Šta je novo?

Železnička stanica Novi Beograd

Видим да је занимљивија тема Н1 и Пинк него станица Нови Београд. Да ли ће икада завршити радове испод плоче? Само премештају ограде тамо-вамо. Излазило се ка Бувљаку, сад се излази ка Арени. У понедељак сам видео да су избетонирали део доњег одморишта тако да је кота горње површине бетона изнад коте првог степеника који води ка перонима. Данас видим да ништа нису пипнули шест дана. Већ су зезнули степениште тако што су подигли висину перона па последња два степеника имају неприродно већу висину од осталих и може лако да се запне и падне.
Иначе, плоча стварно прокишњава, тачно на горњем одморишту степеништа које води ка 2. и 3. колосеку.
Гледам већ годину дана и мени се чини да они не знају шта раде. Повремено ми се учини да ће ова санација, доградња, шминкање испод плоче, како год да то назовемо, доживети судбину суседне, аутобуске станице, да ће бити напуштена.
 
Nakon višemesečne pauze, radovi su nastavljeni pre oko dve nedelje.
Na stepenicama ka peronima je podignut nivo, pa je urađena nova ravna košuljica. Trenutno se postavlja staklena ograda. Ostalo je i da se urade stepenice koje izlaze na drugi i treći peron, nakon čega ne bi trebalo da bude onih par nezgodnih viših stepenika na vrhu:
20230531_133137_copy_1849x1041.jpg

20230531_195514_copy_1600x900.jpg

20230531_195448_copy_1849x1041.jpg

20230531_195427_copy_1600x900.jpg


Na prostor ispod stepeništa gde će biti prodaja karata se postavljaju alu paneli, unutrašnji zidovi, sa prednje strane gde će biti šalteri se postavlja nadstrešnica, a sa zadnje ka ulici su napravljene žardinjere:
20230531_195342_copy_1600x900.jpg

20230531_195345_copy_1600x900.jpg

20230531_133219_copy_1849x1041.jpg

20230531_195536_copy_1849x1041.jpg

20230531_133258_copy_1600x900.jpg

Napravljene su rampe za invalide za WCe i završavaju se detalji:
20230531_195258_copy_1849x1041.jpg

Na nadstrešnicama je urađena limarija, pretpostavljam da će sad da upristoje ispod:
20230531_195329_copy_1600x900.jpg

Postavljeno je dosta kamera, nisam siguran zašto toliko (dok sa druge strane ne mogu normalan oluk da postave i i dalje sve curi iz koloseka ispod ploče):
20230531_195311_copy_1041x1849.jpg


Za kraj, kao što su svi ovde predvideli, stakla su prljava, što možda i nije loše jer sad ne može da se vidi koliko šrafova fali u konstrukciji:
20230531_133034_copy_1849x1041.jpg
20230531_133037_copy_1849x1041.jpg


20230531_133124_copy_1849x1041.jpg
 
Неупоредиво је боље, али има доста пропуста. Први тајминг, станица је морала бити комплетирана 100% са завршетком и брзе пруге.
 
Mislim da to nije razlog.
Novi Sad i Subotica će imati duže nadstrešnice.
 
Буквално су сва решења на станици НБГ сиромашна - нема ескалатора (а има места за њих), надстрешнице су непрактичне и кратке (а могли су направити један кров преко целе станице никаква мудрост, као кров за било које складиште), шалтер сала је скроз импровизована са контејнерима и панелима (а могли су да зазидају цео простор испод плоче и ту да праве све, и највећи пропуст, хидроизолација и одвођење атмосферских падавина, за сво оно лупање плоче је морало бити урађено перфектно, а не да и сада прокишњава.
 
Шапа има много питања која има компетенције да реши (тамо где не треба памет, већ сирова доследност у једноставним манипулацијама)
1. Борба против графита
2. Чишћење станица и прилазниг путева као и обезбеђивање довољно празних урни да људи могу да баце ђубре где треба
3. И на крају Патролне шапице да воде рачуна о томе.

Зашто то написах: Ако ишта депресивно делује онда је то вечита штрока. Против ње се мора борити, а павијан попут Шапића би могао то да доведе до потребног нивоа (чини ми се)
 
Какви сте хејтери, па железничка станица Нови Београд је највеће чудо архитектуре. Има примењено решење које је јединствено у свету - настрешница испод плоче јер плоча прокишњава... :ROFLMAO:
 
Već smo pričali o ovome, nadstrešnica je kratka je se završava tamo gde je predviđeno da bude stanična zgrada, blizu sredine ploče. Sve ovo su privremeni objekti, pa zato i nema eskalatora, biće u okviru stanične zgrade. Za one koji bi sad rekli da kod nas privremeno može da traje 50 godina, apsolutno se slažem, zato i smatram da je trebalo odmah praviti staničnu zgradu, ovo je samo bacanje para.

Za vodu koja se sliva iz koloseka u bočne useke nije dobro urađen oluk, odnosno nisu lepo povezali podlogu na kojoj su šine i oluk u useku, već postoje odvajanja i onda se voda samo slije pored horizontalnog oluka. Ovo je trebalo rešiti još u nekoj od ranijih faza, možda čak i uklanjanjem betonskog dna useka koje je sačinjeno od ploča, kako bi se bolje prišlo olucima. Sad ne verujem da će išta tu raditi, iako voda i dalje curi i valjda postoji nečija odgovornost...
 
Како треба да изгледа та зграда са ескалаторима? Много је овде пропуста да би смо били задовољни.
 
Ona je bila zacrtana u rešenju koje su projektovali Lojanice za ovaj blok. Ono je u međuvremenu prvo modifikovano jer su predvideli manje perona za BAS nego što već ima i zaboravili parking za buseve, a onda je opet izmenjeno da bi nabili NCR i tada su zgradu stanice pomerili ka Antifašističke borbe. Zato je interna saobraćajnica iza NCRa ukopana, da stanica može da pređe iznad, a ka Veru je planiran stanični trg sa terminusom gradskog prevoza.
Ovde imaš detaljnije https://beobuild.rs/tender-za-autobusku-stanicu-u-bloku-42-p2597.html
 
Poslednja izmena:
Занимљиво да се и даље користе ове старе табле из доба СФРЈ. Плус привезано жицом уместо да су зашрафили за стуб.
Pogledajte prilog 164088
При том знак шаље погрешну поруку. Требало би да је на оваквој станици свако прелажење преко шина забрањено, а не само испред воза.
 
Vrh