Šta je novo?

Železnička stanica Novi Beograd

Ne radi se o mozgu već o tome da CIP zavisi od politike i radi projekte po političkoj direktivi. Nema nikakvih tendera niti uslova već rokaj miki.
 
Ljudi, morate da shvatite da je ovo rezultat toga što je iz svega ovoga javnost isključena.
Nisu inženjeri, arhitekti najpametniji ljudi na svetu, ali treba poštovati njihovo znanje, kao i znanje, iskustva i predloge korisnika.

Na primer, kada je u Beču doneta odluka da se promeni automatska audio najava stanica koja je do tada postojala pitali su korisnike za mišljenje. Projekat je trajao od preko tri godine. Na konkursu su korisnici odabrali prvo da žele da čuju ženski glas umesto dotadašnjeg muškog Franz Kaida koji je 44 godine pozajmljivao glas za najavu stanica u gratskom prevozu. Na konkursu su odabrana dva ženska glasa i snimili su probne najave stanica. Opet su korisnici glasali i izabrali su glas Angele Schneider. Takođe umesto poznatog gonga odlučeno je da se pušta kratka sekvenca Johana Štrausa - "Na lepom plavom Dunavu". I za ovo rešenje je bilo presudno mišljenje korisnika.

Napravio sam malu digresiju, sada se vratimo železnici i stanici na Novom Beogradu. Koliko je ona prilagođena putnicima različitih kategorija? Koliko je aktuelno rešenje primereno glavnom gradu i pruzi najvišeg ranga u zemlji? Da li treba da se zadovoljimo jedino time što na peronima nećemo kisnuti? Da li ćemo imati razglas? Kakvo će biti osvetljenje perona? Da li će postojati info displeji? Kako će majke sa decom, invalidi, slabo pokretljivi pristupati peronima. Šta se dešava sa slepim i slabovidim?
 
Bice ko sa prokopom poslije pobune ugradice liftove mozda
Ili Ce pak bezobrazno reći idite na prokop
Kad pomenu glasovnu najavu stanica u Moskvi zavisno da li ideš od centra ili ka centru muški odnosno ženski glas što nije lose resenje
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=722470#p722470:zu9p0fun je napisao(la):
vucko » 31 Мар 2020, 11:32[/url]":zu9p0fun]Ne radi se o mozgu već o tome da CIP zavisi od politike i radi projekte po političkoj direktivi. Nema nikakvih tendera niti uslova već rokaj miki.

и да се ради по политичкој директиви, опет мора да се укључи мозак, да се направи нешто што личи на нешто. а не г**но у (ружној) амбалажи
 
Ponavljam da je ovde greska do projektanta, arhitekta ili inzenjer je prosto ponudio nemaštovito resenje i to je to, politika nema veze sa tim.
 
A ko daje projektni zadatak projektantima, ko je dao projektni zadatak da se projekat rekonstrukcije 4 deonice ne uradi kako treba komplet.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=722617#p722617:1a4gpwo9 je napisao(la):
spatiotecte » 31 Mar 2020 04:17 pm[/url]":1a4gpwo9]Ponavljam da je ovde greska do projektanta, arhitekta ili inzenjer je prosto ponudio nemaštovito resenje i to je to, politika nema veze sa tim.
Pratim suđenje inženjera u CIP-u zbog mobinga. U CIP-u i čistačica ima političke direktive a kamoli inženjeri.
 
Koliko može politika da utiče na estetiku neke nadstresnice ili stanice na projektante u CIPu?

Politika daje zadatak projektantima da osmisle stanicu i kažu da ta stanica treba da ima nadatresnicu i podzemni prolaz i tu se završava mešanje politike, ne dobijaju arhitekte u CIPu nikakve direktive kakva estetika treba da bude za sve to, to je već to projektanta, ili je talentovan i uradi lepo rešenje ili je loš i uradi nešto bez veze. Političari nemaju pojima koliko je neka nadatresnica moderna, da li je u stilu 90ih ili je avangarda.
 
Striktno govoreći CIP nije naručilac posla već neko ko za potrebe Železnica radi projekat. Šta misliš ko je skratio projekte na 4 deonice, projektant ili naručilac koji finansira i određuje da li će za isti iznos novca da uradi više a nekompletno ili manje a kompletno.
 
Lepo je NS Arhitekt napomenuo da su ovi planovi izradjeni 2010te, a i na sajtu CIPa stoji ta godina, to je dakle sve projektovano pre nego sto je bilo koja finansijska konstrukcija zatvorena za ovaj projekat sto sa kinezima sto sa rusima. Dakle nije politicko pitanje.
 
Ja politiku nisam ni pominjao ukoliko se odgovor odnosi na mene. Arhiteka si znaš kako to ide "skrati malo ovde, izbaci ovo, videćemo ovo za kasnjije itd". Slično direkcija krati gradske projekte ;)
 
Ja sam imao prilike da radim studije izvodljivosti za 2 afričke zemlje, naručene od strane države Senegala i Nigera, (Nijedna izgradjena). Ok, možda ne može bas da se uporedi sa Srbijom, još manje sa zapadnim svetom sto se tiče ozbiljnosti projektne dokumentacije jer je ipak to Afrika i oni su dosta neozbiljni, ali osim programa šta treba da se projektuje, nikakvog navoda na estetiku u projektnom zadatku nije bilo niti bilo koji politički pritisak nije postojao vezan za izgled objekta.

Naravno da postoje budžeti ali ono sto hoću reci bar kad su nadatresnice u pitanju jer slozicemo se da to nije neka naučna fantastika da se projektuje, niti je tu potrebno da se ulupa mnogo para da lepo izgleda.

Ja pre vidim mogućnost da su terali projektante da ne ugradjuju rampe i liftove jer tu realno može da se uštedi neki novac ali da se štedi na izgledu nadstresnice mislim da je veoma mala verovatnoća da je tu postojao bilo koji pritisak, pritom ova tipska nadstresnica uradjena od strane CIP-a bas i nije neki ekonomicni tip posto svaki stub se sastoji od čak 3 stuba! (Ili 2 stuba i kišna vertikala nisam siguran), ima tu stakla ima rešetkasta konstrukcija kao i paneli koji glume drvo, dakle nije bas da je neko jeftino rešenje, nego je estetski zastarelo, ajde da kažemo posto je projektovano pre 10 godina da toliko i zaostaje za današnjim estetskim trendovima a možda čak i više ali da je jeftinije nije, samo izgleda tako (jeftino)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=722655#p722655:25nif0t4 je napisao(la):
spatiotecte » 31 Mar 2020 05:19 pm[/url]":25nif0t4]Lepo je NS Arhitekt napomenuo da su ovi planovi izradjeni 2010te, a i na sajtu CIPa stoji ta godina, to je dakle sve projektovano pre nego sto je bilo koja finansijska konstrukcija zatvorena za ovaj projekat sto sa kinezima sto sa rusima. Dakle nije politicko pitanje.

Samo bih napomenuo da projekat nije iz 2010. već da sam ga tada dobio a da je projekat sa početka devedesetih godina XX veka i projekta tadašnjeg vrha države "Brze pruge Srbije". Od tada se ništa veliko nije radilo na tom projektu, jedino što se smenom garnitura cena samo uvećava.
 
Ovo je projekat stanice za 'Brze pruge Srbije'?!
Fićina karoserija za ferarijev motor...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=722659#p722659:1zow14tz je napisao(la):
Igor » 31 Mar 2020, 17:23[/url]":1zow14tz]Ja politiku nisam ni pominjao ukoliko se odgovor odnosi na mene. Arhiteka si znaš kako to ide "skrati malo ovde, izbaci ovo, videćemo ovo za kasnjije itd". Slično direkcija krati gradske projekte ;)
Bas tako Igore. I ovo sto Vucko kaze, vrsi se veliki pritisci, po principu potpisi to ili ostajes bez posla. Primer kako se politika mesa je na primer Trg Republike ti je najsveziji primer koji je ipslivao u javnost. Isto je i sa onom kosinom u Grdalickoj klisuri, radjeno mimo planova. Da ne govorim o bnv, i ostalim projektima.

Mogu da se kladim da je i ovde bio politicki pritisak da se ne radi po konkursu, vec da se izvuce projekat iz fioke."Jeftinije je". Sad mi je drazi Folic, koji je izmedju ostalog gurao konkurse (sto smatram izuzetno pozitivno), izgleda da je zato i sklonjen. Ovaj je "kooperativniji".
 
Da ne zaboravimo kako i novo stajalište Tošin bunar ima liftove, a stanica Novi Beograd ih neće imati.

Koji je ovo sistem...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=722723#p722723:llq0il7n je napisao(la):
Пантограф » Uto Mar 31, 2020 8:24 pm[/url]":llq0il7n]
Koji je ovo sistem...

Jednopartijski.
 
Možda je bio tajming u pitanju, konkurs za stanicu NBG JE bio 2014te, tada je već bilo izvesno da ćemo dobiti kineski kredit pa možda nisu imali vremena da urade izvodjacki projekat po pobednickom rešenju (to je ipak 6 meseci do godinu dana posla za takav objekat) pa su onda kao sto je rekao Milanche izvadili iz fioke CIPov projekat koji je radjen ranije?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=722719#p722719:21hogsdd je napisao(la):
milanche » 31 Mar 2020 07:20 pm[/url]":21hogsdd]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=722659#p722659:21hogsdd je napisao(la):
Igor » 31 Mar 2020, 17:23[/url]":21hogsdd]Ja politiku nisam ni pominjao ukoliko se odgovor odnosi na mene. Arhiteka si znaš kako to ide "skrati malo ovde, izbaci ovo, videćemo ovo za kasnjije itd". Slično direkcija krati gradske projekte ;)
Bas tako Igore. I ovo sto Vucko kaze, vrsi se veliki pritisci, po principu potpisi to ili ostajes bez posla. Primer kako se politika mesa je na primer Trg Republike ti je najsveziji primer koji je ipslivao u javnost. Isto je i sa onom kosinom u Grdalickoj klisuri, radjeno mimo planova. Da ne govorim o bnv, i ostalim projektima.

Mogu da se kladim da je i ovde bio politicki pritisak da se ne radi po konkursu, vec da se izvuce projekat iz fioke."Jeftinije je". Sad mi je drazi Folic, koji je izmedju ostalog gurao konkurse (sto smatram izuzetno pozitivno), izgleda da je zato i sklonjen. Ovaj je "kooperativniji".
Ajde ovako, kuća fudbala Stara Pazova kao i stadion Tašmajdan (za vreme bivše vlasti) su projektovani od strane CIP-a protivno obavezama propisanim pozitivnom pravnom regulativom koja se tiče protivpožarne zaštite, a na osnovu političkih pritisaka "odozgo". Te priče da CIP nije politička priča prodajte nekom drugom ko je sisao vesla.
 
Za tasmajda koji je radila ova vlast trebali su da prosire ulaz za pp kamione na stadion da li je uradjeno nisam siguran ...
 
Konkurs za urbanističko-arhitektonsko rešenje Bloka 42 na Novom Beogradu, koji obuhvata novu autobusku stanicu Beograd i železničku stanicu Novi Beograd je bio 2014. godine i bio raspisan od strane Grada Beograda. Međutim, kao da zaboravljate da železnička stanica Novi Beograd pripada tada AD Železnice Srbije, danas Infrastrukturi železnice Srbije. Dakle, mogu ja da raspišem konkurs za arhitektonsko rešenje komšijine kuće, ali ako kuća pripada komšiji, on odlučuje da li će ta gradi po tom arhitektonskom rešenju ili ne. Još onomad sam pisao da se železnička stanica Novi Beograd neće raditi po arhitektonskom rešenju raspisanom od Grada Beograda.
 
Ovo što smo mi dobili je najjeftinije moguće rešenje (verovatno naplaćeno kao najskuplje), to verujem da je i pozadina cele priče. Da je grad hteo da se ide po tom projektu oni bi se izborili, iovako sva "elita" dolazi iz jednog jata. Ispada da još kao imamo i neavisne institucije i preduzeća.
 
Због овога је требало изузети саме станичне објекте из инфраструктуре ЖС и дати локалним самоуправама на одржавање а да се то предузеће бави искључиво саобраћајном инфраструктуром - шинама и пругама, скретницама, мостовима, тунелима, контактном мрежом, сигнализацијом...
 
Ajde da stvari postavimo na svoje mesto.
U svakoj državi postoji zakon kakav god on bio.
Svaki grad, pa i grad Beograd, donosi svoj urbanistički plan koji je strateški dokument koji definiše razvoj grada. U svakom urbanističkom planu koji se usvoji se označavaju lokacije, objekti za koje je obavezan arhitektonski konkurs. Cilj konkursa je prevashodno da se dođe do najadekvatnijeg rešenja po kojem će se neki objekat graditi ili deo grada urediti. U ovom slučaju je prekršen zakon.

Sledeće,
u zakonu o planiranju i izgradnji u članu 5. Nesmetano kretanje i pristup osobama sa invaliditetom, deci i starim osobama stoji:

Zgrade javne i poslovne namene, kao i drugi objekti za javnu upotrebu (ulice, trgovi, parkovi i sl.), moraju se projektovati, graditi i održavati tako da svim korisnicima, a naročito osobama sa invaliditetom, deci i starim osobama, omogućavaju nesmetan pristup, kretanje i boravak, odnosno korišćenje u skladu sa odgovarajućim tehničkim propisima čiji su sastavni deo standardi koji definišu obavezne tehničke mere i uslove projektovanja, planiranja i izgradnje, kojima se osigurava nesmetano kretanje i pristup osobama sa invaliditetom, deci i starim osobama.

Član 206

-Novčanom kaznom od 300.000 dinara kazniće se za prekršaj privredno društvo ili drugo pravno lice koje je investitor objekta ako ne obezbedi pristup objektu osobama sa invaliditetom u skladu sa standardima pristupačnosti (član 5).
-Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice u privrednom društvu ili drugom pravnom licu, novčanom kaznom od 10.000 do 50.000 dinara.
-Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se fizičko lice koje je investitor objekta, novčanom kaznom od 20.000 do 100.000 dinara.
-Zahtev za pokretanje prekršajnog postupka iz st. 1, 2. i 3. ovog člana podnosi nadležni građevinski inspektor.


Dakle, zakon je jasan i ja želim da postavim pitanje kako je moguće da se u najvećem pojedinačnom projektu u zemlji ne poštuje zaokn o planiranju i izgradnji?
 
Vrh