Šta je novo?

Železnička stanica Novi Beograd

Šta znači ovo "vestibil" iz naslova? Taj izraz mi je potpuno nepoznat
Kako bi ja digao u vazduh taj NCR i napravio stanicu koja dolikuje Beogradu sa velikim prostranim staničnim platoom a ne ovo sve nabijeno nasumično.
Ja bi ga najradije uzeo nekim džinovskim kranom i okrenuo na drugu stranu (duzina da bude visina) i da postane kula od 30 spratova jer ovako izgleda kao položena kula, a mislim da dužina odgovara visini neke zgrade od 30ak spratova
 
Šta znači ovo "vestibil" iz naslova? Taj izraz mi je potpuno nepoznat
Bukvalno znači "predvorje" a na stanici NBG biće to prostrani hodnik koji će se od glave stanične zgrade pružati ispod perona.

U vestibilu će se nalaziti i komercijalni sadržaji, stepenište, liftovi i eskalatori ka peronima. Iz pravca BAS- i Antifašističke borbe će se ulaziti pravo i taj prostor.
 
Ispred NCR-a je planirana nova, velika okretnica javnog prevoza, a u Železničku stanicu će moći da se uđe i iz Antifašističke borbe (za linije 7, 9, 94, 95), i sa BAS-a (za one koji presedaju sa prigradskih i međugradski linija).

U krajnjem, ne znam ni kako bi drugačije staničnu zgrada mogla da bude orjentisana nego ovako kako se gradi!?

Mogla je da bude orijentisana ka Antifašističke borbe, sa svim potrebnim sadržajem ispod i na nivoima uz trenutnu staničnu ploču, tj. da peroni budu u centru stanice a ne sa strane, i krovom iznad preko cele stanice. Pa na Prokopu smo sav sadržaj nabili u onaj hol jer "nismo imali para pa poklonili Gruji 80% ploče", a ovde se bahatimo nekim preskupim rešenjima bez da uzimamo u obzir funkcionalnost rešenja. Predviđaju li oni ovde krov u celini preko svih perona, ili se radi o zasebnim nadstrešnicama kao sad (pošto tako izgleda na renderu), jer to bi bio još jedan promašaj jednog izuzetno skupog projekta. Radi se o tome da bi za iste pare mogli da imamo daleko bolje rešenje.
 
Zna li se šta će raditi za 40M na mostovskoj konstrukciji,za te pare mogu novu da naprave
 
Ovo je važeći plan detaljne regulacije za blok usvojen 2019. godine.


nbg.jpeg
 
Vidi se sva halapljivost i retardacija takvog rešenja parcele. Ispada da je NCR dobio prilaznu saobraćajnicu za brzo bavljenje putnika a ne železnička stanica.
 
140603-BLOK42-09.jpg


Дакле, писмена обликовно и позиционо зграда станице је постала НЦР а пословни објекат оригиналног урбанистичког решења односно НЦР је померен на место зграде ЖС у корист веће аутобуске станице.

И овај блок, и овај процес деградације савршено осликава прилике у овом друштву.

Цивилизацијска регресија укратко.

ПС: Реторичко питање: Да ли су овом реконструкцијом конструкције колосека предвидели и планирано дуплирање колосека и зашто не?
 
Ispred NCR-a je planirana nova, velika okretnica javnog prevoza, a u Železničku stanicu će moći da se uđe i iz Antifašističke borbe (za linije 7, 9, 94, 95), i sa BAS-a (za one koji presedaju sa prigradskih i međugradski linija).

U krajnjem, ne znam ni kako bi drugačije staničnu zgrada mogla da bude orjentisana nego ovako kako se gradi!?
Та окретница ће највероватније бити за периферне линије. Најбоље би било да станична зграда буде испод плоче, одмах уз трамвајска стајалишта. Овако ће путници са трамваја морати да се враћају у назад па да опет иду у смеру из ког су дошли ка степеништима за излаз на пероне. Засебна истурена зграда из угла путника није потребна. Претходно стање најкраћег могућег преседања трамвај-воз је било најпрактичније. Зграда изван те осе је беспотребна компликација.

Главна мана целог блока 42 и осталих дуж пруге јесте што булевар Милутина Миланковића није уз саму станицу, тј. да је блок ужи, а станица ближа и јавном превозу паралелно са њом.
 
Дакле, писмена обликовно и позиционо зграда станице је постала НЦР а пословни објекат оригиналног урбанистичког решења односно НЦР је померен на место зграде ЖС у корист веће аутобуске станице.

Nit urbanistički zavod planira, nit zavod za zaštitu spomenika štiti ... Sve institucije su razmontirane. Kad se sve svodi na ćar i dil rezultat ni ne može da izgleda drugačije.
 
Ово на првој слици испред данашњег НЦР изгледа као да неко припрема темеље за неке кућице.
Ту је била Ђикијева реплика Теразија, која је уклоњена 2015.године

Ko je odgovoran za bačene pare na repliku Terazija?
Vesti Autor: Maja Nikolić 17. feb 201520:09 > 20:12
https://n1info.rs/vesti/a36082-replika-terazija-promasena-investicija/

Реплика Теразија у Новом Београду биће срушена
Петак, 23.01.2015. у 08:15, Д. Мучибабић

https://www.politika.rs/scc/clanak/316877/replika-terazija-u-novom-beogradu-bice-srusena
 
Ту је била Ђикијева реплика Теразија, која је уклоњена 2015.године

Ko je odgovoran za bačene pare na repliku Terazija?
Vesti Autor: Maja Nikolić 17. feb 201520:09 > 20:12
https://n1info.rs/vesti/a36082-replika-terazija-promasena-investicija/

Реплика Теразија у Новом Београду биће срушена
Петак, 23.01.2015. у 08:15, Д. Мучибабић

https://www.politika.rs/scc/clanak/316877/replika-terazija-u-novom-beogradu-bice-srusena
Да знам, један од најнепотребних пројеката...али на фотографији коју је Вожд поставио пише да је из 1995. године, мени су изгледале као рупе али могуће да је неко само уклонио растиње.
 
Replika terazija, o boze, kada se setim. Mozga fali na svim nivoima.
 
Te Terazije su postavljene ako se dobro sećam početkom 2012.
 
Та окретница ће највероватније бити за периферне линије. Најбоље би било да станична зграда буде испод плоче, одмах уз трамвајска стајалишта.
Prema planovima tu je bilo zamišljeno da se okreću 46, 51, 601 i 611.
 
Та окретница ће највероватније бити за периферне линије. Најбоље би било да станична зграда буде испод плоче, одмах уз трамвајска стајалишта. Овако ће путници са трамваја морати да се враћају у назад па да опет иду у смеру из ког су дошли ка степеништима за излаз на пероне. Засебна истурена зграда из угла путника није потребна. Претходно стање најкраћег могућег преседања трамвај-воз је било најпрактичније. Зграда изван те осе је беспотребна компликација.

Главна мана целог блока 42 и осталих дуж пруге јесте што булевар Милутина Миланковића није уз саму станицу, тј. да је блок ужи, а станица ближа и јавном превозу паралелно са њом.
Ne moraju da se vraćaju nazad kad imaju ulaz u vestibil tu odmah ispod pruge, a iz vestibila stepenište i liftove za izlaz na perone. Zašto bi išli u glavni hol? Osim ako ne idu da popiju kafu ili moraju da kupe kartu na blagajni.

Ne znam da li se razumemo, ali ovo između NCR i buduće kule je praktično samo glavni ulaz u stanicu, glavni hol sa blagajnama, kafićima, restoranom, par lokala i kancelarijama za osoblje. Odatle se zgrada (vestibil) pruža pravo celom dužinom ispod pruge, i u njega će moći da se uđe i iz pravca BAS-a i iz Antifašističke borbe.

Jednostavno ispod nadvožnjaka (natpružnjaka :D) nema dovoljno mesta za glavni objekat stanice, kancelarije, ugostiteljske objekte, stanični trg, drop off zonu i sl. Ali za one koji dolaze tramvajem se malo šta menja, i dalje samo pređu ulicu, uđu unutra i popnu se na voz.
 
Хмм, искрено стање на терену ме није уверило да испод мостовске конструкције нема простора за све потребне садржаје. Усудићу се да направим поређење са ЖС Земун и колико простора је потребно за тамошњу станичну зграду.
Ако станична зграда буде само истурнени део целокупног објекта, са приступима и садржајима какви су и данас, онда ок.
 
Vrh