Šta je novo?

Železnička stanica Novi Beograd

FB: Udruženje ljubitelja železnice
21.03.2020

91032421-10216423946495949-4143377468964732928-o.jpg

90988800-10216423914455148-3329221793297727488-o.jpg

90877453-10216423915535175-1171398179036332032-o.jpg

90673473-10216423918295244-6965705787469463552-o.jpg

90624125-10216423920335295-5290579077860687872-o.jpg

90647794-10216423921015312-6885375184476307456-o.jpg

90634045-10216423921415322-9081961016023056384-o.jpg

90961495-10216423922335345-9000785476998660096-o.jpg

90714010-10216423922695354-3073199226574864384-o.jpg
 
јао на шта личе ове настрешице... тотално оперисано од естетике
 
Koliko vidim, najbitnija je estetika nastrešnica, a to što su radovi godinu i po dana u zaostatku, to je nebitno...
 
Biće još godinu dana za drugu stranu plus što ove nadstrešnice očigledno ne štite dobro od kiše jer su visoke i uske pa će da kvasi sa svih strana.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=720801#p720801:oy7u1ka8 je napisao(la):
Biciklistkinja » Čet Mar 26, 2020 1:04 pm[/url]":oy7u1ka8]Biće još godinu dana za drugu stranu

Levi kolosek se radi već 2 godine, a završen je do oko pola. Dakle, prosta računica kaže da ako nastave ovim tempom, trebaće im još 6 godina da završe celu prugu.
 
Pogledajte tek perone, kako su odvratno uradili završni sloj, ne deluje kvalitetno uopšte. Ajde da se nadamo da ide neko šmirglanje posle, mada... Nadstrešnice su odvratne, sve traje predugo i ostaće ružno.
 
Шта је са осталим перонима? Хоће ли имати надстрешницу?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=720795#p720795:3enoj82y je napisao(la):
WLABmz » 26 Мар 2020, 11:42[/url]":3enoj82y]Koliko vidim, najbitnija je estetika nastrešnica, a to što su radovi godinu i po dana u zaostatku, to je nebitno...

битна је, јер ће оне остати када се радови заврше. а то што су у заостатку, па који инфраструктурни радови у Србији нису били у заостатку? лакше је навести радове који су завршени у року, него оне који су у заостатку или су каснили
 
Zavrsni sloj beton a kamo neke ploce nesto
Bandere su daleko manje od proslih
Nzm zasto toliko razvlace ....
 
Koliko je ovo bez veze. Na kraju ispada da su toliko dugo radili dva perona a ostalo neće ni pipnuti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=720824#p720824:l2z3yrda je napisao(la):
direktor » Čet Mar 26, 2020 1:55 pm[/url]":l2z3yrda]Zavrsni sloj beton a kamo neke ploce nesto
Bandere su daleko manje od proslih
Nzm zasto toliko razvlace ....

I ja sam se nadao nekom popločanju barem behatonom ili neku kvalitetniju završnu obradu.
 
Koliko vidim, oni kanale za odvod vode (zavučene ispod perona) nisu ni pipnuli, nego su ih još i zatrpali đubretom. Ne kapiram zašto su radili hidroizolaciju kada ćemo ispod i dalje da prolazimo kroz vodene zavese kad pada kiša.
 
Ja ne mogu da se načudim logici da se ulažu milijarde u nove pruge a da se bukvalno ne razmišlja o stanicama. Ako prugu prave za robu a ne za ljude, onda su mogli da projektuju brzinu od 100kmh i da uštede gomilu novca. Ovde je po sredi ili ogromna krađa ili nekompetencija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=721046#p721046:1pmdmcwt je napisao(la):
wk_ » Pet Mar 27, 2020 1:46 am[/url]":1pmdmcwt]Ovde je po sredi ili ogromna krađa ili nekompetencija.

Umesto ili stavi i. I jedno i drugo je po sredi. Ništa se ne radi zbog realne potrebe već zbog procenta i političkih poena.

And7rey":1pmdmcwt je napisao(la):
Koliko je ovo bez veze. Na kraju ispada da su toliko dugo radili dva perona a ostalo neće ni pipnuti.

Uradiće celu stanicu, s tim što ovim tempom će im trebati još 6 godina, a rok im ističe za godinu dana.
 
Jedno vreme sam redovno koristio BGVOZ i moram vam priznati da u svom zivotu nisam video da se nesto toliko sporo moze raditi kao obnova ove pruge! Pa ovo da smo se mi sa foruma organizovali samo vikendom vise bi uradili! Bruka i sramota!
 
Već duže vremena pratim ovaj forum ali do sada nisam pisao ništa.
Želim da dam svoj doprinos u razrešavanju misterije oko železničke stanice Novi Beograd, kao je zamišljena i kako bi trebalo da izgleda.
Ovo što gledate sada i što se izvodi, nije nikakva novotarija napravljena pre koju godinu.
Naime, 2010. godine sam direktno u CIP-u dobio tada idejne crteže a danas glavni projekat železničke stanice Novi Beograd. Tek sam nedavno iskopao te crteže na svom računaru pa ću ih sukcesivno ovde postavljati.
Za početak postavljam aktuelni poprečni presek železničke stanice po kojem se izvodi uređenje gornjeg dela.

Poprečni presek
KrXEsV7.jpg


Poprečni presek u detalju
eE3ktn7.jpg


xzSZ7TK.jpg


m8zKF7Y.jpg
 
U ovom postu želim da Vam prikažem nekoliko varijanti koje su bile u igri te 2010. godine kada je urađen projekat rekonstrukcije:

VARIJANTA 1

Postojeća nadstrešnica (sada već uklonjena) se zadržava i dodaju se identične na ostalim peronima.

SZLIGju.jpg


VARIJANTA 2

Potpuno novi tiš nadstrešnica sa segmentima poluobličastog svoda izveden od čelične rešetkaste konstrukcije

bSxdBPm.jpg


VARIJANTA 3

Potpuno natkrivena površina iznad perona izvedena od čelične rešetkaste konstrukcije

aT1y6hZ.jpg
 
U ovom postu ću Vam prikazati ono što sve zanima, a to je kako će izgledati donji nivo.
Na situaciji je žutom bojom obeležena zgrada železničke stanice Novi Beograd!

SH3cd4K.jpg



Na prikazanoj slici se vidi osnova stanice i njen položaj između mostovske konstrukcije.

0owOFex.jpg


Ovo je poprečni presek stanične zgrade na donjem nivou.

qp4hHwP.jpg
 
Na ovoj slici se vidi podužni presek.
Ono što je bitno napomenuti je to da je građevinska dužina mostovskih konstrukcija železničke stanice Novi Beograd 475m a da će samo dužina nadstrešnica na svim peronima iznositi 104m!

PFTxl0l.jpg
 
Svaka čast @NS arhitekt :vops:

Svi predlozi iz CIP-a su na njihovom nivou, vidi se da se trude da budu "maštoviti" pa su odatle i došli do ovih predloga.
Meni je i dalje neverovatno da jedna ovakva stanica neće imati liftove.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=722094#p722094:1fxxede9 je napisao(la):
NS arhitekt » 30 Mar 2020 08:52 am[/url]":1fxxede9]U ovom postu ću Vam prikazati ono što sve zanima, a to je kako će izgledati donji nivo.
Na situaciji je žutom bojom obeležena zgrada železničke stanice Novi Beograd!

SH3cd4K.jpg



Na prikazanoj slici se vidi osnova stanice i njen položaj između mostovske konstrukcije.

0owOFex.jpg


Ovo je poprečni presek stanične zgrade na donjem nivou.

qp4hHwP.jpg
A, pa moglo je i jadnije; nije morala stanična zgrada biti veličine trosobnog stana, mogla je i garsonjera...

I zar nije stanična zgrada predviđena uz 'Proleterske solidarnosti' (koja se, uzgred, već 15 godina zove Antifašističke borbe), ka Milankovićevom bulevaru? Da li je i tu menjano idejno rešenje?
 
U istom paketu sam dobio i fajlove vezano za "Altinu" i "Tošin Bunar", mada mislim da njega rešenje više nije aktuelno.

Razlog mog odlaska u CIP je bio taj što mi je tema diplomskog rada bila "Rekonstrukcija železničke stanice na Novom Beogradu".
Moram da pohvalim tadašnju predusretljivost ljudi iz CIP-a koji su mi ove fajlove nesebično dali.
Sa druge strane bili su stava: Ok mali, samo ti projektuj i fantaziraj ali zna se po kom rešenju će se ova stanica jednog dana izvoditi. :violina:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=722089#p722089:10evl2g6 je napisao(la):
NS arhitekt » 30 Mar 2020, 08:38[/url]":10evl2g6]Već duže vremena pratim ovaj forum ali do sada nisam pisao ništa.
Želim da dam svoj doprinos u razrešavanju misterije oko železničke stanice Novi Beograd, kao je zamišljena i kako bi trebalo da izgleda.
Ovo što gledate sada i što se izvodi, nije nikakva novotarija napravljena pre koju godinu.
Naime, 2010. godine sam direktno u CIP-u dobio tada idejne crteže a danas glavni projekat železničke stanice Novi Beograd. Tek sam nedavno iskopao te crteže na svom računaru pa ću ih sukcesivno ovde postavljati.
Za početak postavljam aktuelni poprečni presek železničke stanice po kojem se izvodi uređenje gornjeg dela.

Prvo dobrodosao na forum :) Hvala sto si podelio slike :)

Dakle konkurs koji je bio 2014 je bio cista sprdnja. Jel su i oni prelozi ispod isto za stanicu nbg? Cudni su mu oni temelji, posto je stanica na objektu.

Ako je i to za nbg, onda znaci da je postojao nacin da se prevazice problem statike, i da se uradi nadstresnica kao sto je konkursnom predvidjeno.

Stanicna zgrada je smesna i jadna da jadnija nije mogla biti.
 
Ovu Cipovsku sprdnju bi morao grad da zaustavi, i da raspiše tender za projektovanje svoje najvažnije železničke stanice, adekvatnih proporcija i sadržaja.
 
Bolje Vas naša!

Ovo su screen shot-ovi iz AutoCAD-a i ako mislite na zelene pravougaonike u pitanju su horizontalni preseci stubova koji nose mostovske konstrukcije.
Navodim da svi ovi crteži datiraju iz 2010. godine, ali ideje mi deluju da su mnogo starije. Možemo ovde da raspravljamo o funkcionalnosti, predviđenim materijalima, održavanju, duhu vremena.
Stručno rečeno ovaj projekat ovo nikad nije u potpunosti pratio. U istom setu crteža se nalazi i razrada nadstrešnica stanice Pančevo Vojlovica, kao i nadstrešnice na površinskom nivou "Vukovog spomenika", pa pretpostavljam da ove rogobatne ideje datiraju iz 1992. godine. Crteži su bili spremni a niko nije uzimao protok vremena.

I tada a i sada tvrdim da su inženjeri iz CIP-a trebali da se ugledaju na Praterstern stanicu u Beču, koja je po gabaritu slična Novom Beogradu.
gOwuHqx.jpg


bw6JAyu.jpg
 
Vrh