Šta je novo?

Železnička stanica Vukov Spomenik

Makar menjaju gume na rukohvatima pokretnih stepenica:rolleyes:
Ne bi se ni to menjalo da jedan od eskalatora nije već stao zbog pucanja rukohvata, koji je toliko truo da ne može da se nastavi. A znaš kakva panika bude kada se Vukov spomenik zatvori na sat vremena. Zamisli kakav bi haos bio ako je zatvore na mesec dana zbog pucanja sledećeg rukohvata.

Održavanje je ogroman problem generalno, a pogotovo u našoj državi. Teško je političarima obrazložiti zašto mora da se odvaja novac za nešto što već radi. Njih interesuju samo nove stvari, gde može da se preseče vrpca.

Ako je potrebno 900 hiljada evra za remont, to je mnogo i onda izbace remont iz plana. Ako predložiš da se uradi jedan eskalator za 350k onda to nije racionalno trošenje sredstava jer je remont sva tri 50k jeftiniji.
Sa druge strane, ne isplati se ni da držiš sopstveni kadar koji može samostalno da izvrši remont jer imaš samo 3 eskalatora.

Poenta je da je održavanje skupo, ali da je jeftinije od alternative :D
 
Кад се пројектује, не треба се просеравати са неким "светским" решењима тј да "будемо као сам ворнлан свет", јер ми немамо ни пара за тако нешто ни за куповину а како се показује ни з аодржавање. Због тога решња морају на нивоу пројектног да уважавају све: од набавке, преко одржавањеа до амротизације. Тј. да се зна колико нешто може да траје, пад асе после заметни. А не да се нешто откине на ескапалатору да људи погину.
И службе које треба да брше мониторинг и контролу свега.
Дошао крај животног века? Стоп и затварање док се на заврши. Боље и то него људи да гину.
 
Кад се пројектује, не треба се просеравати са неким "светским" решењима тј да "будемо као сам ворнлан свет", јер ми немамо ни пара за тако нешто ни за куповину а како се показује ни з аодржавање. Због тога решња морају на нивоу пројектног да уважавају све: од набавке, преко одржавањеа до амротизације. Тј. да се зна колико нешто може да траје, пад асе после заметни. А не да се нешто откине на ескапалатору да људи погину.
И службе које треба да брше мониторинг и контролу свега.
Дошао крај животног века? Стоп и затварање док се на заврши. Боље и то него људи да гину.
Ako konkretno pričamo o eskalatorima, oni su izuzetno bezbedni. Imaš blokade koje odmah zaustavljaju eskalator ako pukne rukohvat, iskoči stepenik, otvori se poklopac na okretištu itd. Jednom godišnje se vrši pregled od strane kontrolnog organa koji izdaje atest o bezbednosti. Bezbednost nije pitanje.

Generalno, posao projektanta jeste da nađe najjeftinije rešenje u pogledu životnog ciklusa objekta, ali se to rešenje oslanja na poštovanje rokova za održavanje. To je kao da se hvališ kako si uštedeo velike pare jer nikad nisi promenio ulje u kolima i onda se začudiš kad ti motor crkne.
 
Slažem se treba izbeći ove eskalatore iz Rusije.
 
Vrh