sz2.jpg


sz3.jpg


Izlazni signali u smeru ka Subotici i Kikindi...

sz4.jpg


...koji RADE!!

sz8.jpg


sz9.jpg



Glavni kolosek...

sz5.jpg


sz6.jpg


i rasputnica odmah iza pp prelaza...levo - ka Subotici, desno ka mostu na Tisi/Kikindi...obratite pažnju na brzine...

sz7.jpg



pogled na stanici u smeru ka jugu /pruga iza stanice ide udesno, ka Bečeju/Čurugu/...

sz10.jpg


priznajem da izgleda veoma spooky, podseća li vas na nešto? Kao da u daljini vividm nekog SS-obergruppenfuhrera kako u gluvo doba noći čeka da ovuda prođe sledeći transport...

sz11.jpg


Inače, pragovi su iz 1996te...

sz12.jpg


Izlazni signali u smeru ka Bečeju /RADE!!/

sz14.jpg


Stanična zgrada, nedavno 'osvežena' /lično se uverio u veoma upitan kvalitet završnih radova, sramota!!!/...

sz18.jpg


...i poslednja dva izvoda iz reda vožnje...šta od ovoga ide, nisam uspeo proveriti...

sz19.jpg


sz20.jpg


Tužno sve ovo izgleda ali - saobraćaja ima /teretnog/, naročito sada u vreme kampanje sećerne repe, žitarica i zatvora glavne pruge NS-SU...

pozdrav,

Petar
 
Pozdrav,

Ima još...

Most preko Tise, koji se radi i renovira i sređuje već...pa, poduže...trenutno se izvode radovi na čeličnoj konstrukciji mosta sa desne strane /u smeru Senta-ČOka, nisam snimio/, kolosek je promenjen i sređen /nisam snimio/ ali...uhvatih geometra kako nešto meri...i bi mi jako čudno s'obzirom da je weekend, odnosno, da je juče bila subota...

LM...

sz21.jpg



sz22.jpg


Novonasuti tucanik se ovde završava...

sz23.jpg


sz24.jpg


...a pruga odavde izgleda kao 110-metarska skakaonica u Obersdorfu.../smer ka Kikindi/

sz25.jpg


nema više, pozdrav,

Petar
 
Blok 1. stanice Ostružnica
Krajnji levi je takozvani "Vinkovački" koji dolazi iz otpremnog Parka "B" Beograd Ranžirne.
Srednji vodi ka prijemnom parku "A" Beograd ranžirne
I krajnji desni koji vodi prema rasputnici B, dalje prema rasputnicama K, K1 i Jajincima i Resniku.
Juče fotkano.
IMG-74c0caf514cd6dfa317cf52df7669a01-V.jpg
 
Vinkovački kao Vinkovci?
Da. Dobio nadimak među železničarima još za vreme JŽ. Jer je ogroman broj vozova iz ranžirne za Vinkovce vozilo Beogradsko osoblje. A tim se kolosekom kretalo ka gore.
Tako npr. kolosek koji vodi iz Rakovice ka parku "A" Beograd ranžirne zovemo "Banatski" jer kao dolazi iz Banata, itd, itd.
 
Čemu služi stanica Ostružnica, da li je nekad tu bilo nekih putničkih vozova ?
 
Dokle je remontovan?
ZGOP Novi Sad je odradio vrhunski posao.
Remontovan je kolosek od Ostružnice do rasputnice B, zatim od ulaza u tunel Železnik pa do ulaznih skretnica ust. Resnik. Vezni kolosek između K i K1 i sve do ulaska u tunel ispred Jajinaca.
Ostalo je da odrade stabilizaciju donjeg stroja i da se brzina vrati na projektovanu posle 20 godina.
 
Čemu služi stanica Ostružnica, da li je nekad tu bilo nekih putničkih vozova ?
Nikada u redovnom saobraćaju kao ni stanica Surčin. One su isključivo stanice koje opslužuju kargo saobraćaj na teretnoj obilaznici oko Beograda između Batajnice Beograd ranžirne i dalje prema Resniku (Jajincima). Dešavalo se ranije da se pruga koristila kao alternativa za saobraćaj prema severu kada je dolazilo do prekida saobraćaja od Novog Beograda i Batajnice.
 
ZGOP Novi Sad je odradio vrhunski posao.
Remontovan je kolosek od Ostružnice do rasputnice B, zatim od ulaza u tunel Železnik pa do ulaznih skretnica ust. Resnik. Vezni kolosek između K i K1 i sve do ulaska u tunel ispred Jajinaca.
Ostalo je da odrade stabilizaciju donjeg stroja i da se brzina vrati na projektovanu posle 20 godina.

Da li je rešen problem oko upravljanja skretnicama u rasputnici K/K1?
 
Vrh