Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Пронађох на сајту електронских новина "енглишрусиан" једну предивну репортажу о возу са спаваћим двоспратним вагонима који је сад скоро у фебруару по први пут пуштен у саобраћај на релацији Москва-Санкт Петерсбург. Има доста слика на две стране, а све је чисто уредно и под конац, погледајте и уживајте.


Posted on February 13, 2015 by tim

This February for the first time ever the double decker train cars appeared on "number one" Russian rail road route - Moscow to St. Petersburg. If in many parts of the world double leveled carriages are not a novelty, here its something that attracts sights and evokes interest on how is it inside. So let's see, how, thanks to cool Russian photographer Dmitry who have visited one of those and made those photos:




http://englishrussia.com/2015/02/13/bi- ... etersburg/
 
Kamo sreće da nama nekad broj putnika bude takav da zatrebaju double-deckeri :)
 
Na Bg:vozu bi mogli uskoro da zafale, kad se linija produži preko Dunava, jer zbog stanice Karađorđev park nećemo moći mnogo da "istežemo" vozove u dužinu.
 
реално, петоделни декери би били супер за БГВ када се пусти преко Дунава
 
Da li bi kod nas mogli uopšte da idu double-decker vozovi(vagoni)? Kolika visina tunela i kontakt mreže mora da bude da bi oni mogli da prolaze?
 
Руски дабл декери имају висину од 5,25 метара. Чини ми се да код нас висина контактне мреже варира од 6 и 5,5 до 4,6 као најниже висине контактне мреже у тунелима.
 
мислим да би могли, јер вучни део може да иде са ниским пантографом
 
Pa isao je rumunski vagon na 2 nivoa bio sam na prezentaciji inaju i slike negdje
 
Cuburac93":1bx4m7a1 je napisao(la):
Da li bi kod nas mogli uopšte da idu double-decker vozovi(vagoni)? Kolika visina tunela i kontakt mreže mora da bude da bi oni mogli da prolaze?
Код нас се примењује стандардни товарни профил кола УИЦ Ц1 примењен у већини европских земаља, који омогућава висину возила од 4650 милиметара од горње ивице шине. Како је минимална висина пода доњег спрата возила 550 милиматара, долазимо до далеко комотнијег путничког простора него код аутобуса на спрат.

За БГ:ВОЗ и Врачарски тунел нам то ипак није погодно, јер ту желимо брзу измену путника, где већина путника путује краће од пола сата. Двоспратни би нам били погодни за регионоалне и интеррегионалне возове на најгушће насељеном правцу Нови Сад - Београд - Ниш, када неке ствари мало доведемо у ред и потиснута тражња учини своје, можда по неки двоспратни за Ужице, а за остале правце сумњам.
 
Znači da bi dvospratni vozovi(vagoni) mogu da idu po našim prugama. Mada ako bi železnice u nekoj bliskoj budućnosti uzimali takva vozila mora da se kompletno remontuju sve pruge u srbiji da bi mogao takav tip voza(vago) da saobraća kod nas.

Mogla bi da se uradi neka studia za takav tip vozila, tj. da li je takav tip vozila isplativ.


Ja nisam baš stručan u vezi železničkog saobraćaja, ali bi smo mogli da otvorimo temu u vezi toga. Sada ako ste svi za to to bi bilo super.
 
Карло, возио сам се двоспратним возовима и на париском РЕР-у и на бечком есбану; број путника огроман и нема никаквих проблема. Довољно широка врата и то је то.
 
С обзиром да су дани смедеревске железаре одбројани, држава треба хитно да реагује и да становницима Смедерева омогући већи избор радних места. У томе главну улогу може да одигра - железница. Реч је о давању шансе становништву да пронађе (привремени) посао тамо где га, упркос свему, највише има - у београдској регији.

Сматрам да је најједноставније и најбрже решење градња једноколосечне равничарске пруге Панчево - Ковин, уз нови железнички мост Ковин - Смедерево, за чији део би могла да се искористи конструкција МДДЖ моста код Новог Сада, после завршетка Новог Жежељевог. Ту бих увео регионалну линију Смедерево - Панчево - Београд - Нови Сад, на сваки сат.

Друга могућа варијанта је пруга Врачарски тунел - Карабурма - Гроцка - Смедерево, али је она скупља и тражила би више времена због неопходних тунела. Трећа, вероватно најбоља варијанта, која би обухватила градњу потпуно новог, Источног крака Београдског чвора, чини ми се поприлично нереалном.
 
Пантограф":34wmbh4i je napisao(la):
Сматрам да је најједноставније и најбрже решење градња једноколосечне равничарске пруге Панчево - Ковин, уз нови железнички мост Ковин - Смедерево, за чији део би могла да се искористи конструкција МДДЖ моста код Новог Сада, после завршетка Новог Жежељевог. Ту бих увео регионалну линију Смедерево - Панчево - Београд - Нови Сад, на сваки сат.
Koliko god da bih ovo voleo, to ne bi ponudilo rešenje Smederevcima da rade u BG, jer bi im trebalo minimum sat i po vremena do centra BG, a autobusom već mogu za sat vremena.
 
Хм, не бих рекао. Од Панчева до Ковина 160 км/сат и без стајања, то ти је 20-ак минута. И још пола сата до Београда.

ЕДИТ: Такви регионални експресни возови (REX) постоје у Аустрији - одлична ствар.
 
Пантограф":36x1w8ix je napisao(la):
Трећа, вероватно најбоља варијанта, која би обухватила градњу потпуно новог, Источног крака Београдског чвора, чини ми се поприлично нереалном.

Kad vec pominjes istocni krak, vise puta smo diskutovali ovde na forumu o njemu ali se ja pitam i dalje da li je njegovo povezivanje sa Prokopom tehnicki moguce zbog silnih tunela koji se tu preplicu?
Dakle imamo dedinjeske tunele koji prolaze iznad tunela Karadjordjev park - Prokop koji prolazi ispod dvokolosecnog tunela "veznih pruga" tako da se pitam da li tu moguce dodati jos jedan tunel koji bi spajao istocni krak i Prokop.
Postoji u sklopu visetracnog tunela odmah na izlazu stanice Prokop jedan patrljak koji je zamisljen za izvlacenje lokomotiva i koji se zavrsava posle 100 metara ali kad bi se produzio pravo mislim da bi udario u tenel veznih pruga.

Ovo je vec pitanje za nekog ko zaista dobro poznaje tu trijanglu i sve 3 kolosecne veze od kojih se sastavlja ceo taj sistem.
 
Konacno se krenulo sa remontom pruzne deonice od stanice Golubinci do stanice Ruma. Napon iskljucen i zatvoren kolosek danas u13.50. Lepa vest zar ne? :D
 
ево, урадих још две fantasy локомотиве

Зелено-жути Тесла Ескпрес


и црно-жута ЖС
 
Мислим да би локомотиве ипак требало бојити у упечатљивије боље. Мени се лично највише допада како је то било у ЈЖ, тј. фабрички су ЕМД дизелке биле зелене са жутим детаљима, швеђанке црвене са плаво-белим детаљима, а румунке сиве са плавим детаљима. Ово ново ЖС бојење електро локомотива ми је некако једнолично, монотоно и немаштовито. Moжда би уз црну локомотиву боље ишли црвени детаљи, што асоцира на парне локомотиве, црно-жуто је некако китњасто.
 
dsci8044.jpg

Очигледно антиграфит заштита на делу. Још када би га очистили целог..
 
Vrh