Šta je novo?

Železnička stanica Novi Beograd

zahtevam preimenovanje teme u "zeleznicka nadstresnica novi beograd" ili "natkriveni peroncic novi beograd"...ovde stanice nema ovo je stajaliste...
hvala!!!

https://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%96%D0 ... 1%86%D0%B0
citat:"
Жељезничка станица....У станици се може обављати улазак и излазак путника, као и утовар и истовар робе.Према задатку у регулисању саобраћаја постоји неколико врста жељезничких станица. Осим жељезничке станице, постоји и жељезничко стајалиште.

Жељезничко стајалиште је званично мјесто на прузи на којему се возови за превоз путника заустављају у складу са возним редом, само ради уласка и изласка путника, а у којему воз за превоз путника може почети или завршити вожњу."
 
Е сад мало банализујемо ствари. Ово су мало старије дефиниције, на којим се станицама данас утовара и истовара роба? На станици НБГ постоји зграда али је за железничко особље. Фали шалтер сала са чекаоницомми клозетом, али то може испод плоче да се направи што би и било најпаметније.
 
Да, али може да функционише и без шалтер сале и чекаонице.
 
Kamo sreće da može bez pruge i vozova, ŽS bi bile presrećne.
 
Ovo je nikad izgradjena stanica. Zapravo stanica u nastajanju od kad je otvorena za saobracaj negdje 1970-te.

Ekstremno dugacki peroni 400m! ali sa samo jednim prilazom.- stepenicama na juznom kraju. Ja ne znam sta je taj koji je projektovao ovu stanicu zamisljao, osim da ju jednog dana neko dovrsi. A taj dan jos nije dosao, pa cak ni sad kad se rekonstruise pruga kroz NBG nema nikakve ozbiljne gradnje na stanici.

Zalosno, ali nadam se da ce se jednog dan stvari promjeniti jer stanica ima vrlo dobar polozaj i buducnost je pred njom.
 
Ni Sergio-m ne kapira ovaj sadašnji model Beogradske železničke stanice koja se sastoji iz 4 dela. :mrgreen: Baš me čudi. A tako je logično... :mrgreen:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852379#p852379:3boj7rd1 je napisao(la):
RioBL » 22 May 2021 04:26 pm[/url]":3boj7rd1]Ovo je nikad izgradjena stanica. Zapravo stanica u nastajanju od kad je otvorena za saobracaj negdje 1970-te.

Ekstremno dugacki peroni 400m! ali sa samo jednim prilazom.- stepenicama na juznom kraju. Ja ne znam sta je taj koji je projektovao ovu stanicu zamisljao, osim da ju jednog dana neko dovrsi. A taj dan jos nije dosao, pa cak ni sad kad se rekonstruise pruga kroz NBG nema nikakve ozbiljne gradnje na stanici.

Zalosno, ali nadam se da ce se jednog dan stvari promjeniti jer stanica ima vrlo dobar polozaj i buducnost je pred njom.
Prema originalnom planu Urbanističkog zavoda iz 1969, ispod perona je, na dva nivoa, osim stanične zgrade predviđen praktično čitav šoping-mol, sa sve restoranima, pa i bioskopom koji radi 24 h.

Posle pola veka - i malo više - tu je smetlište.
 
Из угла путника, мени је лично станица НБГ била практична и ефикасна. Изађем из трамваја, пређем улицу право на шалтер, купим карту, пењем се горе и на перону чекам воз. Истина увек је фалила надстрешница на перону за возове ка северозападу. Избегавао сам друге станице, посебно главну осим у повратку у Београд мада је и то било губљење времена због очајних бризна преко старог моста и од моста до перона.
Сметлиште испод плоче је слика и прилика нашег одржавања и односа народа према јавној својини. Све друге станице имају поприлично смећа по колосецима. Опет кривица је саме железнице што није чистила ову депонију. Такође је њена кривица и што нису изградили неке садржаје испод плоче.
 
Da je bilo pameti, Žel stanica Novi Beograd bi od starta bila pravljena i organizovana kao glavna. Mislim na onaj stari projekat i ideju da u Bloku 42 budu smešteni i nova GŽS i novi BAS.

A naravno, da je bilo još više pameti, ovakav besmisleni raspored Beogradskog železničkog čvooouuura™ nikad ne bi ni bio izglasan, nego bi se izabrao neki od onih drugih predloga iz Veselih 70ih. Pa bi i lokacija za novu GŽS bila druga. Ili bi bio opet Blok 42, samo u drukčijoj izvedbi i možda drugim mostovima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852410#p852410:mza3mil8 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 22 May 2021, 18:57[/url]":mza3mil8]Da je bilo pameti, Žel stanica Novi Beograd bi od starta bila pravljena i organizovana kao glavna. Mislim na onaj stari projekat i ideju da u Bloku 42 budu smešteni i nova GŽS i novi BAS.

A naravno, da je bilo još više pameti, ovakav besmisleni raspored Beogradskog železničkog čvooouuura™ nikad ne bi ni bio izglasan, nego bi se izabrao neki od onih drugih predloga iz Veselih 70ih. Pa bi i lokacija za novu GŽS bila druga. Ili bi bio opet Blok 42, samo u drukčijoj izvedbi i možda drugim mostovima.

Prokop i stanica NBG jednu drugu ne isključuju da budu "glavne", a stanicu na NBG je trebalo otpočetka rekonstruisati da bude u istom rangu kao i Prokop. Malo situacija sa stanicama podseća na Berlin gde je glavna železnička stanica, iako u centru ona je van glavnih tokova ali se dosta dobro stiže do nje GSP-om iz ostalih delova grada, a uz to imaš i velike stanice Spandau, Südkreuz, Gesundbrunnen ili Ostbahnhof koje svojim sadržajima mogu bez problema da pariraju glavnoj stanici.
 
Да је остала стара станицa у функцији, НБГ би остао успутна станица за возове ка Шиду и Суботици. Заваљујући новом чвору, долази до могућности да ту стају и возови ка Пријепољу, Нишу и осталим правцима на југу. Прокоп и НБГ су замишљени као станице на којима стају исти возови. Без Прокопа, тога не би било.
 
DJI-0365.jpg

DJI-0366.jpg

DJI-0367.jpg

DJI-0369.jpg
 
Vidi koliki su peroni :p
 
^^^U odnosu na prosečan samostalni Flirt, sutra i KISS, odnosno nadstrešnice. :D

Iz vazduha izgleda komično. Kao da su započeli, pa shvatili da su vozovi znatno kraći, svakako ignorišući dužinu perona čije je rušenje neisplativo. Očito ne postoji propis kojim se reguliše dužina i tip nadstrešnica stanica razvrstanih prema važnosti. Mislim, jeste ovo bolje nego što je bilo, ali daleko je od zadovoljavajućeg za stanični objekat tog značaja.

Svi peroni stanice Novi Beograd dužine su 475m i pored toga što bi beznačajan broj vozova bio duži od 200m. Obzirom na međunarodni karakter Koridora X, međunarodni standard o interoperabilnosti prenešen je na celu trasu, no tako nešto ne obavezuje Srbiju da gradi više nego što je potrebno. Novi Sad, Niš, Subotica, Sremska Mitrovica, Velika Plana pa čak i Kragujevac opravdavaju toliku dužinu nekih perona, a Beograd Centar svih izuzev gradske železnice BG:Voz, odnosno kraćih vozova u unutrašnjem saobraćaju čije je ta stanica polazište (odbojnici u sredini). Uzevši u obzir činjenicu da takvi vozovi ne izlaze iz zemlje, odnosno nisu predviđeni za prevoz putnika na teritorijama drugih zemalja, ostale stanice trebalo bi da podležu standardnima prilagođenim realnim potrebama unutrašnjeg saobraćaja.

Koliko su se sa jedne strane razbacivali toliko su sa druge škrtarili. Pa evo, nek nam nadležni odgovore na pitanje koliko će to vozova dužine 225m koristiti Tošin Bunar ako je većina planiranih na pruzi Beograd-Novi Sad 77-100m (vrlo retko 154-200m), odnosno da li je pomenuto racionalno? Pošto je broj planranih međunarodnih vozova beznačajan, odnosno ukoliko isti opslužuju samo pojedine perone malobrojnih stanica zašto se grade takva i stajališta na svakom ćošku, aman ljudi? Sa druge strane, imajući u vidu dužinu najvećeg broja vozova opravdava se neopravdanost nadstrešnica na drugoj najvažnijoj stanici u glavnom gradu. More i govnjiva motka je previše blaga za takve.
 
Mислим да је НБГ урађен ове дужине због заустављања теретних композиција. До укидања старог чвора доста теретњака је пролазило овуда.
 
Peron u NBG je rađen te dužine jer kad je građen bilo je vozova te dužine. Uostalom, voz Beograd - Bar je do pre samo par godina znao imati po 15-ak vagona i nije isključeno da će za par godina ponovo imati. A voz Beograd - Bar će stajati u stanici Novi Beograd. Šta onda treba sad da lupaju perone, a posle da ih ponovo rade? Ne razumem takvo razmišljanje. Ne vidim šta je problem sa viškom dužine perona, bolje nego manjak. A u Evropi je ekspanzija noćnih vozova sa vagonima za spavanje. Evo, pogledajte voz iz Praga za hrvatsko primorje sa 15 vagona. Do pre 2-3 godine je tako nešto delovalo nemoguće, a sad se ostvaruje.

@Express, odakle ti da je Tošin Bunar 225 m? Mnogo je kraći, barem novo stajalište. Dva Gorbačova sigurno ne staju, a nisam siguran ni da bi dva Flirta stala. Novi Beograd je stanica na kojoj staju i stajaće međunarodni vozovi!
 
Okej dužina stanice, ali što nastrešnice nisu urađene makar duplo duže?
 
Ova stanica podseca na München Ostbanhof. Tamo je peron duzine 400m sa nadstresnicom oko 140m. Kod nas je peron duzine 500m.
 
Propuštena je idealna šansa da se uradi nešto poput Ostkreuz u Berlinu. Sada ćemo da čekamo narednu rekonstrukciju da dobijemo rešenje vredno putnika.
 

Prilozi

  • dsc08063.jpeg
    dsc08063.jpeg
    556,9 KB · Pregleda: 1.050
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=855988#p855988:1cnkgmgw je napisao(la):
WLABmz » Sun Jun 06, 2021 6:28 pm[/url]":1cnkgmgw]Peron u NBG je rađen te dužine jer kad je građen bilo je vozova te dužine. Uostalom, voz Beograd - Bar je do pre samo par godina znao imati po 15-ak vagona i nije isključeno da će za par godina ponovo imati. A voz Beograd - Bar će stajati u stanici Novi Beograd. Šta onda treba sad da lupaju perone, a posle da ih ponovo rade? Ne razumem takvo razmišljanje. Ne vidim šta je problem sa viškom dužine perona, bolje nego manjak.

Nije problem sto su peroni te duzine, nego sto kad bi organozatori projekta obnove mislili tako kao sto kazes "mozda ce za par godina opet biti dugackih vozova" onda bi na duzini od 475m perona napravili bar jos dva prilaza stepenicama i liftovima.
Ovako, ocito je da je stav nece nam trebati nista pa nek ostanu stepenice tu gdje jesu i dodajmo jos malo nadstresnica.

Znaci, ekonomisanje planom razvoja stanice je problem i kad i ako jednog dana budu duzi vozovi, putnici ce morati putovati 450m od vagona do stepenica, ili ce ponovo lupati perone da dodaju nove stepenice, liftove i produze nadstresnice.
 
Ne mozemo porediti NBG stanicu sa Ostkreuzom obzirom da Ostkreuz ima potpuno drugu saobracajnu funkciju - glavni aspekt Ostkreutza je presedanje sa Ring S-bahna koji je na gornjem nivou na medjugradske i regionalne vozove ili one ka centru (ili kontra ka buducoj Teslinoj fabrici). Mada se lako prebacuje i sa autobusa, ali to mu je tek sporedna funkcija, bas kao sto je sporedno da neko ko zivi u okolini ovde ulazi na voz, jer neposredna okolina Ostkreuza nije naseljena. Ono sto treba uraditi na NBG je maksimizovati upotrebljivost tramvaja.
 
Vrh