Šta je novo?

Železnička stanica Vukov Spomenik

Ovo je stvarno sramotno. Bio sam klinac, ali se sećam fascinacije kada je ovo u sred najgore krize otvoreno i šljaštilo.
Najveći problem je što nadležni ne mogu da se dogovore šta je čije. Tržni centar je, navodno, nadležnost privatnih vlasnika, stanica IŽS-a, a ulazi, prolaz, garaža i park iznad Grada Beograda.
Sve u svemu, građani ispaštaju zbog toga.
 
Neka je tržni centar privatan, to i dalje ne opravdava pokretne stepenice na samoj stanici koje ne rade i perone na koje curi voda i sve više uništava metalne panele (a mogli su da samo stave oluk kroz plafon i zid i spreče propadanje).
 
Проблем је што се даје могућност договора чија је одговорност.
Од данас - ти си одговоран и прстом на директора предузећа. Записничар записао. За две недеље контрола и казна ако нема прогреса.

Свака напредна власт (не напрдна, немојмо мешати), има задатак да на локалном нивоу утврди границе одговорности, направи графике и исцрта границе. А да после тога арбитрира кад дође до пограничних сукоба.
 
Proteklih dana je zatvoren desni eskalator na železničkoj stanici Vukov spomenik, pa se kao zamenske koriste srednje stepenice.


Vukov spomenik 1 11 2023 zatvoren desni eskalator.jpeg
 
Који је ово немар маховина се накупила
 
Ko vas bre plaća da ovako blatite predsednika, koji se toliko trudi da nam svima bude bolje?!
 
Председник сам себе блати, нама остаје да констатујемо факт. И надам се на изборима, да покушамо да мало промешамо карте.
 
Степенице су изгледа измешу надлежности железнице и града.
Мсм да је тако неки изговор био за све оне растурене ескалаторе који су на нивоу улице
 
То тако не може. Мора да се зна ко је за шта одговоран, а тај који је одговран мора да има службе које су у стању да одржавају. Ово је срамота, и како изгледа, а још горе зато што не ради. Ако ниси у стању да поправиш, онда га конзервиши или укини.
 
Sve iznad same nulte kote stanice je privatno vlasništvo,nema veze sa železnicom.
Grad je odavno trebao, sve te lokale i prostore da otkupi,i da sve stave u ruke železnice.
Ovakvo stanje nije održivo,niti su ikada,tu trebali da budu bilo kakvi privatnici.
Kome je palo na pamet,da moraš proći kroz nečiju privatnu imovinu,da bi došao do državne železnice????
Sve otkupiti,temeljno renovirati,hidro izolovati,pa te nove lokale sa svom infrastrukturom,pokretnim stepenicama, izdati po receptu Prokop stanice,kratko i jasno.
 
Poslednja izmena:
Sve iznad same nulte kote stanice je privatno vlasništvo,nema veze sa železnicom.
Grad je odavno trebao, sve te lokale i prostore da otkupi,i da sve stave u ruke železnice.
Ovakvo stanje nije održivo,niti su ikada,tu trebali da budu bilo kakvi privatnici.
Kome je palo na pamet,da moraš proći kroz nečiju privatnu imovinu,da bi došao do državne železnice????
Sve otkupiti,temeljno renovirati,hidro izolovati,pa te nove lokale sa svom infrastrukturom,pokretnim stepenicama, izdati po receptu Prokop stanice,kratko i jasno.
Prvo, objekat i odgovornost nisu podeljeni tako, već vertikalno. Sve, od nadstrešnice nad stepenicama kod ETFa, stepenice na Bulevaru sa obe strane Ruzveltove, galerija, vestibil, lokali u njima i tehničke prostorije, stepenice i peroni su u isključivoj nadležnosti železnice. Objekat je funkcionalno i tehnički tako podeljen na taj deo koji pripada železnici i drugi severno od njega koji na -2 pripada parking servisu, a na -1 su privatni lokali. Problemi nastaju u sledećim tačkama:
1. Požarni izlazi železničke stanice izlaze u tržni centar. Železnica neće da se bavi ničim više, iako je po zakonu dužna da održava požarni izlaz do izlaza na površinu.
2. Izlaz sa slike koji vodi iz tržnog centra na nivo galerije, pa napolje. Železnica tvrdi da ovo nije u njihovoj nadležnosti jer stepenice polaze iz tržnog centra, iako je logično da deo od TCs do nivoa galerije pripada TCu, a od galerije do površine Železnici.
3. Vlasnici lokala se ponašaju kao da nisu suvlasnici zajedničkih prostorija i to im se toleriše. Veoma lako bi mogli da se ucene da sve upristoje prostom primenom zakona i propisa. Svojim nemarom mogu biti tuženi za izazivanje opšte opasnosti, a pošto njihov nemar može da prouzrokuje štetu železničke infrastrukture, može da im se zapreti finim zatvorskim kaznama. Takođe, inspekcija može da zabrani vršenje delatnosti u nebezbednom objektu i time učini lokale bezvrednim

Tako da, nema ništa u trenutnoj organizaciji prostora što je samo po sebi problem, već je izvor svih problema država, koju sa jedne strane zabole da održava sopstveno, a sa druge da natera ljude da poštuju zakon zarad opšteg dobra.
 
Odgovornost je svakako podeljena,u tome i jeste problem,simbioza državnog i privatnog u jednoj celini,u jednoj rupi,koja nikako ne može da se posmatra odvojeno,ni horizontalno ni vertikalno,podzemni objekat je jedinstven,i zahteva samo jednog vlasnika.
Sve izjave ,koje sam do sada čuo,a čuo sam sve od strane železnice,uvek i samo uvek krivicu prevaljajuju na vlasnike lokala ,u čijem vlasništvu su i pokretne stepenice,one najbliže samom spomeniku,koje su zarasle u mahovinu,zajedno sa raspalim spuštenim plafonima,iz kojeg izvire reka ponornica,koja se tu odmah dole uliva u sliv pišaone 1,i pišaone 2.
 
Poslednja izmena:
Kao što upravo opisah, objekat jeste podeljen, ne samo administrativno, već i funkcionalno, instalaciono i bezbednosno. To je činjenica i ne znam da li je nerealnija ideja da će država sad sve lokale da otkupi ili da bi država išta bolje te lokale održavala.

Prvo je bitno shvatiti kako stvari funkcionišu. Železnica niti može, niti treba da se meša u posao sa lokalima. Ona treba da spusti perone, reši curenje na peronima, stavi stepenice u vestibilu u pogon i one kod bulevara. Takođe treba da reši curenje na dilataciji ulaza kod parka, kao i da preuzme održavanje izlaza sa slike gore i požarnih izlaza.

Država (a ne železnica) može da uradi nešto povodom lokala, a to nije da troši naše pare na njihov otkup, već da sprovede zakone napokon i time reši problem. Lokali i železnička stanica mogu savršeno da funkcionišu jedno pored drugog, sem lokala koji često postoje na metro stanicama, u Parizu je ceo tržni centar izgrađen podzemno na metro stanici.
 
Лепо лекс специјалис. И да се пословни простори предају локалним самоуправама, а железница да се бави перонима и колосецима.
 
Па ако ескалатор и штрока припада локалима, може да крене да дели казне. Јел су успели да наметну управнике зграда? Јесу. Што ово неће моћи?
 
Vrh