Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

500 m pešačenja na aerodromu nije problem.

Poređenja sa Prokopom nemaju nikakvog smisla, jer se tu ne putuje iz Stokholma, nego iz Mladenovca.

Glupo je i pisati, uostalom.

Што је најјаче, у време кад је Прокоп пројектован, грађен и коришћен у својој првој инкарнацији, био је воз / курсни вагон Београд - Малмо, тако да не би се могло рећи да није предвиђен за путнике из Стокхолма. :ROFLMAO:

Није ни 200 м на Прокопу проблем, ако није ни 500 м на аеродрому. У здравом телу здрав дух.
 
Ne, kad ovako počnete da pišete - da je OK šipčenje od glavne ž. st. do faking javnog prevoza, uzbrdo ili nizbrdo (što znači uzbrdo u odlasku), što je svuda odmah na izlaznim vratima štajge, samo da biste opravdali neko nedelo debila iz naše bliske prošlosti ili sadašnjosti - dođe mi da zažalim što me majka rodila u Srbiji.

Ovo nema nigde.

Bem ti ovo sve. Čemu ovaj glupi forum?
 
Ne, kad ovako počnete da pišete - da je OK šipčenje od glavne ž. st. do faking javnog prevoza, uzbrdo ili nizbrdo (što znači uzbrdo u odlasku), što je svuda odmah na izlaznim vratima štajge, samo da biste opravdali neko nedelo debila iz naše bliske prošlosti ili sadašnjosti - dođe mi da zažalim što me majka rodila u Srbiji.

Ovo nema nigde.

Bem ti ovo sve. Čemu ovaj glupi forum?

Да, недело je што Прокоп није завршен по свом првобитном пројекту. Онда не би шипчио нико. А овако имамо цео град где је све ту негде, а нигде није баш где треба да буде, јер је све урађено половично, а ништа се не уклапа једно с другим. Како Прокоп (у садашњој полуваријанти), тако и планирани метро, градска и приградска железница, трамвајска мрежа, пруга за аеродром итд. итд.

Недело је што и оно што се уради, ради се стихијски, без икакве систематизације, реда и дугорочног планирања. И онда кад тако штрцкаш од свега по мало, на крају се ништа једно у друго не уклапа и онда имаш потпуно нефункционалан град.
 
Poslednja izmena od urednika:
Za sve koji misle da je šetnja od crvene čiode do najbližeg ulaza u terminal T1 u redu: povedite dete od recimo 2 godine u kolicima i još jedno dete od 4-5 godina, veliki kofer i dva ručna prtljaga, po mraku negde u januaru, po ledenoj kiši i vetru na tu šetnju. Pored vas idu kamioni, busevi, voze po barama i prskaju a vi pokušavate da nađete nešto što liči na trotoar. Da vas vidim posle te šetnje.

Ne može se napraviti pokrivena topla (i leti hladna) veza na nivou jer preseca nekoliko saobraćajnica na tom putu. Ukopana ili na stubovima zahteva ogromne dodatne troškove i vreme.

Nove piste i terminala na lokaciji Surčin neće biti. Već sad ih je jeftinije napraviti na budućoj lokaciji kod Dobanovaca, a tek će biti mnogo jeftinije i lakše napraviti od 2043 godine.

Objavljeni su podaci da će uz stanicu biti napravljena taxi stanica i parking za stotinak vozila. Znači mozga bez, imaš parking P7 na par koraka a taksi već ima ispred terminala. Integrisano uz železnicu samo treba usputna stanica za parking šatl koji ide od Tesla parkinga P11 do Terminala kako bi ljudi prešli sa voza na šatl bus što lakše i bez izlaganja vremenskim uslovima.
 
U Bariju je izvedeno resenje da je zeleznica ukopana jedno kilometra i podzemna stanica za voz je povezana podzemnim hodnikom sa terminalom. Vrlo elegatno resenje stoji tabla da je finansirala eu. Tako nesto bi moglo da se uradi kod nas, ali ne bi me cudilo da naprave stajaliste na kilometar od terminala gde ce se ici peske pod otvorenim nebom. To bi bio presedan.

Inace ako je izgovor da nem para u ovom slucaju nema pokrice. Ne moze da nema para za to, onda ne treba raditi. Pricamo o poslu od par milijardi evra, nema para dvokolosecni tunel od kilometar i pothodnik.
 
Lepo, super što su to sredili u Bariju ali je već odlučeno da u Surčinu neće biti kopanja, sve je po površini. Naravno osim nadvožnjaka preko auto puta i na par drugih mesta.
 
Stari nadvožnjak ode u istoriju

20231002_213356.jpg
20231002_213401.jpg
 
Za sve koji misle da je šetnja od crvene čiode do najbližeg ulaza u terminal T1 u redu: povedite dete od recimo 2 godine u kolicima i još jedno dete od 4-5 godina, veliki kofer i dva ručna prtljaga, po mraku negde u januaru, po ledenoj kiši i vetru na tu šetnju. Pored vas idu kamioni, busevi, voze po barama i prskaju a vi pokušavate da nađete nešto što liči na trotoar. Da vas vidim posle te šetnje.
A šta ako majka šestoro dece bez jedne noge krene da seli svoje domaćinstvo i dva promrzla šteneta na Novi Zeland u 4 ujutru kroz smetove na minus 25?

500 metara nije bez presedana, voleo bih da vidim neko drugo rešenje umesto ovih treš scenarija. Svima je jasno da nije racionalno kopati tunel i perone ispod terminala za koji se ne zna hoće li biti tu gde jeste za 10 godina. Uglavnom svako od svoje kuće mora da ispešači najmanje 200-300 metara do perona BG Voza, dakle ako je mogao da uđe može i da izađe. Topla veza nije realna ali nadstrešnica i dobro obeležena staza sa 2 pešačka prelaza itekako jesu.
 
Velike distance do železničkih stanica na aerodromima uopšte nisu retkost kao što se čini, ono što je ključno - topla veza i posebno travelatori. Onda tih 500m neće biti puno niti će problem za putnike.

Ja se ipak bojim da nećemo da dobijemo ni toplu vezu nit travelatore nego neku metalnu nadstrešnicu na trotoaru sa fensi elementima.

Evo npr. ekstremnog primera, žel. stanica aerodroma u Diseldorfu je povezana SkyTrainom, visećom železnicom sa oko 2,5 km udaljenim terminalom. Stanice su sa sve strane zatvoreni prostori pa je time obezbeđena zaštita od atmosferskih uslova.

 
Za sve koji misle da je šetnja od crvene čiode do najbližeg ulaza u terminal T1 u redu: povedite dete od recimo 2 godine u kolicima i još jedno dete od 4-5 godina, veliki kofer i dva ručna prtljaga, po mraku negde u januaru, po ledenoj kiši i vetru na tu šetnju. Pored vas idu kamioni, busevi, voze po barama i prskaju a vi pokušavate da nađete nešto što liči na trotoar. Da vas vidim posle te šetnje.

Ne može se napraviti pokrivena topla (i leti hladna) veza na nivou jer preseca nekoliko saobraćajnica na tom putu. Ukopana ili na stubovima zahteva ogromne dodatne troškove i vreme.

Nove piste i terminala na lokaciji Surčin neće biti. Već sad ih je jeftinije napraviti na budućoj lokaciji kod Dobanovaca, a tek će biti mnogo jeftinije i lakše napraviti od 2043 godine.

Objavljeni su podaci da će uz stanicu biti napravljena taxi stanica i parking za stotinak vozila. Znači mozga bez, imaš parking P7 na par koraka a taksi već ima ispred terminala. Integrisano uz železnicu samo treba usputna stanica za parking šatl koji ide od Tesla parkinga P11 do Terminala kako bi ljudi prešli sa voza na šatl bus što lakše i bez izlaganja vremenskim uslovima.
1) Ukopana topla veza ne bi bila toliko skupa u ondosu na iznose koji se trenutno odvajaju za modernizaciju aerodroma. Takođe, ona može u budućnosti da predstavlja toplu vezu između 2 terminala.
2) Dobanovic se neće graditi u našim životima, to je samo ostavljen prostor za buduće generacija. Tesla ima trenutno dovoljno mesta da se širi i sigurno će u jednom trenutku biti potreban novi terminal koji će se nalaziti odmah pored planirane stanice.
3) Informacija ti je pogrešno, to je plan za stanicu Surčin, ne za Aerodrom
4) U dokimentaciji se spominje šatl bus od železničke stanice do terminala, odnosno tih 500m. Međutim JA samtram da to nije potrebno, već da bi novac koji bi bio potrošen za vozila, gorivo, vozače bolje bio iskorišćen za toplu vezu.
Lepo, super što su to sredili u Bariju ali je već odlučeno da u Surčinu neće biti kopanja, sve je po površini. Naravno osim nadvožnjaka preko auto puta i na par drugih mesta.
Nije ništa odlučeno s obzirom da je javni uvid u nacrt plana...
 
Може топла веза и издигнута да се направи, са травелаторима (знам, доласци су у подруму, није баш идеално).
 
А неки електро шатл бус од железничке до терминала? Мада то би могли и од Земуна или Тошиног Бунара да пустимо.
 
Na žalost u SV-u i dalje važi pravilo da svako vučno vozilo/garnitura MORA biti posednuta mašinovođom. Tako i u slučaju sinhrona.
Pravilo kao strogo ustrojen propis/procedura (čemu?) ili "nepisano pravilo"? :)

Ako je ovo prvo onda pod hitno treba da se menja.... ako je drugo onda nemam komentar :)
 
1) Ukopana topla veza ne bi bila toliko skupa u ondosu na iznose koji se trenutno odvajaju za modernizaciju aerodroma. Takođe, ona može u budućnosti da predstavlja toplu vezu između 2 terminala.
2) Dobanovic se neće graditi u našim životima, to je samo ostavljen prostor za buduće generacija. Tesla ima trenutno dovoljno mesta da se širi i sigurno će u jednom trenutku biti potreban novi terminal koji će se nalaziti odmah pored planirane stanice.
3) Informacija ti je pogrešno, to je plan za stanicu Surčin, ne za Aerodrom
4) U dokimentaciji se spominje šatl bus od železničke stanice do terminala, odnosno tih 500m. Međutim JA samtram da to nije potrebno, već da bi novac koji bi bio potrošen za vozila, gorivo, vozače bolje bio iskorišćen za toplu vezu.

Nije ništa odlučeno s obzirom da je javni uvid u nacrt plana...
Lepe vesti Boki, hvala na informacijama. Samo jedna stvar za taj šatl bus, to već postoji i ide od Terminala do P11 Tesla Pakinga. Već ide usput pored buduće stanice Aerodrom. Nema dodatnog novca za vozila, gorivo, vozače jer sve to postoji, samo treba da pokupi putnike u okviru buduće železničke stanice Aerodrom.
 
A Austrija je zabranila mađarskim železnicama da saobraćaju prema zapadnoj Evropi. Nekoliko puta su upozoravali mađarske železnice da poštuju red vožnje, jer su velika kašnjenja dovodila do problema sa austrijskim redom vožnje. Od sada, dok se situacija, ne reši, mađarske železnice mogu saobraćati samo do Beča.

Timovi koji su radili na želiznici Budimpešta - granica sa Srbijom su poslati da rade na obnovi dela ka Austriji.



Mađari imaju problema na
liniji 1 Budimpešta - Đer - Hegihesalom. Imaju 29 km "lagano vožnju" . Umesto 120-160 km/h, samo 100 km/h jer im je uvek ponestajalo novca za obnovu. Čekali su predugo. Ima mnogo sličnih problema na železnici u Mađarskoj, pa me ne čudi prekid izgradnje pruge prema granici sa Srbijom.

Tako je i sa vozovima iz Hrvatske za Austriju. Nema više direktnih vozova za Beč i Frankfurt.
 
Modernizacija pruge Stalać - Kraljevo, najbitnije ostaje jedan kolosek, neke krivine se peglaju kako bi se brzina na određenim deonicama povećala na 80/120 kmh, elektrifikacija i ugradnja ETCS lvl1 i od 22 stanice ostaće 16: Kruševac, Trstenik, Kraljevo i Vrnjačka Banja ostaju stanice, 5 stanica se pretvara u stajališta i 7 stajališta se zadržava, još uvek nije navedeno koje stanice i stajališta su u pitanju osim ovih četiri gore navedenih.
 
Vrh