Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Evo, ovako izgleda sada stara stanica Čortanovci.
Možda neki "šatl bus" do stanice Beške jedino, ali oni imaju vezu sa Novim Sadom sa linijama domaćeg JGSP-a, jedino je problem krak ka Beogradu.

Stanica Čortanovci (1).jpg
 
Да ли технички то може да се изведе??
Naravno da ne. Postavljanje stajališta bi bilo protivzakonito (s obzirom da je brzina 200km/h), a gradnja stanice na malom odstojanju od ŽS Beška je nerealno. Još postoji i tunel. Tako da, stanica/stajalište vrlo teško. Jedino rešenje je autobus koji bi išao do ŽS Beška i to je najjeftinije i najoptimalnije rešenje. To što do sad nije uvedeno, više govori o onome ko je na čelu lokalne samouprave.
 
Pozdrav, zanima me vaše mišljenje, da li se ovde može nešto uraditi?

Ako neko želi da potpiše, to može uraditi ovde:
Nema od toga ništa.
 
Na lošu stvar su okrenuli energiju za peticiju.

Neka se dogovore sa gradom NS oko toga da se linija MAS-Čortanovci pojača i produži do ŽS Beška.
Druga alternativa je Lasta koja ima neverovatnih 20+ polazaka između Čortanovaca i Beške, ta linija bi mogla komotno da svraća na ŽS Beška.

Rešenja ima samo je stvar volje.;)
 
Ништа осим поласка везаног са доласцима воза и обрнуто није решење.

Pa Lasta ima na svakih sat polaske radnim danom, uz malo štimovanja i prilagođavanje turaža lako bi se napravilo da se poklapaju vremena.
Sa druge strane Lasta bi bila srećna da još malo zaradi, putnici imaju vezu sa ŽS i mirna Bačka (ovaj Srem.)

Idu izbori, neka povedu inicijativu i dobiće šta hoće.
 
Pa Lasta ima na svakih sat polaske radnim danom, uz malo štimovanja i prilagođavanje turaža lako bi se napravilo da se poklapaju vremena.
Sa druge strane Lasta bi bila srećna da još malo zaradi, putnici imaju vezu sa ŽS i mirna Bačka (ovaj Srem.)

Idu izbori, neka povedu inicijativu i dobiće šta hoće.

Није практично да међуградски поласци служе за локални трансфер. Аутобус из разноразних разлога може каснити. Ако ћеш да чекаш још 15 минута полазак аутобуса, јер касни или сат времена ако је дошао раније и прошао пре воза, или је воз каснио пиши пропало. Потребан је шатл аутобус искључиво везан за воз. Једино је то поуздано. Тако се ради у Немачкој, Швајцарској итд.
 
Ne bih rekla da je malo rastojanje između stanica opravdanje za nemogućnost stajališta jer ako posmatramo Beograd, vidimo stanice/stajališta Novi Beogad, Tošin bunar i Zemun na baš malim rastojanjima. A ne razumem to da bi stajalište bilo protivzakonito? Stajalište je protivzakonito, a stanica nije? Je li to poenta? Kako može stajalište Novi Beograd?
 
Нек Србија воз склопи уговор са неким локалцима за трансфер атуобус. Могао би да вози кружно Бешка - ЖС - Чортановци - Банстол - Крушедол - Марадик - Бешка, у оба смера.
 
Није практично да међуградски поласци служе за локални трансфер.

Ali većina ovih polazaka su prigradska sa linije Inđija -Čortanovci pod "JPI", znači nisu međugradski polasci.

Потребан је шатл аутобус искључиво везан за воз. Једино је то поуздано. Тако се ради у Немачкој, Швајцарској итд.

U stvari, većina stanica su centri javnog prevoza, operateri su normalni (Postauto, kantonalni prevoznik ili privatni pod koncesijom).
Dobar deo linija su u mnogim stanicama u Švjacarskoj samo prolazne, znači slično kao što bi bilo u Beškoj.
Znam sve iz prve ruke, jer sam koristio i dobro istražio prevoz tamo.
 
Ne bih rekla da je malo rastojanje između stanica opravdanje za nemogućnost stajališta jer ako posmatramo Beograd, vidimo stanice/stajališta Novi Beogad, Tošin bunar i Zemun na baš malim rastojanjima. A ne razumem to da bi stajalište bilo protivzakonito? Stajalište je protivzakonito, a stanica nije? Je li to poenta? Kako može stajalište Novi Beograd?
Stajalište nije dozvoljeno.
Stanica bi bila dozvoljena, ali zbog blizine tunela i blizine stanice "Beška" tako nešto nije moguće.
Elementi trase na Novom Beogradu dozvoljavaju maksimalnu brzinu od 120km/h na kojoj je dozvoljena ugradnja stajališta.
"Novi Beograd" je stanica ne stajalište

Saobraćajna struka neće dozvoliti izgradnju stanice/stajališta "Čortanovci" pa makar bila apokalipsa na zemlji.
Jedino rešenje koje stanovnici Čortanovaca imaju, a koje je izvodljivo već kolko sutra, jeste šatl autobus koji bi bio uvezan sa vozom.
 
Нек Србија воз склопи уговор са неким локалцима за трансфер атуобус. Могао би да вози кружно Бешка - ЖС - Чортановци - Банстол - Крушедол - Марадик - Бешка, у оба смера.
Srbija voz je pred puštanje pruge zamolio lokalne samouprave da se stanice povežu, eto kolko su ih lokalne samouprave povezale...
 
Све и да од Бешке до Карловачких Винограда Vmax није 200 и да се нова станица Бешка не налази где се налази изградња стајалишта Чортановци била би врло проблематична. Једино место где би стајалиште могло да се налази је на улазу у тунел. Са једне стране слабо приступачан појас уз пругу а са друге потпорни зид и канал за одводњавање.
Свака варијанта модернизације и другог колосека би станицу Чортановце укинуло и станицу Бешка изместило јер други колосек и пеглање трасе не би било могуће уз задржавање ове две станице на старим локацијама. На тренутно постојећу варијанту тунела и вијадукта ишло би се у све и једној варијатни модернизације јер стару трасу од Бешке до Карловачких Винограда не би било ни рационално ни изводљиво пеглати, што због изграђености што због успона.
 
Poslednja izmena:
Na lošu stvar su okrenuli energiju za peticiju.

Neka se dogovore sa gradom NS oko toga da se linija MAS-Čortanovci pojača i produži do ŽS Beška.
Druga alternativa je Lasta koja ima neverovatnih 20+ polazaka između Čortanovaca i Beške, ta linija bi mogla komotno da svraća na ŽS Beška.

Rešenja ima samo je stvar volje.;)
Plus od puta Beška - Čortanovci do stanice uz saobraćajnicu ne postoji ni pešačka staza, to bi bio minimum kada bi bus stajao kod skretanja za stanicu.
 
Srbija voz je pred puštanje pruge zamolio lokalne samouprave da se stanice povežu, eto kolko su ih lokalne samouprave povezale...
Мора то Србија воз да узме у своје руке. Локалне самоуправе код нас су неспособне, и што је мања локална самоуправа то је неспособност већа. Не би Србија возу пала круна са главе и да купе 2-4 своја аутобуса, могу у половна, и пусте их кружно за пуњење ЖС Бешка.
 

U suštini ne možeš imati peron na koloseku za 200 km/h osim u izuzetnim slučajevima (postojeća ograničenja recimo)

Stajalište nije dozvoljeno.
Stanica bi bila dozvoljena, ali zbog blizine tunela i blizine stanice "Beška" tako nešto nije moguće.
Elementi trase na Novom Beogradu dozvoljavaju maksimalnu brzinu od 120km/h na kojoj je dozvoljena ugradnja stajališta.
"Novi Beograd" je stanica ne stajalište

Saobraćajna struka neće dozvoliti izgradnju stanice/stajališta "Čortanovci" pa makar bila apokalipsa na zemlji.
Jedino rešenje koje stanovnici Čortanovaca imaju, a koje je izvodljivo već kolko sutra, jeste šatl autobus koji bi bio uvezan sa vozom.
Чекај, је л' у суштини не можеш да имаш или није дозвољено?
Ако пажљивије погледаш Правилник који си окачио, видећеш да се реч „стајалиште“ спомиње само у следећој реченици:
Stanice i stajališta moraju imati pothodnik ili pasarelu za pristup putnika vozu.

Даље пише:
Perone treba projektovati uz preticajne koloseke. Peroni uz prolazne koloseke za brzinu V > 160 km/h se ne preporučuju, a za brzinu V > 200 km/h nisu dozvoljeni. Kod rekonstrukcija pruga za brzine V ≤ 200 km/h izuzetno se mogu primeniti uz odgovarajuće mere za bezbednost putnika.
Ако је највећа дозвољена брзина 200 км/ч, перони уз пролазне колосеке се не препоручују. Додуше, ово се односи на станице, за стајалишта није одређено. Ако ипак то применимо и на стајалишта, није забрањено иако није препоручљиво. На крају, имамо пример станице Нова Пазова са перонима уз пролазне колосеке.

Све и да од Бешке до Карловачких Винограда Vmax није 200 и да се нова станица Бешка не налази где се налази изградња стајалишта Чортановци била би врло проблематична. Једино место где би стајалиште могло да се налази је на улазу у тунел. Са једне стране слабо приступачан појас уз пругу а са друге потпорни зид и канал за одводњавање.
Свака варијанта модернизације и другог колосека би станицу Чортановце укинуло и станицу Бешка изместило јер други колосек и пеглање трасе не би било могуће уз задржавање ове две станице на старим локацијама. На тренутно постојећу варијанту тунела и вијадукта ишло би се у све и једној варијатни модернизације јер стару трасу од Бешке до Карловачких Винограда не би било ни рационално ни изводљиво пеглати, што због изграђености што због успона.
Стајалиште не би морало да буде код самог улаза у тунел већ неких 300-400 метара од улазног портала, код зграде некадашње станице. Ту постоји пропуст испод пруге, не знам којих је димензија и да ли би могао да се искористи као подземни пролаз за пешаке.
Јасно је да је траса морала да се мења, али је питање зашто станица Бешка није изграђена ближе селу. Било је сасвим довољно простора да се станица помери 700-800 метара ка Београду. Тако би станица била на самом крају села, а не ван њега. Исто тако је добро питање зашто (кад је већ станица изграђена у њивама) приступни пут није изграђен (и) са источне стране станице. Тако би прве куће биле удаљене 700 метара, а не 1200 метара. Питање је и зашто није изграђен тротоар и бициклистичка стаза. Врло добро се зна да се у Војводини често на железничку станицу долази бициклом.
 
Мора то Србија воз да узме у своје руке. Локалне самоуправе код нас су неспособне, и што је мања локална самоуправа то је неспособност већа. Не би Србија возу пала круна са главе и да купе 2-4 своја аутобуса, могу у половна, и пусте их кружно за пуњење ЖС Бешка.
За становништо које користи железницу тако нешто било би врло корисно, за СВ неисплативо а локална самоуправа има других брига.
Тако нешто не постоји ни у много већим местима где је железничка станица удаљена од насеља.
Бешка и Чортановци заједно имају око 8.000 становника.
 
Da smo mi normalna država to bi se 'vako rešilo:

Sastanak predstavnika vlasti iz Inđije, predstavnika iz mesnih zajednica Čortanovci & Beška, predstavnika iz "JPI"-a, predstavnika "Laste" kao koncesionara i nadasve predstavnika "Srbija Voza".
Na sastanku bi utvrdili trasu nove šatl linije + pojačanja trenutne "Kružne linije".
Onda bi prešli na finansijski deo gde bi dogovorili podelu troškova, npr. neka svako po malo ubacuje u taj kolač propocionalno (neće baš ni šatl linija da ide prazna, neki midibus bi ispunjavao normu.)
Pronađu dogovor i rešen problem, uostalom obratite pažnju Lasta državna, SV državni, JPI državni, Opštine državne, nema šanse da se neće dogovoriti ako postoji interes i ako ih pritisne politika.
Ovo je formula kako treba pristupati i u ostalim opštinama sa strane SV-a.

A ovaj sadašnji sistem svima odgovara, SV kao pisao lokalnim samoupravama (nismo mi krivi), opština sekretarijatu za prevoz ili ti "JPI-u"(nismo mi krivi), "JPI" kuka kako nema pare za to, a i da sam koncesionar nije spreman za proširenje usluge (nismo ni mi krivi) i tako državni činovnici vrte narod u krug.

Ali o čemu pišemo kada su naši nesposobni i Glavnu Železničku stanicu u zemlji da povežu kako treba sa JGP-om.:rolleyes:
 
Стајалиште не би морало да буде код самог улаза у тунел већ неких 300-400 метара од улазног портала, код зграде некадашње станице. Ту постоји пропуст испод пруге, не знам којих је димензија и да ли би могао да се искористи као подземни пролаз за пешаке.
На самом улазу у тунел не би ни смело да буде, на тај део од пропуста до тунела сам и мислио.
Са друге стране пруге налази се косина и канал за одводњавање све до пропуста.
Стајалиште подазумева два перона, један за приступ левом и један за приступ десном колосеку и потходник.
За други перон не би било места без измештања канала и решавања косине.
Ако стајалиште није биле предвиђено пројектом сада готово сигурно неће бити изграђено.
Све и када би неким чудом било изграђено морала би да се спушта брзина што ни струка ни политика неће дозволити.
Пројектом није било предвиђено јер се тежило томе да се на што већем делу трасе постигне што већа брзина.
 
Pozdrav, zanima me vaše mišljenje, da li se ovde može nešto uraditi?

Ako neko želi da potpiše, to može uraditi ovde:
Ево пошто сам из Инђије, могу да кажем шта је у питању овде. Ова петиција је подстакнута од стране покрета ГрађанИН као кампања пред будуће локалне изборе у Инђији, који треба да се одрже на пролеће следеће године. Читава расправа се око тога повела на Фејсбуку (уколико неко жели да баци поглед окачићу линк ниже). Дошло је до тога да одборник писао министру Весићу. Неко је подносиоцу молбе у коментарима лепо објаснио (@Boki123 да ниси ти? По стилу писања бих рекао да си ти :unsure::D) зашто не може да се спроведе у дело и ко што каже @mvbg1 нема од тога ништа. Расправа се претворила на нешто што виђамо у УЉЖ - гомила бесмислених коментара и глупости a сама петиција класично ложење масе пред изборе. Могуће је да нам се овде прикључила и сама иницијаторка петиције, нека се јави ако је заиста она.
@Jelancha Од ЈПИ нема леба, они имају честа кашњења и на редовним линијама, вечито им фали или возача или исправних аутобуса. Једино да се уведе неки ,,независни" шатл бус који ће да вози из Бешке или Чортановаца до саме станице.

Расправа на ФБ
 
Ma ako je lokalna vlast nesposobna da pojednostavi život građana i treba da se ljudi bune. Samo će ovde stvarno građani videti boljitak ako ih smene sa vlasti jer su očigledno nesposobni.
Opet kažem struka neće dozvoliti ni stajalište ni stanicu, nikad, tačka.
Ono šta stvarno može da se uradi je šatl autobus, bujvalno treba 1-2 autobusa koji će da kruže okolo. Takođe treba da se uradi pešačko/biciklistička staza kao prilaz sa obe strane stanice ka selima. ŽS Beška i nije toliko daleko od Beške, ali nema staze.

Inače ovo očigledno nije lokalizovan slučaj, očigledno imamo problem unutar države sa integracijom železnice i javnog prevoza. Tu ministarstvo treba da reaguje da donese adekvatne zakone jer na kraju oni finansiraju sve železničke projekte, a koja je svrha ako deo populacije vidi prugu sa prozora a do stanice ne može doći. Nešto tu ozbiljno smrdi.
 
Vrh