Šta je novo?

Železnička stanica Novi Beograd

Meni je još jače kada utripuju da su političari koji govore da se ovakva rešenj (nebitno koja su u pitanju, pišem generalno) ne primenjuju nigde u svetu. ;)

На брзој прузи не. Нарочито не на већ изграђеној, где мора да се ради потпуно нови пројекат који би морао да узме у обзир евентуално задирање ограде у профил и његов ефекат на струјање ваздуха приликом проласка воза и мимоилажење два воза. То је нешто што се ради у току пројектовања, а не накнадно. Прошао воз...
 
A gde je tu lična odgovornost za sopstveni goli život? Gde je tu zdrav razum? Šta ako se desi neka katastrofa, neki požar pa sve te ogradetine zasmetaju evakuaciji?
Мени се чини да приступи за евакуацију ни овако нису изграђени. Свуда је ограда без иједне капије и без иједног прилаза за ватрогасце или хитну помоћ, изузев врата на оградама за заштиту од буке. 😬
 
А шта ће им ти шалтери у 2023. години?

Бекап за лошу апликацију и аутомате?
 
Mozda moj odgovor nije za ovu temu (ili jeste delimicno) ali moram da napišem svoje utiske kao obicnog putnika sa stanice NBGD od juče. Dakle, pisem svoje korisnicko iskustvo iz apsolutno nepristrasnog ugla i iz ugla nekoga ko je imao iskustva sa zeleznicom u drugim gradovima (razvijenih drzava istoka, zapada i bliskog istoka kao i drzavama naseg bliskog okruzenja).

1. Prilaz stanici iz pravca parkinga JKP deluje uredno, sa klupama koje su cele i funkcionalne. Relativno dobro je osvetljeno. Naravno, potpuni minimalizam je prisutan - uska staza, par klupa, makadam ispod nadvoznjaka, par kanti i to je to.

2. Nema nijednog znaka koji bi vas uputio gde da idete. Tek kad dodjete na plato kod blagajne vidite gde ste.

3. Nas 4 u redu za karte, rade 2 blagajne. Dok čekamo blagajnica pita ko gde ide pa mi iz reda odgovaramo pa ona pokušava da nas preraspodeli da ne bi zakasnili na voz koji kreće za 15 minuta (?!). Pogubila se u tom pokušaju pa je onda napravila još veću zbrku. Kada sam konačno došao na red, shvatio sam da je imala dobru nameru jer je proces kupovine karata (3 karte sam kupovao) trajao blizu 10 minuta. Blagajnice, žene srednjih godina, rade u aplikaciji u kojoj moraju da ukucavaju ručno gomilu nekih podataka, pa kada im se odštampaju karte onda brojeve sa karti opet ukucavaju u aplikaciju. Tražio sam povratnu kartu ali mi je izdala karte samo u jednom pravcu. POS terminal joj nije radio, a ne zna "da li sad sme da provuce karticu kod kolegninice". Nisam siguran kako bi ceo proces izgledao na engleskom jeziku.

4. Na samoj karti NEMA informacije na kom peronu i koloseku da čekate vaš voz.

5. Ispred lifta postoje turniketi - ali ne rade. Lift radi.

6. Stanica uredna, čista i bez neprijatnih mirisa.

7. Oko blagajne i lifta se vide nezavrseni radovi, i deluju neobezbedjeno ili makar "simbolično" obezbeđeno.

Opšti utisak, kada bih poredio sa nekim drugim gradovima je:

1. Stanica je funkcionalna za obim putnika koji opsluzuje
2. Vrlo skromno sve izgleda
3. Obeležavanje bi moglo biti bolje (mnogo bolje)
4. Kadar na blagajni (uključujući i zaposlene u Novom Sadu dokle sam išao) je ispod svakog nivoa prihvatljivog
5. Informacioni sistem koji koriste na blagajni je jako loš i komplikovan (Ne secam da sam ikada u zivotu duže kupovao kartu)
6. Stanica NS (sa sve baba serom na koju prvu naidjete kada stignete u grad) ne može bez gusala u dvanaestercu da se otpeva...

Nisam putovao vozom bar 10 godina i nisam pratio ovu temu te se izvinjavam ako je neko već podelio neka slična iskustva ili ako su moja zapažanja samo prolazne faze do okončanja radova na stanici. Takođe i NS stanica se izgleda renovira pa i tu se nadam da će da "bljesne" kada se završi. Trenutno je horor.
 
3. Nas 4 u redu za karte, rade 2 blagajne. Dok čekamo blagajnica pita ko gde ide pa mi iz reda odgovaramo pa ona pokušava da nas preraspodeli da ne bi zakasnili na voz koji kreće za 15 minuta (?!). Pogubila se u tom pokušaju pa je onda napravila još veću zbrku. Kada sam konačno došao na red, shvatio sam da je imala dobru nameru jer je proces kupovine karata (3 karte sam kupovao) trajao blizu 10 minuta. Blagajnice, žene srednjih godina, rade u aplikaciji u kojoj moraju da ukucavaju ručno gomilu nekih podataka, pa kada im se odštampaju karte onda brojeve sa karti opet ukucavaju u aplikaciju. Tražio sam povratnu kartu ali mi je izdala karte samo u jednom pravcu. POS terminal joj nije radio, a ne zna "da li sad sme da provuce karticu kod kolegninice". Nisam siguran kako bi ceo proces izgledao na engleskom jeziku.

Ово је језиво. Не знам да ли су мењали систем, али раније су се неупоредиво брже издавале карте.


4. Na samoj karti NEMA informacije na kom peronu i koloseku da čekate vaš voz.

То не постоји ни на једној карти нигде на свету, већ се преко информационих табли и звуковних најава путници информишу на самој станици. Из оперативних разлога, воз може променити планирани колосек и перон свега пар минута пре доласка, тако да је немогуће да на карти пише перон и колосек. Одређене железнице преко апликације за куповину карата убацују информацију о броју колосека и перона онда када је дефинитивно утврђено на који ће колосек воз доћи.
 
Најјаче је кад се очекује на првом па да пребаце на последњи колосек и још ако станица нема рампе за кофере, кад седнеш у воз још пола сата ћеш да се знојиш и убрзано дишеш :)
 
Најјаче је кад се очекује на првом па да пребаце на последњи колосек и још ако станица нема рампе за кофере, кад седнеш у воз још пола сата ћеш да се знојиш и убрзано дишеш :)

То се ретко дешава, нарочито тако драстична промена колосека. У неким земљама сам чак приметио да у неким случајевима прво најаве перон, а онда непосредно пред долазак и колосек (један од два који су на том перону). Зато је корисно имати и број перона, поред броја колосека.
 
Мени се десило два пута. Једном у Варпшави а једном у Москви. У Москви су радови на Белоруској, па раде само крајњи, а у Варшави међународни воз каснио бар два сата и неколико пута су покушавали да га удену.
 
На то и циљам. Све преко једног шалтера је превише, барем за станицу у овом облику и са овим обимом саобраћаја. Наравно, ако је систем толико оптимизован да за једну карту треба 10 минута онда ништа до назад у 19. век кад боље не умемо.
 
На то и циљам. Све преко једног шалтера је превише, барем за станицу у овом облику и са овим обимом саобраћаја. Наравно, ако је систем толико оптимизован да за једну карту треба 10 минута онда ништа до назад у 19. век кад боље не умемо.
Ma nisu ni evropljani mnogo bolji, italijani pogotovo
 
Deluje kao da su pri kraju sa šalterima, iznenadio sam se koliko ih ima:
20230705_123224_copy_1849x1041.jpg

20230705_123239_copy_1600x900.jpg

Napokon će biti i neki monitor i razglas i ispod:
20230705_123256_copy_1849x1041.jpg

Skinuli su zaštitnu foliju sa panela ostalih objekata, izgleda ok, dobro je što su većim delom beli:
20230705_123317_copy_1849x1041.jpg

20230705_123333_copy_1849x1041.jpg

20230705_123345_copy_1600x900.jpg
 
Опет нешто радуцкају, скинули су ограде са степеништа које води на 2. перон (2. и 3. колосек). Возови ка северу стају на 1. колосек. Перон је баш преузак за број људи који путују за НС.
 
To je sve u ovom talasu, treba da urade oblogu od panela, novu ogradu i novu košuljicu na stepenicama srednjih perona.
 
Опет нешто радуцкају, скинули су ограде са степеништа које води на 2. перон (2. и 3. колосек). Возови ка северу стају на 1. колосек. Перон је баш преузак за број људи који путују за НС.
Lepo što su čekali Exit.
 
Jer su ljudi navikli da se koriste srednja tri koloseka, kao u prethodnom periodu, a sad je promenjeno jer se rade stepenice do srednjih perona. Evo kako trenutno izgledaju stepenice 4. perona:
20230710_113309_copy_1041x1849.jpg

20230710_113323_copy_1041x1849.jpg

Dakle, rade sad isto na srednjim panele i košuljicu kao ovde.
 
Искрено чуди ме шта су чекали до сад са свим тим радовима кад су имали онај период лупања перона?
 
Prekid u radovima je bio prilično jasan i neočekivan, ostao je materijal okolo, dosta metala, bukvalno kao da su nekom javili nemoj sutra da dolaziš. Da li je zbog para ili nečeg drugog, ali nije kao da je planirano da tek sad ovo rade.
 
Vrh