Sve iznad same nulte kote stanice je privatno vlasništvo,nema veze sa železnicom.
Grad je odavno trebao, sve te lokale i prostore da otkupi,i da sve stave u ruke železnice.
Ovakvo stanje nije održivo,niti su ikada,tu trebali da budu bilo kakvi privatnici.
Kome je palo na pamet,da moraš proći kroz nečiju privatnu imovinu,da bi došao do državne železnice????
Sve otkupiti,temeljno renovirati,hidro izolovati,pa te nove lokale sa svom infrastrukturom,pokretnim stepenicama, izdati po receptu Prokop stanice,kratko i jasno.
Prvo, objekat i odgovornost nisu podeljeni tako, već vertikalno. Sve, od nadstrešnice nad stepenicama kod ETFa, stepenice na Bulevaru sa obe strane Ruzveltove, galerija, vestibil, lokali u njima i tehničke prostorije, stepenice i peroni su u isključivoj nadležnosti železnice. Objekat je funkcionalno i tehnički tako podeljen na taj deo koji pripada železnici i drugi severno od njega koji na -2 pripada parking servisu, a na -1 su privatni lokali. Problemi nastaju u sledećim tačkama:
1. Požarni izlazi železničke stanice izlaze u tržni centar. Železnica neće da se bavi ničim više, iako je po zakonu dužna da održava požarni izlaz do izlaza na površinu.
2. Izlaz sa slike koji vodi iz tržnog centra na nivo galerije, pa napolje. Železnica tvrdi da ovo nije u njihovoj nadležnosti jer stepenice polaze iz tržnog centra, iako je logično da deo od TCs do nivoa galerije pripada TCu, a od galerije do površine Železnici.
3. Vlasnici lokala se ponašaju kao da nisu suvlasnici zajedničkih prostorija i to im se toleriše. Veoma lako bi mogli da se ucene da sve upristoje prostom primenom zakona i propisa. Svojim nemarom mogu biti tuženi za izazivanje opšte opasnosti, a pošto njihov nemar može da prouzrokuje štetu železničke infrastrukture, može da im se zapreti finim zatvorskim kaznama. Takođe, inspekcija može da zabrani vršenje delatnosti u nebezbednom objektu i time učini lokale bezvrednim
Tako da, nema ništa u trenutnoj organizaciji prostora što je samo po sebi problem, već je izvor svih problema država, koju sa jedne strane zabole da održava sopstveno, a sa druge da natera ljude da poštuju zakon zarad opšteg dobra.