Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ne zna se šta je gore, da li KSR konobari sa samoupravljačkim mindsetom ili dekolte-armija SNS amazonki. "Zadržaću voz da pokupiš prtljag". za tu izjavu uDB bi popio ne samo otkaz nego i tužbu i to ko zna kakvu jer je svaka diverzija na železici potencijalni terorizam.

Mислим да је то са Загребом зезанција. Воз је свакако стајао 10-20 минута у Загребу по реду вожње због промене особља, често се и додавао/одузимао који вагон.
 
Наравно да је зезанција, седимо ми у бифеу, ја пијем пиво, напољу веје, кад видим пришли Путинце, је рекох ух морам по кофере, ускоро ће Рума, преседам. А на то мени кондуктер каже ма лагано заврши пиво, даћу ја сигнал да сачекају док изађеш :D
Мени искрено баш недостају возови са купеима, бифе вагон и дружења :D
 
Наравно да је зезанција, седимо ми у бифеу, ја пијем пиво, напољу веје, кад видим пришли Путинце, је рекох ух морам по кофере, ускоро ће Рума, преседам. А на то мени кондуктер каже ма лагано заврши пиво, даћу ја сигнал да сачекају док изађеш :D
Мени искрено баш недостају возови са купеима, бифе вагон и дружења :D

Сећам се, чекам у Братислави воз Праг - Београд у августу на 35 степени, воз улази у станицу са све вагон рестораном (стари тип, без климе) са отвореним прозорима из којих куљају народњаци. :ROFLMAO:
 
hvala svima na odgovorima, i steta sto ste i za to morali da se pokacite oko ovoga. ocigledno je to pitanje i geometrije i signalizacije i kompozicija i rezima odrzavanja.

ako moze jos jedno laicko pitanje: sto je propisan maksimalni radius? sta bi bio problem da se radi krivina sa radiusom 15000m? ili jednostavno to nema smisla raditi nego je bolje da budu sve krivine sa manjim radiusom i ravnim delom u sredini?
 
ako moze jos jedno laicko pitanje: sto je propisan maksimalni radius? sta bi bio problem da se radi krivina sa radiusom 15000m? ili jednostavno to nema smisla raditi nego je bolje da budu sve krivine sa manjim radiusom i ravnim delom u sredini?

По табели се да закључити да је у питању највећи полупречник кривине са надвишењем спољне шине у кривини датим у табели.
 
По табели се да закључити да је у питању највећи полупречник кривине са надвишењем спољне шине у кривини датим у табели.
aha, znaci za veci precnik od toga nije potrebno nadvisenje? ima logike!
 
hvala svima na odgovorima, i steta sto ste i za to morali da se pokacite oko ovoga. ocigledno je to pitanje i geometrije i signalizacije i kompozicija i rezima odrzavanja.

ako moze jos jedno laicko pitanje: sto je propisan maksimalni radius? sta bi bio problem da se radi krivina sa radiusom 15000m? ili jednostavno to nema smisla raditi nego je bolje da budu sve krivine sa manjim radiusom i ravnim delom u sredini?
Nema potrebe konstruisati krivine (koje same po sebi izazivaju otpore pri kretanju) ako možeš rešiti pravom deonicom pa krivina manjeg radijusa. Em pojednostavi građevinske radove em pojednostavi projektovanje.
 
Dok se mastalo
Screenshot_20220817-204958_Gallery.jpg
 
hvala svima na odgovorima, i steta sto ste i za to morali da se pokacite oko ovoga. ocigledno je to pitanje i geometrije i signalizacije i kompozicija i rezima odrzavanja.

ako moze jos jedno laicko pitanje: sto je propisan maksimalni radius? sta bi bio problem da se radi krivina sa radiusom 15000m? ili jednostavno to nema smisla raditi nego je bolje da budu sve krivine sa manjim radiusom i ravnim delom u sredini?
Ja nemam ovaj najnoviji standard, ali iz starijeg, koji ima skoro identicnu tabelu kao razlog se navodi granica izvodljivosti prelaznice.
 
@Jelancha Rešili da rade malo.
"Na pruzi (Niš)-Crveni Krst-Zaječar-Prahovo Pristanište, zbog nezavršenih radova na ojačanju elemenata gornjeg stroja
pruge, u periodu od 14.11. do 23.11.2023. godine u vremenskom intervalu od 07:20 do 15:10 časova, odobrava se zatvor
dela pruge između službenih mesta Zaječar i Rasputnica 1, tj. od km 111+978 (skretnica broj 27 u stanici Zaječar) do km
121+362."
 
@Jelancha Rešili da rade malo.
"Na pruzi (Niš)-Crveni Krst-Zaječar-Prahovo Pristanište, zbog nezavršenih radova na ojačanju elemenata gornjeg stroja
pruge, u periodu od 14.11. do 23.11.2023. godine u vremenskom intervalu od 07:20 do 15:10 časova, odobrava se zatvor
dela pruge između službenih mesta Zaječar i Rasputnica 1, tj. od km 111+978 (skretnica broj 27 u stanici Zaječar) do km
121+362."

Nastavljaju zatvor koji je trajao do 9.11. :)
Rade u intezitetu od 10 dana & 4 dana odmora (prvi neradni petak i poslednji neradni ponedeljak), obično pošalju e-mail IŽS-u sredom da im se dopusti produženje u narednom ciklusu od 10 dana počev od utroka i tako dok se ne završi posao. Sada bi valjda trebalo da rade zavarivanje gde još nisu, dugi trak, postavljanje hektomerskih oznaka itd...
Nadam se da će ovo biti poslednji zatvor pruge, malo je i dosadilo više, praktično od Aprila sva 3 putnička prava nisu radila redovno.

Mada godi Srbija Vozu, jer su u kanalu, imaju 3 DMV-a nema šanse da mogu da pokriju normalno sva 3 pravca zbog komplikovanog turnusa, ne znam šta se čeka sa dislokacijom nekog 711 nazad ovamo iz Lapova ,već bi trebalo da se spremaju za to inače pukli smo, a 710-001 nema pa nema.:(
 
Да ли се зна како планирају да реше Сталаћ и пругу Сталаћ - Крушевац?
Да ли постоји неко правило, ограничење, где мора денивелисано одвајање а где колосеци могу да се секу?
 
Ko zna šta se tu desilo, obično ide najava o promeni koloseka. Tako da bih ovo uzeo sa rezervom. Ali da, treba poraditi na informisanju.
 
Ja sam došao juče tim u 9 iz Novog Sada, i otišao sam posle na BG voz i pitao onog što je kao u kućici što nije voz stao na 7-i, a pošto odskora ide sa tog, i on je rekao da ide sa 7-og za NS IC ali da ide flirt umesto KISS-a. Na razglasu je bilo najavljeno za 7-i i ljudi su stajali kod tog koloseka tako da ne znam u čemu je problem i zašto ne slušaju. I da imali su informativne ekrane, što nisu čitali. A da i sa 7-og koloseka je počelo od otvaranja stanične zgrade tako da ne znam kako nisu upućeni u to.
 
Poslednja izmena:
Ja sam došao juče tim u 9 iz Novog Sada, i otišao sam posle na BG voz i pitao onog što je kao u kućici što nije voz stao na 7, pošto odskora ide sa tog, i on je rekao da ide sa 7 za NS IC ali da ide flirt umesto KISS-a. Na razglasu je bilo najavljeno za 7 i ljudi su stajali kod tog koloseka tako da ne znam u čemu je problem i zašto ne slušaju.
Čekaj jel IC na kraju išao sa 7. koloseka?
Ljudi dosta rade stvari po automatizmu, ne gledaju okolo. Jedan put se čovek uspaničio krenuo da prelazi koloseke da bi došao na drugi peron jer nije znao gde je voz koji je otišao pre 15 minuta. Ja sam mu rekao da to ne radi više i objasnio situaciju da je voz pošao i da je bio na ispravnom koloseku. Posle sam ga uputio gde da čeka sledeći.
Drugi put (doduše prošle godine) stajao FLIRT na sporednom koloseku u ŽS NBG. Jedan čovek se uspaničio i krenuo da prelazi koloseka i vikao eno ga Soko (iako Soko nije ni ušao u stanicu). Obezbeđenje ga je zaustavilo u vratilo na ispravan kolosek putem prolaza ispod. Treći put na K. parku polazi voz za Resnik (kasni mžd 1 min tabla se već prebacila na Batajnicu koji je tek za 10 min), čovek se jedan toliko uspaničio da je krenuo da trči okolo i pita ljude. Čak i kad je voz otišao i kad sam mu rekao još uvek je bio uspaničen.
Generalno ljudi ne znaju da koriste voz i idu dosta po automatizmu, čim je nešto drugačije odmah stres, zbunjenost pa dobijamo ovakve postove jadni ljudi sto niko ne obaveštava.
Meni to govori da treba da se pojača komunikacija sa putnicima jer očigledno ovo nije dovoljno
 
Čekaj jel IC na kraju išao sa 7. koloseka?
Ljudi dosta rade stvari po automatizmu, ne gledaju okolo. Jedan put se čovek uspaničio krenuo da prelazi koloseke da bi došao na drugi peron jer nije znao gde je voz koji je otišao pre 15 minuta. Ja sam mu rekao da to ne radi više i objasnio situaciju da je voz pošao i da je bio na ispravnom koloseku. Posle sam ga uputio gde da čeka sledeći.
Drugi put (doduše prošle godine) stajao FLIRT na sporednom koloseku u ŽS NBG. Jedan čovek se uspaničio i krenuo da prelazi koloseka i vikao eno ga Soko (iako Soko nije ni ušao u stanicu). Obezbeđenje ga je zaustavilo u vratilo na ispravan kolosek putem prolaza ispod. Treći put na K. parku polazi voz za Resnik (kasni mžd 1 min tabla se već prebacila na Batajnicu koji je tek za 10 min), čovek se jedan toliko uspaničio da je krenuo da trči okolo i pita ljude. Čak i kad je voz otišao i kad sam mu rekao još uvek je bio uspaničen.
Generalno ljudi ne znaju da koriste voz i idu dosta po automatizmu, čim je nešto drugačije odmah stres, zbunjenost pa dobijamo ovakve postove jadni ljudi sto niko ne obaveštava.
Meni to govori da treba da se pojača komunikacija sa putnicima jer očigledno ovo nije dovoljno
Da išao je sa 7-og, ali kao FLIRT. Tako da krivi su oni što ne paze, a ne Srbija Voz. On je bio parkiran bliže dedinjskom tunelu, oko 9.45 je otiša do putnika, negde na polovinu perona gde su putnici stajali. Tako da su imali dovoljno vremena. To što su oni očekivali KISS-a to je već nešto drugo.
 
Da li neko zna čemu služe ove kutije, ima ih svugde po peronima i ako neko zna, zašto ih nisu mogli nekako zakloniti ili im naći neko drugo mesto?
Screenshot_20231110_221852_Maps.jpg
 
Generalno ljudi ne znaju da koriste voz i idu dosta po automatizmu, čim je nešto drugačije odmah stres, zbunjenost pa dobijamo ovakve postove jadni ljudi sto niko ne obaveštava.
Ljudi tako koriste sve u zivotu, jako su retki oni koji obracaju paznju i razmisljaju o svemu.
Da išao je sa 7-og, ali kao FLIRT. Tako da krivi su oni što ne paze, a ne Srbija Voz. On je bio parkiran bliže dedinjskom tunelu, oko 9.45 je otiša do putnika, negde na polovinu perona gde su putnici stajali. Tako da su imali dovoljno vremena. To što su oni očekivali KISS-a to je već nešto drugo.
Nema sta putnici da budu krivi i ocekuju, sve je do informisanja. Objavi se na razglasu (i tablama, mada to retko ko na peronima gleda), jasno i glasno, vise puta, koji voz i odakle krece i nema problema.
 
Ljudi tako koriste sve u zivotu, jako su retki oni koji obracaju paznju i razmisljaju o svemu.

Nema sta putnici da budu krivi i ocekuju, sve je do informisanja. Objavi se na razglasu (i tablama, mada to retko ko na peronima gleda), jasno i glasno, vise puta, koji voz i odakle krece i nema problema.
Pa i jeste bilo na razglasu i na ekranima. Jer da nije, ne bi ga oni što su ga čekali bili na tom peronu. Tako da taj koji je ušao u KISS-a nije bio gledao niti slušao.
 
Vrh