Šta je novo?

Železnička stanica Novi Beograd

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=722123#p722123:3oxhkqu0 je napisao(la):
Пантограф » 30 Mar 2020 10:10 am[/url]":3oxhkqu0]Ovu Cipovsku sprdnju bi morao grad da zaustavi, i da raspiše tender za projektovanje svoje najvažnije železničke stanice, adekvatnih proporcija i sadržaja.

Nažalost to po našem zakonu nije tako lako izvodljivo pre svega zato što je vlasnik infrastrukture, železničkih stanica i objekata Infrastruktura Železnica Srbije i to što ljudi ne trpe nikakvu kritiku koja je uglavnom dobronamerna.
Decenijama imamo megalomanske snove a realizaciju pod devizom "nemamo sada para za nešto skuplje i daj da napravimo nešto da izgleda". :violina:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=722119#p722119:1cyeu5w9 je napisao(la):
milanche » 30 Mar 2020 10:05 am[/url]":1cyeu5w9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=722089#p722089:1cyeu5w9 je napisao(la):
NS arhitekt » 30 Mar 2020, 08:38[/url]":1cyeu5w9]Već duže vremena pratim ovaj forum ali do sada nisam pisao ništa.
Želim da dam svoj doprinos u razrešavanju misterije oko železničke stanice Novi Beograd, kao je zamišljena i kako bi trebalo da izgleda.
Ovo što gledate sada i što se izvodi, nije nikakva novotarija napravljena pre koju godinu.
Naime, 2010. godine sam direktno u CIP-u dobio tada idejne crteže a danas glavni projekat železničke stanice Novi Beograd. Tek sam nedavno iskopao te crteže na svom računaru pa ću ih sukcesivno ovde postavljati.
Za početak postavljam aktuelni poprečni presek železničke stanice po kojem se izvodi uređenje gornjeg dela.

Prvo dobrodosao na forum :) Hvala sto si podelio slike :)

Dakle konkurs koji je bio 2014 je bio cista sprdnja. Jel su i oni prelozi ispod isto za stanicu nbg? Cudni su mu oni temelji, posto je stanica na objektu.

Ako je i to za nbg, onda znaci da je postojao nacin da se prevazice problem statike, i da se uradi nadstresnica kao sto je konkursnom predvidjeno.

Stanicna zgrada je smesna i jadna da jadnija nije mogla biti.

Vreme neumitno demantuje sve naše zablude iz prethodnog perioda. Ispostavlja se da je konkurs 2014. godine raspisan samo da bi se podelile nagrade a da je finalno rešenje stanice oduvek postojalo.
 
Ma ovo je horor, još pacijenti nisu našli bolje rešenje već su stubove kontaktne mreže nasadili po sred perona i to one najobičnije.
Ovo je samo dokaz da su operisani od bilo kakvog razuma, rade iz kancelarije, na stanici nisu bili nikada u životu, zato i ne znaju kako da projektuju. K R E T E N I.
 
Donja obloga nadstrešnice je predviđena od laminata. Laminat sam po sebi je izuzetno kvalitetan materijal i odporan na vremenske uticaje, atmosferilije. U produžetku se postavlja kaljeno pampleks staklo ukupne debljne 14mm.
Ono što je sporno kod ovog rešenja je to što, znajući našu tradiciju neodržavanja javne infrastrukture i mobilijara, to staklo će vrlo brzo biti zaprljano. Čišćenje je gotovo nemoguće zbog blizine kontaktne mreže!
Još jedna velika manjkavost ovog rešenja je ta što imamo četvorostruke stubove i rešetkastu konstrukciju velike razvijene površine koja je prosto mamac za golubove.

Takođe, ja na usvojenom rešenju ne vidim mesto predviđeno za info table. :bash:
 
Oni ne znaju šta će sa golubovima, ali ja znam da bi trebalo izaći na ulicu i sprečiti ih da naprave ovaj golubarnik. Gde su oni ovo videli i da li su to, uopšte, normalni ljudi?

Što bi rekli stari Rimljani: CIP-um delendam esse!

Kad se samo setim pisanija da je stara glavna stanica 'sramota za Beograd'... Pa, samo je trebalo okrečiti to što je napravio Kralj Milan, a ovome farba neće da pomogne.
 
U prevodu farbaju nas ;)
 
@Ns arhitekt Dobrodošao i hvala ti puno. Da li možeš da nam pokažeš i te varijante za stanicu Tošin bunar?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=722270#p722270:3t54tycu je napisao(la):
vucko » 30 Mar 2020 04:49 pm[/url]":3t54tycu]@Ns arhitekt Dobrodošao i hvala ti puno. Da li možeš da nam pokažeš i te varijante za stanicu Tošin bunar?

Hvala!

Evo u prilogu idejnog rešenja stajališta "Tošin bunar", koje mislim da nije više aktuelno obzirom da je prikazano na mestu gde se nalazilo - na samom izlasku iz tunela. To se vidi po nagibu nivelete pruge. Mislim da rešenje nije aktuelno i jedino što mogu da pretpostavim da su ga projektanti samo prilagodili geometriji koloseka na novoj lokaciji.

Podužni presek
ym8oSu4.jpg


Poprečni presek
MGiLMH2.jpg
 
Pozdrav svima.
evo o mene par slika na danasnji dan.
 

Prilozi

  • IMG_20200330_121150 (1).jpg
    IMG_20200330_121150 (1).jpg
    306,9 KB · Pregleda: 1.747
  • IMG_20200330_121137 (1).jpg
    IMG_20200330_121137 (1).jpg
    295,7 KB · Pregleda: 1.738
  • IMG_20200330_121130 (2).jpg
    IMG_20200330_121130 (2).jpg
    300,1 KB · Pregleda: 1.742
Zar ovaj reflektor nije mogao da se ubaci u ovaj laminirani plafon
Info za putnike kome to još treba
 
Битно да шљашти и да избија очи путницима.
 
88e742f16306cdacb04596d56225d36c.jpg


aac46aa9e4bfa67a26f80f92a37e7d1c.jpg



Evo izgleda stanice nbg da smo normalna drzava a nismo a nismo nazalost jer imamo CIP
 
Je l ovde ide popločavanje perona ili ostaje ovaj goli beton?
 
Ako se bude poštovao projekat po kojem se do sada radilo onda će svi putnički peroni biti u tri boje.
Deo pod nadstrešnicom će biti urađena asfaltbetonom sive boje sa posipom od rizle (koristilo se dosta 80-tih i 90-tih). "Trake" koje spajaju ose stubova će biti urađene u asfalt betonu žute/oker boje.
I na kraju deo koji nije pod nadstrešnicama će biti u asfalt betonu bojen gumiranom bojom (ne zna se kojom).
Faktički, što se partera tiče dobijamo funkcionalno identično rešenje kako je to do sada izgledalo jedino što ćemo imati veće šarenilo.
Obodni peroni će biti ograđeni staklenim panelima. 2010 godine su odabrane klupe i korpe za otpatke. Korpe za otpatke se kače na svako drugo stubno mesto nadstrešnice. Ono što se sa crteža ne vidi, a nadam se da nije izostavljeno je pozicija info tabli, satova, zvučnika, displeja za najavu dolaska vozova.

FiulRNF.jpg


TcmcN80.jpg


EP9rre1.jpg


1OKrTPJ.jpg
 
Ako se pogleda detaljnije na podužnom preseku vidi se da se da je prostor između sekundarnih nosača i ukruta (grede sa okruglim otvorima) dužine 750cm, a razmak između gornje ivice gotovog partera i najniže tačke nadstrešnice 375cm. Iz ovoga proizilaz da gabaritno u osnovi može da se postavi liftovski otvor, ali se bojim da nema dovoljne visine ispod nadstrešnice za smeštaj liftovskog mehanizma čak ni u kompaktnoj izvedbi (Kone ili slično). Eventualno može da se postavi hidraulični lift koji za stanice sa ovolikim protokom putnika nije pogodan.

U svakom slučaju projekat nije ni predvideo da će se jednog dana na Novom Beogradu postavljati lift ili eskalator.

fe2wDZX.jpg
 
Strašno. Šta reći, odmah pored je napravljeno tramvajsko stajalište - sa dva lifta (dosad neuključena, naravno).
 
Jojo joj NS arh hvala na infu otuznom mojne vise napravicu lastu sa 5 sprata u vreme pol casa
 
Oво је поражавајуће. Није ни чудо што пропадају кад сами себе саботирају.
 
Fascinantno mi je kako ti ljudi razmišljaju.

Posle me pitaju zašto navodim druge kao primer. Evo skoro sam video u poljskom Lodju rekonstrukciju njihove železničke stanice.

Da vam ne pričam, evo vidite i sami pre i posle..
 

Prilozi

  • lodj.jpg
    lodj.jpg
    228,4 KB · Pregleda: 1.482
  • lodj22222222.jpg
    lodj22222222.jpg
    765,7 KB · Pregleda: 1.487
@NS arh, 375cm je divoljna visina za lift sve sa tehnickom "kucicom". Iznad vrata (200cm)zadnje stanice treba jos min 120cm. Lift schindler. Sa ovom visinim koja se ima rade i drugi proizvodjaci.

No nebitno je to, nego je sramno da nisu vec predvideli ni eskalarot ni lift. Sramno.
 
Vrh