Mozda moj odgovor nije za ovu temu (ili jeste delimicno) ali moram da napišem svoje utiske kao obicnog putnika sa stanice NBGD od juče. Dakle, pisem svoje korisnicko iskustvo iz apsolutno nepristrasnog ugla i iz ugla nekoga ko je imao iskustva sa zeleznicom u drugim gradovima (razvijenih drzava istoka, zapada i bliskog istoka kao i drzavama naseg bliskog okruzenja).
1. Prilaz stanici iz pravca parkinga JKP deluje uredno, sa klupama koje su cele i funkcionalne. Relativno dobro je osvetljeno. Naravno, potpuni minimalizam je prisutan - uska staza, par klupa, makadam ispod nadvoznjaka, par kanti i to je to.
2. Nema nijednog znaka koji bi vas uputio gde da idete. Tek kad dodjete na plato kod blagajne vidite gde ste.
3. Nas 4 u redu za karte, rade 2 blagajne. Dok čekamo blagajnica pita ko gde ide pa mi iz reda odgovaramo pa ona pokušava da nas preraspodeli da ne bi zakasnili na voz koji kreće za 15 minuta (?!). Pogubila se u tom pokušaju pa je onda napravila još veću zbrku. Kada sam konačno došao na red, shvatio sam da je imala dobru nameru jer je proces kupovine karata (3 karte sam kupovao) trajao blizu 10 minuta. Blagajnice, žene srednjih godina, rade u aplikaciji u kojoj moraju da ukucavaju ručno gomilu nekih podataka, pa kada im se odštampaju karte onda brojeve sa karti opet ukucavaju u aplikaciju. Tražio sam povratnu kartu ali mi je izdala karte samo u jednom pravcu. POS terminal joj nije radio, a ne zna "da li sad sme da provuce karticu kod kolegninice". Nisam siguran kako bi ceo proces izgledao na engleskom jeziku.
4. Na samoj karti NEMA informacije na kom peronu i koloseku da čekate vaš voz.
5. Ispred lifta postoje turniketi - ali ne rade. Lift radi.
6. Stanica uredna, čista i bez neprijatnih mirisa.
7. Oko blagajne i lifta se vide nezavrseni radovi, i deluju neobezbedjeno ili makar "simbolično" obezbeđeno.
Opšti utisak, kada bih poredio sa nekim drugim gradovima je:
1. Stanica je funkcionalna za obim putnika koji opsluzuje
2. Vrlo skromno sve izgleda
3. Obeležavanje bi moglo biti bolje (mnogo bolje)
4. Kadar na blagajni (uključujući i zaposlene u Novom Sadu dokle sam išao) je ispod svakog nivoa prihvatljivog
5. Informacioni sistem koji koriste na blagajni je jako loš i komplikovan (Ne secam da sam ikada u zivotu duže kupovao kartu)
6. Stanica NS (sa sve baba serom na koju prvu naidjete kada stignete u grad) ne može bez gusala u dvanaestercu da se otpeva...
Nisam putovao vozom bar 10 godina i nisam pratio ovu temu te se izvinjavam ako je neko već podelio neka slična iskustva ili ako su moja zapažanja samo prolazne faze do okončanja radova na stanici. Takođe i NS stanica se izgleda renovira pa i tu se nadam da će da "bljesne" kada se završi. Trenutno je horor.