@hromoplast Na pruzi istok-zapad u Berlinu (HBF) je visina perona oko 75cm. Tuda idu puš-pull dvospratni regionalci sa ulazom na nižem spratu 55cm, i ljudi se penju. Dosta je rašireno u celoj Evropi da se prave kompromisi te vrste. Tako i na Vuku eventualno možemo takav kompromis da napravimo.
Tzv. "univerzalni peron" koji mogu da koriste sve vrste garnitura bez obzira na namenu ili visinu poda sve dok se uklapaju u ostale TSI.
Tako bi recimo
SNCB AM08 Desiro ML nudio nivelisan pristup (5cm s novim, 0cm s potrošenim točkovima),
London Underground 2009 tube stock minimalan (-5cm s novim, -10cm s potrošenim), a
Flirt SV 413/417 prihvatljiv pri -15/-20cm.
Boli ih uvo kao o uvek. Još od brisanja gradskog sistema iz planova za čvor (što je i dovelo do propasti dela starog čvora onemogućavanjem konverzije u gradski sistem) očekivali su da teraju kupeaše i RVR doveka ni ne pomišljajući o urbanističkim i operativnim posledicama nastalim promenom saobraćajnih uslova, razvojem tehnologije i unapređenja pristupačnosti kolicima (što je inače ugrozilo ostale ergonomske karakteristike garnitura predviđenih za saobraćaj na nacionalnoj mreži, kritične za efikasno odvijanje masovnog gradskog prevoza).
Autobus nikad nije bio nepouzdaniji i opterećeniji kao što je danas, tzv. "aksesibilni" regionalni EMV nikad neprilagođeniji gradskom prevozu (osim grbama i nikad većoj udaljenosti vrata oko veza vagona) preniskim podom na ulazištu u odnosu na najvažnije stanice izgrađene sa olakšanim pristupom (u stare dugolinijske/stare i nove klasične gradske garniture) na umu.
Tolika drama ni oko čega. Rešenje na dohvat ruke, samo volje nema. Al neka, nek nas regionalni Expo voz preko Male Krsne osramoti za ceo vek. Mada kad bolje razmislim ovakvo glasačko telo ni ne zaslužuje bolje. Sve i treba da im se obije o glavu.
Zar ne bi bilo lepše da imamo drveće?
Baš se pre neki dan zatekao za Zelenjaku. Nadstrešnica ne pravi hlad,jedino ovo jedno veliko drvo.
Pogledajte prilog 205694
Ostala drveća ili imaju nikakvu krošnju ili su skroz osušena.
Od drveća nema više vajde. Dovoljno da ga izlomi vetar, napadnu štetočine da Zelenilo iseče.
Kod Sava Centra mislim da su posekli i ono malo na parkinzima što je bilo. Na stajalištu u Bloku 19a samo kiosk još pomaže. Prekoputa mravinjak od putnika prži se ispred kioska iza kojeg je gradilište. Osećaš se kao na parkingu nekog stadiona ili mola u SAD. Nigde "lada nema" iako su zgrade preniske za tako velike udaljenosti (samo bi supervisoke 300+m kule bacale senku do Sava Centra, i to planski postavljene u prostoru). Sa druge strane Gazele Tiršova 2 pojela čitav park odraslih stabala sa razvijenim krošnjama. Napravili ledinu za prženje do zalaska.
Čak i da posade novo, pola će ljudi osedeti dok ne napravi debelu hladovinu. Mislim da grdno greše pri ozelenjavanju na kašičicu u smislu da ako ne posade nešto patuljasto kao što je
kuglasta Katalpa sade "tradicionalno" vosoko drveće proporcionalno uskih krošnji na prevelikom razmaku umesto brzorasnog niskog sa najširim krošnjama (poput
kineske mimoze) koje za 5-6 godina lako formira hladovinu i sa nekoliko razmaknutih stabala. Osim toga domaće šumsko drveće u gradskoj sredini dugoročno može izazvati problem zaklanjanja fasada, širenja grana ka balkonima i prozorima, kolovozu i kontaktnoj mreži, ugrožavanja bezbednosti lomljenjem grana, podizanjem trotoara ili potkopavanjem temelja razgranatim korenjem. Najveći prestupnici su svakako platani kojim je mesto u šumama na Adi, Avali, Zvezdari, VRO, Kožari, u Košutnjaku i Parku Ušće a ne između zgrada, u drvoredima skučenih ulica i bulevarčića, oko prometnih stajališta, na trgovima i platoima u grupi.
Ni na Autokomandi nije ništa bolje. Praktično gde god ljudi dugo čekaju međugradski bus po 15-20 minuta mogu dobiti sunčanicu, za razliku od železničkih stanica sa širokim peronskim nadstrešnicama. To je samo sunce. Gde su kiša, grad, sneg. U principu bilo drveća ili ne sva prometna stajališta, posebno ona i za prigradski i međugradski saobraćaj treba da imaju perone makar poput ovog u Regensburgu:
Isto važi i za veze s metroom i BG vozom koje treba da budu nalik stanici Kagraner Platz u Beču, za početak makar na Sajmu, Autokomandi. Nama je i Prokop iza malih mesta u civilizovanim zemljama. Stanični peroni ugušeni u sarkofagu, gore ogoljena razbacana stajališta za 12-metarske rikše. Tamo gde je trebalo obezbediti terminal (na ploči) dignuti poslovni kvadrati i parking prostor.