Šta je novo?

Železnička stanica Novi Beograd

И један овећи фуд корт са све класичном кафаном, пошта, банка, комесаријат Народне милиције, затим, продајни простори са акцентом на оне који захватају већи простор и немају места у шопинг моловима... други комерцијални садржаји и наравно паркинг.

Потенцијално - у потпуности исплатив и одржив објекат.
 
Верујем да већина тога може и даље да се направи испод плоче. Отпада само БАС.
 
Наравно да може. Па то су десетине хиљада квадрата земљишта.
 
И треба да се ураде само зидови и под, кров и носећи стубови су већ ту :D "Фасада" чак може да се уради монтажно, од панела који су сада популарни (оближњи Сиријус, наплатна рампа Врчин, КЦС...), шта више могу одмах да замаскирају одвратни бетон бочне конструкције перона. Још да ударе неонски натпис Железничка станица Нови Београд изнад Антифашистичке борбе са обе стране, а испод плоче лепо спусте плафон, ураде крштену шалтер салу, чекаоницу, ескалаторе директ до перона (могу као у Меркатору траку без степеника), нормалан јавни тоалет, ресторан, пошта, банка, полиција, апотека, мењачница, кафић, маркет, паркинг и остале комерцијалне објекте, и милина. Од сметлишта до модерне и достојне станице.
 
Nema mesta bas za sve te sadrzaje tamo ispod ploce, jer nema mesta za dva nivoa, vec samo jedan. Sve te sadrzaje nisu ni na prokpu predvideli, sto je tek smesno :D Elem, da samo treba zatvoriti sa strane, i spojiti toplom vezom sa BAS-om, tu ce imati dosta tih sadrzaja. A ispod ploce treba imati javne wc, prodaju karata, informacije, cafe, pekara, i recimo menjacnica ili posta. To je sasvim pristojno i fino.

ovo sto bude, mozda pripremaju stubove za ulazni portal i nadstresnicu, ono sto je postavio max15 na predhodnoj strani
 
Ploča ne može da glumi krov jer nema hidroizolaciju...

Nego, ako je neko gledao izlaganje Lojanice pred BASom, povela se priča o manjku parking prostora. Kako čak ni izmenjeni projekat ne predviđa dovoljno veliki parking za buseve, nešto su pričali o susednom zemljištu, ali da moraju da se dogovore sa železnicama jer je to njihovo. Nisam razumeo tačno, a i nisu ulazili u detalje, ali sam pretpostavio da pričaju o prostoru ispod ploče. Da li je možda još neko to gledao i razumeo šta tačno misle?
 
Како нема хидроизолације, зар не раде кинези сад са реконструкцијом што лупају бетон? Ок, ако нема онда могу да направе објекте попут анекса БАС што је испод конструкције УМП. И све то да замаскирају монтажним зидом од панела дуж ивице плоче до тла.

Што се тиче те приче о паркирању аутобуса, мислим да мисле на ограђени простор око железничке станице, плава ограда између УМП и Жст НБГ.

А мислим да има простора довољно испод плоче целом дужином.
 
Postoje i problemi dilatacije izmedju postojeće stanične konstrukcije i tih bočnih zidova koji bi zatvorili taj prostor ispod stanice. To nije uvek lako rešiti i sa običnim objektima a kamoli sa pločom železničke stanice gde prolaze kompozicike teške nekoliko desetina tona i stvaraju vibracije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815139#p815139:28ogc1ld je napisao(la):
spatiotecte » 20 Jan 2021 07:38 pm[/url]":28ogc1ld]Postoje i problemi dilatacije izmedju postojeće stanične konstrukcije i tih bočnih zidova koji bi zatvorili taj prostor ispod stanice. To nije uvek lako rešiti i sa običnim objektima a kamoli sa pločom železničke stanice gde prolaze kompozicike teške nekoliko desetina tona i stvaraju vibracije.
Nekoliko stotina, pa i hiljada tona.
 
Današnje slike misterioznih radova u blizini buduće zgrade železničke stanice:

Zeleznicka_NBG_01.jpg

Ne čiste točkove od blata sa gradilišta, već tako izlaze preko trotoara pravo na ulicu:

Zeleznicka_NBG_02.jpg

Zeleznicka_NBG_03.jpg
 
U pitanju je pristupna saobraćajnica ali ne znam čemu taj potporni zid.
 
Како је градилиште добило дозволу а да нису обебедеили место за прање точкова?
 
Još uvek ne znamo tačno šta se ovde radi. Liči na pristupnu saobraćajnicu i ulaz u podzemnu garažu NCR-a:

ZSNB 01.jpg

ZSNB 02.jpg

ZSNB 03.jpg
 
Za garažu je ovo sigurno, tu je planirana i saobraćajnica Nova 1 koja ide paralelno uz žs. Što se tiče same stanične zgrade pominje se da će je BAS graditu u sklopu svog kompleksa. Videćemo kako će na kraju ispasti, ali sam zadovoljan što se bar isplaniralo da se izgradi stanična zgrada i da je ovo samo privremeno rešenje.
 
Slikano pre nekoliko dana, ne stigoh ranije da postavim slike:

ZS_01.jpg

ZS_02.jpg

ZS_03.jpg
 
Posle ove doktorove slike ovo moje dođe kao amaterizam,ali dron ne može ds se zavuče ovde ispod...u ove lepote.




 
Prva slika,postnuklearna razglednica,druga slika govori o užurbanosti radova,lezi lebe da te jedem.
4 čoveka od kojih jedan radi na tolikom gradilištu. Možda su se drugi sakrili od jakog majskog sunca.
 
Ovi strašno odugovlače,nije velika razlika između naših radnika i kineza....
 
Изгледа нема јасног надзора и задате динамике радова.
 
Njima je rok septembar 2021, tako da će se završiti sve tu, nije ovde ostalo nešto mnogo radova. Samo je ludost što u projekat nije uključeno sređivanje i betonske konstrukcije sa strane i ispod, kao i stepeništa, da se ugrade i neki pokretni eskalatori ili liftovi, jbn wc... Ovde nisu ispunjeni neki osnovni standardi o pristupačnosti stanici za osobe sa invaliditetom, a gradiš ultra-mega brzu i modernu prugu.
 
Vrh