Šta je novo?

Železnička stanica Novi Beograd

Земунска станица јесте близу СМТ, али је та друмска саобраћајница транзитна и периферна.
И најбржа и најкраћа веза железничке станице и горњег Земуна где се урбанизација дешава и тек следи.

Тошин бунар је стајалиште одличне локације, и за Земун и за перифернији НБГ, али је секундарне важности пошто је само стајалиште градске железнице што је промашај с обзиром на близину Студењака.
И градске железнице и регио возова.
НБГ је добро лоцирана само што има трамвајски коридор за блокове. У оријентацији целог НБГ је преко аутопута, што је ипак периферно
И трамвајски коридор Блок 45 - Баново брдо/Раковица.
Са интензивном градњом која се дешава на Новом Београду и Бежанији, и то претежно уз пругу и јужно од пруге, врло брзо ће, поред тога што се географски центар Новог Београда налази отприлике негде код данашњег депоа, број становника северно и јужно од пруге бити изједначен.
 
Poslednja izmena:
Урбанизација периферног Земуна је попут урбанизације Вождовца, без икаквог развоја инфраструктуре. Имаш аутопут/СМТ који дели урбано ткиво, као што имаш и на Вођдовцу, имаш ширу Цара Душана као што имаш Устаничку, и имаш брдо закржљалих улица где је у делу Врачаризација. У зони контакта Земуна и НБГ имамо апсурдни Тошин бунар који се решава тек сад и ко зна када ће бити скроз решен.

Трамвајско-друмски коридор ка Раковици и Чукарици је новијег датума у однису на планирање НБг станице. Шта више тада није било уопште трамваја на НБГ, маштало се о метроу као, а реалност су биле подваријанте линије 16.
 
Целу ствар правдају наводним измештањем индустрије из центра града

- Изграде луку Београд на 1000м од Калемегдана са све припадајућим погонима и хектарима складишта

Изграде ново насеље за 300к људи
- А у центру фабрику ИМТ.

Има и она њиохва и даље актуелна о прузи као препреци развоја града
- Изграде по сред тог новог насеља пругу на насипу и преполове град.

Ено и дан данас не могу да се повежу.

Ако нешто ставе на папир онда то мора да је тако. Јбне бирократе, јбне партије.
 
Poslednja izmena:
Идемо изван теме али то што су мост на Ади укључујући и делимичну СМТ и делимични УМП и трамвајски коридор преко моста изграђени је међу најбољим стварима које су се граду десиле у последњих 30 година.
Везано за метро, сматрам да је најреалнија идеја везано за шинске системе био пројекат БЕЛАМ.
Да је реализован само део, да је остварена веза Устаничке и Блока 8 тунелом испод центра са подземном станицом код Трга републике и станицом Варош капија то би драстично променило саобраћајну слику.
Међутим, тако нечему речено је историјско "НЕ", и због тога што није било новца чак ни за то а делом и због тога што Београд мора да има "тешки метро" јер, Боже мој, ако има Софија мора и Београд.
Пролазиле су године а "тешки метро", логично, није изграђен јер за тако нешто никада ни није било новца.
Метро се није појавио али су се зато појавиле нове "генијалне" идеје по којима се прво гради линија која је по свим плановима требало да се гради као друга или трећа по реду и која притом избегава густо насељене делове Чукарице а затим и нову главну железничку станицу.
Шећер.
 
Poslednja izmena:
Наравно да је БЕЛАМ био најреалнији кад је подразумевао пуко препакивање постојећег трамвајског система у ЛРТ.

А то је дакле замена једног шинског система другим а што је по свакој логици најирационалније могуће решење.
Но, ко може да подржава исти принцип деструкције и тапкања у месту заменом једног железничког чвора другим, може да подржи и ликвидирање трамваја зарад добијања нешто већег/тежег/независнијег трамваја.

Као и оно привремено компензовање укинутих трамвајских линија тролејбусима по НБГ-у.

То је тај континуитет деструкције и безумља.
 
Урбанизација периферног Земуна је попут урбанизације Вождовца, без икаквог развоја инфраструктуре. Имаш аутопут/СМТ који дели урбано ткиво, као што имаш и на Вођдовцу, имаш ширу Цара Душана као што имаш Устаничку, и имаш брдо закржљалих улица где је у делу Врачаризација. У зони контакта Земуна и НБГ имамо апсурдни Тошин бунар који се решава тек сад и ко зна када ће бити скроз решен.
Дешава се тамо где нема изграђености и где иоле пристојна инфраструктура постоји.
Мислим на горњи Земун.
Сам си рекао, проблем Тошиног бунара се деценијама избегава а главни разлог је неопходна експропријација.
О саобраћајном тунелу од Париске комуне до Лаудоновог шанца причало се и пре него што је већина нас рођена па га ни данас нема.
За Првомајску, која је давно требало да буде проширена, урбаниста др Шешељ имао је другачији концепт.
 
Vrh