Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

 
Copy paste iz dana u dan. Dosadni su više.
 
Треба изградити пругу од Ваљева до Лознице, што узбог унутрашњег саобраћаја што з их потенцијалног већег обима саобраћаја са ФБиХ и Републиком Српском, ако буду ишли на варијанту Рума Шабац Лозница Каракај онда ће морати да се мења смер два пута, а ако би ти возови у будућности ишли до Бања Луке, смер би мењали и у Тузли и Добоју.
 
Треба изградити пругу од Ваљева до Лознице, што узбог унутрашњег саобраћаја што з их потенцијалног већег обима саобраћаја са ФБиХ и Републиком Српском, ако буду ишли на варијанту Рума Шабац Лозница Каракај онда ће морати да се мења смер два пута, а ако би ти возови у будућности ишли до Бања Луке, смер би мењали и у Тузли и Добоју.
Voz do Sarajeva bi menjao smer u Tuzli, voz do Banja Luke ne bi ni morao da staje u Tuzli, tako da bi samo menjao smer u Doboju.
 
Могу да заобиђу Шабац, а ако би направили трианглу код Руме могли би и њу да заобиђу.
 
Не треба воз да улази скроз у Тузлу, може одмах и у Босанској Пољани да мења смер, а могло би и да се изгради пар стотина метара колосека као тријангла код Босанске Пољане, па да се избегне промена смера у потпуности. Но, свакако се ово не може називати пруга Београд - Сарајево, осим ако не изграде пругу Бановићи - Вареш као директну пругу Сарајево - Тузла (било у плановима у време СФРЈ, никад остварено). Преко Добоја је около наоколо и самим тим временски неконкурентно и обичној магистрали, а камо ли аутопуту. За Бања Луку већ има смисла. Промена смера у Добоју није критична. Ионако би се ту вршила смена особља, јер је Добој седиште ЖРС. У Руми би се могао направити излазак из станице ка Шапцу у смеру Шида и онда кривина ка југоистоку и спајање са постојећом пругом након пар км. У СССР се доста практиковала оваква могућност скретања са главне на споредну пругу у оба смера како би се уштедело на маневру. Сада, када се вуча у Руми мења са електро на дизел, није неопходно (код ДМВ се може одрадити за пар минута, али из неких старих регулатива се у РВ оставља чак 15 минута), али ако буде све електровуча, било би добро избећи промену смера у Руми.
 
...осим ако не изграде пругу Бановићи - Вареш као директну пругу Сарајево - Тузла (било у плановима у време СФРЈ, никад остварено).
Помињали су је скоро Босанци, али ништа конкретно.
 
Sve to zavisi od dogovora RS i FBiH, a oni ne mogu ništa da se dogovore pa su Tuzla kao treći najveći grad u BiH i Tuzlanski kanton kao najveći u FBiH ostali bez putničke železnice, a takođe i Unsko-sanski jer moraju preko RS.

Postoji li barem teoretska mogućnost dogovora sa Hrvatima da oni dobiju vezu sa Splitom preko unske pruge, a mi sa Sarajevom i Banjalukom preko stanice Strizivojna-Vrpolje? Tuda nema brige oko menjanja smera do Sarajeva, dizela i sl. Srbija teško, ali Dodik se lako dogovara sa Hrvatima.
 
Veza Unskom prugom ka Splitu je primarno bila interesantna za transport robe i putnika sa istočnog dela koridora X i iz Bosne mada je bila brža veza i iz Zagreba preko Siska.
Luke u splitskom bazenu više i nisu nešto preterano interesantne za teret, a i samog tereta sa istočnih pravaca nije baš da ima mnogo.

Putnički vozovi iz smera Zagreba bi morali da izlaze iz EU i da se vraćaju u EU (šengenski pregled).

A isto bi bilo i sa robom (pa Hrvatska faktički luku Ploče ni ne koristi za svoje potrebe, jer roba mora preko BiH ako ide vozom. A to je maltretiranje sa pregledom i carinom, a od ulaska u EU ti uslovi su samo još strožiji. Mada je ta luka uvek i dimenzionisana da opslužuje bosansku privredu. Osim toga i u drumskom saobraćaju je Pelješki most pravljen da se izbegne ulaz-izlaz robe iz EU. Pričali su mi ljudi koje peripetije su bile samo za transportovati školjke iz Stona preko Neuma za ZG, jer je to de facto transport živih životinja, ili izlovljene ribe - pa su i bez mosta išli preko Pelješca pa na trajekt).

Osim toga uzvodno od Bihaća prema Kninu pruga prelazi granicu nekoliko puta prelazeći sa jedne na drugu stranu Une, i iako nije nemoguće obezbediti da se vozovi ne zaustavljaju na tom potezu, sigurno bi zahtevalo da se postavi dodatni nadzor. Osim toga HŽ infri naravno ide u prilog da ako se već nešto i kotrlja ka Splitu, onda to što više ide po njihovim šinama (dakle Ličkom prugom - koja je inače dobrim delom obnovljena u prvoj dekadi 2000-ih, ali signalizacija koja je postavljena nikada nije proradila u potpunosti, a onda je kao i kod nas ili zastarela ili pokradena, tako da posle obnove pruga nikada nije dostigla svoj puni kapacitet).
Tako da pored slabo korišćene Ličke pruge, ne verujem da bi HŽ Infra imala želju i volju da troši sredstva na održavanje pruge kojom bi omogućilii da deo saobraćaja odmah ode drugim operaterima (praktično je sasvim moguće da voz umesto po koridoru X preko Vinkovaca i Novske, do Unske pruge stigne paralelnom preko Zvornika, Doboja, Banja Luke).

Tako da sve u svemu od Unske pruge dok BiH ne bude u EU vajde biti neće.
 
Poslednja izmena:
Nema potrebe da bilo koji vozovi iz Beograda ka Šapcu/Zvorniku svraćaju u Rumu, tu je trijangla "must".

A za Šabac je potrebno izmeniti glupi JŽovski pravilnik o promeni smera, kakvih crnih 15 minuta, 5 minuta je tu sasvim dovoljno.
Имаду они неку логику, јер из Лознице уме критично да касни (углавном због стајања на сваком пружном прелазу), па крене из Руме на време.
 
Pozdrav,

Unska pruga je zarasla, naročito deo od Martin broda do Knina, elektrifikovana je 1987-88 ali je nakon rata 1995te cela kontaktna mreža + sve instalacije poskidana i pokradena od Bihaća do Knina /izuzetak mreža u stanicama Kulen Vakuf i Martin Brod/. Država Hrvatska ne planira revitalizaciju Unske pruge nikada /razni izgovori, ta deonica Buhać - Knin seče granicu na 7 mesta, Šengen, tralallalalala..../, taj pravac /a naročito deo od Ripča do Srba , deo uz Unu/ je, paralelno sa prugom Beograd-Bar, najlepša i najživopisnija železnička pruga u bivšoj SFRJ. Ja sam odrastao na Uni, učio da plivam u njoj i ceo taj kraj znam kao džep, snimao sam tu prugu /tj, ono što je ostalo u od nje/ godinama od nazad, od te deonice nema nič /iako je veza Zg-Split kraća Unskom nego ličkom prugom nekih 40ak km/ i neće biti ništa narednih bar 20+ godina...nažalost...


pozdrav,
Petar
 
Имаду они неку логику, јер из Лознице уме критично да касни (углавном због стајања на сваком пружном прелазу), па крене из Руме на време.

E to je problem sa našom železnicom, trom sistem koji počiva na sistemu "kako ćemo lako ćemo".
Ako ne može da se održi vozno vreme, onda isto treba povećati, nije normalno da vozovi redovno kasne, pogotovo u našem jednistavnom i nefrekventnom rukovođenju saobraćaja.

Ovo za rampe je tek cirkus viđen samo u našoj državi, ja znam na zapadu prelaz koji se nije pokvario 15 godina, a znam kod nas prelaz koji se kvari 15 puta mesečno, jel to normalno?
Da, postoji procedura za pokvarene prelaze, ali to je za vanredne okolnosti koje su kod nas postale redovne okolnosti. Prelaz ne sme da se kvari više od 2 puta godišnje, sve ostalo je nedopustivo i plod lošeg održavanja.
 
Nema potrebe da bilo koji vozovi iz Beograda ka Šapcu/Zvorniku svraćaju u Rumu, tu je trijangla "must".

A za Šabac je potrebno izmeniti glupi JŽovski pravilnik o promeni smera, kakvih crnih 15 minuta, 5 minuta je tu sasvim dovoljno.

Нисам мислио на тријанглу већ на ситуацију где на обе стране из Руме може да се иде ка Шапцу. Нешто као што је постојало у Богојеву давних дана. По мени много боље решење него тријангла.

Screenshot (94).png
 
Što je najbolje - u Rumi je izlazni kolosek na jug postojao sa zapadne strane - trasa se i vidi na ovoj slici (tamna zarasla trasa do raskrsnice Vladimira Nazora i magistrale), ide dalje još par stotina metara neposredno uz magistralu ka auto putu (pruga je i sad vidljiva ide do ovoga što je valjda baza Srem puta pre kružnog toka i nove naplatne stanice.
 
Vrh