Nezgodno je jer samo mi imamo ovakve eskalato4e u Evropi... sovjetske vrste i dizajna. Posto zapadni eskalatori to je nesto sasvin drugo. I nigde ne pucaju rukohvati samo kod nas. Daj bre, para ima nego idu u dzepove. Eno gradinacelnik pere pare na ocigled svih farbajuci autobuse nikom nista.
Izgleda da samo kod nas nema para.
Isti su klinac i zapadni eskalatori, ne traju ni oni zauvek (zapravo traju kraće). Automobilske gume imaju vek trajanja čak i ako nisu u upotrebi, logično da će rukohvat koji je u eksploataciji takođe imati neki vek trajanja.
Poenta je da su ovi eskalatori ugrađeni pre 30 godina i da je jednostavno neophodno da se bitni delovi zamene. I to nije praksa samo sa sovjetskim, nego i zapadni eskalatori i liftovi predviđaju remont i modernizaciju posle 20ak godina.
Zameniš rukohvate, motore, stepenike i velike ležajeve, ubaciš frekventni pretvarač, staviš nove blokade i pređeš sa relejne tehnike na digitalnu, dotegneš konstrukciju, zameniš šine ili dodaš umetke, i obavezno uradiš remont vučnih lanaca i reduktora. Dobiješ "nove" eskalatore za kraće vreme, manje para i bez prekida usluge.
Što se para tiče, nije da ih nema, nego Infra očigledno nije htela da troši budžet na nešto što im suštinski ne treba. Imaju oni rupe u održavanju na mnogo bitnijim sistemima.
Sa druge strane, Grad Beograd, kome je interes da stajalište bude uredno i otvoreno je mogao umesto krečenja autobusa da uradi remont barem jednog eskalatora.
A to što Šapić farba autobuse bukvalno ide u prilog tome da se pare troše samo na ono što se vidi
