Šta je novo?

Železnička stanica Vukov Spomenik

Makar menjaju gume na rukohvatima pokretnih stepenica:rolleyes:
Ne bi se ni to menjalo da jedan od eskalatora nije već stao zbog pucanja rukohvata, koji je toliko truo da ne može da se nastavi. A znaš kakva panika bude kada se Vukov spomenik zatvori na sat vremena. Zamisli kakav bi haos bio ako je zatvore na mesec dana zbog pucanja sledećeg rukohvata.

Održavanje je ogroman problem generalno, a pogotovo u našoj državi. Teško je političarima obrazložiti zašto mora da se odvaja novac za nešto što već radi. Njih interesuju samo nove stvari, gde može da se preseče vrpca.

Ako je potrebno 900 hiljada evra za remont, to je mnogo i onda izbace remont iz plana. Ako predložiš da se uradi jedan eskalator za 350k onda to nije racionalno trošenje sredstava jer je remont sva tri 50k jeftiniji.
Sa druge strane, ne isplati se ni da držiš sopstveni kadar koji može samostalno da izvrši remont jer imaš samo 3 eskalatora.

Poenta je da je održavanje skupo, ali da je jeftinije od alternative :D
 
Кад се пројектује, не треба се просеравати са неким "светским" решењима тј да "будемо као сам ворнлан свет", јер ми немамо ни пара за тако нешто ни за куповину а како се показује ни з аодржавање. Због тога решња морају на нивоу пројектног да уважавају све: од набавке, преко одржавањеа до амротизације. Тј. да се зна колико нешто може да траје, пад асе после заметни. А не да се нешто откине на ескапалатору да људи погину.
И службе које треба да брше мониторинг и контролу свега.
Дошао крај животног века? Стоп и затварање док се на заврши. Боље и то него људи да гину.
 
Кад се пројектује, не треба се просеравати са неким "светским" решењима тј да "будемо као сам ворнлан свет", јер ми немамо ни пара за тако нешто ни за куповину а како се показује ни з аодржавање. Због тога решња морају на нивоу пројектног да уважавају све: од набавке, преко одржавањеа до амротизације. Тј. да се зна колико нешто може да траје, пад асе после заметни. А не да се нешто откине на ескапалатору да људи погину.
И службе које треба да брше мониторинг и контролу свега.
Дошао крај животног века? Стоп и затварање док се на заврши. Боље и то него људи да гину.
Ako konkretno pričamo o eskalatorima, oni su izuzetno bezbedni. Imaš blokade koje odmah zaustavljaju eskalator ako pukne rukohvat, iskoči stepenik, otvori se poklopac na okretištu itd. Jednom godišnje se vrši pregled od strane kontrolnog organa koji izdaje atest o bezbednosti. Bezbednost nije pitanje.

Generalno, posao projektanta jeste da nađe najjeftinije rešenje u pogledu životnog ciklusa objekta, ali se to rešenje oslanja na poštovanje rokova za održavanje. To je kao da se hvališ kako si uštedeo velike pare jer nikad nisi promenio ulje u kolima i onda se začudiš kad ti motor crkne.
 
Slažem se treba izbeći ove eskalatore iz Rusije.
 
Nezgodno je jer samo mi imamo ovakve eskalato4e u Evropi... sovjetske vrste i dizajna. Posto zapadni eskalatori to je nesto sasvin drugo. I nigde ne pucaju rukohvati samo kod nas. Daj bre, para ima nego idu u dzepove. Eno gradinacelnik pere pare na ocigled svih farbajuci autobuse nikom nista.
Izgleda da samo kod nas nema para.

Umesto da uveliko traje rekonstrukcija sa spustanjem perona, niceg nema. Jad.
 
Ne kontam šta je problem da se spusti peron, posebno ne na stanici Pančevački most
 
To je Infrastruktura železnice, malo su trenutno zauzeti kriminalnom rekonstrukcijom železničke stanice u Novom Sadu zbog koje je 15 ljudi izgubilo život. To je ista firma koja ima problem da organizuje čišćenje WC-a u Prokopu.

Inače, bio sam do stanice Pančevački most za vikend i ono stvarno ne bi smelo da se koristi. Istok Beograda za njih ne postoji već sve pare ulupavaju na Expo i BNV.
 
Iz kog razloga su zakljucana vrata koja vode iz garaze ka stanici?
 
Nezgodno je jer samo mi imamo ovakve eskalato4e u Evropi... sovjetske vrste i dizajna. Posto zapadni eskalatori to je nesto sasvin drugo. I nigde ne pucaju rukohvati samo kod nas. Daj bre, para ima nego idu u dzepove. Eno gradinacelnik pere pare na ocigled svih farbajuci autobuse nikom nista.
Izgleda da samo kod nas nema para.
Isti su klinac i zapadni eskalatori, ne traju ni oni zauvek (zapravo traju kraće). Automobilske gume imaju vek trajanja čak i ako nisu u upotrebi, logično da će rukohvat koji je u eksploataciji takođe imati neki vek trajanja.
Poenta je da su ovi eskalatori ugrađeni pre 30 godina i da je jednostavno neophodno da se bitni delovi zamene. I to nije praksa samo sa sovjetskim, nego i zapadni eskalatori i liftovi predviđaju remont i modernizaciju posle 20ak godina.
Zameniš rukohvate, motore, stepenike i velike ležajeve, ubaciš frekventni pretvarač, staviš nove blokade i pređeš sa relejne tehnike na digitalnu, dotegneš konstrukciju, zameniš šine ili dodaš umetke, i obavezno uradiš remont vučnih lanaca i reduktora. Dobiješ "nove" eskalatore za kraće vreme, manje para i bez prekida usluge.

Što se para tiče, nije da ih nema, nego Infra očigledno nije htela da troši budžet na nešto što im suštinski ne treba. Imaju oni rupe u održavanju na mnogo bitnijim sistemima.
Sa druge strane, Grad Beograd, kome je interes da stajalište bude uredno i otvoreno je mogao umesto krečenja autobusa da uradi remont barem jednog eskalatora.
A to što Šapić farba autobuse bukvalno ide u prilog tome da se pare troše samo na ono što se vidi :)
 
Ti eskaltori su uspešno remontovani jedna po jedan bješe 2010 god Tako nesto dolazio je kamion gore i izvlacili su ih
Negde mozda imam čak i slike bilo je u nekom broju pruge članak o tome
Levi i desni su remontovani 2008. Srednji eskalator nije nikad remontovan.
Obim radova bio manji nego što je bilo predviđeno pre 4 godine. 4 rukohvata je tom prilikom zamenjeno, 1 na srednjem i 3 na bočnim eskalatorima. Zato se ove godine menjaju preostala dva. Koliko ja znam, modernizacija 2008. je predviđala samo postavljanje automatskih mazalica lanaca.
 
Vrh